pav4omed написа:
Имам няколко питания и едно предложение.
Питането е: При лапми Н4 извод 85 трябва да се върже към + на габарита или към масата на габарита? И още нещо по тънкия кабел на алтернатора + или - тече? "Извод 87 към късите"...как е по-безопасно от извод 87 да пусна към буксите на всеки фар кабели...или...да взема ток за късите след бушоните на колата от бутона за фаровете например?
Предложението е: веригата: акумулатор, бушон, извод 30 на релето, да се прекъсва от друго реле при светната лампа на таблото( за маслото или за акумулатора), те изгасят 1-2 секунди след запалване на двигателя, така ще получи извесно закъснение без реле за време, а цялата работа ще се оскъпи с левче.
Видях доста грешки в поста ти и реших да пиша. Съжалявам за цитирането, но все пак е необходимо. Значи към фара ти отиват 4 кабела:
- общ минус (кафяв тънка жълта лента)
- плюс къси (жълт с тънка черна)
- плюс дълги (бял с тънка черна)
- плюс габарит (сив с тънка черна)
Надявам се, че това е достатъчно да разбереш, че връзвайки го към минуса на габарита схемата остава същата без уточнението за крушки Н4.
По синия тънък проводник от алтернатора няма как да тече "-", защото той е сигнал, т.е. като започне да зарежда от нула волта потенциална разлика спрямо маса става на 14В (примерно за лаиците, щото знам, че ще последва заяждане). Т.е. извод 86 казва кога твоето реле да подаде ток към късите ти светлини.
ТУК нещо много важно за всички дето си слагате допълнителни устройства!!! Извод 87 се връзва
ПРЕДИ бушоните за къси светлини на бушонното табло. Германският конструктор си е предвидил много точно колко трябва да е всеки бушон за всеки фар. Не може на два фара с по два бушона 30 А (по спомен) вие да ги тапардосате на един бушон 20-25А. Тук могат да се водят много полемики, но ненапразно на всеки фар си има бушон, а не е един общ. Вече който иска да се прави на майстор тип "дървен философ" е свободен да си чеша пръстите по клавиатурата
А за второто реле си е вече въпрос на избор, както и за времезакъснението. Успех и питай ако има проблеми. И да ти кажа от опит - не е срамно да се пита, срамно е да се подпали инсталацията
