Колянов вал или G40? НЕ - за ABD глава от NZ !!!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Колянов вал или G40? НЕ - за ABD глава от NZ !!!

Мнениеот Dushan » Чет 27 сеп 2012 11:05


Ох, голяма мъка ми е. Преди да кажа с какъв двигател съм, ви моля да НЕ затворите страницата с насмешка. Става въпрос за Голф 3 1.4 АБД. Всички знаем евтиното излиза скъпо. Намислил съм 2 варианта да го позасиля че по нанагорнище на моменти ми се плаче. :( Естествено веднага колегите ще скочат със сменяй двигателя! То хубаво ама 17 000 километра от както съм го взел, никъде не ме е оставил и не съм сменял, и едно болтче от повреди, които не съм причинил аз. :Mr Green Fun
Няма грешка никъде освен във вървежа.
Първото за което се сещам, е че по големия брат 1.6 АБУ има по голям ход на буталата и са с еднакъв блок. Ако взема колянов вал от него и го присадя на моята ще повиши степента на сгъстяване. А на 1.4 и 1.6 им трябва това упражнение защото са направен за бензин 92. Вече 1.8 е за 95, от където идва моща за почти същия разход. До тук добре ама как да пипам нещо което си работи идеално. :(
Втория вариант е механичен компресор. Защо не турбо ли? Отказах се заради допълнителните маслени радиатори и прочее. Търся някакъв Roots-type supercharger, за ниски обороти. Не знам дали някъде се продават. Забравих да уточня, че искам по пъргава кола, а не да вдигам 200. :mrgreen: Мислил съм и за G40, ама имали скъпа поддръжка (някой да каже какво налягане прави) и във високите обороти също се раздава, но това е по голям разход на гориво. Естествено какво и да се направи знам че ще се качи разхода, въпроса е да е в нормални граници. До 9 литра газ извънградско (сега правя 7,5 като го ръчкам, иначе за газта аз мога да я оправя за тези силови упражнения).

Та като цяло дайте някакъв акъл ,на къде да се насоча. Моля ... :bowdown

Последна промяна от Dushan на Нед 17 фев 2013 21:50, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Re: Колянов вал, G40 или ...

Мнениеот djshomi » Чет 27 сеп 2012 16:07


Колега ,до скоро колега си продаваше целия турбо комплект ( скоро не съм виждал обявата)комплек както е на колата заедно с изпарителя от голф като твоя за смешната цена от 400 лв .С вал от абу нищо няма да стане защото само хода е еднакъв но диаметъра на цилиндъра е различен а че хода е еднакав не е сигорно че и биелите са еднакви може да е с по дълги гърбици и по къси биели.Аз реших кардинално проблема с 1,6 двигател.Вървят по 200 лв всичко от твоя си пасвана на 1,6 само гледаи да има на него смукателен и изпускателен колектор че твоите не можеш да ги сложиш.А и цифрата на това което искаш да правиш по твоя двигател е равна на нов голф.Просто безмислено да метнеш едни 1000 лв за този дето клати гората.


mitko23
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 19 апр 2008 19:14
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: ABU 1993
Местоположение: София

Re: Колянов вал, G40 или ...

Мнениеот mitko23 » Чет 27 сеп 2012 17:19


По принцип и ABD и ABU двигателите подлежат на т.нар тунинг, но за съжаление не се произвеждат никакви така наречени автърмаркет решения за тези двигатели, за разлика от GTI, VR6 и др. Друг проблем е, че са доста чупливи, под чупливи имам предвид, че сток биелите и други компоненти не издържат на силов тунинг много, много. Едно от интересните решения, за ABD e вал от ABU или polo 3F, но това са САМО ТЕОРИИ, четени из разни форуми, не съм го виждал на живо и не знам дали е вярно,нека другите колеги да кажат.
Друго нещо е да си направиш, някаква конверсия от G40 polo, но тук нещата стават доста скъпи, а намиранета на части от такова поло е трудна задача. Като пример мога да дам следното-долнище от ABU със разстъргани цилиндри на 77mm с бутала от g40 също 77mm ковани плюс цилиндрова глава от polo g40. Проблема който ти остава обаче са биелите(ще трябва нещо поръчково,въпреки че имаше теории за използване на биели от g60 с някакво странно шлайфане на коляновия вал на ABU) и скоростите, които не знам дали ще издържат.
Под механичен компресор имаш предвид т.нар суперчарджър или бъркам. Ако е съперчарджър се сещам за Rotex, но цената му е доста висока.


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: Колянов вал, G40 или ...

Мнениеот Dushan » Чет 27 сеп 2012 18:01


Благодаря и на двамата за отговорите.
Първо да отговоря на диджея. За хода на буталата на ABD и ABU ти гарантирам, че на ABU е по голям. От там ми идва идеята за вала. Блоковете им са еднакви, цилиндрите не са :!: Като цяло съм намислил това упражнение с вала ако не сега напред в бъдеще 100% да го правя.

Така, митко... благодаря за съвета за поло 3F. ABD-то издържа. Цяло турбо от голф2 1.6 ТД издържа. Във форума има тема. Да имах предвид суперчарджър. По точно (защото са 3 типа),по специално искам този дето е за ниски обороти. Rotex има чак в Атина и няма за голф 3. :Mr Green Fun

Вече съм отчаян може да мина и на турбо вълна. Предпочитам суперчарджър заради по лесното изпълнение, но ако няма ще се търси миниатюрно турбо :Mr Green Fun
Мисля че имаше 1.1 с турбо ако не се лъжа. Значи ако не излезе друго, които пише надолу да дава съвет за супер или турбо чарджър. МАЛКИ не се целя към пистите! :)
Дано да намеря нещо евтино.


Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Re: Колянов вал, G40 или ...

Мнениеот djshomi » Чет 27 сеп 2012 18:52


Колега само да питам с какви пари разполагаш не само да си чешем пръстите ?
И кат не те е оставил 17К тоз двигател след това което искаш да правиш предполагам си наясно че няма да е същият ще си имаш от стария само блок.Та ква е идеята на упражнението.Ако е заради ниския данак на абуто тогава си вземи цял мотор изкорми го и го наври на твоя блок.Има хора с твоя блок шлаифан за бутала и колянов вал от абу и глава от поло 1,4 16 101 коня казват че прилично върви кат мотор даже с мега бил изкарал 125 кочета не съм го виждал на живо само приказки.Помисли и този варян знам къде има 16 глава.


mitko23
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 19 апр 2008 19:14
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: ABU 1993
Местоположение: София

Re: Колянов вал, G40 или ...

Мнениеот mitko23 » Чет 27 сеп 2012 19:41


Dushan написа:Благодаря и на двамата за отговорите.
Първо да отговоря на диджея. За хода на буталата на ABD и ABU ти гарантирам, че на ABU е по голям. От там ми идва идеята за вала. Блоковете им са еднакви, цилиндрите не са :!: Като цяло съм намислил това упражнение с вала ако не сега напред в бъдеще 100% да го правя.

Така, митко... благодаря за съвета за поло 3F. ABD-то издържа. Цяло турбо от голф2 1.6 ТД издържа. Във форума има тема. Да имах предвид суперчарджър. По точно (защото са 3 типа),по специално искам този дето е за ниски обороти. Rotex има чак в Атина и няма за голф 3. :Mr Green Fun

Вече съм отчаян може да мина и на турбо вълна. Предпочитам суперчарджър заради по лесното изпълнение, но ако няма ще се търси миниатюрно турбо :Mr Green Fun
Мисля че имаше 1.1 с турбо ако не се лъжа. Значи ако не излезе друго, които пише надолу да дава съвет за супер или турбо чарджър. МАЛКИ не се целя към пистите! :)
Дано да намеря нещо евтино.


За ABD-то колега нищо не мога да намеря за засилване на двигателя, но за ABU + G40 ето концепция от поло форума uk :
looked it to building a strong boostable 1.6 engine a while back, youd need

ABU block bored to 77mm
AEE/ABU 86.9mm crank
G60 1.8 136mm long conrods, small end rebushed down to 20mm and the sides of the big end skimmed down abot 0.25mm iirc
77mm forged g40 pistons and rings
abu main and big end shells
G40 head
abu cambelt

Само това с биелите от g60 не го схващам, какво искат да кажат.


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: Колянов вал, G40 или ...

Мнениеот Dushan » Чет 27 сеп 2012 20:11


Искам нещо като този проект - viewtopic.php?f=52&t=285175 или с някой лев отгоре. Не искам същото като този, защото не ми трябва да има сила във високите, а в ниските обороти. Повече да тегли и ускорява. Двигателя е 60 коня. Не искам да става двойно, а към 80-85 коня с 200 N/m примерно.


Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Re: Колянов вал, G40 или ...

Мнениеот djshomi » Чет 27 сеп 2012 20:14


Точно този колега си продаваше турбо кита.И не казваш с какви пари разполагаш и ти или някои ще го прави.


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: Колянов вал, G40 или ...

Мнениеот Dushan » Чет 27 сеп 2012 22:04


Този колега си е продал колата с кита до колкото знам аз. Разполагам с 600 лева засега. Той си е направил всичко за 550...


Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Re: Колянов вал, G40 или ...

Мнениеот djshomi » Пет 28 сеп 2012 1:20


Тези пари дори и ти да го правиш ще е тегаво.


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: Колянов вал, G40 или ...

Мнениеот moimoimoi » Пет 28 сеп 2012 6:11




Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: Колянов вал, G40 или ...

Мнениеот Dushan » Нед 17 фев 2013 21:47


moimoimoi написа:погледни тази тема viewtopic.php?f=52&t=118296

http://www.doppel-wobber.de/forum/Infor ... toren.html


Благодаря колега! Точно от това имах нужда! РЕШЕНИЕТО: viewtopic.php?f=52&t=118296



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 45 госта