Оборотите не падат
Оборотите не падат
Здравейте колеги, искам съвета ви по един странен проблем който ми се появи от една седмица и не мога да разбера от къде е. Колата е Пасат'95, мотор АЕК 1.6/101к.с. пълна инжекция. Проблемът се изразява в това, че при нормално каране при изключване от скорост оборотите не падат до нормалните 850 на празен ход а остават около 1200-1300. Най-страннат част е, че оборотите по някакъв начин са свързани с движението (скороста) на колата. Докато колата се движи, макар и с 2км/ч оборотите са 1200, в момента в който колата спре веднага се стабилизират на 850. Особенно ясно това се вижда при спри-тръгни по светофарите. Преди 3 седмици по друг повод бях в Юве-то и при диагностиката всичко беше наред. Нищо не е правено по колата след това. Благодаря за всеки съвет.
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Ламбдата специално исках да ми я проверят в Ювето точно заради пишман майстора на ауспуси дето я беше сложил така, че опираше в купето. Сондата на стенда даваше напрежение 0,95 - 1, което майсторите казаха, че е нормално т.е. ламбдата (поне тогава беше наред). Освен сега да се е скапала, което не е невъзможно.
Rado, на този двигател няма моторче за малки обороти. Тук буквално всичко се регулира по електронен път от компа. Така, че тази възможност отпада. Мислех за датчик на температура, но тогава оборотите няма да падат въобще а ще са си постоянно високи както е при студен двигател.
Сега като ми давате идея за ламбдата мисля си да й откача куплунга и да видя разликата. Тогава ECU-то ще дава усреднена стойност по ламбда параметър и ако проблема е бил в нея ще има промяна в работата на двигателя.
Засега благодаря за идеите и ще постна дали нещо съм открил.
Rado, на този двигател няма моторче за малки обороти. Тук буквално всичко се регулира по електронен път от компа. Така, че тази възможност отпада. Мислех за датчик на температура, но тогава оборотите няма да падат въобще а ще са си постоянно високи както е при студен двигател.
Сега като ми давате идея за ламбдата мисля си да й откача куплунга и да видя разликата. Тогава ECU-то ще дава усреднена стойност по ламбда параметър и ако проблема е бил в нея ще има промяна в работата на двигателя.
Засега благодаря за идеите и ще постна дали нещо съм открил.
- brother_Tom
- Мнения: 166
- Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Най-вероятно ECU-то е натрупало някаква грешка-бог знае от какво-имаш доста датчици. Много вероятно е да е от ламбдата. Ако си от София обади ми се и мини покрай мен да ти закача VAG-COM към бордовия компютър и може да разберем от къде идва проблема. Аз имах същите проблеми преди време и по тази причина се сдобих с необходимия Soft и Hardware.
Радо, наистина не виждам моторчето за което говориш. Има клапан за стабилизиране на малките обороти (по ЕТОС номер 037 906 457Е). Ако това си имал предвид добре. Наистина сега не съм го проверявал, но лятото съм му откачал буксата за да видя ефекта от изключването му от системата и оборотите скочиха на 2000 и там си останаха, а при мен при спряна кола се стабилизират на 850, както е по инструкция. Все пак може проблемът ми да идва и от този клапан и ако е така благодаря ти за идеята.
Ако все пак имаш предвид нещо друго моля те уточни. Зяпах по мотора, гледах и аутодата-та, етос-а и къде що намерих в нета информация за АЕК дв-л и мотроник горивна система, но за моторче за малките обороти никъде не се споменава (за този дв-л).
Ако все пак имаш предвид нещо друго моля те уточни. Зяпах по мотора, гледах и аутодата-та, етос-а и къде що намерих в нета информация за АЕК дв-л и мотроник горивна система, но за моторче за малките обороти никъде не се споменава (за този дв-л).
И още нещо. brother_Tom (благодаря ти братко) откри с тестера, че компютъра отчита грешка в датчика за ъгъла на коляновия вал. Напръскахме буксата с контактен спрей и изчистихме грешката, по-късно тя не се отчиташе, но уви това не се отрази на проблема с малките обороти. Другото, което открихме с тестера е, че ламбдата дава 1.0 в. без да се променя показанието й във времето, а в същия момент компютъра не отчита проблем с ламбдата, което е странно. Чакам малко да се постопли и ще я разгледам тази сонда, дано открия нещо. И последно ще търся някъде хлабава връзка и кофти вакуум в горивната система. Абе намерих си занимавка 

- Sunny
- Дезертьор
- Мнения: 3605
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
B4/101 написа:... Другото, което открихме с тестера е, че ламбдата дава 1.0 в. без да се променя показанието й във времето, а в същия момент компютъра не отчита проблем с ламбдата, което е странно.
Няма нищо странно в това че компа не реагира. 1.0 В е в нормалните стойности които дава ламбдата, ако не се лъжа точно на 1 В компа не коригира нищо в горивната смес, затова и емулаторите на ламбда се правят на 1 В (за някои ДВГ 5 В). Та компа ти вижда показанието, сравнява го с заложените му данни - всичко е в рамките на нормалното и не отчита грешка, но и ламбдата за съжаление не ти върши никаква работа в случая.
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Писах, че намирам за странно показанието на ламбдата, защото в Ювето като я проверяваха стойностите постоянно се колебаеха между 0.95 - 1.05в, с интервал между смените около 3-4 сек. А сега си седи на 1в. и не мърда а и графиката на работа и е права линия. Абе знам ли, и аз вече се обърках от толкова проверки. Чакам по-топло и почавм да проверявам едно по едно пък дано открия нещо. Благодаря за съветите.
- brother_Tom
- Мнения: 166
- Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Когато решиш, че времето е подходящо за ремонти, аз мога да ти предложа една стара ламбда за проба (с подгряване, каквато би трябвало да е твоята) . Когато я смениха не беше напълно "издухала".
Когато се видяхме ти сподели че имаш лаптоп. Ако имаш вградена звукова карта може да си инсталираш този софт - scope.exe от тук :
http://mladkonstruktor.bg >софтуер>Осцило през зв.карта.
С него + един елементарен кабел съвсем лесно може да се видят на екран импулсите на ламбдата, на датчика на коляновия вал (който беше дал грешка и е подозрителен според мен) и почти всичко което влиза и излиза от ECU-то.
Когато се видяхме ти сподели че имаш лаптоп. Ако имаш вградена звукова карта може да си инсталираш този софт - scope.exe от тук :
http://mladkonstruktor.bg >софтуер>Осцило през зв.карта.
С него + един елементарен кабел съвсем лесно може да се видят на екран импулсите на ламбдата, на датчика на коляновия вал (който беше дал грешка и е подозрителен според мен) и почти всичко което влиза и излиза от ECU-то.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта