Стартери - защо прогарят така?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот x15 » Пет 31 авг 2012 3:21


Стартери - защо прогарят така?

№5 на снимката.

Изображение




Bioside
Мнения: 600
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 16:31
Автомобил:
Двигател:

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот Bioside » Пет 31 авг 2012 3:40


В повечето случаи от заминаващ си акумулатор.На ти ли се е случвало като тръгнеш да палиш да се чуе едно щракане и вместо да завърти съска от двигателния отсек.Именно от там е.


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот moimoimoi » Пет 31 авг 2012 4:24


лоша връзка+продължително въртене=отделяне на много топлина=прегаряне


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот x15 » Пет 31 авг 2012 4:43


Toва ми е вторият стартер дето ми прогаря така :banghead:

Как се оправя този проблем?


ivan-
Мнения: 128
Регистриран на: Нед 29 яну 2012 9:35
Автомобил: golf 3 GL
Двигател: aam 1.8
Местоположение: г делчев

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот ivan- » Пет 31 авг 2012 8:31


хлабава връзка на кабелните обувки, или нагоряла и клеясала контактна пластина в самия бендикс! като повъртиш повече време на стартер, започва да искри и да грее!


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот vanesto » Пет 31 авг 2012 11:08


Сигурно ти пали трудно и затова въртиш с минути. Няма стартер дето да издържи такова въртене. Оправи си двигателя. А иначе можеш да сменяш само включвателя и четкодържателя, вместо целия, ако не си стопил и ротора.


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот x15 » Пет 31 авг 2012 13:24


А само прогорялата капачка на бендикса има ли как да се смени?


Потребителски аватар
anrus
Мнения: 909
Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
Двигател: RF-1988 и 1P-1991
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот anrus » Пет 31 авг 2012 13:37


Трябва да се развалцова шалтера, после отново да се валцова. По-лесно е да смениш само него, нов е около 20 лв.


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот x15 » Пет 31 авг 2012 19:38


Ако има стържеш звук, това от бендикса ли е или от стартера?


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот vanesto » Пет 31 авг 2012 20:23


най-вероятно от бендикса,ама той е част от стартера. Това със зъбното колело. Най-често се получава при монтиране на такъв с различен брой зъби или различен диаметър от оригинслния. Другия вариант е да е силно износен.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот emo-gar » Пет 31 авг 2012 20:30


Всички звуци по стартера водят началото си от втулковите лагери.Нагарянето на капачката на шалтера е резултата от "топлинното действие на протичащият ток".Може да грее или от хлабавост,или от патинирали/ръждави обувки на кабела(кородират и самите кабели в кербовката на обувката),или от влошен контакт на силовият контакт(от вътрешната страна на капачката).


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот x15 » Пет 31 авг 2012 23:59


Значи зацепването става вътре в стартера и няма опасност леглото на зъбното колело на стартера (в двигателя) да се е прецакало?

- Бендикса е по-малкият цилиндър за който са закачени кабелите, нали?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот ktamen » Съб 01 сеп 2012 3:48


Бендикса е механичен механизъм до самата зъбчатка и е неотделим от нея. До него кабели не ходят. Ролята му е да предава въртенето само от стартера към маховика и да боксува когато двигателя запали за да не развие стартера 50 000об/мин. По-малкото цилиндърче е шалтера.
А защо прегаря колегата emo-gar е отговорил изчерпателно. Ще добавя само и това, че Ханс е решил да икономиса няколко грама бакър и не е направил болтовете от масивна мед, а само е заварил две пластини на главите им.
Едит
В тази viewtopic.php?f=5&t=312159&hilit=%D0%A1%D0%A2%D0%90%D0%A0%D0%A2%D0%95%D0%A0&start=30 тема на 3та страница веднъж вече съм ти обяснявал какво е шалтер и какво е бендикс :roll: Бързичко си успял да забравиш.


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот x15 » Съб 01 сеп 2012 13:39


Така е, това го бях забравил,
благодаря за подробните разяснения!
:beer

ktamen написа:Дебелия кабел до стартера е 25мм2 - това е най-дебелия кабел в колата, рядко е по-дълъг от 1 метър и ходи директно от плюсовата клема до шалтера на стартера. Тънкото кабелче и то е доста дебело така като гледам по снимките е 4мм2, за сравнение повечето кабели в колата са 1,5мм2. Бендикс е механизъм до самата зъбчатка, който трябва да предева въртящия момент от оста на стартера към забчатката, но след запалването трябва да осигури превъртане на зъбчатката за да предпази стартера от развиването на 50 000об/мин, до него кабели не ходят щото е чиста механика и жици не му трябват. Шалтер викат на релето на стартера, което представлява цилиндърче върху самия ел двигател на стартера и в което влизат дебелия кабел от акумулатора и тънкото кабелче. Като се подаде 12В по тънкото кабелче шалтера избутва бендикса да зацепи с маховика и след като е зацепен свързва четките на стартера със дебелия кабел и стартера завърта двигателя.
Свържи лампа и волтметър между червеночерния кабел (там при двигателя където беше се свързал преди за да можеш да палиш) и минуса на акумулатора и завърти ключа в положение "стартер" и пиши свети ли лампата и колко волта показва волтметъра. Кош е при двигателя.
Нарисувах ти една схема на свързването на стартера, на която не е отбелязана намотката, която избутва бендикса към маховика.


Значи шалтера първо избутва бендикса и след това завърта.

И още един доуточняващ въпрос :) понякога се чува стържещ звук, ако сменя стартера този звук ще изчезне ли?
(някъде четох че се сменяла и някаква втулка на двигателя която при моят двигател няма как да стане освен ако не свалиш целият двигател scare )


Потребителски аватар
ot_lud_po_lud
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 06 яну 2010 10:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот ot_lud_po_lud » Нед 02 сеп 2012 11:05


е не е за сваляне на целия двг само на скоростната кутия на нейния кожух има една дупчица за оста на стартера в която се набива втулка или лагерче и като се износи :beer scare



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 152 госта