



препоръчайте ми инверторен климатик до около 1600лв
- vesellin
- Мнения: 1290
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:27
- Автомобил: Mitsubishi ASX
- Двигател: 4N14
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
1559лв без монтаж
Последна промяна от vesellin на Пет 03 ное 2006 16:21, променено общо 1 път.
bluefen написа:Boro написа:wink: Всички плюят китайското, ама колко от вас са с японски компютри. До скоро се говореше, че японците правят коли еднодневки и калпава електроника, сега е на мода"Китайците правят само боклуци".
Вива Чайна.
Виж това лято съм сложил 150-200 климатика повярвай ми разликата е огромна а и що се отнася до инвертор китайския ще те топли до -5 и от там на татака ще умреш от студ. Много хора мината зима бяха изпомрузнали с китайските боклуци. Ако имаш парно вкъщи и искаш само да се хладиш, топлиш в сезона когата няма парно, не те притеснява шумовете, това че не се знае колко ще работи, дизаина може да се ползва.
Ами не знам от къде реши, че китайските топлят до -5 външна. Първо препоръчах Хаиер а не Елит например. Второ имам познат с Осака и се топлеше при температури към -20 и беше доволен от сметките и топленето, а на "великият" Панасоник в упътването му пише да не се ползва при температури под -5 без отчитане на влажността и не си спомням колко с отчитане на влажността


Служебният е таиландско Митсубиши, не е инвертор и като го пуснеш да топли обикновено се гаси само от контакта. Идваха да го чистят и казаха: Вече няма да има проблеми. Да, ама не!
Следващият ми климатик ще е Хаиер. Когато избирах климатик изчетох доста форуми и забелязах, че ги плюят не тези които ги ползват а все "специалисти". Взех си Панасоник само защото беше единственния който вкарва въздух отвън.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Следващият ми климатик ще е Хаиер. Когато избирах климатик изчетох доста форуми и забелязах, че ги плюят не тези които ги ползват а все "специалисти"
Ами колега само едно ще ти кажа: Хаиер са много хубави, даже прекрасни климатици докато работят. Много топлят - верно е има само една мааалка особенност- тъй като са "изцепени" да работят на 26- 28 бара, т.е са Форсирани до критичния максимум топлят прекрасно , но живеят много по малко от нормалните чайници.

нека някой от разбиращите да обясни по какъв начин работи един климатик,моля.
имаше тук една хубава тема от колегата от канада за автоклимите - беше обяснил много добре без момента за топлото де ама то си е подробност..... трябва само да поровя малко.....
Vasseto написа:нека някой от разбиращите да обясни по какъв начин работи един климатик,моля.
На принципа на термопомпата, както и хладилника. При изпаряване течностите /"фреона"/ поглъщат енергия /охлаждат се/, а при втечняват отдават /нагряват се/. Втечняването се предизвиква чрез згъстяване с компресор и течността се прекарва през външният радиатор, където се отдава топлина в атмосферата. След това течността отива във вътрешният радиатор където налягането е по-малко и тя се изпарява при което поема топлина и охлажда въздуха. В режим на отопление радиторите се разменят. До оределена температурна разлика вътре/вън предадената енергия е по-голима от консумираната от мрежата, като допълнителната енергия се взима от външният въздух

Е тук жена ми отдавна да беше казала: Ти винаги много сложно обясняваш.

Колкото по-ниска е температуратана втечняване /изпаряване/ на "фреона", толкова до по-ниски температури може да работи климатика и е по-високо налягането до което трябва да се компресира "фреона" за да се втечни.
Разликата между обикновеният и инверторният климатик е че, на първят компресора работи винаги на 100 процента мощност и температурата се регулира с пускане и спиране / както е при хладилника/, а при инвертора мощмостта на компресора се управлява електронно и избира необходимата. Иначе казано ако първият половината време работи а половината почива, то вторият работи на 50 процента мощност непрекъснато.
juve написа:
Ами колега само едно ще ти кажа: Хаиер са много хубави, даже прекрасни климатици докато работят. Много топлят - верно е има само една мааалка особенност- тъй като са "изцепени" да работят на 26- 28 бара, т.е са Форсирани до критичния максимум топлят прекрасно , но живеят много по малко от нормалните чайници.Компресора се издухва и е въпрос на късмет да ти се "гътне' през гаранцията или малко след като изтече.... ама ако ги ползваш главно за студено си работят както и другите ( като живот)
Може и така да е, но не разбирам как във форумите никой на се оплака

Поне напиши от къде ти е информацията. Личен опит? Сервизирал си ги, или ...?
пп Баровете не се ли определят от видът на "фреона". Ако са по-малко той няма да се втечни. Течността не се свива и е безмислено да са повече от необходимото. Колкото е по-студен е "фреона" толков по-малко налягане му е необходимо за да се втечни, тоест компресора ще е по-натоварен лятото


Последна промяна от Boro на Съб 04 ное 2006 2:17, променено общо 1 път.
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
И за мен разлика има.
Да допълня за работата на инверторите:
Инверторните компресори имат образно казано "скорости" - компресорите при климатиците са роторни ( а не бутални като при хладилниците ) и се въртят с различни обороти.Управляват се от електроника и датчици.Когато един климатик е в режим на отопление той изпарява фреона във външното тяло ( в кондензатора ), а го втечнява във вътрешното тяло ( изпарител ).Когато температурата навън започва да пада налягането на фреона започва да пада също.Електрониката повишава оборотите на компресора, съответно и налягането.С течение на работата и падането на температурите под 0 градуса кондензатора започва да се заскрежава/заледява и идва момент когато компресора не може да повишава налягането на фреона повече, тогава електрониката спира потока на фреона към вътрешното тяло ( то остава само на вентилатор ) и обръща посоката на фреона в кондензатора ( втечнява го там ) => топлина и обезкрежаване на климатика.След като датчика каже на електрониката, че кондензатора е обезкрежен системата се връща в нормален режим на работа и отново започва да духа топло вътре
.Когато времето е мъгливо или влажно обезкрежаването става по-често.
Именно поради това инверторните климатици успяват да издържат до по-ниски температури, запазвайки работния си капацитет почти на 100%.
Обръщането на фреона ( преминаване от режим отопление в режим охлаждане или обратното ) става чрез магнет вентил, който просто променя пътя на фреона
Да допълня за работата на инверторите:
Инверторните компресори имат образно казано "скорости" - компресорите при климатиците са роторни ( а не бутални като при хладилниците ) и се въртят с различни обороти.Управляват се от електроника и датчици.Когато един климатик е в режим на отопление той изпарява фреона във външното тяло ( в кондензатора ), а го втечнява във вътрешното тяло ( изпарител ).Когато температурата навън започва да пада налягането на фреона започва да пада също.Електрониката повишава оборотите на компресора, съответно и налягането.С течение на работата и падането на температурите под 0 градуса кондензатора започва да се заскрежава/заледява и идва момент когато компресора не може да повишава налягането на фреона повече, тогава електрониката спира потока на фреона към вътрешното тяло ( то остава само на вентилатор ) и обръща посоката на фреона в кондензатора ( втечнява го там ) => топлина и обезкрежаване на климатика.След като датчика каже на електрониката, че кондензатора е обезкрежен системата се връща в нормален режим на работа и отново започва да духа топло вътре

Именно поради това инверторните климатици успяват да издържат до по-ниски температури, запазвайки работния си капацитет почти на 100%.
Обръщането на фреона ( преминаване от режим отопление в режим охлаждане или обратното ) става чрез магнет вентил, който просто променя пътя на фреона

bluefen написа:Boro
Парите и избора са си абсолютно твой. Аз си имам собстевно мнение видял съм как работат едните климатици видял съм как работат другите. Изказвам мнение. За мен разлика има, за теб незнам
Всеки има мнение и в спора се ражда истината, а тя може да е различна в зависимост от гледната точка и от субекта. Като си взема "чайника" ще се доближа до обективната истина.

Има хора дето си купуват мерцедеси, пежа, ситроени ... /многоточието за да не се обиди някой с Форд например/, а ние тука всичките караме VW-та. Въпрос на избор и преценка.
Виж за разликата съм съгласен, иначе нямаше да спорим.
Последна промяна от Boro на Съб 04 ное 2006 2:33, променено общо 3 пъти.
bobcho написа:И за мен разлика има.
Да допълня за работата на инверторите:
Инверторните компресори имат образно казано "скорости" - компресорите при климатиците са роторни ( а не бутални като при хладилниците ) и се въртят с различни обороти.Управляват се от електроника и датчици.Когато един климатик е в режим на отопление той изпарява фреона във външното тяло ( в кондензатора ), а го втечнява във вътрешното тяло ( изпарител ).Когато температурата навън започва да пада налягането на фреона започва да пада също.Електрониката повишава оборотите на компресора, съответно и налягането.С течение на работата и падането на температурите под 0 градуса кондензатора започва да се заскрежава/заледява и идва момент когато компресора не може да повишава налягането на фреона повече, тогава електрониката спира потока на фреона към вътрешното тяло ( то остава само на вентилатор ) и обръща посоката на фреона в кондензатора ( втечнява го там ) => топлина и обезкрежаване на климатика.След като датчика каже на електрониката, че кондензатора е обезкрежен системата се връща в нормален режим на работа и отново започва да духа топло вътре.Когато времето е мъгливо или влажно обезкрежаването става по-често.
Именно поради това инверторните климатици успяват да издържат до по-ниски температури, запазвайки работния си капацитет почти на 100%.
Обръщането на фреона ( преминаване от режим отопление в режим охлаждане или обратното ) става чрез магнет вентил, който просто променя пътя на фреона
Да допълня:
Буталните ползват същият принцип на обезскрежаване на външното тяло. Иначе биха станали ледени буци. При Осака има и климатици с нагреватели за същата цел.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Поне напиши от къде ти е информацията. Личен опит? Сервизирал си ги, или ...?
Aми колега точно така- сервизирал съм ги и съм слагал около 3 години Трябва да се признае, че имаше голям напредък спрямо 1 вите влезнали Хаери които имаха проблеми с замръзването и трошаха перки на поразия ( даже в сервиза мисля още в мазето на склада се търкалят някакви стоманени перки които поръчахме за Хаиер 14 ка


Баровете не се ли определят от видът на "фреона".
тук не беше целта да влизам в дълбоки технически подробности, защото не сме се събрали професионалисти само и повечето нормални хора ще си помислят: " а бе какви ги дърдорят тези?!?" така че визирах масовия тривиален и почти забранен от Монреалската конвенция добър стар R22


ами има си чилъри зяа тази работа и мога да ти кажа че това са едни много ефективни системи за вода - кеф ти топла - кеф ти студенаА кофи с топла вода дават ли Smile

Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта