Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
StS
Мнения: 2400
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот StS » Чет 27 сеп 2012 17:28


Ще има 1.8 TSI и при Голф 7 просто ще го пустнат на по-късен етап , търся източника за да съм точен но бяха писали че ще запълнят "средния клас", може да бъркам но освен 2.0 - на 230 ще има на 200, 250,275.... После ще има и RS - 2.5 - 5цилиндъра и т.н... В VW не са вчерашни...




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот stefan4o » Чет 27 сеп 2012 19:51


Haralampi написа:Лично аз сякаш бих се колебал между 1.4 TSI и 2.0 TDI .... като ако съм по-непритеснен от в момента от малкия обем на бензиновия вероятно бих се спрял на него...

Ако предположим два варианта:
1. Имам сигурен доход и зная, че след като й мине гаранцията ще я върна и ще купя нова - бих предпочел някое ТДИ, независимо с какъв работен обем.
2. Не съм наясно дали ще карам следгаранционно колата и дали няма да ми се прииска след време да й сложа газ - по-скоро бих се ориентирал към бензинова :wink:
С дизеловата кола си мисля, че откъм икономия на гориво т.е. финанси бих победил бензинката, въпреки, че и там цифрите изглеждат много привлекателно на хартия... :wink:


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот dobrin » Чет 27 сеп 2012 20:41


Haralampi написа:2.0TDI (без Bluemotion, 140PS) ... вероятно ще го има и при Голф.

Със сигурност ще го има.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот Haralampi » Чет 27 сеп 2012 21:10


Не е точно така. КПД-то на дизеловия е силно притъпено от филтрациите на изгорелите газове (твърди частици, етс.)

Единствено CO2 е по-малко при дизеловите.
В Осло се обсъжда вече на второ четене забрана за движение на дизелови автомобили изцяло в центъра на града при определени атмосферни условия поради по-интензивното замърсяване на въздуха!

Ето и каква е разликата в CO2. При сходна мощност разликата е незначителна.
Прикачени файлове
ScreenShot002.jpg


Потребителски аватар
tisho_psg
Мнения: 1334
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот tisho_psg » Пет 28 сеп 2012 7:08


stefan4o написа:
Haralampi написа:Лично аз сякаш бих се колебал между 1.4 TSI и 2.0 TDI .... като ако съм по-непритеснен от в момента от малкия обем на бензиновия вероятно бих се спрял на него...

Ако предположим два варианта:
1. Имам сигурен доход и зная, че след като й мине гаранцията ще я върна и ще купя нова - бих предпочел някое ТДИ, независимо с какъв работен обем.
2. Не съм наясно дали ще карам следгаранционно колата и дали няма да ми се прииска след време да й сложа газ - по-скоро бих се ориентирал към бензинова :wink:
С дизеловата кола си мисля, че откъм икономия на гориво т.е. финанси бих победил бензинката, въпреки, че и там цифрите изглеждат много привлекателно на хартия... :wink:

Темата май НЕ Е "нов дизел или бензин мечтаем да си купим" или "да предположим,че..."
По-големия работен обем при сходна изцедена мощност е по-надежден и дълговечен в сравнение с изцедена малолитражка. Големия въпрос според мен е след 10-15-20 години ще има ли хляб в тези малки турбо двигатели или ще се нуждаят от трансплантации на органи?


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот radi_nrj » Пет 28 сеп 2012 7:20


Щом още се търкалят Поло G40-ки и даже разни Fiat-тове 1,3 или 1,4 бяха турбо правени миналия век не би трябвало да е драма. Моя позната има Uno turbo дето не си знае годините и километрите, и колицата си вървеше до последно. На G40 да не би да са им сменяли моторите на 5-тата годна.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот веселин » Вто 02 окт 2012 7:56


Бях предубеден в началото - три цилиндъра , помпа дюза , 1.4 :shock
бил е двигател на 2000 г. ... сега вече не се вгражда
1.2 трицилиндровия дизел - вече е комън рейл
освен шумът при работа други минуси няма
за година и половина врътнах 28 000 - нисък разход и доволна динамика като за 70 кончета
а за бензиновите нямам впечатление , но ми се струва , че 1.2 85 к.с ще е слаб за купето на Голф 6 :talk:


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот Haralampi » Вто 02 окт 2012 12:00


Едва ли... Голф 6/7 са (ако не се лъжа) по-леки от Голф 4.
75 коня на Голф 4 осигуряват добър минимум. 85 на Голф 6/7 със сигурност аналогично.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот hooligan_sk » Вто 02 окт 2012 12:09


Mk6 е аналогичен по маса с мк5 - по тежък е от мк4 с около 50-70кг. Мой колега си взе Мк6 1,2тси 85кс. Не е никак доволен от динамиката. Мк7 ще бъде средно с 100кг по-лек от мк6.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот веселин » Вто 02 окт 2012 12:18


Haralampi написа:Едва ли... Голф 6/7 са (ако не се лъжа) по-леки от Голф 4.
75 коня на Голф 4 осигуряват добър минимум. 85 на Голф 6/7 със сигурност аналогично.

Сравняваш турбомотор с атмосферен :talk:


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот Haralampi » Вто 02 окт 2012 12:31


Със сигурност не мисля, че е по-зле от атмосферен :) В този смисъл 85 коня турбо на приблизително същото купе е поне толкова добре колкото 75 коня атмосферен. Това се опитах да кажа.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот dobrin » Сря 03 окт 2012 8:21


Моля, придържайте се към темата.


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот moimoimoi » Сря 03 окт 2012 13:44


a кое на турбомоторите се износва по бързо в сравнение с атмосферен двигател при сходна мощност?
питам само за двигателя -блок,бутала и сегменти,лагери,клапани


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2400
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот StS » Сря 03 окт 2012 17:35


http://www.automedia.bg/news/article_17767.html

Ето нещо по темата БМВ вече на 3 цилиндъра, радвайте се на 4 /все още/ при Г5-7....


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот icoico » Сря 03 окт 2012 22:04


По-дъртите помнят...
Изображение

1983та година, Нелсън Пикет (не е тоя на снимката)и чудовищната измишльотина на БМВ с 1400 к.с. от 1,5 литра обем. Тъй, че нищо чак толкова ново под слънцето. :)



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 76 госта