автоматично палене на светлините

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот pas1.8mi » Вто 28 авг 2012 18:49


vladoiv написа:на моя голф 3 го направих като на колегата Dushan.Работи безотказно вече една седмица-браво на колегата-направих го точно за 5 минути.Без релета без диоди без никакви подобни щуротии.Сега ми предстои същото на новата JETTA.Убеден съм че отново няма да има никакви проблеми-5мин.и готово.


Надявам се ,че Джетата е нова като покупка,а не като производство!




pav4omed
Мнения: 70
Регистриран на: Пон 02 юли 2012 16:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re:

Мнениеот pav4omed » Вто 28 авг 2012 21:26


L&R написа:Мисля форума заслужава една такава схема:

Изображение



Имам няколко питания и едно предложение.
Питането е: При лапми Н4 извод 85 трябва да се върже към + на габарита или към масата на габарита? И още нещо по тънкия кабел на алтернатора + или - тече? "Извод 87 към късите"...как е по-безопасно от извод 87 да пусна към буксите на всеки фар кабели...или...да взема ток за късите след бушоните на колата от бутона за фаровете например?
Предложението е: веригата: акумулатор, бушон, извод 30 на релето, да се прекъсва от друго реле при светната лампа на таблото( за маслото или за акумулатора), те изгасят 1-2 секунди след запалване на двигателя, така ще получи извесно закъснение без реле за време, а цялата работа ще се оскъпи с левче.


azrod
Мнения: 1178
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: 1.8mi AAM 1993
Местоположение: Асеновград/ Пловдив
Контакти:

Re: Re:

Мнениеот azrod » Чет 30 авг 2012 13:15


pav4omed написа:
Имам няколко питания и едно предложение.
Питането е: При лапми Н4 извод 85 трябва да се върже към + на габарита или към масата на габарита? И още нещо по тънкия кабел на алтернатора + или - тече? "Извод 87 към късите"...как е по-безопасно от извод 87 да пусна към буксите на всеки фар кабели...или...да взема ток за късите след бушоните на колата от бутона за фаровете например?
Предложението е: веригата: акумулатор, бушон, извод 30 на релето, да се прекъсва от друго реле при светната лампа на таблото( за маслото или за акумулатора), те изгасят 1-2 секунди след запалване на двигателя, така ще получи извесно закъснение без реле за време, а цялата работа ще се оскъпи с левче.

Видях доста грешки в поста ти и реших да пиша. Съжалявам за цитирането, но все пак е необходимо. Значи към фара ти отиват 4 кабела:
- общ минус (кафяв тънка жълта лента)
- плюс къси (жълт с тънка черна)
- плюс дълги (бял с тънка черна)
- плюс габарит (сив с тънка черна)
Надявам се, че това е достатъчно да разбереш, че връзвайки го към минуса на габарита схемата остава същата без уточнението за крушки Н4.

По синия тънък проводник от алтернатора няма как да тече "-", защото той е сигнал, т.е. като започне да зарежда от нула волта потенциална разлика спрямо маса става на 14В (примерно за лаиците, щото знам, че ще последва заяждане). Т.е. извод 86 казва кога твоето реле да подаде ток към късите ти светлини.
ТУК нещо много важно за всички дето си слагате допълнителни устройства!!! Извод 87 се връзва ПРЕДИ бушоните за къси светлини на бушонното табло. Германският конструктор си е предвидил много точно колко трябва да е всеки бушон за всеки фар. Не може на два фара с по два бушона 30 А (по спомен) вие да ги тапардосате на един бушон 20-25А. Тук могат да се водят много полемики, но ненапразно на всеки фар си има бушон, а не е един общ. Вече който иска да се прави на майстор тип "дървен философ" е свободен да си чеша пръстите по клавиатурата :beer
А за второто реле си е вече въпрос на избор, както и за времезакъснението. Успех и питай ако има проблеми. И да ти кажа от опит - не е срамно да се пита, срамно е да се подпали инсталацията :banghead:


Потребителски аватар
ангелчо77
Мнения: 223
Регистриран на: Нед 06 мар 2011 19:26
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: RP 1990
Местоположение: ловеч

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот ангелчо77 » Чет 30 авг 2012 16:45


L&R написа:
Мисля форума заслужава една такава схема:

На мен не ми е ясно,след като фаровете светят по тази схема,като стане време да се включат нощтно време габарити,арматурно табло,какво става.Също така не ми е ясно извод 87 към късите на всеки фар отделно ли трябва да пусна.Моля да бъда извинен за може би глупавите въпроси,но не съм чак толкова на ти с токовете.Няма лошо да науча нещо ново
Иначе благодарностти на колегата L&R за схемата.

Последна промяна от ангелчо77 на Чет 30 авг 2012 20:01, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
passat123
Мнения: 1658
Регистриран на: Пон 13 авг 2007 0:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот passat123 » Чет 30 авг 2012 17:22


pas1.8mi написа:
vladoiv написа:на моя голф 3 го направих като на колегата Dushan.Работи безотказно вече една седмица-браво на колегата-направих го точно за 5 минути.Без релета без диоди без никакви подобни щуротии.Сега ми предстои същото на новата JETTA.Убеден съм че отново няма да има никакви проблеми-5мин.и готово.


Надявам се ,че Джетата е нова като покупка,а не като производство!


А този номер за пасат б6 2007 ставали :kissy:


Потребителски аватар
vladoiv
Мнения: 5
Регистриран на: Сря 25 юли 2012 12:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот vladoiv » Пет 31 авг 2012 9:04


току що направих и на ТОЛЕДО дизел 94.Принципът е същия като на колегите BOTOR и DUSHAN.Стази разлика че при ТОЛЕДОТО постоянния плюс който се прекъсва е сив със малко бяло и е от клема 8. А пък другия плюс към който се замоства клема 8 е черен със малко жълто от клема 7 и не е така дебел като на другите Фолксвагени дет правих/интересно защо?/.Та така-изкарах нови 5 лева за 5 минути.


azrod
Мнения: 1178
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: 1.8mi AAM 1993
Местоположение: Асеновград/ Пловдив
Контакти:

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот azrod » Пет 31 авг 2012 11:48


ангелчо77 написа:На мен не ми е ясно,след като фаровете светят по тази схема,като стане време да се включат нощтно време габарити,арматурно табло,какво става.Също така не ми е ясно извод 87 към късите на всеки фар отделно ли трябва да пусна.Моля да бъда извинен за може би глупавите въпроси,но не съм чак толкова на ти с токовете.Няма лошо да науча нещо ново
Иначе благодарностти на колегата L&R за схемата.

Така, 87 е един кабел и чак при бушоните се разклонява на ляв и десен, т.е. кабелът е един.
Другото е, че кабелите не се режат към стандартния ключ, а устройството (релето) се връзва чрез заголване и после изолиране. Т.е. стандартната схема на работа на ключа на фаровете си остава, а успоредно на него имаме устройство с реле. Така ако стане нещо с релето можете да си врътнете ключа и да си пуснете фаровете!!! Ако отрежете ключа рискувате някъде посред нищото посред нощ да "заразбирате" иначе няма да можете да си светнете фаровете. Придвижване в тъмната част на денонощието без фарове е забранено, няма клауза до сервиз и директно се санкционира без обяснения и оправдания. Така че оставяте си и ключа да действа, релето заголвате леко жичките да не прережете половината от многожилния проводник, навивате другия и навивате стегнато изолирбанд (не от 50 стотинки освен ако не искате да си направите заря в колата).


Потребителски аватар
ангелчо77
Мнения: 223
Регистриран на: Нед 06 мар 2011 19:26
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: RP 1990
Местоположение: ловеч

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот ангелчо77 » Пет 31 авг 2012 17:53


azrod написа:
ангелчо77 написа:На мен не ми е ясно,след като фаровете светят по тази схема,като стане време да се включат нощтно време габарити,арматурно табло,какво става.Също така не ми е ясно извод 87 към късите на всеки фар отделно ли трябва да пусна.Моля да бъда извинен за може би глупавите въпроси,но не съм чак толкова на ти с токовете.Няма лошо да науча нещо ново
Иначе благодарностти на колегата L&R за схемата.

Така, 87 е един кабел и чак при бушоните се разклонява на ляв и десен, т.е. кабелът е един.
Другото е, че кабелите не се режат към стандартния ключ, а устройството (релето) се връзва чрез заголване и после изолиране. Т.е. стандартната схема на работа на ключа на фаровете си остава, а успоредно на него имаме устройство с реле. Така ако стане нещо с релето можете да си врътнете ключа и да си пуснете фаровете!!! Ако отрежете ключа рискувате някъде посред нищото посред нощ да "заразбирате" иначе няма да можете да си светнете фаровете. Придвижване в тъмната част на денонощието без фарове е забранено, няма клауза до сервиз и директно се санкционира без обяснения и оправдания. Така че оставяте си и ключа да действа, релето заголвате леко жичките да не прережете половината от многожилния проводник, навивате другия и навивате стегнато изолирбанд (не от 50 стотинки освен ако не искате да си направите заря в колата).

Благодаря колега.


Потребителски аватар
toshara
Мнения: 1470
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
Автомобил: MK2 Golf
Двигател: GTI PB 1990
Местоположение: Провадия

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот toshara » Съб 01 сеп 2012 18:50


Dushan написа:Колеги има безплатно решение. Ще ви кажа как става на голф 3 94г., но същото се прилага на всички коли. Махате копчето за светлините, режете кабел номер 11 (постоянен "+") и го примоствате към най дебелия кабел ("+" при контакт). Аз просто го набутах здраво до него и се получи учудващо устойчиво. Естествено останалата част се изолира. Оставяте копчето на къси и имате къси само на контакт. Аз го оставям на къси и на халогени. Ако паркирате нощем с мигачите пускате ляв или десен габарит. Чиста работа готова за няколко минути и най вече безплатна. :)

Да,ама при Golf 2 не е 11.При Golf 2 кабел 10 и 11 са съответно за десен и за ляв габарит.


Потребителски аватар
pesho_sl
Мнения: 693
Регистриран на: Сря 09 яну 2008 18:16
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: AGR 1998
Местоположение: Варна

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот pesho_sl » Съб 01 сеп 2012 19:22


Dushan написа:Колеги има безплатно решение. Ще ви кажа как става на голф 3 94г., но същото се прилага на всички коли. Махате копчето за светлините, режете кабел номер 11 (постоянен "+") и го примоствате към най дебелия кабел ("+" при контакт). Аз просто го набутах здраво до него и се получи учудващо устойчиво. Естествено останалата част се изолира. Оставяте копчето на къси и имате къси само на контакт. Аз го оставям на къси и на халогени. Ако паркирате нощем с мигачите пускате ляв или десен габарит. Чиста работа готова за няколко минути и най вече безплатна. :)


Задължително ли е рязането на кабела??? Няма ли да стане номера с едно мостче :oops: м/у двата кабела или ще се прецака ключа???


Потребителски аватар
toshara
Мнения: 1470
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
Автомобил: MK2 Golf
Двигател: GTI PB 1990
Местоположение: Провадия

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот toshara » Съб 01 сеп 2012 19:37


Тъкмо направих операцията-на Golf 2 е сиво-черен дебел кабел за фаровете,който се реже и се мушка при черно-жълтия,изолира се от страната на копчето и така при контакт има къси светлини-само те светят без таблото и габаритите и номера,като се дръпне лостчето са си дълги,а като се цъкне копчето светват и габаритите и номера,като се махне контакта всичко угасва.
Смятам,че това напълно удовлетворява нуждите ни :beer


Потребителски аватар
porko
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
Автомобил: VW POLO
Двигател: AAU 1994
Местоположение: Русе

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот porko » Нед 02 сеп 2012 11:38


NiGhTy написа:Колеги какъв резистор мога да сложа,за да ги намаля късите светлини до 30-40% ? И към коя клема се свързва? Благодаря ви :)


Моите ги прекарах през два последователно свързани двайсетамперови диода KY 715 на алуминиеви радиатори.Малко греят,но затова съм ги сложил в коша да се обдухват.Напрежението сега е 11,7 волта вместо 14 и светят малко по-слабо,но затова пък лампите ще имат по-дълъг живот.Карам вече една седмица с диодите и няма проблем.Греят,но спокойно си държа ръката върху тях.Добре е да са по-големи радиаторите или с изолация към ламарината на коша.


Потребителски аватар
ivo_555
Мнения: 1913
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 11:16
Автомобил:
Двигател:

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот ivo_555 » Нед 02 сеп 2012 17:05


Колеги, имам едно въпросче, когато са изключите фаровете от копчето, но са оставени на дълги, после като ги включите пак ли светват на дълги?

Щото правих една схема с две релета, второто да гаси късите като пусна дългите, че са в една секция, ама се получава някакво връщане на ток през дългите като е изкл. копчето, и май ще трябва да слагам диод!

п.п.баща ми я прави, и не взел маса от габарита, щото крушките са диодни, и му се досвидяли да ги маха! :D


Потребителски аватар
porko
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
Автомобил: VW POLO
Двигател: AAU 1994
Местоположение: Русе

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот porko » Пон 03 сеп 2012 17:57


ivo_555 написа:Колеги, имам едно въпросче, когато са изключите фаровете от копчето, но са оставени на дълги, после като ги включите пак ли светват на дълги?

Щото правих една схема с две релета, второто да гаси късите като пусна дългите, че са в една секция, ама се получава някакво връщане на ток през дългите като е изкл. копчето, и май ще трябва да слагам диод!

п.п.баща ми я прави, и не взел маса от габарита, щото крушките са диодни, и му се досвидяли да ги маха! :D


Не би трябвало да е така.Когато ти е изключен ключа за фаровете с дългите можеш само да мигаш.Ако сутринта първо включиш фаровете,а не дневните,си на дълги,ако си ги забравил включени.Но ако като запалиш колата ти се включат дневните(при изключени фарове)не би трябвало да ти светят дългите.Поне според мен е така.Ако имаш второ реле,което да ти изключва първото,вързано на габаритите с включването на габарит или на къси можеш вече да боравиш и с дългите.Всъщност не съм правил експерименти,но аз дългите ги ползвам само вечер,когато дневните не работят.А пък за да спираш късите май ще трябва да им прекъсваш захранването по плюсовия кабел с релето.


Потребителски аватар
ivo_555
Мнения: 1913
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 11:16
Автомобил:
Двигател:

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот ivo_555 » Пон 03 сеп 2012 18:11


Всъщност въпроса ми е как е по принцип на вашите коли, без тези допълнителни релета и т.н., тоест как работи фабрично ключа къси/дълги, ....изкл. ключа докато съм на дълги, после пак го вкл. и пак съм на дълги, при други марки не е така, тоест при всяко вкл. на фаровете те са на къси, НЕЗАВИСИМО как са изгасени, при мен това не е така, дефект ли е, или е фабрично при ВАГ!

п.п. аз проблема с дневните светлини така или иначе ще го оправя(ще вържа второто към габаритите, или направо ще го махна), просто ме гложди ключа дали е повреден, или е така фабрично!



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта