Значи въпроса е следния. Снощи бях свалил акумулатора да се зарежда и като тръгнах да го слагам сутринта и прасна една искра като му закачах минуса. Та според искрата си мисля че има някакъв консуматор и то не много малък. Как да разбера какво е? Сещам се за:
1. Часовника.
2. ЦД-то.
3. Алармата.
Дайте идея какво да правя.
Има някакъв консуматор, как да резбера какво е?
- georgipass
- Мнения: 1061
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
Re: Има някакъв консуматор, как да резбера какво е?
niksisoft написа:Значи въпроса е следния. Снощи бях свалил акумулатора да се зарежда и като тръгнах да го слагам сутринта и прасна една искра като му закачах минуса. Та според искрата си мисля че има някакъв консуматор и то не много малък. Как да разбера какво е? Сещам се за:
1. Часовника.
2. ЦД-то.
3. Алармата.
Дайте идея какво да правя.
ЦД-то и алармата. Ако си много любопитен закачаш един мултицет (нагласен на 10 А) и после почваш да откачаш един по един предпазителите и всичко ще ти стане ясно. При подобен експеримент при налична аларма и ЦД, показва в момента на включване пик от 5-6 А, след което консумацията спада до 20-30 mA.
- R@do
- Батето
- Мнения: 5450
- Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
- Автомобил: Audi 80
- Двигател: ABK 1993
- Местоположение: В планината
Споко, не е проблем това с искрите - нормално е.
Както казаха колегите плоафона е консуматор, 2 алармата задължително.
Консумацията на часовника е 0,6.
Освен това ако имаш аларма, при вдигнат капак на двигателя отново ще тръгне ток към плоафона в купето.
Оттечка може да замериш само с мултицет, при напълно изключени уреди и затворени врати. мери се на +клема на акумулатора.
Единствения ток, който трябва да ти дава е часовника /незабравяй и да си натиснал палеца за каапка на двигателя/
алармата консумира 0,26, което при един средно изтощен акумулатор не е проблем ако не е палена и 5 дена. За нов изобщо.
Както казаха колегите плоафона е консуматор, 2 алармата задължително.
Консумацията на часовника е 0,6.
Освен това ако имаш аларма, при вдигнат капак на двигателя отново ще тръгне ток към плоафона в купето.
Оттечка може да замериш само с мултицет, при напълно изключени уреди и затворени врати. мери се на +клема на акумулатора.
Единствения ток, който трябва да ти дава е часовника /незабравяй и да си натиснал палеца за каапка на двигателя/
алармата консумира 0,26, което при един средно изтощен акумулатор не е проблем ако не е палена и 5 дена. За нов изобщо.
- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Ток се мери като включиш мултицета последователно във веригата. Включваш мултицета на мерене на прав ток (измерва се в ампери (А)), в зависимост от модела на мултицета може да се наложи да преместиш сондата му в друго гнездо). Разкачаш примерно клемата плюс на акумулатора и закачаш едната клема на мултицета на празния плюс, а другата към разкачената клема. Ако си им обърнал местата тока просто ще е със знак минус (ако мултицета е със стрелка - ще се тресне в края).
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
rmk написа:Ток се мери като включиш мултицета последователно във веригата. Включваш мултицета на мерене на прав ток (измерва се в ампери (А)), в зависимост от модела на мултицета може да се наложи да преместиш сондата му в друго гнездо). Разкачаш примерно клемата плюс на акумулатора и закачаш едната клема на мултицета на празния плюс, а другата към разкачената клема. Ако си им обърнал местата тока просто ще е със знак минус (ако мултицета е със стрелка - ще се тресне в края).
Добре е също така първо да шунтираш ампермера/мултицета/. След като включиш акумулатора ще откачиш шунта и гледаш каква ти е консумацията. Защото както ти писах тока в момента на включване стига 5-6А. Ако мултицета ти има такъв обхват, след спадане на консумацията няма да хванеш под 50 mA. Ако пък няма такъв обхват, ще изключи защитата или ще изгори бушона на мултицета.
- zmej
- Мнения: 1510
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
- Автомобил: Audi 8D5 Quattro
- Двигател: AJL
- Местоположение: София
- Контакти:

Иначе най-лесно и най-бързо става с токови клещи за постоянен ток... Ако имаш познат с такива, не му мисли...
- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
zmej написа:spam На мултицетите големия обхват (10А или 20А) не е защитен с предпазител, защитен е малкия (обикновено 200 или 400мА)... Най-добре вързвай мултицета на мястото на бушоните, които разкачаш един по един... И никога последователно на клема на акумулатора (или ако все пак си решил да го връзваш там, си имай доста наум)... Screwy
Иначе най-лесно и най-бързо става с токови клещи за постоянен ток... Ако имаш познат с такива, не му мисли...
Не мисля че ще е възможно да се измери консумацията на алармата примерно през бушоните. Аз поне не съм виждал алармаджия който да връзва там аларма. Другия вариант е да се разглобят корите и да се мери директно на алармата, ама нали идеята беше да стане просто. Освен това не се знае дали има голяма консумация изобщо. Ако се внимава какво се прави и се почне примерно от голям обхват и после надолу няма никакъв проблем да се мери при клемите на акумулатора.
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
zmej написа:spam На мултицетите големия обхват (10А или 20А) не е защитен с предпазител, защитен е малкия (обикновено 200 или 400мА)... Най-добре вързвай мултицета на мястото на бушоните, които разкачаш един по един... И никога последователно на клема на акумулатора (или ако все пак си решил да го връзваш там, си имай доста наум)... Screwy
Иначе най-лесно и най-бързо става с токови клещи за постоянен ток... Ако имаш познат с такива, не му мисли...
На мултицетите, Voltcraft, Fluke, Textronic, големите обхвати 2 и 10 А СА ВИНАГИ ЗАЩИТЕНИ с fast blow fuses! Unigore са c вградена защита. Съветските от сериите Ц обикновенно нямат ни бушон ни защита. Токовите клещи за постоянен ток дали ще да измерят ток от няколко mA?!?!

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 93 госта