mTDI

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: mTDI

Мнениеот samo_pechka » Пет 27 юли 2012 15:55


ventotdi написа:... Днес разглеждах по обстойно AFN мотора и ми се струва че всичко е Plug & Play .......Направя ли си мотора mTDI си решавам проблема с пукането на глава , зимното палене ще е по лесно , динамика по добра ...ще елиминирам проблемната щпонка на коляновия вал (аз за това не искам блок от 1Z) .... :да:

Еми то на 1Z и AFN моторите са еднакви 1към 1.Блок, вал ,бутала, глава,Като дюзи,ГНП и турбо вече са други .И двата имат еднакво решение за шпонката на вала ( може би най-раншните 1z са били като на AAZ, но след това вече са като на AFN,AHU). Смятам , че AFN ще е по-труден за mTDI не заради друго, ами заради по-големите дюзи,пром.геометрия турбо .По-големите дюзи изискват 11-12 мм буталце (помпа от Ленд Ровер с мех.дизел примерно) , а пром. геометрия на турбината е нелесна ( трудна ,не , невъзможна!, т.е. става !) за преправяне в mTDI. Ето тема в оффроуд форума http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=111290




Потребителски аватар
passat_rs
Мнения: 628
Регистриран на: Сря 29 юли 2009 23:37
Автомобил: BMW E91
Двигател: M57 T2
Местоположение: Разград

Re: mTDI

Мнениеот passat_rs » Пет 27 юли 2012 16:13


Интересна тема ще я следя с интерес. А и аз да кажа нещо 1з с помпа от ааз пали от раз и се движи доволно с турбо ккк 14. Единственния проблем е мудното ускурение. Четох някаде че трябва да се смени гръбначната шайба и още нещо но не помня де го четох да го еа :banghead:


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: mTDI

Мнениеот feikot » Пет 27 юли 2012 16:35


Толкова ли не можеш да вземеш една глъъ от някоя морга,да си я сложиш като разбираш и да пробваш ?


Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: mTDI

Мнениеот don hose » Пет 27 юли 2012 18:11


Колега, питаш отговаря ти се, но ти не приемаш съвет.Във офроуд форума и за транспортера сме говорили с хората доста пъти.Няма такава помпа с 9мм бутало, няма да обеснявам защо, понеже никой не иска да чуе.
Ако сглоби някой такава помпа която работи без компромис аз ще съм много живо заинтересован.Тук в този форум има хора, които са сглобявали помпи със 12мм бутало и колата им вървеше нечовешки добре, аз лично съм виждал как обръща огледалата на един VR6.Но това е на ААЗ.За директното впръскаване играта е друга.
Ако просто искаш колата да се движи слагаш 10мм бутало и шайба от ТДИ аванс механизъм от 1.6тд и ще се движиш, но само до там.В предните постове някой каза, че колата не може да се изфорсира аз до сега се мъчех да обесня защо не може, но никой не разбра:)

А до колегата който цитира чужди форуми, доста време пиша в тях и знам за какво иде реч.И последно всичко което казвам не се базира на четене във форумите.Едно време, като правех моя двигател колко народ ми се смя и ми обеснява как няма да стане и няма да върви.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: mTDI

Мнениеот samo_pechka » Пет 27 юли 2012 18:36


don hose написа:........

А до колегата който цитира чужди форуми, доста време пиша в тях и знам за какво иде реч.И последно всичко което казвам не се базира на четене във форумите.Едно време, като правех моя двигател колко народ ми се смя и ми обеснява как няма да стане и няма да върви.

Как да го разбирам това ? Че аз не съм казвал,че откривам "топлата" вода .Естествено е човек,за да не повтаря грешки, до които други се са се сблъсквали и за да не "върви" по грешен път ,какво прави :чете и после експериментира ,къде да чете : в нета .А ти щом си направил такъв мотор ,сподели как си го направил.


Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: mTDI

Мнениеот don hose » Пет 27 юли 2012 19:59


Не съм правил такъв мотор, точно поради факта, че нестава.Просто от самото начало се опитвам да кажа, че механичното ТДИ е компромис.Ако колегата иска да прави бегачка така няма да стане.Ако иска да се влачи по пътя може.Най-лесно е да си взема една глава, да си сложи голям кулер, да сложи едно друго турбо да си нагласи помпата и други там разни туниг заигравки и ще има много силна кола.Ако обаче е експериментатор и му се дават пари да опита!Аз лично съм се занимавал с такъв мотор, който не беше мой и въпреки звеската си помпа със 12мм бутало не беше това което се очаква.Най малкото кой си направи труда да види какви са авансите на ТДИ-то и какви са на ТД и после да каже кой аванс-механизъм от предкамерна помпа може да се доближи до тях. Аз с каквото мога ще помогна, нека колегата започне и когато възникнат въпросите, за които говорих, всички заедно да намерим техният отговор.


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: mTDI

Мнениеот ventotdi » Пет 27 юли 2012 20:31


TDI примерно AFN мисля ,че стигаше до 16 градуса центровка на високите. Моята механична помпа има допълнителен електронен авансаторен клапан ,който се задейства на 3000 оборота . Търсил съм си глави за AAZ не само в Русе ,а из цяла Северо-източна България и всичките са пукнати ,а моргаджиите ми се обесняват като учинички как били здрави . Искам да си наръгам глава от директно впръскващ дизел и да се успокоя за пукането ... по малка е вариятността от пукане тогава но проблема идва от там ,че ми е предкамерен мотора и за това се обърнах към вас за без пари какво мога да направя нали за това е форума ,а ако имах пари изобщо нямаше да се занимавам с тоя дизел , с тоя форум и въобще да се напрягам ама уви .... финанси ... от наркотици не ми стигат за ремонти ;)


Потребителски аватар
policaqqq
Мнения: 254
Регистриран на: Пон 07 апр 2008 0:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: mTDI

Мнениеот policaqqq » Нед 29 юли 2012 21:57


don hose написа:Колега, питаш отговаря ти се, но ти не приемаш съвет.Във офроуд форума и за транспортера сме говорили с хората доста пъти.Няма такава помпа с 9мм бутало, няма да обеснявам защо, понеже никой не иска да чуе.
Ако сглоби някой такава помпа която работи без компромис аз ще съм много живо заинтересован.Тук в този форум има хора, които са сглобявали помпи със 12мм бутало и колата им вървеше нечовешки добре, аз лично съм виждал как обръща огледалата на един VR6.Но това е на ААЗ.За директното впръскаване играта е друга.
Ако просто искаш колата да се движи слагаш 10мм бутало и шайба от ТДИ аванс механизъм от 1.6тд и ще се движиш, но само до там.В предните постове някой каза, че колата не може да се изфорсира аз до сега се мъчех да обесня защо не може, но никой не разбра:)

А до колегата който цитира чужди форуми, доста време пиша в тях и знам за какво иде реч.И последно всичко което казвам не се базира на четене във форумите.Едно време, като правех моя двигател колко народ ми се смя и ми обеснява как няма да стане и няма да върви.


Моята помпа е с 9мм буталце от 1.6тд


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: mTDI

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Нед 29 юли 2012 22:27


don hose написа:След това да се преправи вътре в помпата механизма за подаване на газ.Системата за подаване при 9мм бутало е една а при 10мм друга.Ходът на вилката става къс и не може, да се подаде газ до края.


Точно този механизъм не можах да направя.
Аз използвах помпа от 1.6 JR като сложих глава,буталце и гърбична шаиба от 1Z ,но без преправяне на вилката колата не може да се форсира.

Имам приятлел с голф 3 бифш AAZ сега с блок от 1Z турбо и помпа от AAZ стокови, като един майстор му направи дюзите да отварят на 150 бара (не знам как става това) и колата пали и върви съвсем нормално даже и не пуши.

Към автора на темата да поразпита за помпа от ленд ровер дискавъри 200 тди или 300 тди . Помпата е бош с 11мм бутало и работи на 200/280 бара. Дискавърито е с директно впръскване и е фабрично мтди.

Дано успееш да направиш колата и да споделиш как стаба най-безболезнено, че и аз искам мТДИ :beer


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: mTDI

Мнениеот Zinoto » Нед 29 юли 2012 23:25


фабрично с механична помпа за директно впръскване са и Форд Транзит от по-старите 92-98 г. Главата е 11 мм., но мисля, че впръскването не е двуфазно.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: mTDI

Мнениеот brum » Вто 31 юли 2012 13:35


Двуфазното впръскване няма нищо общо с помпата, само с дюзите.

И на TDI-тата можеш да им сложиш дюзи дето са на едностепенно впръскване. Печелиш шум и лесен начин за настройка на еднакво основно налягане на всичките. Иначе тука в България не знам някой да има техника за настройване на пилотно и основно налягане, всички настройват само пилотното. Аз по едно време се бях засилил да пращам моите в Англия, че там имаше кой да свърши работата. Ама си останах така и си карам във вида в който са.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: mTDI

Мнениеот samo_pechka » Вто 31 юли 2012 13:45


Гърбичната шайба при помпи с двустепенно впръскване е с по-различна форма от "нормалните" (двойна "гърбица") ,така,че и там има малка разлика.С това донякъде, се гарантира "по-мека" работа на мотора. А за дюзите от този тип - ще питам в Ясенково дали я имат техниката за настройки.


Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: mTDI

Мнениеот don hose » Вто 31 юли 2012 16:08


Не съществува проблем със шайбата,просто се ползва шайба от TDI.Профила на шайбата определя момента и продължителността на впръскване.Налягането на дюзите също не е проблем.Проблема е динамичнят аванс и вилката за подаване на газ.Магията на ТДИ не е в директното впръскване а в контрола.Двигателят с директно впръскване не е новост, просто управлението на процесите през електроника е най-съвършенно.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: mTDI

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Вто 31 юли 2012 20:11


don hose написа:Магията на ТДИ не е в директното впръскване а в контрола.


Мислиш ли?

Защо тогава не контролираш предкамерен дизел със същия успех и показатели?


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: mTDI

Мнениеот ventotdi » Вто 31 юли 2012 20:17


На BMW моторите TDS са предкамерни но с управление от компютър и мисля,че са се получи ли добре нещата. Става въпрос ,че след като прочетох малко оф роуд форума разбрах ,че няма да имам проблем с разпръсквачите от 90 коня.Там пишеше ,че старта е лесен и колата се движи добре ... не пише дали е стрела но това е достатъчно за начало :)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта