Ох, голяма мъка ми е. Преди да кажа с какъв двигател съм, ви моля да НЕ затворите страницата с насмешка. Става въпрос за Голф 3 1.4 АБД. Всички знаем евтиното излиза скъпо. Намислил съм 2 варианта да го позасиля че по нанагорнище на моменти ми се плаче.

Естествено веднага колегите ще скочат със сменяй двигателя! То хубаво ама 17 000 километра от както съм го взел, никъде не ме е оставил и не съм сменял, и едно болтче от повреди, които не съм причинил аз.
Няма грешка никъде освен във вървежа.
Първото за което се сещам, е че по големия брат 1.6 АБУ има по голям ход на буталата и са с еднакъв блок. Ако взема колянов вал от него и го присадя на моята ще повиши степента на сгъстяване. А на 1.4 и 1.6 им трябва това упражнение защото са направен за бензин 92. Вече 1.8 е за 95, от където идва моща за почти същия разход. До тук добре ама как да пипам нещо което си работи идеално.
Втория вариант е механичен компресор. Защо не турбо ли? Отказах се заради допълнителните маслени радиатори и прочее. Търся някакъв Roots-type supercharger, за ниски обороти. Не знам дали някъде се продават. Забравих да уточня, че искам по пъргава кола, а не да вдигам 200.

Мислил съм и за G40, ама имали скъпа поддръжка (някой да каже какво налягане прави) и във високите обороти също се раздава, но това е по голям разход на гориво. Естествено какво и да се направи знам че ще се качи разхода, въпроса е да е в нормални граници. До 9 литра газ извънградско (сега правя 7,5 като го ръчкам, иначе за газта аз мога да я оправя за тези силови упражнения).
Та като цяло дайте някакъв акъл ,на къде да се насоча. Моля ...
