Здравейте колеги, тая вечер ми се случи нещо не много приятно... От скоро съм шофьор и не съм свикнал все още, та от време на време си правя гафове като да забравя колана или пък фаровете, но днес прекалих.
Забравих да пусна ръчната като тръгвах и карах около километър с дръпната ръчна и с около 60км/ч докато се усетя... Освен че в момента сякаш ръчната не държи особено много, може ли да съм направил някаква по сериозна повреда?
Пасата е 2ка, от 88-ма.
Карах на ръчна
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Карах на ръчна
Ще трябва най-вероятно да смениш накладки.
Дано не се е изметнало джУлязото, в което трият, че то е по-скъпичко
Огледай капачките на лагерите в средата - ако е протекло много черно - вероятно ще трябва да прегресираш лагерите.
Дано не се е изметнало джУлязото, в което трият, че то е по-скъпичко

Огледай капачките на лагерите в средата - ако е протекло много черно - вероятно ще трябва да прегресираш лагерите.
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Карах на ръчна
за 1 км.-повредата е Никаква.
За твое успокоение провери тези неща,дето е написал колегата.

За твое успокоение провери тези неща,дето е написал колегата.
Re: Карах на ръчна
щом си се усетил чак след километър - тя толкоз и ти е държала ръчната
изтъркал си малко накладки ( не вярвам и да си ги прегрял даже). По добре си натегни ръчната като имаш време. би трябвало почти да не можеш да тръгнеш като е пусната или поне да вижда голям зор колата. На старата ми кола имаше проблем с жилото и задържаше понякога ръчната. от там 2 пъти съм я сварвал едната гума да е толкоз пареща че да се чудя дали няма да се пръсне всеки момент. Поръжения освен по накладките - нямаше , но аз тогава бях минал над 15 км така и то с скорости доста по близки до 100км. просто усетих странно държане в колата и слязох да проверя.

изтъркал си малко накладки ( не вярвам и да си ги прегрял даже). По добре си натегни ръчната като имаш време. би трябвало почти да не можеш да тръгнеш като е пусната или поне да вижда голям зор колата. На старата ми кола имаше проблем с жилото и задържаше понякога ръчната. от там 2 пъти съм я сварвал едната гума да е толкоз пареща че да се чудя дали няма да се пръсне всеки момент. Поръжения освен по накладките - нямаше , но аз тогава бях минал над 15 км така и то с скорости доста по близки до 100км. просто усетих странно държане в колата и слязох да проверя.
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: Карах на ръчна
Нищо им няма 

- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Карах на ръчна
Леко си изпекъл най-горният слой на феродото на накладките.И най-вероятно греста в лагерите. Смърдеше ли като спря? Ако да свалят се барабаните измиват се лагерите и се гресират на нова сметка. Накладките ако имат хляб т.е. са над 50% вземаш една шкурка 120 и ги позапиляваш идеята е да смъкнеш най горният изпечен слой феродо. Ще познаеш по това че ще се смени цвета на изшкуреният прах и на самото феродо на накладката. Трябва да пилнеш някакви десети от милиметъра 

- m0v3r
- Мнения: 149
- Регистриран на: Чет 19 апр 2012 14:11
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: EZ 1988
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Карах на ръчна
Не съм спирал за да видя, защото бях на натоварен булевард и нямаше как, просто свалих ръчната след като забелязах че натискам газта до дупка, а колата не върви задоволително и си продължих... След около 20 минути като се прибрах поогледах колата, но нито пушек, нито някаква странна миризма съм усетил... Всичко изглежда така все едно нищо не е станало, като изключим, че в момента като опъна ръчната до края успявам да мръдна колата като я бутам отзад (незапалена, на изключена скорост).
Преди време ръчната успяваше да задържи колата на един доста стръмен баир, но не знам сега как е положението, трябва да я пробвам.
Между другото ръчната има ли нещо общо със спирачката на педала? Т.е. ако съм износил накладки, означава ли, че и спирачката ми ще държи по-хлабаво?
Преди време ръчната успяваше да задържи колата на един доста стръмен баир, но не знам сега как е положението, трябва да я пробвам.
Между другото ръчната има ли нещо общо със спирачката на педала? Т.е. ако съм износил накладки, означава ли, че и спирачката ми ще държи по-хлабаво?
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Карах на ръчна
Лелееееееееееее ама верно на нищо не са те научили на курсовете
Ти как мислиш дали имат нещо общо?
Естествено че имат отзад ползваш едни и същи накладки и за ръчната и за другата спирачка

Ти как мислиш дали имат нещо общо?
Естествено че имат отзад ползваш едни и същи накладки и за ръчната и за другата спирачка

- calidad
- Мнения: 497
- Регистриран на: Вто 16 авг 2011 21:02
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: 2.0 AZH 4motion
- Местоположение: София-Шумен
- Контакти:
Re: Карах на ръчна
Нямаш проблеми не си карал толкова дълго ,ако е вярно за километъра де. Преди години когато бях войник шофьора на командира така карал 15км и не се усетил даже ,миришело на феродо, но нашия продължавал. Как се смяхме като разбрахме ?
- m0v3r
- Мнения: 149
- Регистриран на: Чет 19 апр 2012 14:11
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: EZ 1988
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Карах на ръчна
znainainai написа:Лелееееееееееее ама верно на нищо не са те научили на курсовете![]()
Ти как мислиш дали имат нещо общо?
Естествено че имат отзад ползваш едни и същи накладки и за ръчната и за другата спирачка
Не че искам да се заяждам, но на курсовете ме учиха на правилник, знаци и как да шофирам разбира се. Единственото което подхванаха за спирачките е какво да правя ако педала потъне. Все пак бях на курс за книжка, а не за автомонтьор я...

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Карах на ръчна
znainainai написа:Лелееееееееееее ама верно на нищо не са те научили на курсовете![]()
Ти как мислиш дали имат нещо общо?
Естествено че имат отзад ползваш едни и същи накладки и за ръчната и за другата спирачка
Съвсем случайно има спирачни системи с отделни накладки за крачна и ръчна спирачка. Та на курса никой не се интересува с каква кола си, та да те образова в материята.
До автора - натегни малко ръчната и си карай, ако нямаш други проблеми.
- calidad
- Мнения: 497
- Регистриран на: Вто 16 авг 2011 21:02
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: 2.0 AZH 4motion
- Местоположение: София-Шумен
- Контакти:
Re: Карах на ръчна
Я сподели какво те учиха когато педалът на спирачките потъне ?
На мен са ми изчезвали спирачките на джип автоматик ,на курсовете нищо не ми казаха за това

На мен са ми изчезвали спирачките на джип автоматик ,на курсовете нищо не ми казаха за това


- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Карах на ръчна
Мунс-е, БМВ (и не само) са друга бира!
Ама сега трябва да му обясниш на човека и къде са гайките и как да разбере колко да натегне ръчната

Ама сега трябва да му обясниш на човека и къде са гайките и как да разбере колко да натегне ръчната

- m0v3r
- Мнения: 149
- Регистриран на: Чет 19 апр 2012 14:11
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: EZ 1988
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Карах на ръчна
calidad написа:Я сподели какво те учиха когато педалът на спирачките потъне ?
На мен са ми изчезвали спирачките на джип автоматик ,на курсовете нищо не ми казаха за това![]()
Хаха, ами придърпваш го пак в начално положение и се пробваш да го натиснеш втори път, а колко е ефективно не мога да ти кажа, дано не ми се и налага да разбирам...

- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Карах на ръчна
Само да споделя, колегата да не се чувства зле - на един познат баща му беше карал 20 км на ръчна
и чак пред блока след като я паркирал като видял светещите дискове се усетил
... Споко, поправимо е, всички правим грешки (аз пък като млада книжка съм оставял колата нито на скорост, нито на ръчна и съм я гонил да я спра
- добре, че нямаше поражения нито по околни, нито по моята кола
), но вече ще си поглеждаш ръчната по-често в какво положение е колега.
ПС. Машината с какъв двигател е?





ПС. Машината с какъв двигател е?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта