Здравейте. Колата е Пасат Б5, 1.8Т АЕB. Първият проблем е че когато двигателят е напълно студен и на сутринта искам да го запаля, при първият опит задължително гасне. Стартерът си завърта нормално, пали и след 1-2 секунди изгасва, като през това време не може да стабилизира оборотите и ги държи в диапазона между 100-200 и 700 (буквално оборотомерът танцува). След като изгасне, при втория опит пали успешно, държи стабилни обороти и няма никакви проблеми. Ако я паля отново в рамките на деня и не е изстинала напълно, също няма проблем. Но ако пренощува или поседи повече време, задължително гасне при първия опит.
Вторият проблем е че оборотите съвсем леко играят (с около стотина оборота максимум). Двигателят на пръв поглед работи равномерно, но като се загледам в оборотомера и го виждам че постоянно ходи нагоре и надолу между 750 и 850 оборота, като прекъсването не се влияе от температурата на мотора. В други случаи две-три минути оборотите са заковани на едно място и после започва да ги мени, след което отново се оправя. Неустойчивостта на оборотите понякога е съпроводена с леки вибрации и притирисания в купето.
Третият проблем се изразява в това, че когато си карам и пусна цялата газ и след това трябва да я подам отново, ускорението се предхожда от едно много гадно "сецване" и претрисане, което продължава за части от секундата, преди колата да поеме. Появява се също така когато съм отнел от газта и после я натисна, за да набера пак. Но най-често става когато пусна цялата газ и после я натисна дори и леко. Ако пък пусна цялата газ и натисна педала до средата или до долу, сецването е още по-силно, но наистина е за съвсем малка част от секундата.
Ще се радвам на мнения и съвети, за да разреша проблемите с мотора.
Пасат Б5 1.8Т Проблеми със запалване, притрисане и обороти
- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
-
- Мнения: 155
- Регистриран на: Чет 07 май 2009 23:29
- Автомобил: Toledo2 Leon3 VW Golf 4
- Двигател: 101HP 115HP TSI 115HP FSI
- Местоположение: Sofia
Re: Проблеми със запалване, притрисане и обороти
Според мен най-добре отиди на една диагностика, може да е от много неща , но на диагностиката ще си покаже- свеши, кабели, дросел,филтри т.н.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат Б5 1.8Т Проблеми със запалване, притрисане и обороти
Това по симптоми ми напомня на дросела на един комшия със същия мотор.
Месец-два по-късно ми се обажда: 'Не пали, ако случайно запали дръжи за 2-3 сек 250 оборота и гасне! Приготвил съм отверките - казвай какво да свалям?'
Сус, мори! На тая кола отверки и гаечните ключове се водят като 'опция'
Та лаптопа, една адаптация на дросела (под телефонния инструктаж на kombito-tdi) и на другия ден пак ми звъни:
-Прекъсва!
-Кога прекъсва?!
- ми като подмина 7 000 оборота на втора или на трета и почва да сяпа колата!

Месец-два по-късно ми се обажда: 'Не пали, ако случайно запали дръжи за 2-3 сек 250 оборота и гасне! Приготвил съм отверките - казвай какво да свалям?'
Сус, мори! На тая кола отверки и гаечните ключове се водят като 'опция'

Та лаптопа, една адаптация на дросела (под телефонния инструктаж на kombito-tdi) и на другия ден пак ми звъни:
-Прекъсва!
-Кога прекъсва?!

- ми като подмина 7 000 оборота на втора или на трета и почва да сяпа колата!



- siko2
- Мнения: 164
- Регистриран на: Вто 24 май 2011 13:27
- Автомобил: VW Passat B5 1997
- Двигател: ADR
- Местоположение: София
Re: Пасат Б5 1.8Т Проблеми със запалване, притрисане и обороти
Колега мини на една диагностика да видим какво ще ти кажат на теб. Аз съм със същият проблем с паленето. За момента може би съм го решил с повечко бензин в резервоара! Но като я запаля (на студено) и ако реша да тръгна без да съм я поизчакал - глъхне и няма мощност.. Не знам този дебитомер дали може да прави всичките проблеми който имаме. При мен оборотите също се движат, но много незначително. Трябва да се вгледаш в стрелката та да видиш, че има леко движение.. Много хора са с точно такива проблеми и познай - решението на проблемите е индивидуално за всеки 

- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Re: Пасат Б5 1.8Т Проблеми със запалване, притрисане и обороти
На диагностика бях преди няколко седмици и уж всичко било нормално. Иначе освен гореописаните проблеми, колата няма никакви други - пълни си оборотомера без проблем, ускорява много здраво чак до прекъсвач, разходът е нормален и всичко е ОК.
- calm
- Мнения: 979
- Регистриран на: Пет 28 дек 2007 0:17
- Автомобил: VW PASSAT B5
- Двигател: 1.8T
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б5 1.8Т Проблеми със запалване, притрисане и обороти
Колега, гледам че си с ГИ. Имам ГИ на същия мотор, и при мен се появи същия проблем преди 2-3месеца. Един съсед, автомонтьор, пусна колата на диагностика. Извади няколко грешки, между които някакви на дросела, на ламбдата, на дебитомера. Изчисти ги и каза да покарам, пък ако пак се появи проблем ще го мислим. Два дни нямаше проблем, но после пак се появи. Ама айде днес, айде утре да говоря със съседа... и отече, преместих се. Обаче един ден ми свърши газта докато карам, ГИ изключи и се прибрах на бензин. Понеже ме домързя да ходя да зареждам газ отложих за следващия ден. На сутринта запали нормално(както казах, без включен ГИ). Не гасне, не притриса. Върви си "като едно време". Реших да покарам на бензин. Така около седмица. Нямах проблем при нито едно палене. Ама, бензина скъп, харчи много... та заредих газ, пуснах ГИ и
още на следващата сутрин- проблем, пак същото. За да се уверя, че не беше случайност, изразходих газта, пак покарах на бензин една седмица и отново нямаше проблем. После отново: бензина скъп
харчи много
заредих газ
пуснах ГИ
Та явно проблема при мен идва от газовата и ще трябва да ходя при газаджиите. Виж дали и при теб не идва от него 
Предполагам, че оборотите ти играят само на газ. Поне при мен е така. Та за оборотите(слушай сега
) един колега, строител, ми каза, че неговия газаджия му казал, че както се изрази той "ако играят- добре, ако не играят- не добре
". Имаше една песен в която се пееше "А дали е така... кой ще ми каже?".







Предполагам, че оборотите ти играят само на газ. Поне при мен е така. Та за оборотите(слушай сега


- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Re: Пасат Б5 1.8Т Проблеми със запалване, притрисане и обороти
Мерси, колега, но моят проблем няма общо с газовото, защото го прави още преди да сложа газов инжекцион.
- kikogsxr
- Мнения: 286
- Регистриран на: Чет 13 яну 2011 11:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pernik
Re: Пасат Б5 1.8Т Проблеми със запалване, притрисане и обороти
Колега аз имах проблем с датчика на коляновия вал(моята бора е AGZ), но все пак провери и този вариант 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта