


Чистене на турбина Golf 4 AHF
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 20:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Чистене на турбина Golf 4 AHF
Четах много,но никъде не можах да открия точно описание как да си почистя сам турбината/геометрията.Намерих теми за пасат,но там двигателя е разположен по друг начин.Ако някой има някакво описание,горе долу стъпка по стъпка ще е супер.Благодаря предварително.
- deversant
- Мнения: 1229
- Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Чистене на турбина Golf 4 AHF
Задължително пръскай с WD40 и изчаквай по 10-15 мин. да не ти превърти някоя гайка и болтовете на входящият колектор са Цинк!Съветвам те да използваш само хубави камъни и битове за свалянето на 2-та колектора и развиването на тръбата на ауспуха!Като отваряш турбината вземаш и драскаш (бележиш всичко),като докато не почне да се движи геометрията супер и да има ход от край до край не затваряш и не монтираш турбото!
Аз лично след монтажа наливам маслото и преди да сложа маслената магистрала със спринцовка напълвам турбината да си има масло,да не пали на сухо.Тя после маслената помпа си свършва работата!
Един директен въпрос,защо реши да пипаш турбината.Искам директен отговор!
Аз лично след монтажа наливам маслото и преди да сложа маслената магистрала със спринцовка напълвам турбината да си има масло,да не пали на сухо.Тя после маслената помпа си свършва работата!
Един директен въпрос,защо реши да пипаш турбината.Искам директен отговор!
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 20:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Чистене на турбина Golf 4 AHF
Ами колата забива след 120-130км и влиза в сервизен режим и мисля че проблема идва точно от това,защото лостчето на актуатора трудно се движи.Благодаря за съветите
,има ли някъде и снимки,че се притеснявам дали ще успея
.


-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Чистене на турбина Golf 4 AHF
dermon написа:Ами колата забива след 120-130км и влиза в сервизен режим и мисля че проблема идва точно от това,защото лостчето на актуатора трудно се движи.Благодаря за съветите,има ли някъде и снимки,че се притеснявам дали ще успея
.
Щом се движи макар и трудно, излизай на магистралата и да забие гасиш палиш и продължаваш, до 2-3 пъти трябва да спре да забива, после 50-60 километра със 120 - 150 и готово. Иначе е рискова операция, ако не са ти чистени всмукателните колектори ОК ама иначе...
- deversant
- Мнения: 1229
- Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Чистене на турбина Golf 4 AHF
Само че недей яко газ до долу,по малко по малко...
120 държиш малко натискаш до 130...и така.
120 държиш малко натискаш до 130...и така.
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 20:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Чистене на турбина Golf 4 AHF
Пробвах го тоя метод... не помогна
Тук намерих http://www.myturbodiesel.com/images/pdf ... emoval.pdf това,предполагам при AHF е същото ?

- Благовест
- Мнения: 2117
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Чистене на турбина Golf 4 AHF
Процедурата е една и съща,така че...
Предвид разположението на нашите мотори(Пасат) достъпа до турбината е по-лесен.Обаче при голф/бора турбината е зад мотора,така че без условия и сериозен инструмент не се хващай!
Аз направих тази грешка,не че не успях,ама:"Комши,имаш ли тоя номер ключ...
".
Болчетата на долната маслена магистрала са настрани,пък едва се бърка като колата е на крик пред блока...С една дума не е най-приятната работа,то и затова хората взимат по 150-200 лв за цялата философия
Сваляш я,после на двата охлюва има по 5 болта 10 мм,и да не ги запазиш читави,взимаш нови,с по една шайбичка
(моите се развиха с тръбен ключ и се сещаш,че главата им стана на физирмоника
).
Гледай да не променяш центровката на актуатора,макар че един от болтовете за топлия охлюв е забутан точно зад него
Отваряш,чистиш затваряш,както каза колегата-лопатките трябва да се движат лесно от край до край,без да задира и закача!Използваш само парцали,без шкурки и подобни механични намеси...Те така и другия път повече газ

Предвид разположението на нашите мотори(Пасат) достъпа до турбината е по-лесен.Обаче при голф/бора турбината е зад мотора,така че без условия и сериозен инструмент не се хващай!
Аз направих тази грешка,не че не успях,ама:"Комши,имаш ли тоя номер ключ...

Болчетата на долната маслена магистрала са настрани,пък едва се бърка като колата е на крик пред блока...С една дума не е най-приятната работа,то и затова хората взимат по 150-200 лв за цялата философия

Сваляш я,после на двата охлюва има по 5 болта 10 мм,и да не ги запазиш читави,взимаш нови,с по една шайбичка


Гледай да не променяш центровката на актуатора,макар че един от болтовете за топлия охлюв е забутан точно зад него



- SCALE
- Мнения: 145
- Регистриран на: Сря 22 апр 2009 14:23
- Автомобил: Seat Leon TDI 110 hp
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Варна
Re: Чистене на турбина Golf 4 AHF
2-3 пъти ми заби тази пролет (сеат ахф мотор ) купих 3-4 спрея за почистване/раздвижване обаче преди да свалям реших да пробвам друго - пуснах на 11 канал бейсик функциите на ваг-ком ( да си движи само актуатора ) и почнах облино пръскане с ВД 40 на лостовата система актуатор - турбо ( мотора трябва да е студен да не се запали пръскалото ). Пръсках и към актуатора - има една дупчица през нея да влезе и омазни вътре и досега няма проблем . Вероятно е временно решение ама пробвай и това ...
- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Чистене на турбина Golf 4 AHF
dermon написа:Ами колата забива след 120-130км и влиза в сервизен режим и мисля че проблема идва точно от това,защото лостчето на актуатора трудно се движи.Благодаря за съветите,има ли някъде и снимки,че се притеснявам дали ще успея
.
Да не се окаже актуатор,а не турбина

Внимавай да не е свалиш напразно.
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 20:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Чистене на турбина Golf 4 AHF
Благодаря за съветите
Обаче какво толкова лошо има ако се окаже,че проблема не идва само от зацапаната геометрия и трябва да сменям и друго.Не е ли добре да направя едно профилактично почистване на всичко.

- Aprilia
- Мнения: 1300
- Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Торино, Италия
Re: Чистене на турбина Golf 4 AHF
И ако имаш пари по-добре си купи и една нова маслена магистрала, защото много често първото сваляне е и последно после като я сложиш и почва да тече като лейка
Да не говорим че Фолксваген казват на всяко сваляне на турбото- нова маслена магистрала, независимо че старата може да изглежда добре и да не тече

Да не говорим че Фолксваген казват на всяко сваляне на турбото- нова маслена магистрала, независимо че старата може да изглежда добре и да не тече

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта