Въпрос за виското и опасноста от прегряване

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
na4o4o
Мнения: 189
Регистриран на: Пон 11 юли 2011 21:52
Автомобил: PASSAT B5 1998
Двигател: AFN
Местоположение: кюстендил

Въпрос за виското и опасноста от прегряване

Мнениеот na4o4o » Съб 15 сеп 2012 20:01


Здравейте колеги,от майстори знам че като караш колата малко по-вече преди да изгасиш колата се изчаква малко на празен ход да работи (един вид да се охлади турбото ),има ли опасност ако в жегите караш примерно 100 километра и от един път изгасиш мотора при мен като изгася мотора спира и перката да върти , а малката перка се включва само когато включа климатика ?




Потребителски аватар
rokera671
Мнения: 2543
Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Въпрос за виското и опасноста от прегряване

Мнениеот rokera671 » Съб 15 сеп 2012 20:32


От това което съм чел и аз, мисля ,че е само когато се кара във високи обороти и дълго време.Примерно по магистрала и спираш да заредиш на бензиностанция или за кафе.И аз като тебе не съм в час !Да видим другите какво ще кажат!


Потребителски аватар
pEsHkyY
Мнения: 729
Регистриран на: Вто 06 сеп 2011 14:06
Автомобил: VW Passat B5 1998
Двигател: AFN++++
Местоположение: София

Re: Въпрос за виското и опасноста от прегряване

Мнениеот pEsHkyY » Съб 15 сеп 2012 20:36


Ако караш във високи обороти и я юркаш много по-продължително, след спиране е хубаво да се оставя да работи кратко време, за да може маслото да охлади турбото иначе ще се прецака по-бързо и ще плачем :) За това е полезна цялата операция.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4717
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Въпрос за виското и опасноста от прегряване

Мнениеот tdi fen » Съб 15 сеп 2012 21:47


мисля че се казва топлинен дисбаланс ротора се изкривява и започва да вие като реактивен самолет


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Въпрос за виското и опасноста от прегряване

Мнениеот KirilGeorgiev » Съб 15 сеп 2012 22:09


Хич не е ясно какво точно питаш :roll:


Потребителски аватар
H2O
Мнения: 1160
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Field of Dreams

Re: Въпрос за виското и опасноста от прегряване

Мнениеот H2O » Нед 16 сеп 2012 9:20


KirilGeorgiev написа:Хич не е ясно какво точно питаш :roll:

Много ясно се разбира какво пита,ама...По темата,виждал съм как на BMW X5 му се запали турбината,след като спря и изгси мотора.Изгасиха го навреме но някои работи дадоха фира от огъня.Затова е добре да се изчака до 1мин,след по голяма скорост и тогава да се изгаси мотора.Най малкото удължава живота на турбината!


Потребителски аватар
na4o4o
Мнения: 189
Регистриран на: Пон 11 юли 2011 21:52
Автомобил: PASSAT B5 1998
Двигател: AFN
Местоположение: кюстендил

Re: Въпрос за виското и опасноста от прегряване

Мнениеот na4o4o » Нед 16 сеп 2012 11:30


това ми е навик преди да сляза от колата винаги да оставя поне една минута да работи на празен ход


Потребителски аватар
rokera671
Мнения: 2543
Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Въпрос за виското и опасноста от прегряване

Мнениеот rokera671 » Нед 16 сеп 2012 13:10


И аз го знам ама скоро показвах как върви на племенника ми и после я угасих веднага.Ама от веднъж не вярвам да е проблем.Пък и знам ли италианеца как я е карал!


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Въпрос за виското и опасноста от прегряване

Мнениеот FELIPE » Нед 16 сеп 2012 13:43


:D Ама той човека пита за перките на радиатора,като само дава за пример охлаждането на турбото(макар,че ми е много любопитно,как след сто километра магистрално каране ще заковете от 120 директно на колонката и моментално ще загасите,ами нали преди това сте намалили на отклонението,карали сте бавно на самото отклонение и т.н. т.н. това все е време напълно достатъчно да се охлади турбото),та ставаше въпрос за перките на радиатора :D ,към автора на темата-няма опасност да прегрее при изгасен мотор,то тогава повечето бемвета да са хвърлили двигател(повечето са с виско) и в този ред на мисли-кой двигател на VAG е с виско на голямата перка :shock .


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Въпрос за виското и опасноста от прегряване

Мнениеот KirilGeorgiev » Нед 16 сеп 2012 14:40


H2O написа:
KirilGeorgiev написа:Хич не е ясно какво точно питаш :roll:

Много ясно се разбира какво пита,ама...По темата,виждал съм как на BMW X5 му се запали турбината,след като спря и изгси мотора.Изгасиха го навреме но някои работи дадоха фира от огъня.Затова е добре да се изчака до 1мин,след по голяма скорост и тогава да се изгаси мотора.Най малкото удължава живота на турбината!

Е какво точно ти е ясно? Заглавието на темата за виско па после за турбото дали ще прегрее а те двете нямат нищо общо


Потребителски аватар
H2O
Мнения: 1160
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Field of Dreams

Re: Въпрос за виското и опасноста от прегряване

Мнениеот H2O » Нед 16 сеп 2012 15:04


Извинявам се на KirilGeorgiev!Въпроса е за виско съединител!Наистина подведох се по другите изказвания.Въпроса не е зададен правилно.Технически турбото и виското нямат нищо общо!Освен,че и двете се въртят mhihi На повечето от вискот-а се използва силиконова основа.С течение на годините се скапва и не сработва.Основен проблем при БМВ Е-36.Няма по сбъркана охлаждаща с-ма :Mr Green Fun Имал съм БМВ и останах с идеята,че тази кола трябва да се купи нова и да се продаде след 7год.каране.После си е жива бяля на главата(от към техническата част и финансова)не става за автомобил на старо,освен ако не си голям фен на марката!
П.П.Темата не е за раздел Дизелови агрегати!


Потребителски аватар
na4o4o
Мнения: 189
Регистриран на: Пон 11 юли 2011 21:52
Автомобил: PASSAT B5 1998
Двигател: AFN
Местоположение: кюстендил

Re: Въпрос за виското и опасноста от прегряване

Мнениеот na4o4o » Пон 17 сеп 2012 17:24


а ако качвам шипка с 5 човека и навън е 35 градуса и като стигна горе и я изгася колата веднага?


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Въпрос за виското и опасноста от прегряване

Мнениеот FELIPE » Пон 17 сеп 2012 17:53


na4o4o написа:а ако качвам шипка с 5 човека и навън е 35 градуса и като стигна горе и я изгася колата веднага?

Голямата перка ще остане да работи докато е нужно...


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Въпрос за виското и опасноста от прегряване

Мнениеот KirilGeorgiev » Пон 17 сеп 2012 18:40


Вземи напиши най накрая какво питаш и за каква кола щото са различни Ако става въпрос за Пасат В5 и със 6 човека да качваш Шипка изгасиш ли колата перката спира


Потребителски аватар
na4o4o
Мнения: 189
Регистриран на: Пон 11 юли 2011 21:52
Автомобил: PASSAT B5 1998
Двигател: AFN
Местоположение: кюстендил

Re: Въпрос за виското и опасноста от прегряване

Мнениеот na4o4o » Пон 17 сеп 2012 19:25


KirilGeorgiev написа:Вземи напиши най накрая какво питаш и за каква кола щото са различни Ако става въпрос за Пасат В5 и със 6 човека да качваш Шипка изгасиш ли колата перката спира

карам Б5 АФН и като изгаса мотора винаги спира перката дори и при 40 градуса цел ден каране градско
пак спира перката, въпроса ми е кое(какво)(как) защо не прегрява колата след каране,преди тази кола имах голф 3 1.8 с ел.перка , след каране дори и като спра след 1 минута перката сама се включи.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта