как да си сменя сегментите сам. голф 3 1.4 моно

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
bobi_golfa
Мнения: 213
Регистриран на: Пет 06 юли 2012 12:56
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

как да си сменя сегментите сам. голф 3 1.4 моно

Мнениеот bobi_golfa » Сря 15 авг 2012 18:54


как да си сменя сегмените сам.голф 3 1.4 моно МОЖЕЛИ някои да ми обясни мерси...

Последна промяна от bobi_golfa на Сря 15 авг 2012 19:32, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: как да си сменя сегмените сам. голф 3 1.4 моно

Мнениеот muns61 » Сря 15 авг 2012 19:00


До какво монтьорско ниво си стигнал, какво си правил сам по колата?


Потребителски аватар
bobi_golfa
Мнения: 213
Регистриран на: Пет 06 юли 2012 12:56
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: как да си сменя сегментите сам. голф 3 1.4 моно

Мнениеот bobi_golfa » Сря 15 авг 2012 19:50


нищо не сам пипал по мотора. обясни ми стъпка по стъпка какво да правя ако знаеш обикновен мотор е ако не стане ще го дам на вторични меерсии


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: как да си сменя сегментите сам. голф 3 1.4 моно

Мнениеот muns61 » Сря 15 авг 2012 19:58


Смях в залата! :lol:
Все едно от пети клас да идеш в Софийски Университет!
Я направо на вторични!Изображение

Последна промяна от muns61 на Пет 17 авг 2012 17:53, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: как да си сменя сегментите сам. голф 3 1.4 моно

Мнениеот pedalchobaba » Сря 15 авг 2012 20:03


Колега, не е сложно, но щом не си го правил, едва ли ще можеш да се ошеташ сам. Трябва ти поне един човек, който е наясно с нещата, да бъде до теб, за да ти казва. Предполагам, че нямаш и нужните инструменти.
Иначе сваляш двигателя в мазето и го разглобяваш.
След това отваряш литературата за твоя мотор, вадиш индикатори, микромери, пластини и започваш да мериш износванията на шийките на основните и биелните лагери, аксиалния луфт на коляновия вал, елипсата на цилиндрите, полата на буталата и ключовете на сегментите. Ако си в границите на допустимите хлабини купуваш нови лагери и сегменти, ако си ги подминал - шлайф и ремонтни размери. Миене, динамометричния ключ, комплект гарнитури и семеринги и започваш да сглобяваш. След това отиваш на главата, водачи, райбероване, фрези .... абе послушай Muns.


Потребителски аватар
bobi_golfa
Мнения: 213
Регистриран на: Пет 06 юли 2012 12:56
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: как да си сменя сегментите сам. голф 3 1.4 моно

Мнениеот bobi_golfa » Чет 16 авг 2012 0:59


знам че е сложно явно ще я продам на части .ако не успея имам инструменти те .иначе колко би ми струвало да го оправи проблема маистор.


Потребителски аватар
demooo74
Мнения: 135
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 21:32
Автомобил: vw golf 4 TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: godech

Re: как да си сменя сегментите сам. голф 3 1.4 моно

Мнениеот demooo74 » Чет 16 авг 2012 2:06


Здрасти, колега ! При мен на двойката само освежаване на главата ми се върза 200лв като за труд съм спестил доста. според мен цената може да ти се покачи с още 200 - 300 лв!


Потребителски аватар
policaqqq
Мнения: 254
Регистриран на: Пон 07 апр 2008 0:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: как да си сменя сегментите сам. голф 3 1.4 моно

Мнениеот policaqqq » Пет 17 авг 2012 16:53


demooo74 написа:Здрасти, колега ! При мен на двойката само освежаване на главата ми се върза 200лв като за труд съм спестил доста. според мен цената може да ти се покачи с още 200 - 300 лв!
,

Не знам за какво си дал 200лв, но ремонта на моята глава ми излезе 80лв - райбероване на клапани и леглата им, смяна на водачи на клапани, вложки, измиване и лице...
Ако колегата иска да му излезе по ефтино трябва да има в предвид че от смяна на сегменти не става. Трябва да се шлайфат цилиндрите, нови бутала на първи ремонт, желателно е и комплект ангренаж. Маслото се сменя по често от 10000км. Общо взето bobi_golfa отиде на 7-800лв понеже само с пускане на сегменти все едно нищо не си направил.


Потребителски аватар
demooo74
Мнения: 135
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 21:32
Автомобил: vw golf 4 TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: godech

Re: как да си сменя сегментите сам. голф 3 1.4 моно

Мнениеот demooo74 » Пет 17 авг 2012 21:55


policaqqq написа:
demooo74 написа:Здрасти, колега ! При мен на двойката само освежаване на главата ми се върза 200лв като за труд съм спестил доста. според мен цената може да ти се покачи с още 200 - 300 лв!
,

Не знам за какво си дал 200лв, но ремонта на моята глава ми излезе 80лв - райбероване на клапани и леглата им, смяна на водачи на клапани, вложки, измиване и лице...
Ако колегата иска да му излезе по ефтино трябва да има в предвид че от смяна на сегменти не става. Трябва да се шлайфат цилиндрите, нови бутала на първи ремонт, желателно е и комплект ангренаж. Маслото се сменя по често от 10000км. Общо взето bobi_golfa отиде на 7-800лв понеже само с пускане на сегменти все едно нищо не си направил.

КОЛЕГА, защо веднага ме подхвана , не знам! Ти сменя ли гарнитурата на твоята кола или сложи старата!?? За по малко от 200лв съм сменил гумички на клапаните, семеринг на разпр вал , гарнитура на колекторните тръби (всичките),антифриз,гарнитура на глава, гарнитура на капака на клапаните,шлайф глава и легла на клапани, смяна на ангренажен ремък и ролка. Смятам, че е глупаво да свалиш главата , а да не смениш ремъка и да правиш манипулацията след 15 хил(толкова ми оставаха).


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19292
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: как да си сменя сегментите сам. голф 3 1.4 моно

Мнениеот stefan4o » Пет 17 авг 2012 21:56


policaqqq написа:Ако колегата иска да му излезе по ефтино трябва да има в предвид че от смяна на сегменти не става. Трябва да се шлайфат цилиндрите, нови бутала на първи ремонт, желателно е и комплект ангренаж. Маслото се сменя по често от 10000км. Общо взето bobi_golfa отиде на 7-800лв понеже само с пускане на сегменти все едно нищо не си направил.

Т.е. съветваш го да мине на нов размер (т.нар. ремонтен) бутала? Не съм монтьор, ама... за подобно нещо не си струва да се ремонтира мотор. Освен това хората са написали в авт.ръководства допуски, при които се прави еди си какво. Т.е. може да не е нужно изобщо да пипа буталата.


Потребителски аватар
bobi_golfa
Мнения: 213
Регистриран на: Пет 06 юли 2012 12:56
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: как да си сменя сегментите сам. голф 3 1.4 моно

Мнениеот bobi_golfa » Съб 18 авг 2012 0:19


ще питам един маистор за колата ми че гори масло ако ремонта излиза повече от 300лв ще продам голфа на части. без това съм решил да си взимам пак голф 3 но 1.8 90кс моя е много слабичък 1.4 55кс. сега не съм в бг но като си доида ще видя какво да правя.


mitko23
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 19 апр 2008 19:14
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: ABU 1993
Местоположение: София

Re: как да си сменя сегментите сам. голф 3 1.4 моно

Мнениеот mitko23 » Съб 18 авг 2012 1:44


Смяната на сегментите, не бих казал, че е много сложно нещо, особено при този така да се каже "прост" като механика мотор.Проблема идва от това, че при самото разглобяване ще излязат доста странични неща за смяна като гарнитури, семеринги,ремъци, ролки, болтове и др. неща, които доста сериозно изпразват джоба. Да не забравяме, че ще ти трябват и доста инструменти,някои от тях по-специфични(микромери, динамометричен ключ и др.).Като цяло няколко месеца си в бокса.
В момента я правя тази процедура на 1,6 моно, но предполагам при 1,4 е почти същото.
Като начало сваляш ремъците(хубаво е да нагласиш ангренажния ремък по белезите преди да го свалиш),изтеглят ти фреона, ако имаш климатик/троник,източваш антифриза, маслото, течността за хидравлика,отвинтваш капака на клапаните,отвинтваш капаците на лагерите на разпределителния вал(трябва да видиш в литературата каква е последователността на охлабване на гайките иначе може да се изкриви вала).Важно е да номерираш капаците на лагерите и ги върни както са били по местата им при събирането на мотора- това е доста важно. Под вала са т.нар хидравлични повдигачи- тях си ги номерираш от 1 до 8 с маркер като 1 ще ти е най-левия повдигач(този най-близко до колелото на разпределителния вал).Разкачи всмукателния и изпускателния колектор и прилежащите им жици маркучи и т.н
Сваляне на главата- отвиват се болтовете в определена последователност,за да се избегне повреждане на цилиндровата глава.Трябва ти инструмент дванайсостен 12 май беше не съм много сигурен за номера. Главата я караш на сервиз,където да ти я обслужат. Обслужването обикновено е смяна на гумички на клапаните, водачи на клапаните(ако са износени), евентуално клапани, щлайф на главата, проверка за пукнатини и др.
Следващата ти стъпка е да свалиш двигателя от колата.Препоръчително е да го направиш заедно със скоростната кутия, за да избегнеш повреждане на първичния вал на същата.Не забравяй да разкачиш и каретата. След като си извадил двигателя със скоростите извън колата, следва да разкачиш последните от двигателя.Прегледай скоростите за течове и др. Ако се налага ще трябва да се смени и семеринг и трансмисионно масло евентуално. Прегледай си и стартера- разглоби,почисти и т.н
Като цяло това е най-голямата хамалогия, барабар със чистенето на повечето части scare . От тук насам идва голямото мерене записване и сверяване от таблиците за допустимите износвания на твоя двигател както е посочил колегата pedalchobaba. Много важно също така е при свалянето и на биелите и на петите на коляновия вал да си ги маркираш така, че при събирането на мотора, да си ги върнеш на същите им места.
Проблем могат да си болтовете на биелите, които понякога се късат, но да не бъда песимист :Mr Green Fun , ни винаги се случва.


Потребителски аватар
policaqqq
Мнения: 254
Регистриран на: Пон 07 апр 2008 0:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: как да си сменя сегментите сам. голф 3 1.4 моно

Мнениеот policaqqq » Съб 18 авг 2012 3:52


По добре си вземи един двигател (затворен блок с глава) и си прехвърли твоите компоненти и си готов.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: как да си сменя сегментите сам. голф 3 1.4 моно

Мнениеот muns61 » Съб 18 авг 2012 7:21


policaqqq написа:По добре си вземи един двигател (затворен блок с глава) и си прехвърли твоите компоненти и си готов.

Който може да е по-скапан! :D


Потребителски аватар
bobi_golfa
Мнения: 213
Регистриран на: Пет 06 юли 2012 12:56
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: как да си сменя сегментите сам. голф 3 1.4 моно

Мнениеот bobi_golfa » Съб 18 авг 2012 14:01


явно да търся друг двигател. знае ли някой колко струва един такъв мотор горе долу, сам няма да се справя със смяната на сегментите.колко взимат за смяна на двигател.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта