



VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя
VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя
Здравейте колеги, приятно ми е да се присъединя към клуба. Управлявам Фолксваген Тауран,1.9 TDI, модел 2007 година, ръчна скоростна кутия. От скоро ми направи впечатление не доброто държане на съединителя на колата. Порових се във форума и общо взето почерпих мнения за проблемите с демпферния маховик и като цяло трансмисията. Доста от симптомите съвпаднаха и с моите, а именно тресене при потегляне на полусъидинетел, "прихълцване" на колата в спряно положение при работещ двигател, виене на аксиален лагер. Така, че общо взето май ще се налага да сменявам целия комплект. Въпроса ми към вас колеги е следният: Решил съм да си поръчам от Англия комплект съдържащ маховик,притискателен диск, феродов диск и аксиален лагер - марки "LUC". Цената е 325 паунда. На снимката на комплекта освен останалите части е показан само аксиалния лагер, без лагер помпата. Те по принцип се продават отделно, но ги има и в комплекти, цената на които естествено е по-скъпа. Някой знае ли, може ли при такава смяна, да се остави старата лагер помпа / ако няма проблем/, а да се поднови само аксиалния лагер? Благодаря ви предварително 

Re: VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя
При туран 1.9 не знам как е, при малко по старите 1.9, 6 скорости, помпата е и лагер.
Лично според мен не си струва икономията. Няма как да си сигурен, че тази работи перфектно или, че ще изкара още поне 200000км.
Лично според мен не си струва икономията. Няма как да си сигурен, че тази работи перфектно или, че ще изкара още поне 200000км.
Re: VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя
Колега прав си по принцип, по неписани правила когато искаш да е по-евтино, винаги излиза по-скъпо. Доколкото знам комплекта, който искам е приложим към всички модели на Туран 1.9 ТДИ,6 ръчни скорости, производство след 2003 година до мисля 2010 / не съм сигурен точно за годината/, като естествено се гледа и кода на двигателя / моя е BXE/. Поне това е написано в сайта на фирмата продавач.......Но все пак една лагер помпа е около 180 лв, / марка "LUK"/, което е горе долу плащането за работата, така че ако може да се спестят, ще е най-добре. 

Re: VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя
Колеги, искам да дам малко инфо по този въпрос. Реших да проверя за комплекта в Порше , както за цената му, така и да добия информация относно въпросния аксиален лагер и лагер помпата. Под предлог, че се интересувам от аксиалния лагер и дали се предлага отделно от помпата, след като продиктувах номера на шасито на колата си, от сервиза ми отговориха, че този тип двигател с код BXE няма лагер помпа. цената на самия лагер беше 131 лв. Относно комплекта феродов и притискателен диск, в зависимост от марката / Закс или ЛУК/ ми обявиха цени от 820 лв. и 759 лв., демпферния маховик беше 1320 лв. Учуди ме изказването на механика, че е било необходимо първо да сваля стария комплект за да видя каква марка е и тогава съответно да поръчвам новия, като той трябвало да е същата марка като стария комплект........????? Така че теглейки чертата излиза че комплекта е около 2200 лв. , без ремонта. ........е какво излиза в Англия комплект " ЛУК" - около 800 лв. , в България - 2200 лв. Чудя се дали да спестя 1400 лв.??? 

-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя
Ако сменяваш целия комплект не те интересува каква марка е .Това е само ако сменяваш феродов и притискателен
Re: VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя
И аз така мисля колега. Просто няма логика целия комплект да се различава по нещо, освен по марката..........дано механика е имал това в предвид, иначе да си правим сметка , какви хора ремонтират колите ни в оторизираните сервизи 

-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Чет 09 дек 2010 0:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: софия
Re: VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя
Колега и аз съм с мотор BXE и сложих алтернатива от Z1 и феродов от WR6 и вече 10к.нямам никакви проблеми и не намирам никаква разлика от демферния.
- passat_rs
- Мнения: 628
- Регистриран на: Сря 29 юли 2009 23:37
- Автомобил: BMW E91
- Двигател: M57 T2
- Местоположение: Разград
Re: VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя
thejackal7 написа:Колега и аз съм с мотор BXE и сложих алтернатива от Z1 и феродов от WR6 и вече 10к.нямам никакви проблеми и не намирам никаква разлика от демферния.

как така от 1Z и WR6 туй твойто не е ли пд.
Re: VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя
Колеги малко пояснения от моя страна. Комплекта ми пристигна от Англия. Доставката му беше в рамките на 7 календарни дни. Общата стойност чрез плащане през ПейПал възлезе на 811 лв. Комплекта съдържа феродов диск / демферен/, притискателен диск и лагер марки "Люк", както и маховик. Въпросния маховик обаче не е демферен, а едномасов. И ето защо цената на комплекта беше 398.95 евро. ......, останах малко разочарован от този факт, защото мислех, че маховика е демферен, но явно от бързане и недобър превод от моя страна съм сгрешил. От друга страна пък отново попрочетох тук във форума, а както и колегата по-горе е споделил, много хора са преминали към тази алтернатива и то с оглед да се спестят ненужни пари за подмяна на така несполучливата разработка наречена демферен маховик. Сега предстои смяна на комплекта и ще видим какво е положение.
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: Пет 22 яну 2010 17:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: valencia
Re: VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя
Изобщо не съжалявай че маховика е едномасов.Вече забравяш за темата разбит маховик.След монтирането ще видиш че разлика в превключването няма.Вибрацийте ги обират пружините на феродовия диск.
Re: VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя
И аз така се надявам колега. Много хора са споделили, че нямат проблем с тази алтернатива. От друга страна, пък някои са на мнение, че по този начин не се компенсира достатъчно натоварването върху самата скоростна кутия и естествено това води до бъдещи нейни проблеми.,но пък колата си е лична, а не служебна да я гърча. Мисля, че с нормално каране трансмисията ще живее дълго. ..........Дори съм сигурен, че ако я чипосам, комплекта ще държи повече от колкото с демферен маховик.
Re: VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя
здравейте,на всички.
Ако ми позволите,ще ви кажа моето наблюдение по въпроса за демферните маховици и шайби.Преди 4г,ходих на симпозиум на фирмата LUK,организирана от,един от основните вносители на марката.Та,на въпросния симпозиум,двама чичковци от Немция,показаха нагледно с графики и филмов материал,защо са необходими тези части.Първата,и основна причина е,вибрацията.Налага се монтирането на такъв маховик,заради нея,и по важното е,нейното влияние върху ремъците и ролките.Показаха отклонението на ремъка с и без такъв маховик.При положение,че новите ролки са с механизъм за отпускане и натягане на ремъка,такъв маховик е наложителен,тъй като хода който има ролката е недостатъчен,ако е с обикновен.Можеш да монтираш обикновен маховик на Пежо,но при него тази ролка е без механизъм,няма да и окаже никакво влияние.Колкото до цената,в магазина комплекта на LUK,струва 1300 лв,като дори си купуваш новия модел съединител,с до натягане,за който е необходима специална скоба за монтаж.
Поздрави.
Ако ми позволите,ще ви кажа моето наблюдение по въпроса за демферните маховици и шайби.Преди 4г,ходих на симпозиум на фирмата LUK,организирана от,един от основните вносители на марката.Та,на въпросния симпозиум,двама чичковци от Немция,показаха нагледно с графики и филмов материал,защо са необходими тези части.Първата,и основна причина е,вибрацията.Налага се монтирането на такъв маховик,заради нея,и по важното е,нейното влияние върху ремъците и ролките.Показаха отклонението на ремъка с и без такъв маховик.При положение,че новите ролки са с механизъм за отпускане и натягане на ремъка,такъв маховик е наложителен,тъй като хода който има ролката е недостатъчен,ако е с обикновен.Можеш да монтираш обикновен маховик на Пежо,но при него тази ролка е без механизъм,няма да и окаже никакво влияние.Колкото до цената,в магазина комплекта на LUK,струва 1300 лв,като дори си купуваш новия модел съединител,с до натягане,за който е необходима специална скоба за монтаж.
Поздрави.
Re: VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя
Така е колега, много си прав. Но аз имам още едно мнение и то е в полза на едномасовия маховик / не защото съм си купил такъв и заради това го споделям/ Ако си забелязал комплекта на ЛЮК няма демферен феродов диск, а същия е твърд и липсват обиращите вибрациите пружини. Според мен именно те ще компенсират тази отрицателна вибрация, защото ми прави впечатлението, че са направени доста по големи и масивни от стандартните. Другото което си мисля е, че тези отрицателни вибрации са най-много при стартиране на двигателя , рязко натискане на газта при движение на автомобила, ускоряване на висока предавка,когато двигателя не е в обороти. Плюс това при положение, че колата е с ръчни скорости не виждам много голям проблем. Естествено фабричното си е най-добре и щом така са го изчислили механиците, значи няма спор, но пък и щом определени фирми са преминали към правенето на алтернатива и продаването й в европейски страни, където разлика от 300 - 400 евро дори в цената на оригинален комплект от заместителя едва ли ще удари по джоба на купувача, значи би следвало да не е фатално. Поздрави.
Re: VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя
...........и още нещо си мисля. Ами защо не погледнем и обстоятелството,че сигурно 80% от колите втора употреба, с такива трансмисии, внос от чужбина са всички с полуразбити или разбити вече такива демферни маховици / просто защото са над 200 000 км./ И какво се получава вибрациите са още по-големи нали? Е при това положение би следвало сервизите да са пълни...... 

Re: VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя
Здравейте колеги.Днес смяната беше извършена. Всичко пастна перфектно.
Стария комплект си имаше предполагаемите проблеми - тръгнал маховик, износено феродо, разхлабени ламели на притискателя, почти деформиран аксиален лагер. Интересното беше, че стария комплект не е бил пипан от както е излезнал от завода, марка ЗАКС и надпис фолксваген........., но състоянието му за жалост, според мен е оказало влияние и върху скоростите. След като майстора сглоби кутия и запалих двигателя, нито един от описаните от мен по-горе синдроми не се появи с изключение на един, "меляне" или по-точно "тракане" идващо от към трансмисията. Въпросния шум изчезва при натискане на съединителя. Тъй като този синдром го имаше и преди смяната, си мислех,че същия е от аксиалния лагер, но уви - лагера вече е нов. Даже в следствие на твърдата връзка /едномасов маховик, нов феродов и притискател/ шумът се усили......и така какво излиза най-вероятно лагер на първичния вал на скоростите.
Сложих добавка СТП поне да предпазя за известно време от тотал щета скоростите, но явно предстои ремонт. Ако някои колега е правил ремонт на такъв лагер, моля нека сподели мнение относно читави майстори, цени, та дори и масла с които да се кара след това. Препоръчаха ми майстори в близост до Софийския Централен, даже дават гаранция за ремонта.


Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта