Оборотите не падат

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
B4/101
Мнения: 210
Регистриран на: Пет 06 авг 2004 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Оборотите не падат

Мнениеот B4/101 » Пон 31 яну 2005 21:25


Здравейте колеги, искам съвета ви по един странен проблем който ми се появи от една седмица и не мога да разбера от къде е. Колата е Пасат'95, мотор АЕК 1.6/101к.с. пълна инжекция. Проблемът се изразява в това, че при нормално каране при изключване от скорост оборотите не падат до нормалните 850 на празен ход а остават около 1200-1300. Най-страннат част е, че оборотите по някакъв начин са свързани с движението (скороста) на колата. Докато колата се движи, макар и с 2км/ч оборотите са 1200, в момента в който колата спре веднага се стабилизират на 850. Особенно ясно това се вижда при спри-тръгни по светофарите. Преди 3 седмици по друг повод бях в Юве-то и при диагностиката всичко беше наред. Нищо не е правено по колата след това. Благодаря за всеки съвет.




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Пон 31 яну 2005 21:39


отчита повечко кислород и дъни на бенза...
как е ламбдата след твоите перипетии с грънците и кюнците преди време?
провери ел. връзките да не се е сбъгнала буксата на ламбдата или на нещо друго.


Потребителски аватар
Rado
Мнения: 144
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Rado » Вто 01 фев 2005 9:45


Парво ламбдасондата не играе роля в свормирането на оборотите.
Тя е един вид индикатор на смес,виш си моторчето на ниските обороти ако не е то значи дачик на температурата
Друго няма кво да е така както го обесняваш е това
КАСМЕТ...


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Вто 01 фев 2005 11:03


Споделям мнението на vaskoto1 :wink:


Потребителски аватар
B4/101
Мнения: 210
Регистриран на: Пет 06 авг 2004 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот B4/101 » Вто 01 фев 2005 12:49


Ламбдата специално исках да ми я проверят в Ювето точно заради пишман майстора на ауспуси дето я беше сложил така, че опираше в купето. Сондата на стенда даваше напрежение 0,95 - 1, което майсторите казаха, че е нормално т.е. ламбдата (поне тогава беше наред). Освен сега да се е скапала, което не е невъзможно.

Rado, на този двигател няма моторче за малки обороти. Тук буквално всичко се регулира по електронен път от компа. Така, че тази възможност отпада. Мислех за датчик на температура, но тогава оборотите няма да падат въобще а ще са си постоянно високи както е при студен двигател.

Сега като ми давате идея за ламбдата мисля си да й откача куплунга и да видя разликата. Тогава ECU-то ще дава усреднена стойност по ламбда параметър и ако проблема е бил в нея ще има промяна в работата на двигателя.

Засега благодаря за идеите и ще постна дали нещо съм открил.


Потребителски аватар
brother_Tom
Мнения: 166
Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот brother_Tom » Вто 01 фев 2005 18:14


Най-вероятно ECU-то е натрупало някаква грешка-бог знае от какво-имаш доста датчици. Много вероятно е да е от ламбдата. Ако си от София обади ми се и мини покрай мен да ти закача VAG-COM към бордовия компютър и може да разберем от къде идва проблема. Аз имах същите проблеми преди време и по тази причина се сдобих с необходимия Soft и Hardware.


Потребителски аватар
B4/101
Мнения: 210
Регистриран на: Пет 06 авг 2004 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот B4/101 » Вто 01 фев 2005 21:47


Откачих ламбда сондата но ефекта беше нулев. :evil:

Ще се възползвам от предложението ти brother_Tom. Само дай някакъв телефон за връзка. Моят е 0888 669 684.


Потребителски аватар
Rado
Мнения: 144
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Rado » Нед 06 фев 2005 21:09


Отвори етка или етоса и после казвай че няма моторче


Потребителски аватар
B4/101
Мнения: 210
Регистриран на: Пет 06 авг 2004 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот B4/101 » Вто 08 фев 2005 17:25


Радо, наистина не виждам моторчето за което говориш. Има клапан за стабилизиране на малките обороти (по ЕТОС номер 037 906 457Е). Ако това си имал предвид добре. Наистина сега не съм го проверявал, но лятото съм му откачал буксата за да видя ефекта от изключването му от системата и оборотите скочиха на 2000 и там си останаха, а при мен при спряна кола се стабилизират на 850, както е по инструкция. Все пак може проблемът ми да идва и от този клапан и ако е така благодаря ти за идеята.
Ако все пак имаш предвид нещо друго моля те уточни. Зяпах по мотора, гледах и аутодата-та, етос-а и къде що намерих в нета информация за АЕК дв-л и мотроник горивна система, но за моторче за малките обороти никъде не се споменава (за този дв-л).


Потребителски аватар
B4/101
Мнения: 210
Регистриран на: Пет 06 авг 2004 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот B4/101 » Вто 08 фев 2005 17:38


И още нещо. brother_Tom (благодаря ти братко) откри с тестера, че компютъра отчита грешка в датчика за ъгъла на коляновия вал. Напръскахме буксата с контактен спрей и изчистихме грешката, по-късно тя не се отчиташе, но уви това не се отрази на проблема с малките обороти. Другото, което открихме с тестера е, че ламбдата дава 1.0 в. без да се променя показанието й във времето, а в същия момент компютъра не отчита проблем с ламбдата, което е странно. Чакам малко да се постопли и ще я разгледам тази сонда, дано открия нещо. И последно ще търся някъде хлабава връзка и кофти вакуум в горивната система. Абе намерих си занимавка :)


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Вто 08 фев 2005 18:43


B4/101 написа:... Другото, което открихме с тестера е, че ламбдата дава 1.0 в. без да се променя показанието й във времето, а в същия момент компютъра не отчита проблем с ламбдата, което е странно.

Няма нищо странно в това че компа не реагира. 1.0 В е в нормалните стойности които дава ламбдата, ако не се лъжа точно на 1 В компа не коригира нищо в горивната смес, затова и емулаторите на ламбда се правят на 1 В (за някои ДВГ 5 В). Та компа ти вижда показанието, сравнява го с заложените му данни - всичко е в рамките на нормалното и не отчита грешка, но и ламбдата за съжаление не ти върши никаква работа в случая.


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Вто 08 фев 2005 22:14


Ако се окаже, че проблема не е в кабелите на ламбдата и трябва да я сменяш, първо може да пробваш да я изчистиш чрез обгаряне на саждите.Струва си да се опита :roll:


Потребителски аватар
B4/101
Мнения: 210
Регистриран на: Пет 06 авг 2004 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот B4/101 » Сря 09 фев 2005 11:10


Писах, че намирам за странно показанието на ламбдата, защото в Ювето като я проверяваха стойностите постоянно се колебаеха между 0.95 - 1.05в, с интервал между смените около 3-4 сек. А сега си седи на 1в. и не мърда а и графиката на работа и е права линия. Абе знам ли, и аз вече се обърках от толкова проверки. Чакам по-топло и почавм да проверявам едно по едно пък дано открия нещо. Благодаря за съветите.


Потребителски аватар
Boko*
Мнения: 116
Регистриран на: Чет 30 дек 2004 20:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот Boko* » Сря 09 фев 2005 11:46


Моят мотор е абсолютно същия само че на Голф3 , и проблема ми е абсолютно същия, така че всяко мнение ще мие е от полза. За съжаление в Габрово не могат да се свържат с компютъра за диагностика.


Потребителски аватар
brother_Tom
Мнения: 166
Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот brother_Tom » Сря 09 фев 2005 16:55


Когато решиш, че времето е подходящо за ремонти, аз мога да ти предложа една стара ламбда за проба (с подгряване, каквато би трябвало да е твоята) . Когато я смениха не беше напълно "издухала".
Когато се видяхме ти сподели че имаш лаптоп. Ако имаш вградена звукова карта може да си инсталираш този софт - scope.exe от тук :
http://mladkonstruktor.bg >софтуер>Осцило през зв.карта.
С него + един елементарен кабел съвсем лесно може да се видят на екран импулсите на ламбдата, на датчика на коляновия вал (който беше дал грешка и е подозрителен според мен) и почти всичко което влиза и излиза от ECU-то.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта