Ако е Пиербург 2Е2 (на карбуратора пише само 2Е) проверяваш му фланеца (викат му "тампона") за който е хванат към смукателния колектор, гледаш да не вкарва въздух от там, т.е. да не е сцепен някъде, проверяваш и всички вакумни маркучи, да няма някой пробит и да скапва вакуума. Друго което е добре да направиш е да почистиш клапите на карбуратора както и да провериш "вентила" дето се регулира отгоре през тапата на карбуратора (тапата върху пластмасовия капак на въздушния филтър). Отвиваш го, развиваш и продухваш също и въздушния му жигльор (ако така се казва, представлява тръбичка с много малки отвори по нея - вкарващи въздух). С тази джаджа се регулират изгорелите газове но и празния ход, там колко обороти/мин. Ако направиш всичко това няма да ти гасне и ще пали от първия път на контакт, разбира се останалите вакуумни смукачи и разни други простотии, трябва да са изправни.

Аз имах подобни проблеми - палеше от втори, трети път, гаснеше на празен ход, не работеше изобщо добре на празен ход. Смених "тампона", смених всички маркучи свързани с вакуума, проверих вакумните регулатори, свалих карба и без да го отвярам почистих каквото можах. След тази интервенция стана като нов (условно), колата пали от раз, на празен ход мърка като млад котак, държи обороти, не играе оборотомера, не гасне... Този карбуратор не го бяха чистили 21 години.

Ако не е Пиербург 2Е2 тогава други ще ти кажат какво да правиш. Успех!