VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя

Мнениеот stefan4o » Съб 15 сеп 2012 18:31


Колега сам си противоречиш:
Ако си забелязал комплекта на ЛЮК няма демферен феродов диск, а същия е твърд и липсват обиращите вибрациите пружини. Според мен именно те ще компенсират тази отрицателна вибрация, защото ми прави впечатлението, че са направени доста по големи и масивни от стандартните.


и след два поста:

Тъй като този синдром го имаше и преди смяната, си мислех,че същия е от аксиалния лагер, но уви - лагера вече е нов. Даже в следствие на твърдата връзка /едномасов маховик, нов феродов и притискател/ шумът се усили...


Излиза, че въпросният лагер на скоростите явно се товари повече с нов едномасов, щом като рученето е по-отчетливо след смяната, отколкото със стар демпфер, който е за смяна, ако правилно съм разбрал от постовете ти. Или поне аз така си го обяснявам де :wink:




buzisa
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 06 авг 2012 18:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя

Мнениеот buzisa » Съб 15 сеп 2012 22:16


Колега не отричам, че вибрациите може би ще са по големи, а искам да кажа просто че ролята на пружините в демферния феродов диск би следвало да ги обират или поне намаляват до допустимия максимум. Въпроса обаче е защо се е стигнало изобщо до разбиване на лагер на първичен вал дори и при демферен маховик, който уж трябва да функционира с това предназначение - да пази от вибрации.......и между другото радвам се че сложих едномасов, за да си проличи още по-добре проблема, а не тихомълком колата да хвърли скорости и да ме остави някъде на пътя.


buzisa
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 06 авг 2012 18:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя

Мнениеот buzisa » Нед 16 сеп 2012 11:47


Колеги дайте съвет......възможно ли тракането да е от пружини на феродовия диск. Когато колата е на нулева и поддържам 1500 оборота шумът от тракането го няма или поне не го чувам, също така при подаване на газ рязко при нулева тракането изчезва. Ако при не натиснат съединител леко прибутвам лоста за скорости към 3-та ил 4-та предавка, тракането се увеличава. Искам само да вметна отново, че скоростите са пълни с масло, което е сменено преди около 3000 км., сложих и добавка СТП. Моля помагайте :bowdown


buzisa
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 06 авг 2012 18:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя

Мнениеот buzisa » Сря 19 сеп 2012 18:36


Така колеги като едно голямо обобщение мога да кажа следното: Вчера посетих сервиз за скоростни кутии в близост до Соф. Центр. Затвор. / между другото ако някои има проблеми със скоростите му препоръчвам този сервиз. Хората са доста компетентни/ Разговарях с шефа на сервиза и той ми обясни, че в случая ми не се касае за разбити лагери на първичен и вторичен вал. Става въпрос за паразитни вибрации които идват както от пружините на феродовия диск, защото са нови и твърди, така и от факта , че маховика е едномасов и има вибрации, които се отразяват на луфта между зъбните колела на скоростите. По този начин, те вибрират и издават шум..........Този шум обаче лично за мен е отвратителен.Не мога да си представя, че мога да управлявам така колата си, поради което се връщам на стария вариант с демферен маховик. Просто хората са си го измислили. Иначе като вървене на колата няма голяма разлика. Усещат се съвсем малки вибрации при ускоряване от ниска към висока предавка. Лошото е, че явно при по-новите модели на фолксвагените такава подмяна не е удачна,за разлика от други марки автомобили. Ако някои има интерес към този комплект,едномасов маховик, притискател, феродов и лагер марки ЛЮК, нека пише. Употребявани са по малко от 100 км. Може би в някой друг модел на фолксваген, с дизелов /а защо пък не и бензинов/ двигател ще вършат по-добра работа от колкото при мен. Аз вече си чакам новия комплект ЛЮК този път с демферен маховик. :D


staikoivanov
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 22 яну 2010 17:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: valencia

Re: VW TOURAN 1.9 тди - не доброто държане на съединителя

Мнениеот staikoivanov » Сря 19 сеп 2012 18:58


Колега пак се включвам в темата. Не знам за люк как е но аз съм с валео едномасов маховик.Още един колега от форума е с валео едномасов.Той е навъртял 80000 без проблеми.Аз по малко но до момента не усещам никакви вибраций и дрънкания.Скоростите си включват мазно и безшумно.Никога повече няма да се набутам за едно желязо наречено демпферен маховик струващо 1000 лева.Едномасовия маховик е вечен. На него просто няма какво да му се счупи



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта