автоматично палене на светлините

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
ivand911
Мнения: 131
Регистриран на: Чет 08 дек 2011 18:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот ivand911 » Пет 28 сеп 2012 21:53


pav4omed написа:Аз съм с Н4 крушки и съм направил схемата с едно реле и няма никакви ядове със светлините. Релето се захранва от алтернатора и след това на маса. Веригата, която управлява е тази, която нормално управлява ключа за фаровете, даже и бушон не е нужен, нали колата си има така или иначе. Колата е Лада Самара :)...
...таааа реших първо на нея да пробвам тая работа, вече месец никакви проблеми, сега искам и Бората да автоматизирам от към фаровете. Само, че имам питане: от кой кабел на алтернатора точно трябва да взема + за захранване на релето, че кабелчетата са малко повечко от колкото на Самарката :)? На алтернатора има сноп кабели вързани на болчето( предполагам, че не е от там) и букса с 2 кабела(предполагам, че на голф4 е същото) може ли някой да ми каже цвета на търсения от мен кабел :)?

Имам идея да го направя така: контакт-нищо=>палиш двигателя=>10секунди светват лупите за мъгла. Когато стане тъмно цъквам габаритите и лупите изгасват и всичко си е по старо му.

Ти чел ли си закона? Фаровете за мъгла могат да светят само при мъгла/намалена видимост и светят само заедно с късите светлини. Те не са дневни светлини. Ще станеш донор на полицаите. Иначе кабелчето е синьото. Или си купи сертифицирани дневни светлини(LED със знак RL) или си карай на къси.
Също закона казва ,че през деня колата трябва да е на къси или дневни светлини. Не на фарове за мъгла.




pav4omed
Мнения: 70
Регистриран на: Пон 02 юли 2012 16:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот pav4omed » Съб 29 сеп 2012 11:17


Ми не съм чел закона...имам други четива на дневен ред...и именно затова споделям идеята тук, за да може някои да ми помогне...в този случай ти,така че мерси за което ;)


naydenov69
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 09 ное 2008 8:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот naydenov69 » Съб 29 сеп 2012 13:19


Здравейте колеги.Търся схемата на буксата на ключа на фаровете на Пасат мисля ,че е Б3/91 година/.Днес се занимавах с един такъв, но не ми стигна времето да разгадая буксата.Открих кой пин е на постоянен +, кой е на + след контакт,кой е за ляв и десен габарит и за късите.Моля,ако някой знае кой пин за какво е да ми каже.Благодаря предварително.


naydenov69
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 09 ное 2008 8:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот naydenov69 » Пон 01 окт 2012 8:20


Никой ли не знае схемата на тази проклета букса?Лошото е,че колата не е моя и нямам възможност да меря с мултицета и да гадая.


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот Dushan » Вто 02 окт 2012 19:46


naydenov69 написа:Здравейте колеги.Търся схемата на буксата на ключа на фаровете на Пасат мисля ,че е Б3/91 година/.Днес се занимавах с един такъв, но не ми стигна времето да разгадая буксата.Открих кой пин е на постоянен +, кой е на + след контакт,кой е за ляв и десен габарит и за късите.Моля,ако някой знае кой пин за какво е да ми каже.Благодаря предварително.


Няма нужда от хвърляне на боб, а от един 12V фазомер. Като въртиш копчето разбираш на коя позиция, на кой кабел пуска + и си готов.


swindler
Мнения: 20
Регистриран на: Вто 01 апр 2008 15:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хисаря

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот swindler » Вто 02 окт 2012 21:19


от къде мога да хвана 12v след запалване на двигателя...?
от алтернатора излиза едва 7 и релето трудно зацепва
от датчика за маслото 12 волта ли излизат ?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12115
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 03 окт 2012 6:46


Би трябвало да са 2 волта, като свети диода на таблото за акумулатора, като изгасне трябва да станат 12 волта и без проблем да командва фаровете през реле. За каква кола става въпрос, понеже имаше магария при пасат Б3 и трябва да се замени лампата в ключа за фаровете с диод!?


naydenov69
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 09 ное 2008 8:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот naydenov69 » Чет 04 окт 2012 21:29


Dushan написа:
naydenov69 написа:Здравейте колеги.Търся схемата на буксата на ключа на фаровете на Пасат мисля ,че е Б3/91 година/.Днес се занимавах с един такъв, но не ми стигна времето да разгадая буксата.Открих кой пин е на постоянен +, кой е на + след контакт,кой е за ляв и десен габарит и за късите.Моля,ако някой знае кой пин за какво е да ми каже.Благодаря предварително.


Няма нужда от хвърляне на боб, а от един 12V фазомер. Като въртиш копчето разбираш на коя позиция, на кой кабел пуска + и си готов.

Ако имах време и възможност щях да го направя.12 волтов фазомер не съм срещал.Би ли ми го показал.Или не ги знаете буксите или не искате да ги кажете.В един друг форум на една различна марка от фолкщайгите до сега биха ми помогнали.Извинявам се за предното изречение, но е така.


azrod
Мнения: 1178
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: 1.8mi AAM 1993
Местоположение: Асеновград/ Пловдив
Контакти:

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот azrod » Чет 04 окт 2012 22:04


И на коя марка са тези иначе така отзивчиви форумци?
Айде да не си говорим наизуст щото като ти кажа сиво с жълто и си срежеш нещо друго после има да ме ПСУВАШ задето съм ти казал точно тоя цвят! Да не говорим колко другари са им насаждани или просто преправяни инсталациите.
И да, има пробна лампа на 12 V, но не и фазомер :063:


ifch0

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот ifch0 » Чет 04 окт 2012 23:39


Какво точно трябва да направиш с тая букса?

Правоъгълника горе, в ляво е ключът за фаровете. Има цифрички, които съотвестват на краката на ключа.
Изображение

Ето и долната част от страницата:
Изображение

Надявам се, разбираш руски?
58L / 58R са ляв и десен габарит (преден и заден).
58е / 58б са входа и изхода за резистора, който контролира яркостта на светене на уредите.
31 е маса
30 е входящ + (май е постоянен)
Х е входящ + при контакт
NSL нямам идея къде отива - на схемата е празен конектор
56 отива към лостчето на волана и пуска светлините (къси/дълги - според лостчето)
От 58 излиза +, който се разделя - към резистора за яркост (58е) и към осветлението на пепелника (пепелниците?) и номера - тяхната яркост не се регулира.


Потребителски аватар
vw_Krasi_vw
Мнения: 667
Регистриран на: Сря 31 окт 2007 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен - VW GOLF III -1.8 ABS
Контакти:

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот vw_Krasi_vw » Пет 05 окт 2012 16:07


Хайде да помогна малко с кабелите защото вместо да прочета набързо тук питах и мерих кой кабел за какво е .
Голф 3 :кабели от ключа на фаровете които се използват при монтаж на устройство за автоматично пускане на фаровете.

+12V от акумулатора - Черен с жълта ивица (най-дебелия)
Кабели за габарити - Сив с черна ивица и Сив с червена ивица
Осв.табло и уреди - Сив със зелена ивица
Фарове , превкл. къси дълги - Бял с черна ивица
Маса - кафяв
Кабелчето което подава сигнал от генератора - Син , намерих го на една букса отзад на бушониерата (тънко синьо кабелче)
Аз сложих реле 40А , за габаритите и осветлението на приборите диоди по 10А.


naydenov69
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 09 ное 2008 8:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот naydenov69 » Пон 08 окт 2012 15:34


azrod написа:И на коя марка са тези иначе така отзивчиви форумци?
Айде да не си говорим наизуст щото като ти кажа сиво с жълто и си срежеш нещо друго после има да ме ПСУВАШ задето съм ти казал точно тоя цвят! Да не говорим колко другари са им насаждани или просто преправяни инсталациите.
И да, има пробна лампа на 12 V, но не и фазомер :063:

Другия форум е на Рено.Там хората са доста по-отзивчиви.Както и да е.Пасата от днес е с автоматично включване на фаровете след 10 секунди.Утре е наред един Сеат.


Потребителски аватар
djivogalaxy
Мнения: 137
Регистриран на: Съб 11 юли 2009 23:05
Автомобил: VW Golf MK4
Двигател:
Местоположение: Търговище/Варна

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот djivogalaxy » Пет 19 окт 2012 20:07


Колеги от тея схеми съвсем ми се изпариха минималните познания по електротехника :)
Схванах всичко как да направя това да се включват фаровете,но немога да разбера това с релето за време.Какво точно трябва да е релето и как по-точно трябва да го вържа преди другото реле на кабелчето от алтенатора?
Благодаря ви!


Потребителски аватар
djivogalaxy
Мнения: 137
Регистриран на: Съб 11 юли 2009 23:05
Автомобил: VW Golf MK4
Двигател:
Местоположение: Търговище/Варна

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот djivogalaxy » Съб 20 окт 2012 17:19


Днес ми остана малко свободно време и направих Голфарата по схемата с релето без времевото реле.Обаче има една засада.Когато двигателят е изгасен и дам габарит,светват късите.По какъв начин може да се отстрани този технически проблем?


Потребителски аватар
swifter
Мнения: 611
Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
Местоположение: Велинград

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот swifter » Съб 20 окт 2012 23:52


djivogalaxy написа:Днес ми остана малко свободно време и направих Голфарата по схемата с релето без времевото реле.Обаче има една засада.Когато двигателят е изгасен и дам габарит,светват късите.По какъв начин може да се отстрани този технически проблем?



swindler написа:само да кажа че схемата на L&R не работи правилно ЗАЩОТО
при използването на едно реле ( за фарове на лада )
при запалена кола от алтернатора на 86 идва 14v (поне при мен на ауди 80) а клема 85 е маса ... до тук нормално обаче
бутам лостчето на габарит и фаровете продължават да светят защото от алтернатора имам 14 волта а вместо маса вече имам 12v и се получават едни приблизително 2 волта разлика които не отварят релето и системата продължава да работи
същия проблем се появява и когато на изгасен мотор включа габарит
от алтернатора не идва нищо и там се явява маса а от габарита идва 12 волта и релето затваря при което има верига и системата сработва - късите светят
затова мисля че трябва да се сложи още едно реле след това което вече имаме
1вото реле което е нормално отворено
на 30 + от акумулатора
на 86 алтернатор
на 85 маса към купето или минуса на акумулатора
на 87 към 30 на 2рото реле което нормално затворено... по този начин късите които са вързани на 87 на второто реле светват а за да ги изгасим
на 86 връзваме габарита
на 85 маса
при това положение при светещ габарит 2рото реле ще се отвори и няма да има верига (късите гаснат)

ако имам грешка моля да ме поправите... бос съм при жиците ама това ми роди главата... ако има по-лесен вариант може да го споделите :)

ето и схемата на L&R за която говоря
Изображение



swifter написа:При мен фаровете се включват като дам на контакт и пусна ръчната спирачка. Вдигам ръчната - фаровете изгасват.
Разгледах чертежите на немците и е доста просто, но ефикасно - едно реле, диод, резистор.
http://doc.vw.org.ua/electro/g3/


http://doc.vw.org.ua/electro/g3/golf95.zip
Изображение



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта