как да си сменя сегментите сам. голф 3 1.4 моно
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- bobi_golfa
- Мнения: 213
- Регистриран на: Пет 06 юли 2012 12:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Контакти:
как да си сменя сегментите сам. голф 3 1.4 моно
как да си сменя сегмените сам.голф 3 1.4 моно МОЖЕЛИ някои да ми обясни мерси...
Последна промяна от bobi_golfa на Сря 15 авг 2012 19:32, променено общо 1 път.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: как да си сменя сегмените сам. голф 3 1.4 моно
До какво монтьорско ниво си стигнал, какво си правил сам по колата?
- bobi_golfa
- Мнения: 213
- Регистриран на: Пет 06 юли 2012 12:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Контакти:
Re: как да си сменя сегментите сам. голф 3 1.4 моно
нищо не сам пипал по мотора. обясни ми стъпка по стъпка какво да правя ако знаеш обикновен мотор е ако не стане ще го дам на вторични меерсии
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: как да си сменя сегментите сам. голф 3 1.4 моно
Смях в залата!
Все едно от пети клас да идеш в Софийски Университет!
Я направо на вторични!

Все едно от пети клас да идеш в Софийски Университет!
Я направо на вторични!

Последна промяна от muns61 на Пет 17 авг 2012 17:53, променено общо 1 път.
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: как да си сменя сегментите сам. голф 3 1.4 моно
Колега, не е сложно, но щом не си го правил, едва ли ще можеш да се ошеташ сам. Трябва ти поне един човек, който е наясно с нещата, да бъде до теб, за да ти казва. Предполагам, че нямаш и нужните инструменти.
Иначе сваляш двигателя в мазето и го разглобяваш.
След това отваряш литературата за твоя мотор, вадиш индикатори, микромери, пластини и започваш да мериш износванията на шийките на основните и биелните лагери, аксиалния луфт на коляновия вал, елипсата на цилиндрите, полата на буталата и ключовете на сегментите. Ако си в границите на допустимите хлабини купуваш нови лагери и сегменти, ако си ги подминал - шлайф и ремонтни размери. Миене, динамометричния ключ, комплект гарнитури и семеринги и започваш да сглобяваш. След това отиваш на главата, водачи, райбероване, фрези .... абе послушай Muns.
Иначе сваляш двигателя в мазето и го разглобяваш.
След това отваряш литературата за твоя мотор, вадиш индикатори, микромери, пластини и започваш да мериш износванията на шийките на основните и биелните лагери, аксиалния луфт на коляновия вал, елипсата на цилиндрите, полата на буталата и ключовете на сегментите. Ако си в границите на допустимите хлабини купуваш нови лагери и сегменти, ако си ги подминал - шлайф и ремонтни размери. Миене, динамометричния ключ, комплект гарнитури и семеринги и започваш да сглобяваш. След това отиваш на главата, водачи, райбероване, фрези .... абе послушай Muns.
- bobi_golfa
- Мнения: 213
- Регистриран на: Пет 06 юли 2012 12:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Контакти:
Re: как да си сменя сегментите сам. голф 3 1.4 моно
знам че е сложно явно ще я продам на части .ако не успея имам инструменти те .иначе колко би ми струвало да го оправи проблема маистор.
- demooo74
- Мнения: 135
- Регистриран на: Сря 11 фев 2009 21:32
- Автомобил: vw golf 4 TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: godech
Re: как да си сменя сегментите сам. голф 3 1.4 моно
Здрасти, колега ! При мен на двойката само освежаване на главата ми се върза 200лв като за труд съм спестил доста. според мен цената може да ти се покачи с още 200 - 300 лв!
- policaqqq
- Мнения: 254
- Регистриран на: Пон 07 апр 2008 0:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: как да си сменя сегментите сам. голф 3 1.4 моно
,demooo74 написа:Здрасти, колега ! При мен на двойката само освежаване на главата ми се върза 200лв като за труд съм спестил доста. според мен цената може да ти се покачи с още 200 - 300 лв!
Не знам за какво си дал 200лв, но ремонта на моята глава ми излезе 80лв - райбероване на клапани и леглата им, смяна на водачи на клапани, вложки, измиване и лице...
Ако колегата иска да му излезе по ефтино трябва да има в предвид че от смяна на сегменти не става. Трябва да се шлайфат цилиндрите, нови бутала на първи ремонт, желателно е и комплект ангренаж. Маслото се сменя по често от 10000км. Общо взето bobi_golfa отиде на 7-800лв понеже само с пускане на сегменти все едно нищо не си направил.
- demooo74
- Мнения: 135
- Регистриран на: Сря 11 фев 2009 21:32
- Автомобил: vw golf 4 TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: godech
Re: как да си сменя сегментите сам. голф 3 1.4 моно
policaqqq написа:,demooo74 написа:Здрасти, колега ! При мен на двойката само освежаване на главата ми се върза 200лв като за труд съм спестил доста. според мен цената може да ти се покачи с още 200 - 300 лв!
Не знам за какво си дал 200лв, но ремонта на моята глава ми излезе 80лв - райбероване на клапани и леглата им, смяна на водачи на клапани, вложки, измиване и лице...
Ако колегата иска да му излезе по ефтино трябва да има в предвид че от смяна на сегменти не става. Трябва да се шлайфат цилиндрите, нови бутала на първи ремонт, желателно е и комплект ангренаж. Маслото се сменя по често от 10000км. Общо взето bobi_golfa отиде на 7-800лв понеже само с пускане на сегменти все едно нищо не си направил.
КОЛЕГА, защо веднага ме подхвана , не знам! Ти сменя ли гарнитурата на твоята кола или сложи старата!?? За по малко от 200лв съм сменил гумички на клапаните, семеринг на разпр вал , гарнитура на колекторните тръби (всичките),антифриз,гарнитура на глава, гарнитура на капака на клапаните,шлайф глава и легла на клапани, смяна на ангренажен ремък и ролка. Смятам, че е глупаво да свалиш главата , а да не смениш ремъка и да правиш манипулацията след 15 хил(толкова ми оставаха).
- stefan4o
- Мнения: 19292
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: как да си сменя сегментите сам. голф 3 1.4 моно
policaqqq написа:Ако колегата иска да му излезе по ефтино трябва да има в предвид че от смяна на сегменти не става. Трябва да се шлайфат цилиндрите, нови бутала на първи ремонт, желателно е и комплект ангренаж. Маслото се сменя по често от 10000км. Общо взето bobi_golfa отиде на 7-800лв понеже само с пускане на сегменти все едно нищо не си направил.
Т.е. съветваш го да мине на нов размер (т.нар. ремонтен) бутала? Не съм монтьор, ама... за подобно нещо не си струва да се ремонтира мотор. Освен това хората са написали в авт.ръководства допуски, при които се прави еди си какво. Т.е. може да не е нужно изобщо да пипа буталата.
- bobi_golfa
- Мнения: 213
- Регистриран на: Пет 06 юли 2012 12:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Контакти:
Re: как да си сменя сегментите сам. голф 3 1.4 моно
ще питам един маистор за колата ми че гори масло ако ремонта излиза повече от 300лв ще продам голфа на части. без това съм решил да си взимам пак голф 3 но 1.8 90кс моя е много слабичък 1.4 55кс. сега не съм в бг но като си доида ще видя какво да правя.
-
- Мнения: 337
- Регистриран на: Съб 19 апр 2008 19:14
- Автомобил: VW Golf MK3
- Двигател: ABU 1993
- Местоположение: София
Re: как да си сменя сегментите сам. голф 3 1.4 моно
Смяната на сегментите, не бих казал, че е много сложно нещо, особено при този така да се каже "прост" като механика мотор.Проблема идва от това, че при самото разглобяване ще излязат доста странични неща за смяна като гарнитури, семеринги,ремъци, ролки, болтове и др. неща, които доста сериозно изпразват джоба. Да не забравяме, че ще ти трябват и доста инструменти,някои от тях по-специфични(микромери, динамометричен ключ и др.).Като цяло няколко месеца си в бокса.
В момента я правя тази процедура на 1,6 моно, но предполагам при 1,4 е почти същото.
Като начало сваляш ремъците(хубаво е да нагласиш ангренажния ремък по белезите преди да го свалиш),изтеглят ти фреона, ако имаш климатик/троник,източваш антифриза, маслото, течността за хидравлика,отвинтваш капака на клапаните,отвинтваш капаците на лагерите на разпределителния вал(трябва да видиш в литературата каква е последователността на охлабване на гайките иначе може да се изкриви вала).Важно е да номерираш капаците на лагерите и ги върни както са били по местата им при събирането на мотора- това е доста важно. Под вала са т.нар хидравлични повдигачи- тях си ги номерираш от 1 до 8 с маркер като 1 ще ти е най-левия повдигач(този най-близко до колелото на разпределителния вал).Разкачи всмукателния и изпускателния колектор и прилежащите им жици маркучи и т.н
Сваляне на главата- отвиват се болтовете в определена последователност,за да се избегне повреждане на цилиндровата глава.Трябва ти инструмент дванайсостен 12 май беше не съм много сигурен за номера. Главата я караш на сервиз,където да ти я обслужат. Обслужването обикновено е смяна на гумички на клапаните, водачи на клапаните(ако са износени), евентуално клапани, щлайф на главата, проверка за пукнатини и др.
Следващата ти стъпка е да свалиш двигателя от колата.Препоръчително е да го направиш заедно със скоростната кутия, за да избегнеш повреждане на първичния вал на същата.Не забравяй да разкачиш и каретата. След като си извадил двигателя със скоростите извън колата, следва да разкачиш последните от двигателя.Прегледай скоростите за течове и др. Ако се налага ще трябва да се смени и семеринг и трансмисионно масло евентуално. Прегледай си и стартера- разглоби,почисти и т.н
Като цяло това е най-голямата хамалогия, барабар със чистенето на повечето части
. От тук насам идва голямото мерене записване и сверяване от таблиците за допустимите износвания на твоя двигател както е посочил колегата pedalchobaba. Много важно също така е при свалянето и на биелите и на петите на коляновия вал да си ги маркираш така, че при събирането на мотора, да си ги върнеш на същите им места.
Проблем могат да си болтовете на биелите, които понякога се късат, но да не бъда песимист
, ни винаги се случва.
В момента я правя тази процедура на 1,6 моно, но предполагам при 1,4 е почти същото.
Като начало сваляш ремъците(хубаво е да нагласиш ангренажния ремък по белезите преди да го свалиш),изтеглят ти фреона, ако имаш климатик/троник,източваш антифриза, маслото, течността за хидравлика,отвинтваш капака на клапаните,отвинтваш капаците на лагерите на разпределителния вал(трябва да видиш в литературата каква е последователността на охлабване на гайките иначе може да се изкриви вала).Важно е да номерираш капаците на лагерите и ги върни както са били по местата им при събирането на мотора- това е доста важно. Под вала са т.нар хидравлични повдигачи- тях си ги номерираш от 1 до 8 с маркер като 1 ще ти е най-левия повдигач(този най-близко до колелото на разпределителния вал).Разкачи всмукателния и изпускателния колектор и прилежащите им жици маркучи и т.н
Сваляне на главата- отвиват се болтовете в определена последователност,за да се избегне повреждане на цилиндровата глава.Трябва ти инструмент дванайсостен 12 май беше не съм много сигурен за номера. Главата я караш на сервиз,където да ти я обслужат. Обслужването обикновено е смяна на гумички на клапаните, водачи на клапаните(ако са износени), евентуално клапани, щлайф на главата, проверка за пукнатини и др.
Следващата ти стъпка е да свалиш двигателя от колата.Препоръчително е да го направиш заедно със скоростната кутия, за да избегнеш повреждане на първичния вал на същата.Не забравяй да разкачиш и каретата. След като си извадил двигателя със скоростите извън колата, следва да разкачиш последните от двигателя.Прегледай скоростите за течове и др. Ако се налага ще трябва да се смени и семеринг и трансмисионно масло евентуално. Прегледай си и стартера- разглоби,почисти и т.н
Като цяло това е най-голямата хамалогия, барабар със чистенето на повечето части

Проблем могат да си болтовете на биелите, които понякога се късат, но да не бъда песимист

- policaqqq
- Мнения: 254
- Регистриран на: Пон 07 апр 2008 0:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: как да си сменя сегментите сам. голф 3 1.4 моно
По добре си вземи един двигател (затворен блок с глава) и си прехвърли твоите компоненти и си готов.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: как да си сменя сегментите сам. голф 3 1.4 моно
policaqqq написа:По добре си вземи един двигател (затворен блок с глава) и си прехвърли твоите компоненти и си готов.
Който може да е по-скапан!

- bobi_golfa
- Мнения: 213
- Регистриран на: Пет 06 юли 2012 12:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Контакти:
Re: как да си сменя сегментите сам. голф 3 1.4 моно
явно да търся друг двигател. знае ли някой колко струва един такъв мотор горе долу, сам няма да се справя със смяната на сегментите.колко взимат за смяна на двигател.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта