Чистене на турбина Golf 4 AHF

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
dermon
Мнения: 70
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Чистене на турбина Golf 4 AHF

Мнениеот dermon » Нед 16 сеп 2012 3:03


Четах много,но никъде не можах да открия точно описание как да си почистя сам турбината/геометрията.Намерих теми за пасат,но там двигателя е разположен по друг начин.Ако някой има някакво описание,горе долу стъпка по стъпка ще е супер.Благодаря предварително.




Потребителски аватар
deversant
Мнения: 1229
Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Чистене на турбина Golf 4 AHF

Мнениеот deversant » Нед 16 сеп 2012 8:08


Задължително пръскай с WD40 и изчаквай по 10-15 мин. да не ти превърти някоя гайка и болтовете на входящият колектор са Цинк!Съветвам те да използваш само хубави камъни и битове за свалянето на 2-та колектора и развиването на тръбата на ауспуха!Като отваряш турбината вземаш и драскаш (бележиш всичко),като докато не почне да се движи геометрията супер и да има ход от край до край не затваряш и не монтираш турбото!
Аз лично след монтажа наливам маслото и преди да сложа маслената магистрала със спринцовка напълвам турбината да си има масло,да не пали на сухо.Тя после маслената помпа си свършва работата!

Един директен въпрос,защо реши да пипаш турбината.Искам директен отговор!


dermon
Мнения: 70
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Чистене на турбина Golf 4 AHF

Мнениеот dermon » Нед 16 сеп 2012 12:37


Ами колата забива след 120-130км и влиза в сервизен режим и мисля че проблема идва точно от това,защото лостчето на актуатора трудно се движи.Благодаря за съветите :),има ли някъде и снимки,че се притеснявам дали ще успея :P.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Чистене на турбина Golf 4 AHF

Мнениеот Zinoto » Нед 16 сеп 2012 12:54


dermon написа:Ами колата забива след 120-130км и влиза в сервизен режим и мисля че проблема идва точно от това,защото лостчето на актуатора трудно се движи.Благодаря за съветите :),има ли някъде и снимки,че се притеснявам дали ще успея :P.

Щом се движи макар и трудно, излизай на магистралата и да забие гасиш палиш и продължаваш, до 2-3 пъти трябва да спре да забива, после 50-60 километра със 120 - 150 и готово. Иначе е рискова операция, ако не са ти чистени всмукателните колектори ОК ама иначе...


Потребителски аватар
deversant
Мнения: 1229
Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Чистене на турбина Golf 4 AHF

Мнениеот deversant » Нед 16 сеп 2012 13:03


Само че недей яко газ до долу,по малко по малко...
120 държиш малко натискаш до 130...и така.


dermon
Мнения: 70
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Чистене на турбина Golf 4 AHF

Мнениеот dermon » Нед 16 сеп 2012 13:16


Пробвах го тоя метод... не помогна :( Тук намерих http://www.myturbodiesel.com/images/pdf ... emoval.pdf това,предполагам при AHF е същото ?


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Чистене на турбина Golf 4 AHF

Мнениеот Благовест » Нед 16 сеп 2012 13:36


Процедурата е една и съща,така че...
Предвид разположението на нашите мотори(Пасат) достъпа до турбината е по-лесен.Обаче при голф/бора турбината е зад мотора,така че без условия и сериозен инструмент не се хващай!
Аз направих тази грешка,не че не успях,ама:"Комши,имаш ли тоя номер ключ... :Mr Green Fun ".
Болчетата на долната маслена магистрала са настрани,пък едва се бърка като колата е на крик пред блока...С една дума не е най-приятната работа,то и затова хората взимат по 150-200 лв за цялата философия :039:
Сваляш я,после на двата охлюва има по 5 болта 10 мм,и да не ги запазиш читави,взимаш нови,с по една шайбичка :Mr Green Fun (моите се развиха с тръбен ключ и се сещаш,че главата им стана на физирмоника death ).
Гледай да не променяш центровката на актуатора,макар че един от болтовете за топлия охлюв е забутан точно зад него :dummy: Отваряш,чистиш затваряш,както каза колегата-лопатките трябва да се движат лесно от край до край,без да задира и закача!Използваш само парцали,без шкурки и подобни механични намеси...Те така и другия път повече газ :mrgreen: :beer


Потребителски аватар
SCALE
Мнения: 145
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 14:23
Автомобил: Seat Leon TDI 110 hp
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Варна

Re: Чистене на турбина Golf 4 AHF

Мнениеот SCALE » Нед 16 сеп 2012 16:29


2-3 пъти ми заби тази пролет (сеат ахф мотор ) купих 3-4 спрея за почистване/раздвижване обаче преди да свалям реших да пробвам друго - пуснах на 11 канал бейсик функциите на ваг-ком ( да си движи само актуатора ) и почнах облино пръскане с ВД 40 на лостовата система актуатор - турбо ( мотора трябва да е студен да не се запали пръскалото ). Пръсках и към актуатора - има една дупчица през нея да влезе и омазни вътре и досега няма проблем . Вероятно е временно решение ама пробвай и това ...


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Чистене на турбина Golf 4 AHF

Мнениеот okti_1 » Нед 16 сеп 2012 20:46


dermon написа:Ами колата забива след 120-130км и влиза в сервизен режим и мисля че проблема идва точно от това,защото лостчето на актуатора трудно се движи.Благодаря за съветите :),има ли някъде и снимки,че се притеснявам дали ще успея :P.

Да не се окаже актуатор,а не турбина :beer
Внимавай да не е свалиш напразно.


dermon
Мнения: 70
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Чистене на турбина Golf 4 AHF

Мнениеот dermon » Пон 17 сеп 2012 0:45


Благодаря за съветите :)Обаче какво толкова лошо има ако се окаже,че проблема не идва само от зацапаната геометрия и трябва да сменям и друго.Не е ли добре да направя едно профилактично почистване на всичко.


Потребителски аватар
Aprilia
Мнения: 1300
Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Торино, Италия

Re: Чистене на турбина Golf 4 AHF

Мнениеот Aprilia » Пон 17 сеп 2012 2:45


И ако имаш пари по-добре си купи и една нова маслена магистрала, защото много често първото сваляне е и последно после като я сложиш и почва да тече като лейка :wink:
Да не говорим че Фолксваген казват на всяко сваляне на турбото- нова маслена магистрала, независимо че старата може да изглежда добре и да не тече :wink:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 35 госта