


Грижи за турбото
- rokera671
- Мнения: 2543
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Грижи за турбото
В какви обороти е най добре да се кара?Че аз май в последно време я ръчкам доста!!
- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11164
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Грижи за турбото
Карай я с хубаво масло, не я юркай студена, оставяй е да се охлади добре след много натискане - при тези условия си я карай в каквито искаш обороти.
- rokera671
- Мнения: 2543
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Грижи за турбото
brabus написа:Карай я с хубаво масло, не я юркай студена, оставяй е да се охлади добре след много натискане - при тези условия си я карай в каквито искаш обороти.
Благодаря колега!!

- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Re: Грижи за турбото
при тези условия си я карай в каквито искаш обороти.



- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11164
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Грижи за турбото
Това, което написах се отнася за изправна кола.
- rokera671
- Мнения: 2543
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Грижи за турбото
brabus написа:Това, което написах се отнася за изправна кола.
Моята смятам ,че изправна!
- JUSTICE_G
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пон 24 сеп 2012 14:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница / София
Re: Грижи за турбото
А на какъв интервал е добре да се сменя маслото на 1.8Т? Някъде прочетох на 15 000, защото бил бензинов мотор.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Грижи за турбото
JUSTICE_G написа:А на какъв интервал е добре да се сменя маслото на 1.8Т? Някъде прочетох на 15 000, защото бил бензинов мотор.
Различните масла имат различен интервал за смяна.
- tisho_psg
- Мнения: 1334
- Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BG
Re: Грижи за турбото
А защо да турбо дизелите казват,че трябва редовно да се "продухват"с яко газ и високи обороти? Сажди задръства турбото ли? Ако не се вкарва в лютеницата и се кара предимно градско проблем ли е?
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Грижи за турбото
tisho_psg написа:А защо да турбо дизелите казват,че трябва редовно да се "продухват"с яко газ и високи обороти? Сажди задръства турбото ли? Ако не се вкарва в лютеницата и се кара предимно градско проблем ли е?
Ако колата е изправна(адски разтегливо понятие) - НЕ. Такова изискване има само при дизели с DPF - там целта е да се "нагорещи" генерацията за да се почистят саждите от филтъра. Пише го в инструкциите за експлоатация, конкретно за Октавия 1,6ТДИ - 140км/ч за поне 15мин.

-
- Мнения: 57
- Регистриран на: Съб 02 авг 2008 20:16
- Автомобил: Vw Golf MK3
- Двигател: AAZ _ AEF motor
- Местоположение: Пловдив
Re: Грижи за турбото
Колеги,нищо лично към никой,но още малко ще подшушнете на колата си дали иска и сладолед да и дадете
То ясно е,че има доста маниаци,но за някои хора май е като болест
Относно темата,нека и аз да споделя какви са ми наблюденията върху двигателя на автомобила който карам може би над 5 год. вече.
А именно AAZ мотора (за незапознатите 1.9TD)
Карам го както ми падне без значение топъл/студен,когато човек бърза така става,но гледам през повечето пъти когато е студен да се съобразявам.
Турбото го смених преди 6 месеца някъде,и сега ще си кажете:ето до къде води това,нали?Да,ама не и ако това е първа смяна на турбото от как кола е произведена и това са над 500хил.км. Другото правило за изчакването преди да се изгаси го знам,но никога не съм го прилагал.За маслото да не говорим,там както дойде се сменя.
Та,моето мнение е,че много зависи дали ще попаднеш на кола,на едни се чупят без причини,въпреки че са внимавали,на други не.Може примерно твоята кола да е гледана като бебе както се казва,моята да е мундарска,но пак да се поддържа,и накрая твоята да се счупи преди моята.


Относно темата,нека и аз да споделя какви са ми наблюденията върху двигателя на автомобила който карам може би над 5 год. вече.
А именно AAZ мотора (за незапознатите 1.9TD)
Карам го както ми падне без значение топъл/студен,когато човек бърза така става,но гледам през повечето пъти когато е студен да се съобразявам.
Турбото го смених преди 6 месеца някъде,и сега ще си кажете:ето до къде води това,нали?Да,ама не и ако това е първа смяна на турбото от как кола е произведена и това са над 500хил.км. Другото правило за изчакването преди да се изгаси го знам,но никога не съм го прилагал.За маслото да не говорим,там както дойде се сменя.
Та,моето мнение е,че много зависи дали ще попаднеш на кола,на едни се чупят без причини,въпреки че са внимавали,на други не.Може примерно твоята кола да е гледана като бебе както се казва,моята да е мундарска,но пак да се поддържа,и накрая твоята да се счупи преди моята.
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Грижи за турбото
Много ми хареса изразът,който си използвал - да се счупи без причини
винаги има причини ...... погледай малко разследване на самолетните катастрофи по Нешънъл джиографик
нищо не се случва на този свят без причина



винаги има причини ...... погледай малко разследване на самолетните катастрофи по Нешънъл джиографик
нищо не се случва на този свят без причина



- rokera671
- Мнения: 2543
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Грижи за турбото
Какъв е бил бившият собственик!??Там е разковничето!!
- Aprilia
- Мнения: 1300
- Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Торино, Италия
Re: Грижи за турбото
Подземен гараж и стръмна рампа, как да изляза с под 2к оборота от гаража ? А сега като помислим че 70% от гаражите в Италия са подземни, дали колите ни се юркани студени или жабарите са правили кръгчета в подземния за да загрее преди да излязат
Колкото и да се опитва човек да пази една кола никога не може да се опази на 100% и да се спазват всички предписания 1:1. Сипвайте хубаво масло и никакви компромиси към обслужванията пък каквото и да стане друго е неизбежно 


- rokera671
- Мнения: 2543
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Грижи за турбото
Жабара не пази защото не смята да я кара повече от 5 години.Сигурен съм ,че и ние щеше да сме такива ,ама като знаеш ,че не можеш да си позволиш друга как няма да пазиш?Аз я паля и я оставям 2-3 минути да работи .Но после като вляза в трафика не мога да я галя.Трябва да направя задръстване!
Каквото е писано!!
Каквото е писано!!
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 115 госта