Аууу , дълго време не бях влизал и виж ти каква тема се е заформила тук
Попрочетох повърхностно тук таме относно споровете и ще се обадя и аз , та да ме увикате и мен
Уффффф, те нещата са толкова свързани, че май няма да стане с 2 реда.
Що се отнася до това, как се държи буста спрямо атносферното налягане :
За турбината не е проблем какво налягане прави отзад,
проблем й е диференциалната разлика в налагането между входа и изхода й. Всъщност това са силите които действат на самата турбинка (перката). МАП сензора мери абсолютно налягане (не манометрично ) ! .
Ако МАП-сензора беше манометричен, нямаше да има нужда от корекция на буста по атмосферно. Но сега нещата седят така: ако на входа й налягането е 1 бар а буста е на 2, то турбината помпи +1 бар. Същата турбина , ако на входа й подадете 3 бара, тя със
същото усилие ще помпи на 4 отзад.
Ей за туй буста се коригира по атмосферно. Щото при 0,9 бара за да докара буста на 2 ще се озори да помпи с +1,1 бар.
Е сега е момента да намеся филтърната кутия !
И тука не е така просто, и не става с 2 реда. При условие, че турбината достига исканото налягане, за
вървенето на колата няма никакво значение какви са турбопътищата
преди МАП сензора. И за да не обяснявам после , обяснявам сега:
Количеството въздух, което ще влезе в цилиндъра (тоест вървенето на колата) зависи единствено от налягането и дебита на въздуха, който постъпва. Така, че всички други загуби са единствено и за сметка на турбината. За да е по-разбираемо ще го обясня така . Представете си , че имате един маркуч. по средата на маркуча слагате една помпа. Назад по маркуча слагате един датчик, който мери налягането в него. Помпата се регулира автоматично, така че налягането да е постоянно. Водата която ще тече по маркуча зависи от налягането и диаметъра на маркуча. Ако стиснете маркуча СЛЕД датчика, то водата ще намалее, поради това, че налягането ще се повиши и помпата ще намали. Но , ако стиснете маркуча между помпата и датчика, помпата ще се озори, но датчика ще отчете спад в налягането поради намаленият дебит и ще засили помпата, като количеството вода ще е същото като преди, но за сметка на усилието на помпата. Същото се случва и ако стиснем маркуча преди помпата ( филтърната кутия) . Та както казах, ВСИЧКИ загуби до МАП сензора са единствено за сметка на усилието на турбината.
Естествено не подценявайте дебита във всмукателният тръбопровод, тъй като барометричният датчик е в ЕЦУ-то , а не на входа на турбината и при недостатъчен дебит, (запушен филтър примерно) на входа на турбината се получава пад на налягане спрямо атмосферното и се увеличава диференциалната разлика в надува на турбината, който няма кой да отчете.
Що се отнася до пренадуването :
При условие, че актуатора е регулиран така, че при разпънато положение (без вакуум) се достига края на управление на геометрията, се прави следният най-прост тест:
Вадиш вкумното маркуче от актуатора (така турбината е принудително разтоварена до край) и гаааззззз. Ако налягането се катери нагоре, каквото и управление да правиш на буста и каквито и стойности да задаваш на N75, няма как тази кола да не пренадува. Единственият шанс е да се намали горивото (и то най-добре спрямо буст). Друг вариант НЯМА.
PS: Б@сиии, докато напиша и 3 нови мнения отгоре
