VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
buzisa
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 06 авг 2012 18:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя

Мнениеот buzisa » Пон 06 авг 2012 19:04


Здравейте колеги, приятно ми е да се присъединя към клуба. Управлявам Фолксваген Тауран,1.9 TDI, модел 2007 година, ръчна скоростна кутия. От скоро ми направи впечатление не доброто държане на съединителя на колата. Порових се във форума и общо взето почерпих мнения за проблемите с демпферния маховик и като цяло трансмисията. Доста от симптомите съвпаднаха и с моите, а именно тресене при потегляне на полусъидинетел, "прихълцване" на колата в спряно положение при работещ двигател, виене на аксиален лагер. Така, че общо взето май ще се налага да сменявам целия комплект. Въпроса ми към вас колеги е следният: Решил съм да си поръчам от Англия комплект съдържащ маховик,притискателен диск, феродов диск и аксиален лагер - марки "LUC". Цената е 325 паунда. На снимката на комплекта освен останалите части е показан само аксиалния лагер, без лагер помпата. Те по принцип се продават отделно, но ги има и в комплекти, цената на които естествено е по-скъпа. Някой знае ли, може ли при такава смяна, да се остави старата лагер помпа / ако няма проблем/, а да се поднови само аксиалния лагер? Благодаря ви предварително :)




Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя

Мнениеот morfei1 » Вто 07 авг 2012 0:32


При туран 1.9 не знам как е, при малко по старите 1.9, 6 скорости, помпата е и лагер.

Лично според мен не си струва икономията. Няма как да си сигурен, че тази работи перфектно или, че ще изкара още поне 200000км.


buzisa
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 06 авг 2012 18:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя

Мнениеот buzisa » Вто 07 авг 2012 17:48


Колега прав си по принцип, по неписани правила когато искаш да е по-евтино, винаги излиза по-скъпо. Доколкото знам комплекта, който искам е приложим към всички модели на Туран 1.9 ТДИ,6 ръчни скорости, производство след 2003 година до мисля 2010 / не съм сигурен точно за годината/, като естествено се гледа и кода на двигателя / моя е BXE/. Поне това е написано в сайта на фирмата продавач.......Но все пак една лагер помпа е около 180 лв, / марка "LUK"/, което е горе долу плащането за работата, така че ако може да се спестят, ще е най-добре. :D


buzisa
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 06 авг 2012 18:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя

Мнениеот buzisa » Сря 15 авг 2012 18:34


Колеги, искам да дам малко инфо по този въпрос. Реших да проверя за комплекта в Порше , както за цената му, така и да добия информация относно въпросния аксиален лагер и лагер помпата. Под предлог, че се интересувам от аксиалния лагер и дали се предлага отделно от помпата, след като продиктувах номера на шасито на колата си, от сервиза ми отговориха, че този тип двигател с код BXE няма лагер помпа. цената на самия лагер беше 131 лв. Относно комплекта феродов и притискателен диск, в зависимост от марката / Закс или ЛУК/ ми обявиха цени от 820 лв. и 759 лв., демпферния маховик беше 1320 лв. Учуди ме изказването на механика, че е било необходимо първо да сваля стария комплект за да видя каква марка е и тогава съответно да поръчвам новия, като той трябвало да е същата марка като стария комплект........????? Така че теглейки чертата излиза че комплекта е около 2200 лв. , без ремонта. ........е какво излиза в Англия комплект " ЛУК" - около 800 лв. , в България - 2200 лв. Чудя се дали да спестя 1400 лв.??? :roll:


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя

Мнениеот red.devilll » Чет 16 авг 2012 9:24


Ако сменяваш целия комплект не те интересува каква марка е .Това е само ако сменяваш феродов и притискателен


buzisa
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 06 авг 2012 18:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя

Мнениеот buzisa » Чет 16 авг 2012 18:04


И аз така мисля колега. Просто няма логика целия комплект да се различава по нещо, освен по марката..........дано механика е имал това в предвид, иначе да си правим сметка , какви хора ремонтират колите ни в оторизираните сервизи :bowdown


thejackal7
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 09 дек 2010 0:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя

Мнениеот thejackal7 » Съб 08 сеп 2012 2:59


Колега и аз съм с мотор BXE и сложих алтернатива от Z1 и феродов от WR6 и вече 10к.нямам никакви проблеми и не намирам никаква разлика от демферния.


Потребителски аватар
passat_rs
Мнения: 628
Регистриран на: Сря 29 юли 2009 23:37
Автомобил: BMW E91
Двигател: M57 T2
Местоположение: Разград

Re: VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя

Мнениеот passat_rs » Съб 08 сеп 2012 10:00


thejackal7 написа:Колега и аз съм с мотор BXE и сложих алтернатива от Z1 и феродов от WR6 и вече 10к.нямам никакви проблеми и не намирам никаква разлика от демферния.


