Здравейте, колеги.
Понеже наскоро имах ходене към Порше Юг, се замислих че някои от оригиналните части за нашите автомобили не са чак толкова по-скъпи от афтърмаркет изпълненията, предлагани в широкодостъпните магазини, а качеството би следвало да е като на оригинално-вгражданите компоненти.
Според мен ще е хубаво да систематизираме всичко в една тема - частите, които заслужава да закупим от официалното представителство на VW.
Ще помоля тези от вас, които са купували подобни компоненти и смятат, че си заслужава дадените 20-40% отгоре - да се включат, за да сме полезни едни на други.
Ето само някои от нещата, за които попитах служителите там:
1. Големият тампон на двигател Голф 4. На 3-ката съм слагал Lemforder и след 1-2 години отново е за смяна - оригинален е около 30-40% по-скъп, но според мен си заслужава. Цена - около 130 лв.
2. Тампон макферсон Голф 4 - цена около 40 лв. бройката и 20 лв. лагерчето (около 120 лв. за двете страни). Афтърмаркет е около 70 лв. общо за двете страни. Предполагам същото е при Голф 3 - мачкат се на поразия и не изкарват повече от 20-30 000 км.
3. Термостат - за Голф 4 е около 50 лв.
4. Всякакви дреболии - включае датчици, щипки за кори, уплътнения за антена и т.н., които са трудни за намиране в магазините за авточасти, а не струват кой знае колко и са налични (или с доставка) за отрицателно време.



Оригинални части за автомобилите VW - кое си заслужава?
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Оригинални части за автомобилите VW - кое си заслужава?
Купувал съм доста неща от Порше Бг. Мнението ми е че качеството не е като това на компонентите вграждани през 1998г например. Явно производството е напълно изнесено към Китай през последните години и много неща са просто китайски афтърмаркет боклуци с щампа на ФВ. Специално за тампоните на макферсоните, моя опит е друг. По 22-25лв ми беше комплекта на страна и не ми се е налагала повторна смяна за доста години вече. 
ПП: Съгласен съм че за много неща цените не са нищо особено, за това и съм пазарувал от там. Но вече само за специфични неща бих ги ползвал.

ПП: Съгласен съм че за много неща цените не са нищо особено, за това и съм пазарувал от там. Но вече само за специфични неща бих ги ползвал.
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Оригинални части за автомобилите VW - кое си заслужава?
По неясни за мен причини в БГ има някакъв страх от оторизираните дистрибутори на автомобили - хората ги заобикалят отдалече като лъскав бутик на Витошка
Когато ми трябва нещо винаги почвам от VW, т.е. от оригиналната част и чак тогава, в зависимост от цената се информирам дали има алтернативи и дали си заслужават риска!
Ясно е, че една немалка част от нещата се произвеждат от други известни производители и ако купи човек директно от тях, продукта е 1 към 1, а цената е по-ниска. Но не с всичко седят така нещата!
Моят принцип е - всичко масово като спирачки, течности, свещи, гърнета и т.н. - т.е. общо казано консумативи - купувам директно от съответните производители.
Всичко специфично за колата първо проверявам във VW и след това за сравнение алтернативните продукти. Много често разлика или няма или е нищожна и купувам директно от VW.
A най-почвам да се пляскам, когато видя теми от сорта на "от коя автоморга да си взема еди какво си или как да си го направя сам вкъщи" при положение, че във VW чисто ново и оригинално струва 10лв
А съм срещал и немалко хора, които дори не знаят, че VW продават и части

Когато ми трябва нещо винаги почвам от VW, т.е. от оригиналната част и чак тогава, в зависимост от цената се информирам дали има алтернативи и дали си заслужават риска!
Ясно е, че една немалка част от нещата се произвеждат от други известни производители и ако купи човек директно от тях, продукта е 1 към 1, а цената е по-ниска. Но не с всичко седят така нещата!
Моят принцип е - всичко масово като спирачки, течности, свещи, гърнета и т.н. - т.е. общо казано консумативи - купувам директно от съответните производители.
Всичко специфично за колата първо проверявам във VW и след това за сравнение алтернативните продукти. Много често разлика или няма или е нищожна и купувам директно от VW.
A най-почвам да се пляскам, когато видя теми от сорта на "от коя автоморга да си взема еди какво си или как да си го направя сам вкъщи" при положение, че във VW чисто ново и оригинално струва 10лв



А съм срещал и немалко хора, които дори не знаят, че VW продават и части

-
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Вто 30 авг 2005 23:02
- Автомобил: Opel Vectra
- Двигател: 22ZE 2009
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Оригинални части за автомобилите VW - кое си заслужава?
а качеството би следвало да е като на оригинално-вгражданите компоненти.
За съжаление това твърдение отдавна е невярно, поради съвременния "потребителски" бизнес модел.
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Оригинални части за автомобилите VW - кое си заслужава?
Малко са нещата във VW които струват по 10лв. до сега от VW съм си купувал само стоп машинка, всичко друго съм го купувал от различни магазини за авто части и проблеми не съм имал.
За сметка на това мога да ти сканирам няколко на брой фактури за подръжка и обслужване на VW CADDY от официален представител на VW, извинявай много но това си е жив пладнешки обир!
Последната е за смяна на масло 4+1л. и филтри, въздушен, горивен и маслен + една габаритна крушка + труд.
Сумата без ДДС е 430лв. колата е Кади TDI модел 2006г.
айде нема нужда ...
За сметка на това мога да ти сканирам няколко на брой фактури за подръжка и обслужване на VW CADDY от официален представител на VW, извинявай много но това си е жив пладнешки обир!
Последната е за смяна на масло 4+1л. и филтри, въздушен, горивен и маслен + една габаритна крушка + труд.
Сумата без ДДС е 430лв. колата е Кади TDI модел 2006г.

- MK4
- Мнения: 1957
- Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARY 2003
- Местоположение: София
Re: Оригинални части за автомобилите VW - кое си заслужава?
Правете разлика между цени на части във VW и цени на труд във VW.
Части ментета не си заслужава да се купуват, аз поне досега пари за нещо неоригинално не съм давал, разликата в цената не е голяма, а относно качеството не желая да експериментирам въху мойта кола
Друг е въпроса ако трябва да се плащаш труд - там са на часова ставка и цените са в небето.
Аз купувам само оригинални части и ги сменявам при мой приятел, който има сервиз.
Това е най-чистия вариант.
Части ментета не си заслужава да се купуват, аз поне досега пари за нещо неоригинално не съм давал, разликата в цената не е голяма, а относно качеството не желая да експериментирам въху мойта кола
Друг е въпроса ако трябва да се плащаш труд - там са на часова ставка и цените са в небето.
Аз купувам само оригинални части и ги сменявам при мой приятел, който има сервиз.
Това е най-чистия вариант.
-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Оригинални части за автомобилите VW - кое си заслужава?
С тези цени дето са набичили за мен нищо от там не си заслужава
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Оригинални части за автомобилите VW - кое си заслужава?
Цената за труд не е разковничето колега, смяната на маслото като цена/труд е 20лв. цената на литър VW масло е само 43лв. за литър без ДДС.
5л.х 43лв. = 215лв.без ДДС само за маслото, айде да идат там където слънце не огрява с ултра,супер,мега качественото си масло за 215лв.без ДДС или за 258лв. крайна цена.
Въпреки че това е начин на работа във всяко едно представителство на която и да е марка автомобили, режем ви главата през кръста, а пък вие си мислете че е оригинално
Преди два месеца сменях лагер на предно колело на Маздата, оригинален "японски" струва 106 euro,Тайвански струва 57лв. някак не виждам смисъл да храня цялото официално представителство на дадена марка само защото по-някаква причина съм си втълпил че моята 12 или 15 годишна кошница го заслужава
5л.х 43лв. = 215лв.без ДДС само за маслото, айде да идат там където слънце не огрява с ултра,супер,мега качественото си масло за 215лв.без ДДС или за 258лв. крайна цена.
Въпреки че това е начин на работа във всяко едно представителство на която и да е марка автомобили, режем ви главата през кръста, а пък вие си мислете че е оригинално

Преди два месеца сменях лагер на предно колело на Маздата, оригинален "японски" струва 106 euro,Тайвански струва 57лв. някак не виждам смисъл да храня цялото официално представителство на дадена марка само защото по-някаква причина съм си втълпил че моята 12 или 15 годишна кошница го заслужава

- Благовест
- Мнения: 2117
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Оригинални части за автомобилите VW - кое си заслужава?
100+ лв малка разлика ли е?Става дума за клапан N75(най-пресен пример)...
270 беше при тях,а в b-parts-150...Така,че разликата не е толкова малка.Масла,носачи-никакъв смисъл от там!Спука ми се казана на сп.течност.От морга в перфектно състояние оригинално ми се върза 30 лв,а при нашите хубавци от ХААС-120 лв...И те тогава го попитах-"Сигурен ли си?
Да не би да е с предни и задни накладки,спирачна течност и маркучи...
..."
Термостат-Бер за 16 лв,ей го миналата зима,никакви ядове!Жегата никакви ядове.Е,да само дето няма щампа.ХААС-а да си ги продават за по 70!
Телта,която държи термоклапана на горивния филтър-7 лв(еб@ти телта
да си каже човек )
До сега съм взимал само тройник на антифриза(щото е кушия смяната),хидравлично масло и сп.течност.Взимат се една шапка пари за труд,а не мога да видя как и кой аджеба ми бърника колата.2ро по тези лъскави сервизи останаха "механици"-пълни мърлячи!Та много хубаво е човек да гледа хубави жени докато е в тези сервизи ама пак цените не се преглъщат
Имам чувството,че от вратата ми правят психо профил,как съм облечен и колко пари да ми вземат,отколкото наистина да ми се реши проблема...Така ще е докато има хора,които да ги рантутат!
270 беше при тях,а в b-parts-150...Така,че разликата не е толкова малка.Масла,носачи-никакъв смисъл от там!Спука ми се казана на сп.течност.От морга в перфектно състояние оригинално ми се върза 30 лв,а при нашите хубавци от ХААС-120 лв...И те тогава го попитах-"Сигурен ли си?



Термостат-Бер за 16 лв,ей го миналата зима,никакви ядове!Жегата никакви ядове.Е,да само дето няма щампа.ХААС-а да си ги продават за по 70!
Телта,която държи термоклапана на горивния филтър-7 лв(еб@ти телта

До сега съм взимал само тройник на антифриза(щото е кушия смяната),хидравлично масло и сп.течност.Взимат се една шапка пари за труд,а не мога да видя как и кой аджеба ми бърника колата.2ро по тези лъскави сервизи останаха "механици"-пълни мърлячи!Та много хубаво е човек да гледа хубави жени докато е в тези сервизи ама пак цените не се преглъщат

Имам чувството,че от вратата ми правят психо профил,как съм облечен и колко пари да ми вземат,отколкото наистина да ми се реши проблема...Така ще е докато има хора,които да ги рантутат!
- MITKO_DVD
- Мнения: 6383
- Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: София/Монтана
- Контакти:
Re: Оригинални части за автомобилите VW - кое си заслужава?
термостат с гарнитура-75лв. това съм взел за моя дзвер
,защото с точно това компромис не бива 


- 110afn
- Мнения: 1904
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Оригинални части за автомобилите VW - кое си заслужава?
Във ФВ само за части и то само някои, трудът е много скъп. Като ходя със служебното Кади съм имал случай, като и кажа, че нямам еди колко си пари и да ми пуснат фактурата по банков път, да ми се отговори: кажи колко пари имаш да нагодим фактурата. Друг случай, който е много измекярски: на всяка смяна на масло ми таксуват 2 лева за смяна на дихтунка на пробката на картера. Естествено, че ме чу и глухия в сервиза кви два лева като маслото го дърпат през щеката .Бачкат на час, смяна само на масло и филтър-45 минути по часовник, ама пък колата и кафето на смешни цени
Другото, което ми прави впечатление е ,че все млади момчета, лошо няма ама за малко. Всеки дошъл да открадне занаят и дим да ме няма с тая смешна заплата
А и някой каза за маслото, че било скъпо. Сивата туба оригиналната ,която вътре всъщност е Кастрол 5в40 е около 21-22 лева литъра
Смяна на ангренаж, масла и филтри 1024 лева с ДДС, като помня със сигурност, че трудът беше над 500лв
На оригиналния ангренаж производителя дава първа смяна на 120х.км. При положение, че колата е още в гаранция и ти сменяват с оригинални части всичко, що сега сменявам на 60х.км
Голата истина е, че всички вносители МНОГО разчитат на гаранционното обслужване. Колата беше с 3 г гаранция без ограничение на пробег и влизах през месец. Средно по 300лв за масла на смяна и два ангренажа, айде да не смятам тая гаранция колко дебело излиза
Другото, което ми прави впечатление е ,че все млади момчета, лошо няма ама за малко. Всеки дошъл да открадне занаят и дим да ме няма с тая смешна заплата
А и някой каза за маслото, че било скъпо. Сивата туба оригиналната ,която вътре всъщност е Кастрол 5в40 е около 21-22 лева литъра
Смяна на ангренаж, масла и филтри 1024 лева с ДДС, като помня със сигурност, че трудът беше над 500лв
На оригиналния ангренаж производителя дава първа смяна на 120х.км. При положение, че колата е още в гаранция и ти сменяват с оригинални части всичко, що сега сменявам на 60х.км
Голата истина е, че всички вносители МНОГО разчитат на гаранционното обслужване. Колата беше с 3 г гаранция без ограничение на пробег и влизах през месец. Средно по 300лв за масла на смяна и два ангренажа, айде да не смятам тая гаранция колко дебело излиза
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Оригинални части за автомобилите VW - кое си заслужава?
Както е казал колегата - правете разлика между цена на части и цена на труд! Цената на труда във фирмените сервизи по цял свят е значително по-висока от свободните сервизи!
Тук си говорим за цени на ЧАСТИ!
Ето един чудесен пример как някои прекарват дни в умуване на направи си сам решения и обикалят като улави автоморги за да закърпят положението за неизвестно време, вместо да купят оригинална и чисто нова част от VW за под 20лв.:
viewtopic.php?f=5&t=180813&start=15
Тук си говорим за цени на ЧАСТИ!
Ето един чудесен пример как някои прекарват дни в умуване на направи си сам решения и обикалят като улави автоморги за да закърпят положението за неизвестно време, вместо да купят оригинална и чисто нова част от VW за под 20лв.:
viewtopic.php?f=5&t=180813&start=15
- buller
- Мнения: 2193
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Оригинални части за автомобилите VW - кое си заслужава?
Последните постове много добре описват какво се случва, ако отидеш с идеята за отремонтираш нещо там - режат глави.
В случая идеята е да си помогнем с неща, които сме закупили от там - а на който му е по джоба, нека си го смени в оторизирания VW сервиз, с немските тарифи за таксуване.
Маслото им в сивите туби, както бе споменато по-горе е чист Castrol и не виждам причина да го купя от там
Взимаш си желаната част и монтираж при твой човек / самостоятелно / форумен майстор. На мен не ми пречи, че гаранцията не важи в тези случаи.
Важното е да не сменям теромстат през 2-3 месеца, например.
П.с. колега Haralampi, именно това ме подтикна да пусна темата
В случая идеята е да си помогнем с неща, които сме закупили от там - а на който му е по джоба, нека си го смени в оторизирания VW сервиз, с немските тарифи за таксуване.
Маслото им в сивите туби, както бе споменато по-горе е чист Castrol и не виждам причина да го купя от там

Взимаш си желаната част и монтираж при твой човек / самостоятелно / форумен майстор. На мен не ми пречи, че гаранцията не важи в тези случаи.
Важното е да не сменям теромстат през 2-3 месеца, например.
П.с. колега Haralampi, именно това ме подтикна да пусна темата

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта