Има някакъв консуматор, как да резбера какво е?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Има някакъв консуматор, как да резбера какво е?

Мнениеот °niksi° » Пон 07 фев 2005 21:51


Значи въпроса е следния. Снощи бях свалил акумулатора да се зарежда и като тръгнах да го слагам сутринта и прасна една искра като му закачах минуса. Та според искрата си мисля че има някакъв консуматор и то не много малък. Как да разбера какво е? Сещам се за:
1. Часовника.
2. ЦД-то.
3. Алармата.
Дайте идея какво да правя.




Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Пон 07 фев 2005 22:38


Осветление в купето, багажника, жабката ?
Постоянно вкючена запалка :shock:
При мен като закачам акумулатора и прескача искра, защото алармата почва да свири.


Потребителски аватар
georgipass
Мнения: 1061
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот georgipass » Пон 07 фев 2005 23:47


аха от алармата е,и при мен така прави 8) И преди 2 дена като зареждах акумулатора,сложих малко грес за да не се окисляват клемите!


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Re: Има някакъв консуматор, как да резбера какво е?

Мнениеот yossarian » Вто 08 фев 2005 11:17


niksisoft написа:Значи въпроса е следния. Снощи бях свалил акумулатора да се зарежда и като тръгнах да го слагам сутринта и прасна една искра като му закачах минуса. Та според искрата си мисля че има някакъв консуматор и то не много малък. Как да разбера какво е? Сещам се за:
1. Часовника.
2. ЦД-то.
3. Алармата.
Дайте идея какво да правя.


ЦД-то и алармата. Ако си много любопитен закачаш един мултицет (нагласен на 10 А) и после почваш да откачаш един по един предпазителите и всичко ще ти стане ясно. При подобен експеримент при налична аларма и ЦД, показва в момента на включване пик от 5-6 А, след което консумацията спада до 20-30 mA.


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5450
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Вто 08 фев 2005 12:09


Споко, не е проблем това с искрите - нормално е.
Както казаха колегите плоафона е консуматор, 2 алармата задължително.
Консумацията на часовника е 0,6.
Освен това ако имаш аларма, при вдигнат капак на двигателя отново ще тръгне ток към плоафона в купето.

Оттечка може да замериш само с мултицет, при напълно изключени уреди и затворени врати. мери се на +клема на акумулатора.
Единствения ток, който трябва да ти дава е часовника /незабравяй и да си натиснал палеца за каапка на двигателя/
алармата консумира 0,26, което при един средно изтощен акумулатор не е проблем ако не е палена и 5 дена. За нов изобщо.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Вто 08 фев 2005 13:22


Я сега само споделете как точно се мери. Едното на плюсовата клема, а другото къде???
И с всеки мултицет ли може, че малко съм скаран с електрото, знам колкото да измеря волтажа.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Вто 08 фев 2005 13:57


Ток се мери като включиш мултицета последователно във веригата. Включваш мултицета на мерене на прав ток (измерва се в ампери (А)), в зависимост от модела на мултицета може да се наложи да преместиш сондата му в друго гнездо). Разкачаш примерно клемата плюс на акумулатора и закачаш едната клема на мултицета на празния плюс, а другата към разкачената клема. Ако си им обърнал местата тока просто ще е със знак минус (ако мултицета е със стрелка - ще се тресне в края).


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Вто 08 фев 2005 14:20


Значи мултицета е дигитален. Има по скалата /врътката дето е/ DCA и има: 20m, 200m и 10А. Да разбирам ли че трябва да го врътна на 10А или ще може и на 200 милиампера. И наистина за 10А трябва да се премести в друго гнездо. 10х много.


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Вто 08 фев 2005 14:22


rmk написа:Ток се мери като включиш мултицета последователно във веригата. Включваш мултицета на мерене на прав ток (измерва се в ампери (А)), в зависимост от модела на мултицета може да се наложи да преместиш сондата му в друго гнездо). Разкачаш примерно клемата плюс на акумулатора и закачаш едната клема на мултицета на празния плюс, а другата към разкачената клема. Ако си им обърнал местата тока просто ще е със знак минус (ако мултицета е със стрелка - ще се тресне в края).


Добре е също така първо да шунтираш ампермера/мултицета/. След като включиш акумулатора ще откачиш шунта и гледаш каква ти е консумацията. Защото както ти писах тока в момента на включване стига 5-6А. Ако мултицета ти има такъв обхват, след спадане на консумацията няма да хванеш под 50 mA. Ако пък няма такъв обхват, ще изключи защитата или ще изгори бушона на мултицета.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Вто 08 фев 2005 14:52


Yossarian е прав, че ако имаш консуматор който дръпва първоначално голям ток, а поле малък ще имаш проблеми при меренето. Ако е така виз дали не можеш да го изключиш за момента (консуматора).


Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Сря 09 фев 2005 1:04


spam На мултицетите големия обхват (10А или 20А) не е защитен с предпазител, защитен е малкия (обикновено 200 или 400мА)... Най-добре вързвай мултицета на мястото на бушоните, които разкачаш един по един... И никога последователно на клема на акумулатора (или ако все пак си решил да го връзваш там, си имай доста наум)... Screwy
Иначе най-лесно и най-бързо става с токови клещи за постоянен ток... Ако имаш познат с такива, не му мисли...


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Сря 09 фев 2005 9:32


zmej написа:spam На мултицетите големия обхват (10А или 20А) не е защитен с предпазител, защитен е малкия (обикновено 200 или 400мА)... Най-добре вързвай мултицета на мястото на бушоните, които разкачаш един по един... И никога последователно на клема на акумулатора (или ако все пак си решил да го връзваш там, си имай доста наум)... Screwy
Иначе най-лесно и най-бързо става с токови клещи за постоянен ток... Ако имаш познат с такива, не му мисли...


Не мисля че ще е възможно да се измери консумацията на алармата примерно през бушоните. Аз поне не съм виждал алармаджия който да връзва там аларма. Другия вариант е да се разглобят корите и да се мери директно на алармата, ама нали идеята беше да стане просто. Освен това не се знае дали има голяма консумация изобщо. Ако се внимава какво се прави и се почне примерно от голям обхват и после надолу няма никакъв проблем да се мери при клемите на акумулатора.


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Чет 10 фев 2005 14:24


zmej написа:spam На мултицетите големия обхват (10А или 20А) не е защитен с предпазител, защитен е малкия (обикновено 200 или 400мА)... Най-добре вързвай мултицета на мястото на бушоните, които разкачаш един по един... И никога последователно на клема на акумулатора (или ако все пак си решил да го връзваш там, си имай доста наум)... Screwy
Иначе най-лесно и най-бързо става с токови клещи за постоянен ток... Ако имаш познат с такива, не му мисли...


На мултицетите, Voltcraft, Fluke, Textronic, големите обхвати 2 и 10 А СА ВИНАГИ ЗАЩИТЕНИ с fast blow fuses! Unigore са c вградена защита. Съветските от сериите Ц обикновенно нямат ни бушон ни защита. Токовите клещи за постоянен ток дали ще да измерят ток от няколко mA?!?! :D


Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Чет 10 фев 2005 17:10


Токовите клещи за постоянен ток дали ще да измерят ток от няколко mA?!?! :D

Тези в бачкането мерят от 10мА нагоре... Докъм 300... Не знам дали искаш да мериш утечки от по 2-5мА.... :D
А дали ще го мери с флюк? :roll: В крайна сметка на уреда отгоре си пише... :wink:


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Чет 10 фев 2005 19:31


Доста ме объркахте!!!!!
Значи моя мултицет съм го взимал от МЕТРО
Марка не пише никъде, а модела е DT830C
Отворих го - има защита.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 153 госта