Golf 4 ASZ - пренадуване след чип и справяне с него

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: Golf 4 ASZ - пренадуване след чип и справяне с него

Мнениеот Brezel » Пон 15 окт 2012 11:21


dobrin написа:Познавам и двама ви поотделно, вземете се разберете като големи хора най-накрая ...


Чакам го да порасне и ше се разберем. Ама по начина по който се държи , губя вече надежда. :012:

пс.
Опс , страница номер 6. Ставам че край няма. На МИтака му пиша 2 по немски, англииски, термодинамика, механика на флуидите, Свят и Личност и етика. Следващия път като иска да скалъпи интиргата да се постарае и подготви повече.




Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Golf 4 ASZ - пренадуване след чип и справяне с него

Мнениеот morfei1 » Пон 15 окт 2012 11:27


Това по какъв начин променя шнорхела и филтърната кутия на Голф4 ARL спрямо ASZ?

BPX, не се монтира на Голф4 и се предолага, че ще има разлки в дизайна на шнорхел, филтърна кутия и тръба към турбото.

С настройките на BPX, не казвам, че съм направил по-мощен софтуер от твоя, затова не ми се перчи с динота, а че колата ми не пренадува, като получавм 160к.с и 355нм. според производителя, това което исках и това заради което дойдох преди време при вас.

Някакъв проблем ли имаш с това? Айде сега да отвориш първа страница и да видиш къде в първото мнение пише, че софтуера и мапа е твой? Наясно бях преди да почна до къде ще се стигне - всички останали теми в които някой дръзва да говори против теб, завършват по един и същ начин, но твоят колега понеже под вода не стои, започна да ми обяснява, как нещата си били същите, без да съм го питал и да съм го упрекнал в нещо, още повече пък теб.

Двамата в един глас започнахте да ми обяснявате колко съм заблуден и как не ги разбирам нещата, и колко е сложно, и какви скрити карти имало, и за законите на физиката, и механиката и етиката, и дино стендове при келеша, и 2000лв.

От вас исках само едно нещо, да ми дадете първия мап на колата ми след като решихте да вземете участие в темата. Вие и до сега не го направихте. Явно искам нещо много сложно, нещо много ценно и нещо много тайно.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Golf 4 ASZ - пренадуване след чип и справяне с него

Мнениеот Andonov » Пон 15 окт 2012 12:04


morfei1 написа:
С настройките на BPX, не казвам, че съм направил по-мощен софтуер от твоя, затова не ми се перчи с динота, а че колата ми не пренадува, като получавм 160к.с и 355нм. според производителя, това което исках и това заради което дойдох преди време при вас.



E ти си уникален. Щом за теб 2600мбара за ASZ не е пренадуване. Оправи и другата кола по този начин.

Логиката на Морфей :

Искано 2550мбара. Достигнато 2600мбара. Разлика 50мбара. ASZ не ПРЕНАДУВА.

Искано 2450мбара. Достигнато 2670мбара. Разлика 220мбара. ASZ ПРЕНАДУВА.


Е нека разбиращите преценят кое колко ти е ясно. :?:

Последна промяна от Andonov на Пон 15 окт 2012 12:11, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Golf 4 ASZ - пренадуване след чип и справяне с него

Мнениеот morfei1 » Пон 15 окт 2012 12:07


Ти от 2600бара, след софтуерна корекция, накара колата ми да пренадува до 2670, така че имаш най-малко право да говориш в случая :)

Както ти казах и в началото има разлика в това да искаш 2550 и да получавеш 2600 и да искаш 2450, а да получаваш 2670. Нека разбиращите да преценят. Като гледам само вие двамата смятате, че разбирате, а всички останали са заблудени и неразбиращи.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Golf 4 ASZ - пренадуване след чип и справяне с него

Мнениеот Andonov » Пон 15 окт 2012 12:21


morfei1 написа:Както ти казах и в началото има разлика в това да искаш 2550 и да получавеш 2600 и да искаш 2450, а да получаваш 2670. Нека разбиращите да преценят. Като гледам само вие двамата смятате, че разбирате, а всички останали са заблудени и неразбиращи.


:bowdown

Затвърждаваш си знанията. Цитирам ти поста за да не можеш да го променяш и да се чете от всички.

Ако и така оправяш картите, както разсъждаваш - :bowdown


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Golf 4 ASZ - пренадуване след чип и справяне с него

Мнениеот Dobromirski » Пон 15 окт 2012 12:29


Аууу , дълго време не бях влизал и виж ти каква тема се е заформила тук :)
Попрочетох повърхностно тук таме относно споровете и ще се обадя и аз , та да ме увикате и мен mhihi

Уффффф, те нещата са толкова свързани, че май няма да стане с 2 реда.
Що се отнася до това, как се държи буста спрямо атносферното налягане :
За турбината не е проблем какво налягане прави отзад, проблем й е диференциалната разлика в налагането между входа и изхода й. Всъщност това са силите които действат на самата турбинка (перката). МАП сензора мери абсолютно налягане (не манометрично ) ! .
Ако МАП-сензора беше манометричен, нямаше да има нужда от корекция на буста по атмосферно. Но сега нещата седят така: ако на входа й налягането е 1 бар а буста е на 2, то турбината помпи +1 бар. Същата турбина , ако на входа й подадете 3 бара, тя със същото усилие ще помпи на 4 отзад.
Ей за туй буста се коригира по атмосферно. Щото при 0,9 бара за да докара буста на 2 ще се озори да помпи с +1,1 бар.
Е сега е момента да намеся филтърната кутия !
И тука не е така просто, и не става с 2 реда. При условие, че турбината достига исканото налягане, за вървенето на колата няма никакво значение какви са турбопътищата преди МАП сензора. И за да не обяснявам после , обяснявам сега:
Количеството въздух, което ще влезе в цилиндъра (тоест вървенето на колата) зависи единствено от налягането и дебита на въздуха, който постъпва. Така, че всички други загуби са единствено и за сметка на турбината. За да е по-разбираемо ще го обясня така . Представете си , че имате един маркуч. по средата на маркуча слагате една помпа. Назад по маркуча слагате един датчик, който мери налягането в него. Помпата се регулира автоматично, така че налягането да е постоянно. Водата която ще тече по маркуча зависи от налягането и диаметъра на маркуча. Ако стиснете маркуча СЛЕД датчика, то водата ще намалее, поради това, че налягането ще се повиши и помпата ще намали. Но , ако стиснете маркуча между помпата и датчика, помпата ще се озори, но датчика ще отчете спад в налягането поради намаленият дебит и ще засили помпата, като количеството вода ще е същото като преди, но за сметка на усилието на помпата. Същото се случва и ако стиснем маркуча преди помпата ( филтърната кутия) . Та както казах, ВСИЧКИ загуби до МАП сензора са единствено за сметка на усилието на турбината.
Естествено не подценявайте дебита във всмукателният тръбопровод, тъй като барометричният датчик е в ЕЦУ-то , а не на входа на турбината и при недостатъчен дебит, (запушен филтър примерно) на входа на турбината се получава пад на налягане спрямо атмосферното и се увеличава диференциалната разлика в надува на турбината, който няма кой да отчете.
Що се отнася до пренадуването :
При условие, че актуатора е регулиран така, че при разпънато положение (без вакуум) се достига края на управление на геометрията, се прави следният най-прост тест:
Вадиш вкумното маркуче от актуатора (така турбината е принудително разтоварена до край) и гаааззззз. Ако налягането се катери нагоре, каквото и управление да правиш на буста и каквито и стойности да задаваш на N75, няма как тази кола да не пренадува. Единственият шанс е да се намали горивото (и то най-добре спрямо буст). Друг вариант НЯМА.
PS: Б@сиии, докато напиша и 3 нови мнения отгоре mhihi


Потребителски аватар
petiaivanova12
Мнения: 162
Регистриран на: Пет 21 авг 2009 12:17
Автомобил: SEAT ALTEA XL 2.0TDI
Двигател: BKD 2008
Местоположение: sofia

Re: Golf 4 ASZ - пренадуване след чип и справяне с него

Мнениеот petiaivanova12 » Пон 15 окт 2012 12:53


за Богомил или добро или нищо.Преди седмица исках даразговарям с него по един проблем с моята кола сеат алтеа2.0тди с дсг кутия.Вдигнах се от София и право в Годеч.ПОВТАРЯМ исках да разговарям само.Когато разбра инж.Богомил Богомилов че няма да има парички въобще не пожела да ми каже къде е сервиза му,и сто пъти ми повтори че прави само чип тунинг.Не пожела да разбере че аз за тунинг искам да питам.Не съм сигурен че така е действал и в Гемания(ако въобще е работил професионално),явно ако колата не е афн,з1и др подобни не смее и да ислуша бъдещия си клиент.Неговия софт не нищо по различно от този на безисвесни но отзивчиви тунери но за многооо повече пари.Аз си свърших работа и без твоите философий,които най вероятно щеше да ръсиш за да ми обясниш колко е сложно това което исках да те питам.Когато нещо стане комерсиално вече грешките не се признават ,интересите се изразяват само в пари и оплюване на др колеги включително и на Келеша които е наистина много,ама много по добър от теб и не е такъв дървен философ.Това беше в подкрепа на колегата в този пост.

Последна промяна от dobrin на Вто 16 окт 2012 9:48, променено общо 3 пъти.
Причина: И защо си мислиш, че като пишеш от едно и също IP това няма да се разбере!?


slavi_soft
Мнения: 5
Регистриран на: Вто 03 яну 2012 6:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Golf 4 ASZ - пренадуване след чип и справяне с него

Мнениеот slavi_soft » Пон 15 окт 2012 13:00


Подкрепям колежката преди мен,и на мен ми се случи почти същото,само че колата беше пасат 2.0tdi

Последна промяна от dobrin на Вто 16 окт 2012 8:11, променено общо 2 пъти.
Причина: И защо си мислиш, че като пишеш от едно и също IP това няма да се разбере!?


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Golf 4 ASZ - пренадуване след чип и справяне с него

Мнениеот Благовест » Пон 15 окт 2012 13:55


Айде историята с Вентоман втора серия... mhihi Май е време за катинар!Сега по сценарии трябва видим колко доволни и недоволни клиенти ще се появят...
Морфей е специалист в тази област със сапунките :lol:
Поне аудиторията разбра какво прави актуатора.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: Golf 4 ASZ - пренадуване след чип и справяне с него

Мнениеот Brezel » Пон 15 окт 2012 13:55


Айде...почна се и с новите включвания на хора с по няколко мнения . На всички е ясно каква е целта на такива профили които пишат по 1 мнение на година.

В сайта ми е посочен адрес на който може всеки да дойде. Също така е описано че срещи се правят само след предварително уговорен час. Ако някой не ме е намерил (в което съм сигурен че не е така) нека пусне тема в която да се оплаче "Brezel не ми вдига телефона".

Човек дошъл в Годеч без да има предварително уговорен час, няма право да ми се сърди. Работя с предварително уговорен час, за да бачкам само и единствено по колата на клиента без да се отплесвам по други. Така става максимално бързо за клиента.

Също така НИКОЙ не бие път до Годеч само да си си поговори с мен. Всеки се обажда по телефона за да си говори с мен. Що да бие 40км за да ми види красивите очи. Просто смешни твърдения, как искала само да си поговориме и аз съм се покрил :drinking:

Сигурен съм обаче че такива неща не е имало, нямам интерес да изпускам клиенти и да не им взимам парите. СЛед като неможахте да ме изкарате некадърен в чиптуинга, нещо в което съм се доказал, сега ше стана лошия човек който лъже хората да идват в Годеч и след това се крие щото се уплашил от 8 годишна кола. :063:

Абе я си регнете по още няколко профилчета и направо почнете да ме псувате , нали това е целта на темата. mhihi

2009та година със 6 поста за цялото време и точно сега за тази тема реши да си прегледам какво става във форума. :screwy mhihi

Последна промяна от Brezel на Пон 15 окт 2012 14:15, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Aprilia
Мнения: 1300
Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Торино, Италия

Re: Golf 4 ASZ - пренадуване след чип и справяне с него

Мнениеот Aprilia » Пон 15 окт 2012 14:12


Гледам че е модерно изказването по темата, да се включа и аз финално, НЕ познавам Брезел, задавал съм му 2-3 въпроси по ЛС и човека ми е отговарял обстоятелствено и ми вършил работа за работи от които НЯМА да изкара пари (имах въпроси за ЕКУ-тата, не съм му писал за чип тунинги защото не съм бил заинтересован). От този ми контакт с него съм останал с добри впечатления. Повече се познавам с Митака (морфей) защото сме си помагали взаимно за доста неща по колите ни. Прави обаче ужасно лошо впечатление начина по който се обвинява в темата човек който доста години се занимава с това и то обвиненията идват от човек който няма нищо общо не само с чип тунинга ами като цяло с механика и електроника по автомобилите (визирам професионалната квалификация, всеки може да е запознат на ниво ентусиаст).
Прави лошо впечатление човек който е чел една седмица по форумите да почне да учи друг който се занимава професионално с това, добър лош Брезел има опит, докато Митака има прочетено по форумите и опит върху една единствена кола.....неговата.
Другото което ми направи впечатление е убедеността че турбото се е счупило заради разликата в атмосферното налягане според мен е просто абсурдно, особено като имаме предвид кога то се е счупило (качвайки тунелите след ихтиман в края на месец юни със скорост 160-170). Това разбира се не значи че живота му не е съкратен от предишните пренадувания и просто този преход му е дошъл в повече, но мисля че всеки който е тръгнал да слага чип е наясно че малко или много това оказва влияние на мотора, особено на периферията, да не говорим че самия морфей каза че е минал 135к км с това турбо отделно и той не е сигурен на колко точно км е била колата му като я е купил, т.е това турбо което е гръмнало е на над 200к от които 135 с чип... Който иска да кара до 1милион км без проблем си кара със заводския софтуер, те Фв нали са прости и не са сетили че турбината може да се надуе още 200мбара и да се изкарат едни 20-на коня отгоре. :wink:

Държа дебело да подчертая че не заставам на ничия страна, просто мойте 2цена по темата :beer


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: Golf 4 ASZ - пренадуване след чип и справяне с него

Мнениеот Brezel » Пон 15 окт 2012 14:19


Aprilia написа:....


Човек, не те помня но няма значение. Темата е резултат на кореспонденцията ни на лични. Митака понеже решил че е мапер и реши да си иска парите, що да не изкара 300 лева. Бях заплашен че ако не му ги дам ще имам такава антиреклама че ще загубя доста повече и ето резултата. Темата изпълнява стриктно предназначението си. eusa


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1905
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: Golf 4 ASZ - пренадуване след чип и справяне с него

Мнениеот 110afn » Пон 15 окт 2012 16:14


Ми то си личи, че е антиреклама от самото начало. Аз нито ще хваля, нито обвинявам. Моята кола Брезел ми направи чипСа на ЛС, демек лев не е изкарал.
Реших да пиша в тая рошава тема най-много заради изказването на Aprilia, а именно ,че немеца не случайно е оставил запас на тия ТДИта и който тръгне да си вдига мощността само софтуерно да си чака последствията.
Дай боже всекиму 135х.км с кофти софтуер
Все пак към Морфей има предложение да изкара не 300, а 2000лв и нищо му не пречи да се пробва щом е убеден в правотата си. Дано се реши спора, щото такъв сеир май не е имало във форума


Потребителски аватар
Tipsy
Мнения: 1087
Регистриран на: Сря 13 окт 2010 21:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: НЕ СЪМ ОТ СОФИЯ

Re: Golf 4 ASZ - пренадуване след чип и справяне с него

Мнениеот Tipsy » Пон 15 окт 2012 17:22


Мнението ми до някъде е офтопик и ако Добрин прицени нека го изтрие.
Аз като най-неук по навтовите коли и по чип тунингите мога ли да задам няколко въпроса, които ми изникнаха в процес на четене на темата.
Ще пусна няколко цитата от сайта adler-auto, на който представител е човека, към когото са отправени критиките и хвалбите в темата.

Код: Избери всички

Какво е чиптунинг ?
Чиптунингът в своята същност представлява повишение на мощността на даден автомобил единствено чрез промени в управляващата електроника на двигателя.

Тук е описано, че въпросният чип променя единствено електрониката на двигателя. Тук не се споменава нищо за въртена на актуатор.

Код: Избери всички

Volkswagen Golf 1.9 TDI    1896    Diesel    130    161

Тук е посочено, че заводските 130 коня ще се повишат на 161 след чип тунинга.

И стигам до следното: слагат ми чип на колата и тя става 160 коня/такива са условията на договора - давам 300лв в замяна на 30 коня/. Няма да питам какви са ми доказателствата, че реално получавам тази мощност, защото разбрах, че фирмата все още няма пуснат в употреба дино стенд.
Ще попитам защо след като този чип е тестван и така нататък и така нататък и се продава с посочените му параметри за мощност и цена се получава пренадуване? И защо решенията на проблема са да се намали горивото във високите или да се завърти актуатора?
При първото решение ако намалим горивото колата няма да е толкова мощна, което не отговаря на условията на договора.
При второто решение излизаме от софтуарната сфера и чип тунинга.

И накрая искам да пусна още един цитат за хората, които питат защо немците не са се сетили да извлекат максимума от колата

Код: Избери всички

Защо не се прави от производителя ?
При развитието на един двигател и управляващия го софтуер, производителят е принуден да се съобразява с редица детайли и ограничения. В различните държави съществуват различни данъчни категории (в България например за внос на автомобили над 163 к.с. се плаща доста висок акциз), както и във всяка държава са различни климатът, качеството на горивото, частите за поддръжка, нормите за вредни емисии и т.н. Заложената настройка на двигателя трябва да е такава, че да е използваема при почти всички възможни условия на експлоатация, затова винаги производителят при програмиране на параметрите, определящи работата на двигателя, търси една "златна среда" от настройки, при които по традиция е заложен голям резерв от неизползваем ресурс. Например при някои двигатели мощността съвсем умишлено е ограничена електронно (чрез управляващия софтуер), за да попаднат в по-нисък данъчен клас с цел по-ниска цена и оттам по-голяма конкурентноспособност на пазара. Също така подобни (понякога и еднакви) двигатели се използват в различен клас автомобили, чиято цена също е много различна. В тази връзка можем да кажем, че чрез подобно електронно ограничение на мощността се постига и по-ясна граница между скъпия и евтиния модел автомобил. Именно поради горепосочените съображения в повечето случаи автопроизводителите не въвеждат най-подходящите и оптимални характеристики за двигателя и го рестриктират по електронен път – чрез чиптунинга ние извършваме точно това "донастройване" чрез допълнително оптимизиране на управляващата програма!


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Golf 4 ASZ - пренадуване след чип и справяне с него

Мнениеот FELIPE » Пон 15 окт 2012 17:28


Хубавото на темата е че покрай споровете аз лично научих доста нови неща,откакто съм с Бората(година и половина) не е имало толкова полезна информация в този раздел накуп и поне според мен,като се махнат мненията с лични нападки и квалификации,темата си е много ценна,пак казвам лично за мен,най-малкото ,защото и аз съм с чипнато ASZ и аз имам проблеми с пренадуването,които особено като се съчетаят със задръстена геометрия стават страшни.
Искам да попитам нещо Brezel-забелязвам на чипнати от него коли логовете са си надписани от него т.е. на всеки лог стои надписа Brezel
ето пример
http://snimka.info/images/2012/10/09/oRyrE.jpg
та въпроса ми е откога прави това,защото си мисля,че и моята кола е чипната при него,но нямам този надпис.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта