Охладителна система Б4

Техническа и сервизна информация за Passat
Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Охладителна система Б4

Мнениеот Гергин » Съб 10 мар 2012 13:03


Прав си няма смисъл, дори не съм се замислил, защо го правя. :screwy
МОже би ми е било студено, бая студена бира изпих докато преборя една скапана скоба :lol:




Потребителски аватар
wartime
Мнения: 97
Регистриран на: Чет 09 апр 2009 13:04
Автомобил: VW Passat B4 Variant
Двигател: ABF 1994
Местоположение: София

Re: Охладителна система Б4

Мнениеот wartime » Чет 03 май 2012 17:47


Доста странно днес в горещините следобед пастата(b4 abf)качи температурата(според таблото)до 105 градуса.Сега пробвах дали включва перките при спрян климатроник и според таблото 1-ва скорост я включва на oколо 95 градуса,след което пада до 90.Странното е,че загря така при включен климатроник, нали когато е включен перките постоянно въртят на 1-ва.Дали таблото не се ебава нещо,до сега не е имало проблем,термостата си отваря?


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Охладителна система Б4

Мнениеот brad4edat » Чет 03 май 2012 18:49


И аз понякога в жеги над 35* съм имал подобна ситуация с климатика, колата загрява до 100-102* при пуснат климатик. Спирам климатика за малко да се охлади колата и пак го пускам. Тъпа работа ама ми се е случвало.
Иначе колата си държи нормални температури. Това с загряването при пуснат климатик го отдавам на това че двигателя се натоварва допълнително от компресора и моторчето на парното на 2-3 степен.
:beer


Потребителски аватар
swir4o
Мнения: 321
Регистриран на: Чет 09 апр 2009 20:23
Автомобил: VW Passat Variant Pacific
Двигател: 1.8 ADZ
Местоположение: Plovdiv

Re: Охладителна система Б4

Мнениеот swir4o » Чет 03 май 2012 19:24


Не е това. Радиатора на климатика се загрява и вместо да влиза по- студен въздух към радиатора на охлаждащата течност, духа много топло.Климатичният радиатор е преди този с антифриза! Затова се включват и перките при стартиране на климатика. Ако караш на магистрала или междуградско не загрява,но в града на спри- тръгни няма как...При колите с големи радиатори този проблем почти го няма.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Охладителна система Б4

Мнениеот Iezekil » Чет 03 май 2012 20:39


и най вече между двата радиатора се е събрала доста мизерия,трябва разглабяне и миене....


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Охладителна система Б4

Мнениеот brad4edat » Чет 03 май 2012 22:35


Да така е, найстина радитора на климатика се загрява и подгрява минаващия през него въздух към радиатора на двигателя.
При мен мръсотия няма, понеже радиаторите съм ги "обшил" в общо тяло със гумена лента, а веднага зад предната решетка имам ситна мрежа от неръждаеми нишки. Няма да ви какзвам какви мърши :horror: се полепват по мрежата, добре че ги спира и радиаторите ми остват чисти :banana

Проверявам чат пат радиаторите и те наистина са чисти и двата, няма и наченки на такъв ужас между радиаторите, както съм виждал при други коли.
Моя климатичния радиатор отпред не е точно фабричния за модела, пак е голямия но е малко по-гъст.
Но този номер със загряването го прави много рядко и то при голями жеги, с доста багаж и повечко газ по пътя.
:beer


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Охладителна система Б4

Мнениеот Iezekil » Пет 04 май 2012 6:40


ами може би ти идва слаб мотора за климатик,не напразно се монтират такива на 100 коньови/лично мнение/.Имаме още един пасат 115 коня с климатик,не загрява но и при него се усеща разлика като пуснеш климата,веднага пада скороста ако държиш същата газ от преди това,та си представям какво е с 90 коня.


Потребителски аватар
wartime
Мнения: 97
Регистриран на: Чет 09 апр 2009 13:04
Автомобил: VW Passat B4 Variant
Двигател: ABF 1994
Местоположение: София

Re: Охладителна система Б4

Мнениеот wartime » Пет 04 май 2012 9:45


Е моя радиатор е голям,мотора ми не е слаб,може да е от мизерия между двата радиатора.За да стигна между тях трябва да сваля маската,нали?


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Охладителна система Б4

Мнениеот Dpop » Пет 04 май 2012 12:52


Няма да е достатъчно да свалиш само маската(ако имаш предвид само пластмасовата, дори и с рамката около нея) колега. За хубаво почистване на събраната мръсотия между клим. и др. радиатор трябва да се демонтират фаровете и металната основа, на която се държат, но не знам дали при твоя двигател това ще е възможно без развиване на поне една от тръбите на климатика. Колегата zfa 159 има хубаво онагледена тема viewtopic.php?f=11&t=138560&start=0&hilit=%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80 .
По отношение на това дали двигателя е 1.8/90 к.с. или 2л./115/150 к.с. с климатик/троник(оригинален) не би следвало да има значение за охлаждането и темп., защото аз съм 1.8/90 и при работещ климатик темп. на охл. течност не минава около 92 гр. в горещини в града. Докато обратното си е нормално, т.е. ако не съм вкл. климатика температурата стига до около 95-97 гр.


Потребителски аватар
zelkata_ok1_
Мнения: 322
Регистриран на: Пон 30 ное 2009 12:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Охладителна система Б4

Мнениеот zelkata_ok1_ » Пет 04 май 2012 14:52


Iezekil написа:ами може би ти идва слаб мотора за климатик,не напразно се монтират такива на 100 коньови/лично мнение/.Имаме още един пасат 115 коня с климатик,не загрява но и при него се усеща разлика като пуснеш климата,веднага пада скороста ако държиш същата газ от преди това,та си представям какво е с 90 коня.


2Е 115кс има охладител на маслото докато АБS 90кс(като моя) няма аз мислех да си слагам такъв но си смених водната помпа и термостата измих си радиаторите и сега не ми загрява :beer


Потребителски аватар
wartime
Мнения: 97
Регистриран на: Чет 09 апр 2009 13:04
Автомобил: VW Passat B4 Variant
Двигател: ABF 1994
Местоположение: София

Re: Охладителна система Б4

Мнениеот wartime » Пет 04 май 2012 15:49


Колега Dpop,нямам предвид само пластмасите,а всичко това което ти изброи.Мерси за линка,не го открих с търсачката.....явно ще падне разглабяне.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Охладителна система Б4

Мнениеот Iezekil » Пет 04 май 2012 20:04


Dpop написа: Докато обратното си е нормално, т.е. ако не съм вкл. климатика температурата стига до около 95-97 гр.


нищо нормално няма в тази температура,перката ти трябва да се включи на 92-93 градуса,така че сам си прави изводите...


Потребителски аватар
x_klk
Мнения: 12
Регистриран на: Вто 12 юни 2012 19:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sliven

Re: Охладителна система Б4

Мнениеот x_klk » Пет 14 сеп 2012 17:02


най-сигурният начин за обезвъздушаване е като се разкачи единия маркуч на парното и от там се налива вода докато прелее защото там застава на гърбица и е високо и там се събира въздух така охладих един пасат загрял на над 120 градуса та това е от мен по по-предните въпроси за обезвъздушаването


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Охладителна система Б4

Мнениеот Гергин » Сря 26 сеп 2012 11:28


Играчка си е доста да се разглоби, двама души без да бързаме разглабяне, миене и слагане, 2 и нещо часа.
Не сме откачали тръби, малко меглио и единият отваря между двата радиатора, мие се, но ако искаш да е като хората трябва да се откача.


Потребителски аватар
vasilb
Мнения: 742
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Охладителна система Б4

Мнениеот vasilb » Сря 26 сеп 2012 12:00


x_klk написа:най-сигурният начин за обезвъздушаване е като се разкачи единия маркуч на парното и от там се налива вода докато прелее защото там застава на гърбица и е високо и там се събира въздух така охладих един пасат загрял на над 120 градуса та това е от мен по по-предните въпроси за обезвъздушаването


Преди 2 седмици ми изхвърча капачката на казанчето за антифриза ( как - нямам представа, но факт), след което я смених с нова. Двигателят беше на 110 градуса, беше останал 0,5л. антифриз, а другото изхвърча като гейзер. Изобщо не помислих и веднага търгнах да наливам антифриз (имах в колата готов, да сменям на другата кола) да се охлади ... Сипах 500мл., почти изкипя и изчаках да се охлади та ... ако наистина е бил загрял на 120 градуса практически няма как да му сипеш охладителна течност, защото за секунда-две завира и изхвърча под налягане, а да не говорим, че всичко е толкова горещо, та и с ръкавици трудно се пипа! Друг е въпросът колко е полезно горещият метал да се облее със студена течност. За обезвъдушаването - сипва се в казанчето до MAX, кара се 1-2 километра и по възможност по нагорнище, спира се, изчаква се да се поохлади, доливате и газ ... Всяко друго разглобяване е излишно и създава предпоставка да прокапе. :)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта