Да си включвам фаровете от лампата на зареждането.

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Съб 04 ное 2006 0:00


My написа:защо взимаш сигнал от алтернатора


Защото темата е такава, а и перфектно сработва на около 9V.
Другата схемка одавна е факт.




Boro
Мнения: 167
Регистриран на: Чет 22 дек 2005 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Boro » Съб 04 ное 2006 2:56


My написа:Ееее, щом ползваш компаратора, защо взимаш сигнал от алтернатора? Ползвай директно захранването и сложи тример да се регулира за различните напрежения. Захрани и схемата от веригата на радиото за да свети докато има ключ в контакта и си :034:

Целта е да се запалят след като се развърти двигателят а не да светят по време на старта и да натоварват и без това измъченият от зимата и студеният старт акумулатор.


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 1028
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY 2003г
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Мнениеот MamaMy » Съб 04 ное 2006 16:56


Идеята е да следи захранващото напрежение. Щом се качи над 13 волта (значи зарежда и двигателя работи) компаратора обръща изхода. През една обратна връзка самозадържа за да не изключи при повече консуматори. Изчаква 15-20 секунди и включва фаровете като може да се изключат чак след ваденето на ключа от патрона (както се гаси радиото). Идеята е, че може да искаш да свети и след загасяне на мотора.

ПП икономисва се кабела към лампата за зареждане и позволява монтажа на релето без да демонтираш таблото на удобно място.


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Мнениеот Pav3l » Нед 05 ное 2006 16:45


My написа:Идеята е да следи захранващото напрежение. Щом се качи над 13 волта (значи зарежда и двигателя работи) компаратора обръща изхода. През една обратна връзка самозадържа за да не изключи при повече консуматори. Изчаква 15-20 секунди и включва фаровете като може да се изключат чак след ваденето на ключа от патрона (както се гаси радиото). Идеята е, че може да искаш да свети и след загасяне на мотора.

ПП икономисва се кабела към лампата за зареждане и позволява монтажа на релето без да демонтираш таблото на удобно място.



Мога ли да помоля за схема :?:


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 1028
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY 2003г
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Мнениеот MamaMy » Нед 05 ное 2006 21:16


Ако аз я правя схемата няма да ползвам 555 а дискретен тригер. Спеца по 555 е L&R и съвета ми беше към него. :wink:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Нед 05 ное 2006 21:21


По време на старта нищо не свети.
Има закъснение защо е RC веригата.А?
С тези стойности около 5 сек.


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Мнениеот Pav3l » Пон 06 ное 2006 20:52


My написа:Ако аз я правя схемата няма да ползвам 555 а дискретен тригер. Спеца по 555 е L&R и съвета ми беше към него. :wink:


А би ли пуснал своя вариант - обмислям кой от двата ще е по-удобен за мен!

Благодаря Ви предварително!


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 06 ное 2006 22:58


Нали снимки на тази прословута крушка обещах..
Преценете сами кое е на къси, кое на тези светлини..
успех.
3 са на DRL 3 на къси + ДРЛ

Изображение
Изображение
Изображение

Изображение
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 1028
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY 2003г
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Мнениеот MamaMy » Пон 06 ное 2006 23:09


Ето ти една принципна схема. За стойности ще си помисля :twisted:
Изображение


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Вто 07 ное 2006 9:27


Само вие ли разбирате от електроники аааа.
я гле колегите от Рено форума кво са сътворили..
темата е тук:


Brock написа:Така - вече имам два броя "управление" на фаровете - ще ги снимам и ще ги покажа. Сега ми трябва малко време, за да монтирам първото на мондьо.

По-долу има схема, както и печатна платка. Забавянето е ~20сек. след подаване на контакт. Това време може да се промени, като се сложи съпротивление с друга стойност /R1/

Код: Избери всички

Необходими елементи:
 
Съпротивление
R1 – 150k
R2 – 50k

Електролитни кондензатори 25V
C1 - 100µF
C2 - 10µF

Керамични кондензатори
C3, C4 – 100nF

Tранзистор
T1 – BC556

IC – Lm555
Цокъл за ИС

Диод
D1

Реле за монтаж на платка
нормално отворен контакт 12V


Изображение
Изображение
Изображение


Още информация :arrow: ТУК
:twisted:


всъщност май първоизточника е Форд форума...


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 07 ное 2006 9:31


Изображение

Гледаме :)
Пуснато на: Нед Окт 22, 2006 3:19 pm в vwclub.bg


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 07 ное 2006 18:36


И така днес поставих това в Голф2.
Изображение
Използвам реле с 4 групи. 2 в паралел за къси/дълги и по една секция за всеки от клона габарити. Осветлението на таблото не го захранвам , за да не се тормозят лампите по цял ден, вечер не е проблем да се пуска :wink:от стандартния си ключ за светлини.


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 673
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Мнениеот Krasi » Сря 08 ное 2006 17:50


Скоро един познат, който за съжаление живее в др.град, но се занимава с ремонт на авт. ел. инсталации, ми даде следната идея:
Да проверя дали при мен отзад на генератора е изведена клема W. Каза че ако я имам, просто мога да закача на нея бобината на реле спрямо маса и да ползвам това като управляваща верига, т.е. като се развърти генератора, там се появява напрежение. Каза ми че така е при Волвото. При мен отзад на генератора има отвор с означение W, но за съжаление няма изведен кабел. Пак той ми каза че на някой генератори клемата я има /но така или иначе при фауве не се ползва/. Каза също, че дори да я няма, може да се разглоби и изведе от съответното мяст - т.нар. център на звездата, предполагам че това е от трифазната част на генератора.Там би трябвало да има променливо напрежение, не е проблем щото котвата на реле може и да се задържи, но дори и изправено с прост зиод пак става.
Моля някой по компетентен, ако може да доразвие идеята или изкаже мнение?


Потребителски аватар
FLAIR
Мнения: 102
Регистриран на: Нед 09 окт 2005 17:25
Автомобил: Golf IV
Двигател: SR 1999
Местоположение: София

Мнениеот FLAIR » Сря 08 ное 2006 19:33


Krasi написа:...Да проверя дали при мен отзад на генератора е изведена клема W. Каза че ако я имам, просто мога да закача на нея бобината на реле спрямо маса и да ползвам това като управляваща верига, т.е. като се развърти генератора, там се появява напрежение...


Тук май не чете, а се пише направо.... :(

Същия сигнал го има и при VW - клема D+. Този сигнал се използва от светодиода, сигнализиращ за заряд на акумулатора.

И сега: кеф ти да хванеш тоя сигнал и да го използваш за палене на фаровете (през някаква проста логика; все пак да не нарушаваме съществуващата система), кеф ти да сложиш една проста схемичка за забавяне.

L & R :bowdown даде възможно най-простото решение за палене на фаровете след развъртане на алтернатора, като при това натоварването е "отместено във времето" с няколко секунди.


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 673
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Мнениеот Krasi » Чет 09 ное 2006 16:58


L & R даде възможно най-простото решение за палене на фаровете след развъртане на алтернатора, като при това натоварването е "отместено във времето" с няколко секунди.




Прав си, почти се убедих че така ще е по лесно и по добре, ще отпочна работа по въпроса тия дни.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта