Токов проблем -Vento 1,9 TDi -1Z

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
tdi4motion
Мнения: 106
Регистриран на: Пон 18 юни 2012 8:33
Автомобил: VW Cross Touran
Двигател: BMM TDI 140 hp
Местоположение: София<->Правец

Токов проблем -Vento 1,9 TDi -1Z

Мнениеот tdi4motion » Пон 03 сеп 2012 0:55


Привет колеги...този уикенд ми се случи нещо много странно с ключа за фаровете.И така ще гледам да съм кратък и точен.

Както си карах на фарове и изведнъж угаснаха ,както и цялото вътрешно осветление(табло и врътките на парното).Завъртях ключа в нулева позиция и пак го върнах на фарове.Те си светнаха,но започна проблема с вътрешното осветление от този момент натам.За момент светна и след около 10сек. изгасна.Върнах го на габарити ..не свети,изключих го напълно и изчаках малко,след което пак на габирити и светна и щом пусна фаровете след около 10 сек изгасва отново.
Първото ,което ми дойде наум беше ,че проблема е в ключа и го разглобих до най-малкия детайл.Очаквах да видя нещо нагоряло...но уви,всичко си беше ок.Позачистих го все пак...имаше доста грес и на някой места я премахнах.Сложих ключа и запалих като оставих колата да работи на место с включени фарове.Работи около 30 мин.и всичко беше ок-осветлението вътре не се губеше и реших ,че проблема е отстранен,но уви отново.Тръгнах аз и да съм минал 600 м и вътре изгасна всичко отново facepalm .Вече започнах да мисля ,че може би динамото ми зарежда повече и нещо става когато карам...т.е някакво презареждане.
Тъй ,че изключих и двата кабела от динамото..т.е запалих колата и карах на акумулатор scare .Резултат отново нямаше...минах около 1 км и отново изгаснаха светлините вътре.Забелязах и още 1 проблем...след като съм махнал кабелите от динамото,защо не ми светеше вътре лампата на акумулатора се питам аз :roll:.Както и да е..този проблем ще се разрешава по-нататък...върнах всичко както си беше и реших да проверя с мултицета какво се случва на буксата,която влиза в ключа.
Ето какво установих-на нея са написани позициите на кабелите и при включени фарове 12V се появяват на 9-та и 12-та позиция,като 5-та им е минуса.На всички останали кабели има някакви mV.Оставих сондите на мултицета в задната страна на клемата като самата нея си я включих в ключа и запалих да се повозя малко да видя за някакво изменени.
Отново след няколко метра,всичко изгасна вътре и без да гася веднага започнах да меря с мултицета и какво установих- на кабел с позиция 1 се появиха 12V :roll: Върнах ключа една позция назад,т.е на габарити ,но таблото отново не светна,затова го икзлючих напълно и след около минута го включих първо на габарити като осветление вътре имах,после на фарове и осветление отново имах.При това положение веднаха измерих 1-ва позиция защото знаех че никъде другаде няма 12 V освен на 9-та и 12-та и се оказа ,че на 1-ва позиция няма напрежение за момента.След като тръгнах отново изгасна всичко и на 1-ва позиция се появиха тези 12 V.
Според мен нещо се случва преди ключа..може би реле.Някъде се окъсява и прехвърля на 1-ва позиция 12 V, а когато те се появят горе в ключа вече изгасва осветлението вътре.Докато ги няма тези 12V на 1-ва позиция всичко е ОК.
Погледнах целият сноп с кабели от ключа къде отива долу при таблото с бушони и релета и се оказа,че е точно зад реле 109,което май е за подгряващите свещи ако не бъркам :roll:
Вече нямам никаква представа какво да правя...всички маси съм ги изчистил и притегнал(отвън в купето има 2 връзки-едната под казанчето,другата над кожуха на скоростите.Вътре също съм направил ревизия и общата маса е отстрани до таблото с бушоните)

-Изключвам да е маса,динамо,ключ,крушките на фаровете не са сменяни също(защото четох,че може и това да е проблем),всички бушони са изрядни.Къде може да е проблема колеги...кажете какво мога да направя още сам,къде отива по-конкретно целият този сноп(дали има реле за тази работа и да се насоча към него) :roll: Направо съм луднал ,а варианите ми се изчерпиха scare Имах и един голям бушон 32V,50A който беше изгорял,но в случая той не играе роля..незнам за какво е той,но съм го дал на късо за момента с една жица и проблема не се отстранява с осветлението.


Благодаря на всички предварително ,които ще прочетат за проблема и биха се отзовали!
Незнам дали няма да спрат и фаровете по някое време и тогава вече става страшно..за момента се кара така,но знам че не е добре и търся вариант да го отстраня този проблем.




Потребителски аватар
van4ooo
Мнения: 1405
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Токов проблем -Vento 1,9 TDi -1Z

Мнениеот van4ooo » Пон 03 сеп 2012 13:54


За вътрешното осветление провери потенциометъра за рег.на осветлението и махни тая тел и си сложи правилния предпазител.


Потребителски аватар
geolav
Мнения: 31
Регистриран на: Пон 24 дек 2007 17:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Токов проблем -Vento 1,9 TDi -1Z

Мнениеот geolav » Пон 03 сеп 2012 14:45


колега аз имам същия проблем при венто-ааз преди ми го правеше рядко но сега само като пусна габарити или къси
след 10-15 сек, осветлението по таблото и копчетата изчезват ,аз си мисля че проблема е в копчето понеже го
сменях преди година сега пак не ми се тарси ново понеже не съм 100% сигурен,
а и осветлението на вратите/долу/ също изчезна на цяло, ако някой има идея каде е проблема, да сподели имали някаккъв
датчик или подобно за тях.


Потребителски аватар
tdi4motion
Мнения: 106
Регистриран на: Пон 18 юни 2012 8:33
Автомобил: VW Cross Touran
Двигател: BMM TDI 140 hp
Местоположение: София<->Правец

Re: Токов проблем -Vento 1,9 TDi -1Z

Мнениеот tdi4motion » Пон 03 сеп 2012 15:16


Не съм пробвал с друг ключ все още,но тази вечер ще пробвам..въпреки че силно се съмнявам да се оправят нещата.Все пак 12V от позиция 1,които се появяват и изчезват не мисля че са от ключа.Това става от нещо преди ключа... scare
Някой може ли да покаже ел.схемата на таблото с бушоните и да проследим все пак къде отиват тези кабели от снопа и по конкретно този с позция 1 в буксата на ключа.А иначе самият сноп е разположен точно зад реле 109,както съм написал по-горе...


Потребителски аватар
tdi4motion
Мнения: 106
Регистриран на: Пон 18 юни 2012 8:33
Автомобил: VW Cross Touran
Двигател: BMM TDI 140 hp
Местоположение: София<->Правец

Re: Токов проблем -Vento 1,9 TDi -1Z

Мнениеот tdi4motion » Чет 06 сеп 2012 9:15


Колеги току що тествах с ключ от бензинов Голф 3.Със слагането светна и както тръгнах след 10 м отново същия проблем-таблото и врътките изгаснаха.Върнах ключа на Голфа и премерих с мултицета при него какви са напреженията- на същите позиции 9 и 12 имаше по 12V както си е нормално и както е и при мен когато няма проблем.Обаче при него на 1-ва позиция на буксата след запалване не се получават тези 12 V,които при мен объркват цялата система :roll:


Потребителски аватар
tdi4motion
Мнения: 106
Регистриран на: Пон 18 юни 2012 8:33
Автомобил: VW Cross Touran
Двигател: BMM TDI 140 hp
Местоположение: София<->Правец

Re: Токов проблем -Vento 1,9 TDi -1Z

Мнениеот tdi4motion » Нед 09 сеп 2012 21:59


Проблема го реших като шунтирах реостата в ключа.Сега вътрешното осветление е включено директно към габаритите :wink:
Докато имам габарити ще имам и осветление :beer :banana
Може да се затваря темата...
Friday spam


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19334
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Токов проблем -Vento 1,9 TDi -1Z

Мнениеот stefan4o » Нед 09 сеп 2012 22:02


Това не е точно решение на проблема. Бих го нарекъл по-скоро закърпване. Освен това тая грес, дето си я позачистил, не е трябвало. Тя не е там случайно. Доколкото зная се слага, за да не нагарят контактните повърхности. :wink:


Потребителски аватар
geolav
Мнения: 31
Регистриран на: Пон 24 дек 2007 17:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Токов проблем -Vento 1,9 TDi -1Z

Мнениеот geolav » Нед 18 ное 2012 15:33


колега разясни как го направи това с реостата ако може и снимков материал.


Потребителски аватар
tdi4motion
Мнения: 106
Регистриран на: Пон 18 юни 2012 8:33
Автомобил: VW Cross Touran
Двигател: BMM TDI 140 hp
Местоположение: София<->Правец

Re: Токов проблем -Vento 1,9 TDi -1Z

Мнениеот tdi4motion » Вто 27 ное 2012 1:48


Прекъсва се жицата за реостата и се връзва заедно с тази за габаритите.Така оставаш без регулиране на вътрешното осветление,което свети на MAX :beer



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 56 госта