Добрине, кажи ми за кой мотор ти трябва инфо и ще ти го дам!
всичко е въпрос на сметки и трябва да знаеш каква ти е крайната цел, която не трябва да се изменя с времето.
пример за КР
два изпускателни вала = 3-5кс на колела
хедърс - изместване на силите нагоре в оборотите
широка и "отпушена" генерация - нож с 2 остриета
въздушен филтър - по добра динамика на мотора
Сгъстяване на мотора към степен 11/1
игра с инжекциона...
премахване на прекъсвача...
това стига ли ?
Няма как да се даде точна формула щото никой не знае в какво състояние е дадения мотор преди засилването
Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30040
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
16V моторите на VW, които се пипат не са чак толкова много. Най-често говорим за KR или ABF, т.е. най-силните атмосферни 16V мотори, които се монтират съответно на Г2 или Г3.
Що се касае до състоянието на двигателя - според мен всеки, който е решил да прави каквито и да е подобрения, трябва преди това да е сигурен, че двигателят му е напълно изряден.
Що се касае до състоянието на двигателя - според мен всеки, който е решил да прави каквито и да е подобрения, трябва преди това да е сигурен, че двигателят му е напълно изряден.
- negodnika
- Мнения: 891
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 10:13
- Автомобил: Golf MK II GTI+GL
- Двигател: PB+EZ
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
The engine 2,1 16V ABF 203 hp 255 nm
ABF block bore from 83 mm to 83,5mm
Wössner forged pistons 83,5mm comp ratio 11,2:1
Balanced ABF crank
Lightned rods
Lightned flywheel
F1 racing Stage 2 clutch
ABF Head ported 3 angle valve seats
Schrick Valves
Stock valve lifters
268 degress schrick cam kit
Adjustble cam gear
4-2-1 Race steel header
complete 2,1/4" Hartmann motorsport steel exhaust system
no cat
Stock ABF intake
Chipped ECU
Front mounted oil cooler
CDA transmission with forced differential
it have been driven with 288 degress bahnbrenner cams once and 48 mm itb's and megesquirt ecu then it did make 235 bhp and 257 nm
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... b-projects
ABF block bore from 83 mm to 83,5mm
Wössner forged pistons 83,5mm comp ratio 11,2:1
Balanced ABF crank
Lightned rods
Lightned flywheel
F1 racing Stage 2 clutch
ABF Head ported 3 angle valve seats
Schrick Valves
Stock valve lifters
268 degress schrick cam kit
Adjustble cam gear
4-2-1 Race steel header
complete 2,1/4" Hartmann motorsport steel exhaust system
no cat
Stock ABF intake
Chipped ECU
Front mounted oil cooler
CDA transmission with forced differential
it have been driven with 288 degress bahnbrenner cams once and 48 mm itb's and megesquirt ecu then it did make 235 bhp and 257 nm
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... b-projects
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Не знам дали ви направи впечатление, но до тук всичките примери, в които бяха постигнати прилични резултати беше пипнат и "дисплейсмънта" (като изключим китовете на VW Racing защото там са ограничени на 2l)?
KR-ите също бяха борнати на 1.9; 2.0. Просто разсъждавам на глас, но явно момчетата на запад нещо са надушили, че с тия работни обеми нещо не се поличават нещата или се получават трудно.
negodnika написа:The engine 2,1 16V ABF 203 hp 255 nm.
KR-ите също бяха борнати на 1.9; 2.0. Просто разсъждавам на глас, но явно момчетата на запад нещо са надушили, че с тия работни обеми нещо не се поличават нещата или се получават трудно.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
miro_hack написа:Гонката спечели астра с20хе с филтър,чип,генерация и кутия,та от тези подобрения колата на замерване е показала 180кс и 14 секунди...
Не можах да си позволя да лежа повече под кр-а след като кола с 5 дена работа беше пред мен.
Да Пешка позна,желанието ми да се занимавам с мотора изчезна.
опитахме се да те подготвим, така че после да няма разочарования. За съжаление нещата стоят по този начин
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Добрине пак казвам НЯМА ТОЧНА РЕЦЕПТА!!!!!!
мога да подготвя теоритично един сетъп но това е общо взето безсмислено.
Щото тогава всичко става лего!!! и няма нужда от нищо друго. Единственото сложно остава настройката на компа
ама аз не разбирам защо всички се оглеждате в темите на чуждестранните форуми... малко са тези които могат да си позволят онези сетъпи а и там също никой не пише какво се случва с точност. Информацията е какво е купено, монтирано и крайния ефект. Фините неща ги няма и никой не ги казва...
мога да подготвя теоритично един сетъп но това е общо взето безсмислено.
Щото тогава всичко става лего!!! и няма нужда от нищо друго. Единственото сложно остава настройката на компа
ама аз не разбирам защо всички се оглеждате в темите на чуждестранните форуми... малко са тези които могат да си позволят онези сетъпи а и там също никой не пише какво се случва с точност. Информацията е какво е купено, монтирано и крайния ефект. Фините неща ги няма и никой не ги казва...
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30040
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Настройките е ясно, че следва да се правят от човек, който е доста наясно, при това почти задължително професионално се занимава с това. Но хардуерния сетъп е поне половината от работата, нали? И без него няма да има какво да се настройва. Затова си мисля, че е важно все пак да се знае какво следва да положи като минимални усилия човек, за да има възможност за постигане на някакви задоволителни резултати.
- miro_hack
- Мнения: 517
- Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
- Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
- Двигател: Cffb
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
dobrin написа:Настройките е ясно, че следва да се правят от човек, който е доста наясно, при това почти задължително професионално се занимава с това. Но хардуерния сетъп е поне половината от работата, нали? И без него няма да има какво да се настройва. Затова си мисля, че е важно все пак да се знае какво следва да положи като минимални усилия човек, за да има възможност за постигане на някакви задоволителни резултати.
За КР ПЛ
Валове АБФ
0.75 шлайф (11 степен)
Порт на всмукатели и изпускатели
Колектор АБФ юбилеен
Настройка на инжекцията
И резултата е една по-рязка кола която създава усещането,че върви ужасно много а действителността е съвсем друга.
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
в тунинга няма минимални усилия. Или правиш нещо или не се занимаваш!!!!
За да започнеш един проект за двигател трябва да имаш ЯСНА крайна цел която да не се променя с дните !!!
Започваш с 10000% обслужване на дъно и глава като не трябва да има компромиси никъде!!!!!
трябва да знаеш какви луфтове се оставят на бутала и лагери като преди това знаеш и с каква мазилна уредба ще си.
след това трябва да знаеш каква концепция имаш с газоразпределителния механизъм....
всмукателна система... дросели или нормален колектор
изпускателна система... хедърс (4-1 , 4-2-1...) сечение на тръбите, къде искаш да е въртящия момент на двигателя
управление на железата - каква електроника ще използваш....
ВСЯКА ЕДНА МОДИФИКАЦИЯ ПО ДВИГАТЕЛЯ СЛЕД СЕБЕ СИ НОСИ ИЗИСКВАНИЯ ЗА ОЩЕ ТАКИВА!!!!
За да започнеш един проект за двигател трябва да имаш ЯСНА крайна цел която да не се променя с дните !!!
Започваш с 10000% обслужване на дъно и глава като не трябва да има компромиси никъде!!!!!
трябва да знаеш какви луфтове се оставят на бутала и лагери като преди това знаеш и с каква мазилна уредба ще си.
след това трябва да знаеш каква концепция имаш с газоразпределителния механизъм....
всмукателна система... дросели или нормален колектор
изпускателна система... хедърс (4-1 , 4-2-1...) сечение на тръбите, къде искаш да е въртящия момент на двигателя
управление на железата - каква електроника ще използваш....
ВСЯКА ЕДНА МОДИФИКАЦИЯ ПО ДВИГАТЕЛЯ СЛЕД СЕБЕ СИ НОСИ ИЗИСКВАНИЯ ЗА ОЩЕ ТАКИВА!!!!
- hayabusa_gsxr
- Мнения: 470
- Регистриран на: Сря 30 сеп 2009 23:12
- Автомобил: Opel Vectra B
- Двигател: X20XEV
- Местоположение: Бургас/Варна
- Емо Йорданов
- Мнения: 455
- Регистриран на: Вто 17 ное 2009 23:39
- Автомобил: Golf2+ BMW e36
- Двигател: 2.8 VR6 + 328
- Местоположение: Павликени
- Контакти:
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
hayabusa_gsxr написа:http://www.vbox7.com/play:844d348ec7
Сухиндол бейбии

върви на задната броня ма Астра - ЛЕД


- kr1sh0
- Мнения: 202
- Регистриран на: Вто 21 юни 2011 11:39
- Автомобил: BMW
- Двигател: 335d
- Местоположение: София
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
Много върви АБФ-а, ама от огромно значение е, че е в купе на голф2. Mного голямо значение е, дали ще е в купе на passat, или в оглозгано и олекотено купе на голф2..
- Емо Йорданов
- Мнения: 455
- Регистриран на: Вто 17 ное 2009 23:39
- Автомобил: Golf2+ BMW e36
- Двигател: 2.8 VR6 + 328
- Местоположение: Павликени
- Контакти:
Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW
така си е, но сток абф никога няма да върви с ЛЕД-ка астра.
Тоя абф има някой друг жокер който аз не го зная!!!
Много хора биха му завидели на скромния тунинг.
На човека, на който е никога няма да се хвали колко много расови автомобили е наказал.Но аз спирам до тук с похвалите за него, че да не кажете че се заяждам или го прехвалвам до небесата тоя голф2!Все пак аз съм невеж в тоя спорт и не съм виждал расови бегачки(
)!!!
ЕДИТ: ако е нужно нека моделаторите изтрият двете ми мнения защото не поясняват нищо в тая тема!!!
Тоя абф има някой друг жокер който аз не го зная!!!
Много хора биха му завидели на скромния тунинг.
На човека, на който е никога няма да се хвали колко много расови автомобили е наказал.Но аз спирам до тук с похвалите за него, че да не кажете че се заяждам или го прехвалвам до небесата тоя голф2!Все пак аз съм невеж в тоя спорт и не съм виждал расови бегачки(

ЕДИТ: ако е нужно нека моделаторите изтрият двете ми мнения защото не поясняват нищо в тая тема!!!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта