...
В архива
LOG-ASZ-CUPRA-01-10-11.rar, от 11.11.2012 може да видите, как софта управлява турбината при различните атмосферни налягания. Колата е Голф 4 с ASZ мотор и стокова периферия. Софтуера е от Купра, напълно стоков, без допълнителни модификации.
Лог файла е правен от Гоце Делчев към София. Това е същия този ASZ, със задържащата геометрия, за който бях споменал по-рано. Сега вече геометрията е оправена и всъщност проблема не е бил и в геометрията. Не са правини корекции с актуатора след това по думите на собственика. Геометрията за пробата е моята от старото ми турбо, която си работише идеално до последно.
направих смяната на геометрията и си остана проблема с пренадуването.След това отново отворих турбото и замерихме дебелината на плочата,която е срещу лопатките - тази между лопатките и горещия корпус.
Оказа се,че има леко изкривяване и промяна в дебелината около 5 стотни.Занесох плочата на машина за шлайфане на глави и след това монтирах плочката с моята геометрия.След направените логове се вижда,че пренадуването го няма,с което смятам проблема за решен.. Актуатора на турбината не е дорегулиран
Междувремно, закачихме още един Пасат AVF, автомат правена от същите хора. Картата за буст по атмосферно беше изцяло на 2610

.
Съвсем наскоро, съвсем случайно, попаднахме на Сеат Ибиза ASZ... чипвана от същия човек, буст по атмосферно отново на 2610

във всички колони. Този софтуер е претърпял корекция, заради оплакване от пренадув и пушене и е ограничен по гориво във високите обороти. Карта по атмосферно, очевидно не е била проблемна...., поне според тунера.
Междувремено, още един ASZ заработи с Купренски софтуер. Този ASZ, не е нито моя, нито онзи със задържащата геометрия. Винаги си е бил стоков.
От логовете по-долу ще видите:
1-во, с изцяло стоков Купра софтуер. Както се вижда от логовете, буста е ограничен заради ниското атмосферно налягане, горивото е ограничено първо заради слабите показания на дебитомер, които по-късно бяха корегирани от Smoke Limiter картата, за да се избегне смяната му с нов, тъй като почистване със спрей не помогна и 2-ро е ограничена по гориво, заради ниското атмосферно налягане от Torgue Limiter картата.
Всички логове, може да видите в архива
ASZ-LOGS.rarВ логове:
ASZ-1-10-11
ASZ-8-01-11Колата е с напълно стоков Купренски софтуер. При атмосферно налягане не по ниско от 950милибара за този софтуер, впръсканото гориво на 1-ви канал трябва да е 58.7мг почти в целия диапазон на обороти от 2000 - 4000оборота, а надува на турбината трябва да е 2550бара. Както се вижда нито турбото достига това налягане, нито дюзите успяват да впръскат това количество гориво. Общо взето при тези условия колата си върви като стоков ASZ, а така също и всяка оригинално-стокава Купра, която ползва същия софтуер
В логове:
ASZ(2)-1-10-11
ASZ(2)-1-8-10Колата е с почистен дебитомер, както се вижда ефект никакъв.
В логове:
ASZ(3)-1-10-11
ASZ(3)-1-8-10Колата е:
-с променена Smoke Limiter карта (Картата на дебитомера)
-с променена Torgue Limiter ката (Картата която ограничава гориво по атмосферно налягане)
-с променена Boost Limit Map карта (Картата която ограничава налягане на турбина по атмосферно налягане)
Както се вижда същата тази кола със същите си хардуерни части, при същите атмосферни условия, вече подава 58.7мг гориво, а турбината надува 2500+малко. Умишлено е направено да е толкова, а не 2550+малко. Също се вижда, и че на 3-та предавка, турбината не може да достигне исканото налягане, което според мен се дължи на това, че предишният собственик-собственици, са пипали актуатора, но това няма как да се знае, просто предположение...
...понеже Seat Ibiza ASZ, който също му беше сложен Купренски софтуер с модифицирани карти, с изключение на Smoke limiter (картата на дебитомера), понеже дебитомера си беше перфектен... си достигаше надува на 3-та предавка, че и лекичко го подминаваше, при същите условия с един ден закъснение.
Може да видите лог файла в архива:
Seat Ibiza ASZ-1-10-11.rarНа тези снимки може да видите настройките на стоковите карти на Сеат Ибиза Купра, съответно да ги съпоставите с реалните логове и сами за себе си да си обясните защо реално се получава така и дали има или няма смисъл от всички тези карти, лимитери и т.н.т.
Driver Wish (картата на положението на педала)
Smoke Limiter (картата на дебитомера)
Torgue Limiter (карта на гориво по атмосферно)
Boost Target Map (картата на исканото налягане от турбината)
Boost Limit Map (картата на налягане на турбината по атмосферно)

Още нещо, което ми направи впечатление, тъй като видях 5-6 коли чипвани от въпросните.
Както може би не знаете, всеки софтуер в него има карти за автоматична кутия, за механична кутия и за 4х4, има варианти и само с карти за механична кутия и 4х4. Такъв наприемр е софтуера на Golf 4 ARL и Seat Ibiza Cupra, понеже серийно не се предлагат във вариант автоматична кутия. На всички тези коли, които аз видях, бяха пипани картите и за автоматична кутия, и за механична кутия и за 4х4, въпреки, че някои от колите са автомат, а други са мехавична кутия.... интересно
Или казано по простичко, ползват се готови файлове, просто се сравнява номера на ECU-то, евентуално и софтуерната му версия. Принципно няма нищо лошо в това, само че развитието на мапера или копи-пейстъра е нулево, както се вижда от двато AVF-а автомат и от двато ASZ с механична кутия, които са правени през различно време от развитието на тунера и всеки път е допущана една и съща груба грешка.
Общо взето, аз за себе си се убедих, че въпросната карта, а и не само тя има много голямо значение и всеки който твърди обратното, общо взето е далече от реалността или трябва да бъде доста убедителен за да му повярвам.
Благодаря на всички хора, които ми помогнаха с информация и знания, а и с колите си.... те си знаят кои са

Ако някой не е съгласен с горе написано, нека ме поправи и нагледно и подробно, конкретно за тези мотори ми обясни защо не съм прав

.
Все още има едни AVF в A4 - механична кутия, и едно Поло 1.4TDI правено от въпросните, които също ще бъдат ревизирани.
Когато разполагам с интересна информация, пак ще пиша