:screwy

как така от 1Z и WR6 туй твойто не е ли пд.


buzisa
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 06 авг 2012 18:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя

Мнениеот buzisa » Пон 10 сеп 2012 20:48


Колеги малко пояснения от моя страна. Комплекта ми пристигна от Англия. Доставката му беше в рамките на 7 календарни дни. Общата стойност чрез плащане през ПейПал възлезе на 811 лв. Комплекта съдържа феродов диск / демферен/, притискателен диск и лагер марки "Люк", както и маховик. Въпросния маховик обаче не е демферен, а едномасов. И ето защо цената на комплекта беше 398.95 евро. ......, останах малко разочарован от този факт, защото мислех, че маховика е демферен, но явно от бързане и недобър превод от моя страна съм сгрешил. От друга страна пък отново попрочетох тук във форума, а както и колегата по-горе е споделил, много хора са преминали към тази алтернатива и то с оглед да се спестят ненужни пари за подмяна на така несполучливата разработка наречена демферен маховик. Сега предстои смяна на комплекта и ще видим какво е положение.


staikoivanov
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 22 яну 2010 17:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: valencia

Re: VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя

Мнениеот staikoivanov » Вто 11 сеп 2012 9:00


Изобщо не съжалявай че маховика е едномасов.Вече забравяш за темата разбит маховик.След монтирането ще видиш че разлика в превключването няма.Вибрацийте ги обират пружините на феродовия диск.


buzisa
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 06 авг 2012 18:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя

Мнениеот buzisa » Сря 12 сеп 2012 9:15


И аз така се надявам колега. Много хора са споделили, че нямат проблем с тази алтернатива. От друга страна, пък някои са на мнение, че по този начин не се компенсира достатъчно натоварването върху самата скоростна кутия и естествено това води до бъдещи нейни проблеми.,но пък колата си е лична, а не служебна да я гърча. Мисля, че с нормално каране трансмисията ще живее дълго. ..........Дори съм сигурен, че ако я чипосам, комплекта ще държи повече от колкото с демферен маховик.


vladini
Мнения: 178
Регистриран на: Пон 26 сеп 2011 9:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя

Мнениеот vladini » Чет 13 сеп 2012 16:10


здравейте,на всички.
Ако ми позволите,ще ви кажа моето наблюдение по въпроса за демферните маховици и шайби.Преди 4г,ходих на симпозиум на фирмата LUK,организирана от,един от основните вносители на марката.Та,на въпросния симпозиум,двама чичковци от Немция,показаха нагледно с графики и филмов материал,защо са необходими тези части.Първата,и основна причина е,вибрацията.Налага се монтирането на такъв маховик,заради нея,и по важното е,нейното влияние върху ремъците и ролките.Показаха отклонението на ремъка с и без такъв маховик.При положение,че новите ролки са с механизъм за отпускане и натягане на ремъка,такъв маховик е наложителен,тъй като хода който има ролката е недостатъчен,ако е с обикновен.Можеш да монтираш обикновен маховик на Пежо,но при него тази ролка е без механизъм,няма да и окаже никакво влияние.Колкото до цената,в магазина комплекта на LUK,струва 1300 лв,като дори си купуваш новия модел съединител,с до натягане,за който е необходима специална скоба за монтаж.
Поздрави.


buzisa
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 06 авг 2012 18:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя

Мнениеот buzisa » Чет 13 сеп 2012 19:13


Така е колега, много си прав. Но аз имам още едно мнение и то е в полза на едномасовия маховик / не защото съм си купил такъв и заради това го споделям/ Ако си забелязал комплекта на ЛЮК няма демферен феродов диск, а същия е твърд и липсват обиращите вибрациите пружини. Според мен именно те ще компенсират тази отрицателна вибрация, защото ми прави впечатлението, че са направени доста по големи и масивни от стандартните. Другото което си мисля е, че тези отрицателни вибрации са най-много при стартиране на двигателя , рязко натискане на газта при движение на автомобила, ускоряване на висока предавка,когато двигателя не е в обороти. Плюс това при положение, че колата е с ръчни скорости не виждам много голям проблем. Естествено фабричното си е най-добре и щом така са го изчислили механиците, значи няма спор, но пък и щом определени фирми са преминали към правенето на алтернатива и продаването й в европейски страни, където разлика от 300 - 400 евро дори в цената на оригинален комплект от заместителя едва ли ще удари по джоба на купувача, значи би следвало да не е фатално. Поздрави.


buzisa
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 06 авг 2012 18:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя

Мнениеот buzisa » Чет 13 сеп 2012 19:22


...........и още нещо си мисля. Ами защо не погледнем и обстоятелството,че сигурно 80% от колите втора употреба, с такива трансмисии, внос от чужбина са всички с полуразбити или разбити вече такива демферни маховици / просто защото са над 200 000 км./ И какво се получава вибрациите са още по-големи нали? Е при това положение би следвало сервизите да са пълни...... :)


buzisa
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 06 авг 2012 18:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя

Мнениеот buzisa » Съб 15 сеп 2012 18:22


Здравейте колеги.Днес смяната беше извършена. Всичко пастна перфектно. :да: Стария комплект си имаше предполагаемите проблеми - тръгнал маховик, износено феродо, разхлабени ламели на притискателя, почти деформиран аксиален лагер. Интересното беше, че стария комплект не е бил пипан от както е излезнал от завода, марка ЗАКС и надпис фолксваген........., но състоянието му за жалост, според мен е оказало влияние и върху скоростите. След като майстора сглоби кутия и запалих двигателя, нито един от описаните от мен по-горе синдроми не се появи с изключение на един, "меляне" или по-точно "тракане" идващо от към трансмисията. Въпросния шум изчезва при натискане на съединителя. Тъй като този синдром го имаше и преди смяната, си мислех,че същия е от аксиалния лагер, но уви - лагера вече е нов. Даже в следствие на твърдата връзка /едномасов маховик, нов феродов и притискател/ шумът се усили......и така какво излиза най-вероятно лагер на първичния вал на скоростите. :banghead: Сложих добавка СТП поне да предпазя за известно време от тотал щета скоростите, но явно предстои ремонт. Ако някои колега е правил ремонт на такъв лагер, моля нека сподели мнение относно читави майстори, цени, та дори и масла с които да се кара след това. Препоръчаха ми майстори в близост до Софийския Централен, даже дават гаранция за ремонта.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Diliyan, nogopechen и 23 госта