Здравейте колеги, имам следния проблем - "твърд" ми е педала на спирачката на пасата (Б5, 1,9 ТДИ, АФН мотор). Чудя се откъде да започна, спирачната течност е на 1год., предните накладки и дискове са на около 50%, задните накладки са чисто нови, дисковете имат малко повече ръб. Няма светещи грешки за АБС.
Ако някой е имал подобен проблем нека даде идея от къде да започна.



Твърд педал на спирачките Б5
- instantaccess
- Мнения: 689
- Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bg
-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Твърд педал на спирачките Б5
От сервото
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Твърд педал на спирачките Б5
Колега и аз карам Б5 и имах същия проблем! След сваляне на сепараторите се установи, че буталцата са заяли от липсата на смазване! След смазване и раздвижване всичко си дойде на мястото 

- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Твърд педал на спирачките Б5
Сервото.
- instantaccess
- Мнения: 689
- Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bg
Re: Твърд педал на спирачките Б5
Така се надявах да не е серво
Кои сепаратори колега? Ако става въпрос за буталцата на спирачните апарати - проверил съм ги всичките и си работят, отзад сменявах един маншон като сменях накладките.

BG_POLICE написа:Колега и аз карам Б5 и имах същия проблем! След сваляне на сепараторите се установи, че буталцата са заяли от липсата на смазване! След смазване и раздвижване всичко си дойде на мястото
Кои сепаратори колега? Ако става въпрос за буталцата на спирачните апарати - проверил съм ги всичките и си работят, отзад сменявах един маншон като сменях накладките.
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Твърд педал на спирачките Б5
Ако не е сервото-може да няма вакуум.Скъсан или изваден маркуч или неработеща вакуум помпа.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Твърд педал на спирачките Б5
Като се каже серво,се има предвид и всичките маркучета за вакуум до него 

-
- Мнения: 750
- Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Твърд педал на спирачките Б5
instantaccess написа:Така се надявах да не е серво
BG_POLICE написа:Колега и аз карам Б5 и имах същия проблем! След сваляне на сепараторите се установи, че буталцата са заяли от липсата на смазване! След смазване и раздвижване всичко си дойде на мястото
Кои сепаратори колега? Ако става въпрос за буталцата на спирачните апарати - проверил съм ги всичките и си работят, отзад сменявах един маншон като сменях накладките.
Ами явно остава само сервото!
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: Пет 18 ное 2011 13:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bulgaria
Re: Твърд педал на спирачките Б5
Колега провери си накрайника на вакум-помпата да не би да взима въздух при мен излезе от нея.
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Твърд педал на спирачките Б5
Или серво или вакум помпа. Имах същият проблем Анатоли, тогава от теб купих сервото и вакум помпата от колата на баща ти
С няколко думи. Ако сервото е спукано, вакум помпата не може да смогне да направи достатъчно вакум. Но ако е спукано сервото и караш дълго време така, през пукнатината влизат боклуци които повреждат вакумните клапани към помпата, отиват и във вакум помпата като започват да действат като абразив. По този начин унищожават перките и лагера на помпата и после идва и нейният ред за смяна. Дано да се разминеш с нещо по-малко и да се окаже например маркуч само.
Поздрави!

Поздрави!
- instantaccess
- Мнения: 689
- Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bg
Re: Твърд педал на спирачките Б5
penko_pulev написа:Или серво или вакум помпа.
Мда, и аз към това съм се насочил. Спомням си за твоя случай. Ти тогава спомена, че някой ти е мерил вакуум помпата? Има ли специални инструменти за това или всеки може? Въпроса ми е да не сменявам залудо части, не заради друго а просто нямам време.
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Твърд педал на спирачките Б5
Вакум помпата я мерихме с един механичен манометър. Не знам за вакум ли е или е обикновен манометър но ми направи впечатление , че скалата му от -3 до +3 бара. Бе явно си е манометър някъв. Откачихме маркуча за вакума който влиза в щуцера на помпата. Откачихме го от страната на вакум клапана преди сервото. Набучихме манометъра в маркуча и запалихме колата. Стойностите които трябва да показва е 0,9 бара вакум. Не трябва да има пикове или спадове на вакума, не трябва и стрелката да играе по циферблата на манометъра. Трябва да прави постоянен вакум в границите на 0,9 бара. Стойностите за взети от каталог на VW и ги има и в AUTODATA.
Ако сервото е пробито то вероятно ще е някоя малка дипчица от която смуче въздух и помпата не смогва да прави вакум. Най вероятно ако е сервото, дупчицата да е от долу където са тапите за оттичането на водата в отсека с акумулатора. Сервото е гадна работа докато се свали. Както писах при мен заради него си беше заминала и помпата. Задължително проверете и клапаните по вакум пътищата. Може и те да са отишли по дяволите. Вижте и маркучите от сервото до помпата. да не се е пробил някой. Ще е най добрият вариант. ПОне няма да сваляш чаркалъци. Дано да съм помогнал. Ако имаш въпроси или не си разбрал нещо нямай никакви притеснения да ме потърсиш по телефона!
Поздрави
Нещо подобно беше манометъра само дето пишеше Mitotoyo на него
http://www.mashinite.com/offers/view/15683
Ако сервото е пробито то вероятно ще е някоя малка дипчица от която смуче въздух и помпата не смогва да прави вакум. Най вероятно ако е сервото, дупчицата да е от долу където са тапите за оттичането на водата в отсека с акумулатора. Сервото е гадна работа докато се свали. Както писах при мен заради него си беше заминала и помпата. Задължително проверете и клапаните по вакум пътищата. Може и те да са отишли по дяволите. Вижте и маркучите от сервото до помпата. да не се е пробил някой. Ще е най добрият вариант. ПОне няма да сваляш чаркалъци. Дано да съм помогнал. Ако имаш въпроси или не си разбрал нещо нямай никакви притеснения да ме потърсиш по телефона!
Поздрави
Нещо подобно беше манометъра само дето пишеше Mitotoyo на него

http://www.mashinite.com/offers/view/15683
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Твърд педал на спирачките Б5
Колега да попитам,при теб като стане твърд педала блокират ли колелата.Че при мен след определено време блокират.
- instantaccess
- Мнения: 689
- Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bg
Re: Твърд педал на спирачките Б5
Не колега, просто се втвърдява и спира по-трудно и по-бавно естествено.
Май пак ще почака проблема, че пак излезнаха некви командировки и 12часови смени
Май пак ще почака проблема, че пак излезнаха некви командировки и 12часови смени

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: eddyman и 46 госта