Стартери - защо прогарят така?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот x15 » Пон 10 сеп 2012 4:03


Ето и снимка на моят "нов" рециклиран стартер и шалтер:
На едната гайка +са от акомулатора, на втората гайка № 7 кабела към стартера.
№ 1,2 и 3 са пластините за които питам?
№ 4 е където се монтира стартера - кое точно е втулката, че на мен ми се струва че стартера врътка директно големият "чакрък" :shock № 5 ? :shock Фабрично ли си е така или някой го е модифицирал?

(Само за орентировка № 6 е пробката за маслото, № 8 е полуоската)

Снимка:
Изображение




Bioside
Мнения: 600
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 16:31
Автомобил:
Двигател:

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот Bioside » Пон 10 сеп 2012 10:27


Колега,нали ти писах че нямаш втулка в кожуха на двигателя.Стартера ти не е модифициран.Така си е заводски.Лагерува на втулки в собствения си корпус.За пластините 1и2 май са на мост.Не се вижда така от снимката общата спойка.Верно че си със спомагателна намотка,както ти писа колегата кабела от контактния ключ само на кл50.Трябва да е означена до обувката на шалтера.Объркаш ли го ще стопиш и този.Направи снимка отзад на шалтера да видим какви са означенията на трите клеми.Моят не е така,но щом нямаш други кабели на малките клеми явно схемата с вариатора отпада.Поздрави :beer


PS.Клема 50 ти е №2.То си го пише но се вижда само на Max Zoom.Така като гледам и да искаш не можеш да го объркаш ако 1и2 са замостени.Отделената кл.3 е нормално отворен контакт спрямо №1 и дори да го включиш там няма да работи.


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот x15 » Пон 10 сеп 2012 13:13


:beer Супер,
значи минус си взема от корпуса на двигателя и има само 2 кабела, силовият кабел и този където активира шалтера?

:drunk


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот x15 » Пон 10 сеп 2012 21:19


scare Май разбрах защо ми се опичат шалтерите.
Дебелият кабел на стартера минава на няколко сантиметъра от изпускателните колектори, а и шалтера не е кой знае колко по далеч.
Кабелът се загрява толкова много, че направо пуши scare

Сегашният ми кабел е 80см (колкото беше и старият кабел) чудех се, ако сложа по дълъг кабел и го прекарам от другаде - в магазина имаше и 1.8м кабел ще се сбърка ли нещо?

Колата ще запали ли и с 1.8м кабел?


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот pas1.8mi » Вто 11 сеп 2012 8:45


Ако така е оригинално,вероятно ти липсва някакъв термо-щит!Предполагам и сам можеш да измислиш някаква импровизация по въпроса! :wink:


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот x15 » Сря 12 сеп 2012 1:56


analplanet написа:
Bioside написа:
Колега моя на полото е почти същия без муцуна има и този фтулка но тя е в стартера а не в двг-то!


И на тебе ли стартера е над дясната полуоска? От къде ти минава дебелият кабел?

Иначе му сложих 2 метъра кабел и сега заобикаля целият двигател :shock , пали си нормално, надявам се и зимата да е така?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19707
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот radotom » Сря 12 сеп 2012 7:36


x15 написа:И на тебе ли стартера е над дясната полуоска? От къде ти минава дебелият кабел?

Цъ! При него (а и при мен) стартера е м/у скоростната кутия и радиатора, малко под нивото на радиатора. И е на около 40см от акумулатора, без да минава покрай нищо кабела.
Ако сечението (дебелината) на новия ти кабел е достатъчно голямо - няма да имаш проблем независимо от удължения път.
Но при това прогаряне като при теб обикновено причината не е в нагряване на кабела от външни източници (колектор), а по-скоро от греене на самата ел. връзка.
Греенето може да е и в кербовката на обувката спрямо кабела, така, че с подмяната на този кабел да си решил проблема.


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот x15 » Сря 12 сеп 2012 13:04


radotom написа:Ако сечението (дебелината) на новия ти кабел е достатъчно голямо - няма да имаш проблем независимо от удължения път.


Кабела е 4 gauge - 21.2 mm2, това достатъчно ли е?

:beer


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19707
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот radotom » Сря 12 сеп 2012 14:04


:eyecrazy Ве извинявай, ама ти да не живееш в Парагвай? :lol:
Тези 21.2м2 нямат нищо общо със стандартните сечения на кабелите :lol:
А иначе мисля, че нормално фабричните кабеляци са около 30-35мм2 (това съвсем на око, гледайки външната изолация, де!)


kibo_tom_8440
Мнения: 588
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB -2 0 4motion
Местоположение: Велико Търново

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот kibo_tom_8440 » Сря 12 сеп 2012 14:12


Що не идеш от моргата да си вземеш оргиналдъ и си 6-10.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19707
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот radotom » Сря 12 сеп 2012 14:17


Щото оргиналдъ няма да намери!
Той е с автоматик на Джета 2 и стартера му е... не, не е там - по нататък е! mhihi


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот x15 » Сря 12 сеп 2012 23:27


x15 написа:
radotom написа:Ако сечението (дебелината) на новия ти кабел е достатъчно голямо - няма да имаш проблем независимо от удължения път.


Кабела е 4 gauge - 21.2 mm2, това достатъчно ли е?

:beer


Аз кабела оргиналдъ го взех 2 метъра (да си ги премерим нии ей тъй кабелите... за статистиката :headbang )
Ма въпросът е ке ме огрее ли зимата death


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Стартери - защо прогарят така?

Мнениеот x15 » Пон 09 сеп 2013 2:32


Да обобщим темата:
Година по-късно проблем с дву-метровият кабел за стартера не е имало.
Само от време на време все още се чува гаден стържещ звук при завъртане на ключа което предполагам е от някой изронен зъб на зъбчатото колело - №5 на снимката?

Изображение



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], kiko26 и 86 госта