Климатроник - инструкция за експлоатация
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- blagoykata
- Мнения: 620
- Регистриран на: Пон 23 окт 2006 22:05
- Автомобил: Пасат
- Двигател: АФТ 1996
- Местоположение: Пловдив
Климатроник - инструкция за експлоатация
Придвижвам се с Пасат 96г. До колкото схванах от прочетеното по форума пасатора ми е с климатроник Диавия, но като купих колата не ми дадоха никакви книжки - нито за колата, нито за климатроника. Не знам как да си пусна топлото и студеното! Помагайте че идва зима!
-
- Мнения: 727
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Климатроника си е автоматичен климатик.
Не трябва да се превключва от топъл на студен режим, той сам избира какъв въздух да вкарва - топъл или студен, в зависимост от температурата която си избрал. Лятото е достатъчно да си избрал температура по-ниска от външната и той започва да охлажда. Зимата е обратното, ако си избрал температура по-висока от външната ще топли.
Това са си общите принципи на климатроника. Ако има нещо по специфично при Диавиата, колегите с такъв да ме допълнят.
Моя е стандартния, който се монтира заводски и може единствено да се изключва компресора или да се спира изцяло.
Не трябва да се превключва от топъл на студен режим, той сам избира какъв въздух да вкарва - топъл или студен, в зависимост от температурата която си избрал. Лятото е достатъчно да си избрал температура по-ниска от външната и той започва да охлажда. Зимата е обратното, ако си избрал температура по-висока от външната ще топли.
Това са си общите принципи на климатроника. Ако има нещо по специфично при Диавиата, колегите с такъв да ме допълнят.
Моя е стандартния, който се монтира заводски и може единствено да се изключва компресора или да се спира изцяло.
- blagoykata
- Мнения: 620
- Регистриран на: Пон 23 окт 2006 22:05
- Автомобил: Пасат
- Двигател: АФТ 1996
- Местоположение: Пловдив
- FLAIR
- Мнения: 102
- Регистриран на: Нед 09 окт 2005 17:25
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: SR 1999
- Местоположение: София
Избор на температура: с вертикалния бутон от ляво (TEMP, синьо и червено)
Избор сила на обдухване: с вертикалния бутон от дясно (AIR)
Избор на разпредление (от къде да духа): първите четири бутона от ляво на дясно на горния ред
Вътрешна циркулация (затваря притока на външен въздух): горния ред, най-десен бутон
AUTO: Автоматичен режим: сам избира разпределнието и силата на обдухване (и ги изменя!), за да постигне избраната температура. Т.е.: Купето е супер напечено от слънцето, избираш 21 градуса, натискаш АУТО: в началото пуска перката на макс, отваря клапите, духа като полудяло; постепено променя разпределнието, намалява перката; когато достигне 21 грдуса в купето вече духа съвсем леко, като през цялото време регулира и клапите...
ECON: предполагам изключва/включва компресора на климатика (по-скоро клапана му)
символ за температура или ниво: не знам...
?!?!
бутон 4, ред 2: отваря клапите за предното стъкло, пуска перката, може би на макс; разскрежаване на предното стъкло
STOP: просто го изключва
AUTO означава:
1. поддържане избраната температура
2. автоматично регулиране на разпределнието
3. автоматично регулиране силата на обдухване
Ако AUTO не е включено, отпада второто и/или третото. Всичко това е на база на опита ми с други климатроници, принципите са същите.

Избор сила на обдухване: с вертикалния бутон от дясно (AIR)
Избор на разпредление (от къде да духа): първите четири бутона от ляво на дясно на горния ред
Вътрешна циркулация (затваря притока на външен въздух): горния ред, най-десен бутон
AUTO: Автоматичен режим: сам избира разпределнието и силата на обдухване (и ги изменя!), за да постигне избраната температура. Т.е.: Купето е супер напечено от слънцето, избираш 21 градуса, натискаш АУТО: в началото пуска перката на макс, отваря клапите, духа като полудяло; постепено променя разпределнието, намалява перката; когато достигне 21 грдуса в купето вече духа съвсем леко, като през цялото време регулира и клапите...
ECON: предполагам изключва/включва компресора на климатика (по-скоро клапана му)
символ за температура или ниво: не знам...

бутон 4, ред 2: отваря клапите за предното стъкло, пуска перката, може би на макс; разскрежаване на предното стъкло
STOP: просто го изключва
AUTO означава:
1. поддържане избраната температура
2. автоматично регулиране на разпределнието
3. автоматично регулиране силата на обдухване
Ако AUTO не е включено, отпада второто и/или третото. Всичко това е на база на опита ми с други климатроници, принципите са същите.

- blagoykata
- Мнения: 620
- Регистриран на: Пон 23 окт 2006 22:05
- Автомобил: Пасат
- Двигател: АФТ 1996
- Местоположение: Пловдив
Благодаря за подробното описание!
Понеже пасата ми е първата кола с клими натисках копчетата подобно на инструкцията която Flair написа, но за две седмици само два пъти успях да го пусна да духа топло. Другите пъти не успявах и си мислех че трябва да има няква комбинация от клавиши! Отидох оня ден на климатикаджия и стана ясно, че няма грам фреон в системата, както и че клапите в купето не могат да се отварят, а на всичкото отгоре и я няма сондата за температура на околния въздух, която обикновено стояла в предна броня или шоферското огледало. Та сега ще купувам части.
Понеже пасата ми е първата кола с клими натисках копчетата подобно на инструкцията която Flair написа, но за две седмици само два пъти успях да го пусна да духа топло. Другите пъти не успявах и си мислех че трябва да има няква комбинация от клавиши! Отидох оня ден на климатикаджия и стана ясно, че няма грам фреон в системата, както и че клапите в купето не могат да се отварят, а на всичкото отгоре и я няма сондата за температура на околния въздух, която обикновено стояла в предна броня или шоферското огледало. Та сега ще купувам части.
- FLAIR
- Мнения: 102
- Регистриран на: Нед 09 окт 2005 17:25
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: SR 1999
- Местоположение: София
По отншение на пълненето с фреон: След като в момента няма, значи от някъде изпуска; възможно е дори много-много по малко. До колкото знам при пълненето може да сложат контрастно вещество и след това със специална лампа да проверят, дали не изпуска от някъде
. Да не се окаже, че проблемът е по-сериозен...

- blagoykata
- Мнения: 620
- Регистриран на: Пон 23 окт 2006 22:05
- Автомобил: Пасат
- Двигател: АФТ 1996
- Местоположение: Пловдив
Re: Климатроник - инструкция за експлоатация
Много се извинявам, но не мога да разбера кога работи климатика и кога парното? Когато свети ECON или когато не свети?
- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: Климатроник - инструкция за експлоатация
Когато не свети,то тогава компресора е включен.Като ти свети индикацията (ECON) значи е изключен и го ползваш само като парно
- misho_kr
- Мнения: 177
- Регистриран на: Пет 22 юли 2011 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Климатроник - инструкция за експлоатация
Ще се намешам и аз малко в темата,защото и аз съм със такъв климатроник самоче на голф.Искам да ви питам на климатроник ли карам постоянно или на парно,значе натискам STOP (примерно) след това си избирам определена температура,избирам и колко силно да духа(от дясното вертикално копче).AUTO и ECON не ги пипам.В този случаи на парно ли съм или си пердаша на климатроник
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта