mTDI

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: mTDI

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Вто 31 юли 2012 20:23


ventotdi написа:На BMW моторите TDS са предкамерни но с управление от компютър и мисля,че са се получи ли добре нещата. Става въпрос ,че след като прочетох малко оф роуд форума разбрах ,че няма да имам проблем с разпръсквачите от 90 коня.Там пишеше ,че старта е лесен и колата се движи добре ... не пише дали е стрела но това е достатъчно за начало :)


Пробвай колега,при моя човек така не се получи , но дано при теб всичко да е наред.

П.П колега би ли дал линк към темата в офф роуд форума?




grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: mTDI

Мнениеот grishitu » Сря 01 авг 2012 7:46


Заповядай "само ръчна ....." http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=111290


Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: mTDI

Мнениеот don hose » Сря 01 авг 2012 8:26


Колега я ми обясни какъв е проблема да се управлява предкамерен дизел с електроника.Ако идеята ти е че е по ефективно директното впръскване, съгласен съм но само до там.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: mTDI

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Сря 01 авг 2012 20:06


don hose написа:Колега я ми обясни какъв е проблема да се управлява предкамерен дизел с електроника.Ако идеята ти е че е по ефективно директното впръскване, съгласен съм но само до там.



Не е моя идея. Много одавна някой друг се е сетил и това е факт. Инече няма никакви проблеми всеки двигател да се управлява с прецизна електроника :)

Последна промяна от samo ra4na na zavoite на Сря 01 авг 2012 20:09, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: mTDI

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Сря 01 авг 2012 20:08


grishitu написа:Заповядай "само ръчна ....." http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=111290


Да знам я тази тема. Точно за нея си мислех.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: mTDI

Мнениеот brum » Сря 01 авг 2012 20:31


samo_pechka написа:Гърбичната шайба при помпи с двустепенно впръскване е с по-различна форма от "нормалните" (двойна "гърбица") ,така,че и там има малка разлика.С това донякъде, се гарантира "по-мека" работа на мотора. А за дюзите от този тип - ще питам в Ясенково дали я имат техниката за настройки.


Хм, т'ва ми звучи странно, ама имам една гърбична шайба от TDI в гаража и ще ходя да я разгледам.

Иначе двустепенното връпскване знам, че е реализирано с дюзите - имат основно и пилотно налягане. Примерно пилотно 200 бара и основно 300 бара. Така на 200 бара се отваря първата степен и дюзата почва да впръсква но с малък дебит. При достигане на 300 бара се отваря напълно и почва да впръсква с големия дебит. Времето необходимо на налягането да достигне 300 бара след като е достигнало 200 зависи от скоростта с която се върти помпата (определя скоростта с която се качва налягането) и дебита на дюзата. При по-големи разпръсквачи това време се увеличава малко. При високи обороти т'ва време пък се намаля много пилотното впръскване почти липсва.

А при TDI-тата големия бонус (единия) е точно контрола на авансите. При предкамерен дизел няма такова понятие :) . Другите бонуси са интелигентно контролиране на налягането и упределянето му според това колко е натиснат педала. По този начин се контролира каква тапа е турбото за генерацията и се намаля тази тапа, а с това се качва VEто на мотора и се повишава КПДто на горивото.

Защо толкова бягате от електрониката? В смисъл mTDI-то какви предимства има пред TDI-то с ECU? Има ли някакво друго освен по-простото управление на мотора?


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: mTDI

Мнениеот ventotdi » Сря 01 авг 2012 20:36


Просто в момента искам от моето ТД да направя мТДИ ,защото не искам да сменям глава на предкамерен дизел и да стискам зъби при първото палене.По спокоен ще съм ,ако моториа ми е директно пръскащ.Там вариянта за спукана глава е по-малка.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: mTDI

Мнениеот brum » Сря 01 авг 2012 21:00


А като претеглиш инвестицията между TDI и mTDI каква е разликата?


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: mTDI

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Сря 01 авг 2012 21:13


brum написа:Защо толкова бягате от електрониката? В смисъл mTDI-то какви предимства има пред TDI-то с ECU? Има ли някакво друго освен по-простото управление на мотора?


Всеки луд с номера си mhihi

На всяка идея има противници и привържаници.
Айде поне в тая тема да обсъждаме как да направим мТДИ , а не колко тъпа е тази идея и ,че няма никакъв смисъл от това.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: mTDI

Мнениеот samo_pechka » Сря 01 авг 2012 21:37


samo ra4na na zavoite написа:
brum написа:Защо толкова бягате от електрониката?.....


......
Айде поне в тая тема да обсъждаме как да направим мТДИ , а не колко тъпа е тази идея и ,че няма никакъв смисъл от това.

:applause: Точно казано ! По темата : от Fiat Croma tdid помпите били много добри за mTDI 1Z мотор . Гледам и в нета има мотор за продан без турбо и ГНП (според нещата които са продадени) viewtopic.php?f=57&t=335115


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: mTDI

Мнениеот brum » Сря 01 авг 2012 22:02


Аз определено не съм против идеята и не я смятам за глупава. Просто всяко нещо трябва да се прецени дали си струва преди да се направи.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: mTDI

Мнениеот samo_pechka » Сря 01 авг 2012 22:15


По принцип всяко нещо ,което се "командва" от копм е "склонно" да "откаже" :) Механиката е в някои случаи - по-доброто решение .Естествено е ,че ще има компромиси - може би най-вече в разхода на горивото :?: Другото което е : много хора ,такива като мен "мразят" разни ел. компоненти да "вземат" мнения и решения в карането на кола ( въпреки,че от скоро съм щастлив собственик и на AFN :oops: ).Просто исках да кажа ,че в производството на автомобили ,се наложи електрониката ,не защото е по-надеждна , а защото е по-евтина ,като решение спрямо механиката. С комп е много по-лесно и евтино да се направи един мотор да върви. Нека не намесваме екологията тука ,щото и в момента има производство на коли с механика и Евро 5 стандарт :wink:


Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: mTDI

Мнениеот don hose » Чет 02 авг 2012 9:19


По въпроса става ли M-TDI, ето че става.http://www.youtube.com/watch?v=UnxQYmLi9us Как става обаче явно никой не знае:)


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: mTDI

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Чет 02 авг 2012 19:54


http://www.youtube.com/watch?v=_JcYuj-52Gc

В описанието на този клип пише, че помпата е от ленд ровер 300 и това е, но не става ясно от дискавъри ли е?


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: mTDI

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Пет 03 авг 2012 21:26


Относно разликите в гърбичните шайби на предкамерен дизел и дизел с директно впръскване. на DI двигателя с двустепенно връскване се вижда,че гърбицата в началото е много по плавна за да има преме за предвпръскването. Така изглежда и на 1Z оригиналната гърбична шайба.
Не знам дали е възможно на обикновенна помпа от 1.6 тд на голф 2 да се смени само шайбата и какъв ще е резултата?

campl[1].jpg



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта