препоръчайте ми инверторен климатик до около 1600лв

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
vesellin
Мнения: 1290
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:27
Автомобил: Mitsubishi ASX
Двигател: 4N14
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот vesellin » Пет 03 ное 2006 16:16


климатика е монтиран (японски панасоник -12ка инвентор) мога да кажа само: ооооо кеф! :ihaaaaa




One
Мнения: 3591
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот One » Пет 03 ное 2006 16:18


vesellin написа:климатика е монтиран (японски панасоник -12ка инвентор) мога да кажа само: ооооо кеф! :ihaaaaa

а пара ще кажеш ли ?


Потребителски аватар
vesellin
Мнения: 1290
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:27
Автомобил: Mitsubishi ASX
Двигател: 4N14
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот vesellin » Пет 03 ное 2006 16:19


1559лв без монтаж

Последна промяна от vesellin на Пет 03 ное 2006 16:21, променено общо 1 път.


One
Мнения: 3591
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот One » Пет 03 ное 2006 16:21


vesellin написа:1559лв бе монтаж

ашкосум :)


Boro
Мнения: 167
Регистриран на: Чет 22 дек 2005 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Boro » Пет 03 ное 2006 19:04


bluefen написа:
Boro написа:wink: Всички плюят китайското, ама колко от вас са с японски компютри. До скоро се говореше, че японците правят коли еднодневки и калпава електроника, сега е на мода"Китайците правят само боклуци".
Вива Чайна :wink: .


Виж това лято съм сложил 150-200 климатика повярвай ми разликата е огромна а и що се отнася до инвертор китайския ще те топли до -5 и от там на татака ще умреш от студ. Много хора мината зима бяха изпомрузнали с китайските боклуци. Ако имаш парно вкъщи и искаш само да се хладиш, топлиш в сезона когата няма парно, не те притеснява шумовете, това че не се знае колко ще работи, дизаина може да се ползва.

Ами не знам от къде реши, че китайските топлят до -5 външна. Първо препоръчах Хаиер а не Елит например. Второ имам познат с Осака и се топлеше при температури към -20 и беше доволен от сметките и топленето, а на "великият" Панасоник в упътването му пише да не се ползва при температури под -5 без отчитане на влажността и не си спомням колко с отчитане на влажността :?:. Чедих се, тия луди ли са? Колко хора знаят какво е това отчитане на влажността и колко от тия дето знаят ще си монтират термометър с платънце и ще му доливат редовно дейонизирана вода. И като е толкова фатално, че на ти важи гаранцията ако го ползваш под -5, защо не са му монтирали един датчик поне да индицира каква е. Тъй като нямам навика да ставам рано сутрин и да гледам температурата та да го спирам, се случваше да работи и към -10, ама КПД-то му е катастрофално и си пускам печка. Иначе са много съвършенни ама гаранцията не важи ако е монтиран в по голямо помещение :!:, те да не са проектирани да работят на 50 процента мощност. Моето е на половина и го топли добре до около 0 градуса. Когато къпем детето го пускаме на 30 градуса, след това го връщаме на 21 и какво мислиш става? Продължава да бълва жега докато не го изключа и включа отново. Малко ми напомнят за Цептер, преди да ги купиш са идеални и са вечни, а като отвориш упътването те предупреждават да внимаваш да не ги счупиш, а като ги ползваш почват да се разпадат.
Служебният е таиландско Митсубиши, не е инвертор и като го пуснеш да топли обикновено се гаси само от контакта. Идваха да го чистят и казаха: Вече няма да има проблеми. Да, ама не!
Следващият ми климатик ще е Хаиер. Когато избирах климатик изчетох доста форуми и забелязах, че ги плюят не тези които ги ползват а все "специалисти". Взех си Панасоник само защото беше единственния който вкарва въздух отвън.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Пет 03 ное 2006 19:55


нека някой от разбиращите да обясни по какъв начин работи един климатик,моля.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пет 03 ное 2006 20:39


Следващият ми климатик ще е Хаиер. Когато избирах климатик изчетох доста форуми и забелязах, че ги плюят не тези които ги ползват а все "специалисти"

Ами колега само едно ще ти кажа: Хаиер са много хубави, даже прекрасни климатици докато работят. Много топлят - верно е има само една мааалка особенност- тъй като са "изцепени" да работят на 26- 28 бара, т.е са Форсирани до критичния максимум топлят прекрасно , но живеят много по малко от нормалните чайници. :lol: Компресора се издухва и е въпрос на късмет да ти се "гътне' през гаранцията или малко след като изтече.... ама ако ги ползваш главно за студено си работят както и другите ( като живот)
нека някой от разбиращите да обясни по какъв начин работи един климатик,моля.

имаше тук една хубава тема от колегата от канада за автоклимите - беше обяснил много добре без момента за топлото де ама то си е подробност..... трябва само да поровя малко.....


Boro
Мнения: 167
Регистриран на: Чет 22 дек 2005 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Boro » Пет 03 ное 2006 20:59


Vasseto написа:нека някой от разбиращите да обясни по какъв начин работи един климатик,моля.

На принципа на термопомпата, както и хладилника. При изпаряване течностите /"фреона"/ поглъщат енергия /охлаждат се/, а при втечняват отдават /нагряват се/. Втечняването се предизвиква чрез згъстяване с компресор и течността се прекарва през външният радиатор, където се отдава топлина в атмосферата. След това течността отива във вътрешният радиатор където налягането е по-малко и тя се изпарява при което поема топлина и охлажда въздуха. В режим на отопление радиторите се разменят. До оределена температурна разлика вътре/вън предадената енергия е по-голима от консумираната от мрежата, като допълнителната енергия се взима от външният въздух :idea: .
Е тук жена ми отдавна да беше казала: Ти винаги много сложно обясняваш. :lol:
Колкото по-ниска е температуратана втечняване /изпаряване/ на "фреона", толкова до по-ниски температури може да работи климатика и е по-високо налягането до което трябва да се компресира "фреона" за да се втечни.
Разликата между обикновеният и инверторният климатик е че, на първят компресора работи винаги на 100 процента мощност и температурата се регулира с пускане и спиране / както е при хладилника/, а при инвертора мощмостта на компресора се управлява електронно и избира необходимата. Иначе казано ако първият половината време работи а половината почива, то вторият работи на 50 процента мощност непрекъснато.


Boro
Мнения: 167
Регистриран на: Чет 22 дек 2005 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Boro » Пет 03 ное 2006 21:08


juve написа:
Ами колега само едно ще ти кажа: Хаиер са много хубави, даже прекрасни климатици докато работят. Много топлят - верно е има само една мааалка особенност- тъй като са "изцепени" да работят на 26- 28 бара, т.е са Форсирани до критичния максимум топлят прекрасно , но живеят много по малко от нормалните чайници. :lol: Компресора се издухва и е въпрос на късмет да ти се "гътне' през гаранцията или малко след като изтече.... ама ако ги ползваш главно за студено си работят както и другите ( като живот)

Може и така да е, но не разбирам как във форумите никой на се оплака :?: и защо техните ги правят лошо а другите "чайници", които пак те зглабят, добре. И как така все още са най големият призводител?
Поне напиши от къде ти е информацията. Личен опит? Сервизирал си ги, или ...?

пп Баровете не се ли определят от видът на "фреона". Ако са по-малко той няма да се втечни. Течността не се свива и е безмислено да са повече от необходимото. Колкото е по-студен е "фреона" толков по-малко налягане му е необходимо за да се втечни, тоест компресора ще е по-натоварен лятото :idea: . :wink:

Последна промяна от Boro на Съб 04 ное 2006 2:17, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
bluefen
Мнения: 886
Регистриран на: Чет 23 сеп 2004 20:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот bluefen » Съб 04 ное 2006 0:15


Boro
Парите и избора са си абсолютно твой. Аз си имам собстевно мнение видял съм как работат едните климатици видял съм как работат другите. Изказвам мнение. За мен разлика има, за теб незнам


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Съб 04 ное 2006 0:32


И за мен разлика има.

Да допълня за работата на инверторите:
Инверторните компресори имат образно казано "скорости" - компресорите при климатиците са роторни ( а не бутални като при хладилниците ) и се въртят с различни обороти.Управляват се от електроника и датчици.Когато един климатик е в режим на отопление той изпарява фреона във външното тяло ( в кондензатора ), а го втечнява във вътрешното тяло ( изпарител ).Когато температурата навън започва да пада налягането на фреона започва да пада също.Електрониката повишава оборотите на компресора, съответно и налягането.С течение на работата и падането на температурите под 0 градуса кондензатора започва да се заскрежава/заледява и идва момент когато компресора не може да повишава налягането на фреона повече, тогава електрониката спира потока на фреона към вътрешното тяло ( то остава само на вентилатор ) и обръща посоката на фреона в кондензатора ( втечнява го там ) => топлина и обезкрежаване на климатика.След като датчика каже на електрониката, че кондензатора е обезкрежен системата се връща в нормален режим на работа и отново започва да духа топло вътре :).Когато времето е мъгливо или влажно обезкрежаването става по-често.
Именно поради това инверторните климатици успяват да издържат до по-ниски температури, запазвайки работния си капацитет почти на 100%.
Обръщането на фреона ( преминаване от режим отопление в режим охлаждане или обратното ) става чрез магнет вентил, който просто променя пътя на фреона :)


Boro
Мнения: 167
Регистриран на: Чет 22 дек 2005 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Boro » Съб 04 ное 2006 1:52


bluefen написа:Boro
Парите и избора са си абсолютно твой. Аз си имам собстевно мнение видял съм как работат едните климатици видял съм как работат другите. Изказвам мнение. За мен разлика има, за теб незнам

Всеки има мнение и в спора се ражда истината, а тя може да е различна в зависимост от гледната точка и от субекта. Като си взема "чайника" ще се доближа до обективната истина. :lol:
Има хора дето си купуват мерцедеси, пежа, ситроени ... /многоточието за да не се обиди някой с Форд например/, а ние тука всичките караме VW-та. Въпрос на избор и преценка.
Виж за разликата съм съгласен, иначе нямаше да спорим.

Последна промяна от Boro на Съб 04 ное 2006 2:33, променено общо 3 пъти.


Boro
Мнения: 167
Регистриран на: Чет 22 дек 2005 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Boro » Съб 04 ное 2006 2:01


bobcho написа:И за мен разлика има.

Да допълня за работата на инверторите:
Инверторните компресори имат образно казано "скорости" - компресорите при климатиците са роторни ( а не бутални като при хладилниците ) и се въртят с различни обороти.Управляват се от електроника и датчици.Когато един климатик е в режим на отопление той изпарява фреона във външното тяло ( в кондензатора ), а го втечнява във вътрешното тяло ( изпарител ).Когато температурата навън започва да пада налягането на фреона започва да пада също.Електрониката повишава оборотите на компресора, съответно и налягането.С течение на работата и падането на температурите под 0 градуса кондензатора започва да се заскрежава/заледява и идва момент когато компресора не може да повишава налягането на фреона повече, тогава електрониката спира потока на фреона към вътрешното тяло ( то остава само на вентилатор ) и обръща посоката на фреона в кондензатора ( втечнява го там ) => топлина и обезкрежаване на климатика.След като датчика каже на електрониката, че кондензатора е обезкрежен системата се връща в нормален режим на работа и отново започва да духа топло вътре :).Когато времето е мъгливо или влажно обезкрежаването става по-често.
Именно поради това инверторните климатици успяват да издържат до по-ниски температури, запазвайки работния си капацитет почти на 100%.
Обръщането на фреона ( преминаване от режим отопление в режим охлаждане или обратното ) става чрез магнет вентил, който просто променя пътя на фреона :)

Да допълня:
Буталните ползват същият принцип на обезскрежаване на външното тяло. Иначе биха станали ледени буци. При Осака има и климатици с нагреватели за същата цел.


Потребителски аватар
bluefen
Мнения: 886
Регистриран на: Чет 23 сеп 2004 20:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот bluefen » Съб 04 ное 2006 7:04


spam А кофи с топла вода дават ли :)


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Съб 04 ное 2006 9:44


Поне напиши от къде ти е информацията. Личен опит? Сервизирал си ги, или ...?

Aми колега точно така- сервизирал съм ги и съм слагал около 3 години Трябва да се признае, че имаше голям напредък спрямо 1 вите влезнали Хаери които имаха проблеми с замръзването и трошаха перки на поразия ( даже в сервиза мисля още в мазето на склада се търкалят някакви стоманени перки които поръчахме за Хаиер 14 ка :lol: После работата се оправи доста трябва да отбележа .... после вече климатичната техника е едно перо без приоритет в нашата фирма но и до последно знам, че топлят повече от обикновенните китайчуги, ама казах как : на 27 бара изключва външния вентилатор и на 25 включва, нещо което да кажем сегашните LG-та ( ах как прецакаха имиджа си ) гледат тъжно от долу под дървото :)
Баровете не се ли определят от видът на "фреона".

тук не беше целта да влизам в дълбоки технически подробности, защото не сме се събрали професионалисти само и повечето нормални хора ще си помислят: " а бе какви ги дърдорят тези?!?" така че визирах масовия тривиален и почти забранен от Монреалската конвенция добър стар R22 :lol: :lol:
А кофи с топла вода дават ли Smile
ами има си чилъри зяа тази работа и мога да ти кажа че това са едни много ефективни системи за вода - кеф ти топла - кеф ти студена :)



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта