Грижи за турбото

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
rokera671
Мнения: 2543
Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Грижи за турбото

Мнениеот rokera671 » Съб 29 сеп 2012 12:58


В какви обороти е най добре да се кара?Че аз май в последно време я ръчкам доста!!




Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Грижи за турбото

Мнениеот brabus » Съб 29 сеп 2012 20:33


Карай я с хубаво масло, не я юркай студена, оставяй е да се охлади добре след много натискане - при тези условия си я карай в каквито искаш обороти.


Потребителски аватар
rokera671
Мнения: 2543
Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Грижи за турбото

Мнениеот rokera671 » Съб 29 сеп 2012 20:40


brabus написа:Карай я с хубаво масло, не я юркай студена, оставяй е да се охлади добре след много натискане - при тези условия си я карай в каквито искаш обороти.

Благодаря колега!! :beer За първи път карам дизел с турбина ,преди това съм имал обикновенни и служебните ми са без турбини.


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Грижи за турбото

Мнениеот FELIPE » Съб 29 сеп 2012 20:48


при тези условия си я карай в каквито искаш обороти.

:D Ъъъъ и при условие,че ти работи адекватно разтоварването на турбината,не знам тези рена променливи геометрии и актуатори имат ли,нямат ли :D ,запичат ли им геометриите... mhihi


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Грижи за турбото

Мнениеот brabus » Съб 29 сеп 2012 21:00


Това, което написах се отнася за изправна кола.


Потребителски аватар
rokera671
Мнения: 2543
Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Грижи за турбото

Мнениеот rokera671 » Съб 29 сеп 2012 21:11


brabus написа:Това, което написах се отнася за изправна кола.

Моята смятам ,че изправна!


Потребителски аватар
JUSTICE_G
Мнения: 72
Регистриран на: Пон 24 сеп 2012 14:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница / София

Re: Грижи за турбото

Мнениеот JUSTICE_G » Съб 13 окт 2012 20:45


А на какъв интервал е добре да се сменя маслото на 1.8Т? Някъде прочетох на 15 000, защото бил бензинов мотор.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Грижи за турбото

Мнениеот hooligan_sk » Съб 13 окт 2012 20:56


JUSTICE_G написа:А на какъв интервал е добре да се сменя маслото на 1.8Т? Някъде прочетох на 15 000, защото бил бензинов мотор.


Различните масла имат различен интервал за смяна.


Потребителски аватар
tisho_psg
Мнения: 1334
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Грижи за турбото

Мнениеот tisho_psg » Съб 13 окт 2012 21:53


А защо да турбо дизелите казват,че трябва редовно да се "продухват"с яко газ и високи обороти? Сажди задръства турбото ли? Ако не се вкарва в лютеницата и се кара предимно градско проблем ли е?


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Грижи за турбото

Мнениеот hooligan_sk » Съб 13 окт 2012 21:57


tisho_psg написа:А защо да турбо дизелите казват,че трябва редовно да се "продухват"с яко газ и високи обороти? Сажди задръства турбото ли? Ако не се вкарва в лютеницата и се кара предимно градско проблем ли е?


Ако колата е изправна(адски разтегливо понятие) - НЕ. Такова изискване има само при дизели с DPF - там целта е да се "нагорещи" генерацията за да се почистят саждите от филтъра. Пише го в инструкциите за експлоатация, конкретно за Октавия 1,6ТДИ - 140км/ч за поне 15мин. :да:


Bork
Мнения: 57
Регистриран на: Съб 02 авг 2008 20:16
Автомобил: Vw Golf MK3
Двигател: AAZ _ AEF motor
Местоположение: Пловдив

Re: Грижи за турбото

Мнениеот Bork » Съб 13 окт 2012 22:56


Колеги,нищо лично към никой,но още малко ще подшушнете на колата си дали иска и сладолед да и дадете :Mr Green Fun То ясно е,че има доста маниаци,но за някои хора май е като болест mhihi

Относно темата,нека и аз да споделя какви са ми наблюденията върху двигателя на автомобила който карам може би над 5 год. вече.
А именно AAZ мотора (за незапознатите 1.9TD)
Карам го както ми падне без значение топъл/студен,когато човек бърза така става,но гледам през повечето пъти когато е студен да се съобразявам.
Турбото го смених преди 6 месеца някъде,и сега ще си кажете:ето до къде води това,нали?Да,ама не и ако това е първа смяна на турбото от как кола е произведена и това са над 500хил.км. Другото правило за изчакването преди да се изгаси го знам,но никога не съм го прилагал.За маслото да не говорим,там както дойде се сменя.
Та,моето мнение е,че много зависи дали ще попаднеш на кола,на едни се чупят без причини,въпреки че са внимавали,на други не.Може примерно твоята кола да е гледана като бебе както се казва,моята да е мундарска,но пак да се поддържа,и накрая твоята да се счупи преди моята.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Грижи за турбото

Мнениеот веселин » Нед 14 окт 2012 1:05


Много ми хареса изразът,който си използвал - да се счупи без причини :deal :talk:
винаги има причини ...... погледай малко разследване на самолетните катастрофи по Нешънъл джиографик
нищо не се случва на този свят без причина :beer :beer :beer


Потребителски аватар
rokera671
Мнения: 2543
Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Грижи за турбото

Мнениеот rokera671 » Нед 14 окт 2012 1:56


Какъв е бил бившият собственик!??Там е разковничето!!


Потребителски аватар
Aprilia
Мнения: 1300
Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Торино, Италия

Re: Грижи за турбото

Мнениеот Aprilia » Нед 14 окт 2012 3:11


Подземен гараж и стръмна рампа, как да изляза с под 2к оборота от гаража ? А сега като помислим че 70% от гаражите в Италия са подземни, дали колите ни се юркани студени или жабарите са правили кръгчета в подземния за да загрее преди да излязат :wink: Колкото и да се опитва човек да пази една кола никога не може да се опази на 100% и да се спазват всички предписания 1:1. Сипвайте хубаво масло и никакви компромиси към обслужванията пък каквото и да стане друго е неизбежно :beer


Потребителски аватар
rokera671
Мнения: 2543
Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Грижи за турбото

Мнениеот rokera671 » Нед 14 окт 2012 12:28


Жабара не пази защото не смята да я кара повече от 5 години.Сигурен съм ,че и ние щеше да сме такива ,ама като знаеш ,че не можеш да си позволиш друга как няма да пазиш?Аз я паля и я оставям 2-3 минути да работи .Но после като вляза в трафика не мога да я галя.Трябва да направя задръстване!
Каквото е писано!!



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 140 госта