Колеги, наблюдава се следното явление: Когато запаля колата и малко след това изляза на извънградски път (т.е. градско каране почти няма) колата загрява адски бавно. След около 25 мин температурата още не е стигнала 90 градуса (според стрелката на таблото). Докато карам по магистрала, температурата редовно пада до 80 градуса, понякога и до 77-78 градуса. Но иначе средно седи на около 85.
90 градуса стига чак като сляза от магистралата и спра на някои светофар. При градско каране си седи на 90 градуса стабилно. Ако я оставя да работи на място, също си загрява от студен мотор до около 90 градуса. Температурният датчик е чисто нов.
Дали и при вас е така или това поведение трябва да ме притеснява? Някои дали знае на колко градуса трябва да отваря термостатът? чудя се дали моят е в ред...
Пасат Б5.5 2001г. AWT- работна температура
- Благовест
- Мнения: 2117
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат Б5.5 работна температура
Според мен си е термостат
Засяда отворен и затова ти пада температурата.Бавното загряване също е следствие на това.
Диагностицирай го чрез маркучите.

Диагностицирай го чрез маркучите.
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Пасат Б5.5 работна температура
Току-що отидох, запалих колата и си сложих ръцете на маркучите 
Този, дето излиза от термостата, в началото е студен и до към 75-80 градуса (според стрелката на таблото) остава студен, след това се загрява, но остава доста по-хладен от горния маркуч, който се загрява почти веднага с паленето на колата. Предполагам, че това не е нормално, при 80 градуса ми се вижда прекалено рано да отваря.
При вас за колко време ви загрява колата? Сега седя 25 мин. на място докато стигна 90градуса, при температура на въздуха от 8 градуса.

Този, дето излиза от термостата, в началото е студен и до към 75-80 градуса (според стрелката на таблото) остава студен, след това се загрява, но остава доста по-хладен от горния маркуч, който се загрява почти веднага с паленето на колата. Предполагам, че това не е нормално, при 80 градуса ми се вижда прекалено рано да отваря.
При вас за колко време ви загрява колата? Сега седя 25 мин. на място докато стигна 90градуса, при температура на въздуха от 8 градуса.
- lusko_vabel
- Мнения: 200
- Регистриран на: Вто 13 сеп 2011 17:11
- Автомобил: Vw Passat B5 1.9 TDI
- Двигател: AFN
- Местоположение: Pleven
- Контакти:
Re: Пасат Б5.5 работна температура
Аз съм имал случай в който ми докараха един Пасат само, че Б5 да го гледам за да го купя е не го харесах защото беше пребоядисан целия.Та да се доизкажа на път за селото ми колата държи 90 градуса карахме я и аз и вучо ми добра беше от към двигател, но не я взехме и на връщане към Плевен температурата на колата рязко е паднала от 90 на към 60 70 и след това се е оказало термостат.
- lusko_vabel
- Мнения: 200
- Регистриран на: Вто 13 сеп 2011 17:11
- Автомобил: Vw Passat B5 1.9 TDI
- Двигател: AFN
- Местоположение: Pleven
- Контакти:
Re: Пасат Б5.5 работна температура
Да добавя моя загрява за около 10 15 минути при по студено време малко по бързичко
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Пасат Б5.5 работна температура
Термостат.Трябва да ти загрее за 5-6 мин. Особено пък сега,докато все още няма минусови температури... Отделно ако я изфорсираш като тръгнеш,трябва да видиш в реално време как ти се мести стрелката.
Отделно на място е най-голямата глупост да чакаш да загрее...това не ти е Ифа,само гориш нафтата,тоя двигател се загрява под товар.Термостата някъде на 83 отваря до 88 (май така беше) то пише на всеки на колко се отваря де.
Отделно на място е най-голямата глупост да чакаш да загрее...това не ти е Ифа,само гориш нафтата,тоя двигател се загрява под товар.Термостата някъде на 83 отваря до 88 (май така беше) то пише на всеки на колко се отваря де.
- lusko_vabel
- Мнения: 200
- Регистриран на: Вто 13 сеп 2011 17:11
- Автомобил: Vw Passat B5 1.9 TDI
- Двигател: AFN
- Местоположение: Pleven
- Контакти:
Re: Пасат Б5.5 работна температура
Виж колега feikot как ме замисли вярно че за около 5 6 минути ми загрява и на мен в движение, но аз друго мислих трето написах 

- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Пасат Б5.5 работна температура
feikot написа:Термостат.Трябва да ти загрее за 5-6 мин. Особено пък сега,докато все още няма минусови температури... Отделно ако я изфорсираш като тръгнеш,трябва да видиш в реално време как ти се мести стрелката.
Отделно на място е най-голямата глупост да чакаш да загрее...това не ти е Ифа,само гориш нафтата,тоя двигател се загрява под товар.Термостата някъде на 83 отваря до 88 (май така беше) то пише на всеки на колко се отваря де.
Явно термостатът наистина не затваря плътно. Иначе почаках да загрее на място, за да видя кога ще се загрее маркучът от термостата, т.е. за да видя на колко градуса ще отвори реално.
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Пасат Б5.5 работна температура
Моя е на 87 градуса, но мерейки в казанчето температурата от 75-80 докъм 95, стрелката вътре все си показва 90.
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Пасат Б5.5 2001г. AWT- работна температура
Това е типично за всички vw-та след 98-ма.. стрелката на таблото си сочи 90 градуса в доста широк интервал. Именно затова се притеснявам, че при мен сочи 80 и по-малко... иначе може да се направи сравнение като се следи температурата, която се подава на ЕКУто и тази, която е за таблото
ПП. Откъде се източва антифриза преди смяната на термостата?

ПП. Откъде се източва антифриза преди смяната на термостата?
- Благовест
- Мнения: 2117
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат Б5.5 2001г. AWT- работна температура
В долния край(при мен десен като застанеш срещу колата) на водния радиатор си има кранче.
Но не се точи цялата система,а остава това в двигателя.Така,че като тръгнеш да сваляш термостата,бъди подготвен,че ще текне още и да не се залееш
При монтажа реда е:Термостат----оплътнението-----пластмасовия кожух.Казвам го,защото понякога се бърка реда на поставянето.
Но не се точи цялата система,а остава това в двигателя.Така,че като тръгнеш да сваляш термостата,бъди подготвен,че ще текне още и да не се залееш

При монтажа реда е:Термостат----оплътнението-----пластмасовия кожух.Казвам го,защото понякога се бърка реда на поставянето.
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Пасат Б5.5 2001г. AWT- работна температура
Благодаря
А после има ли някаква процедура по обезвъздушаване или системата се обезвъздушава сама?

А после има ли някаква процедура по обезвъздушаване или системата се обезвъздушава сама?
- Благовест
- Мнения: 2117
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат Б5.5 2001г. AWT- работна температура
Сама се обезвъздушава.Пълниш до "Макс",стискаш по 2,3 пъти маркучите,палиш и изчакваш да загрее,за да провериш парното.Проверяваш нивото следващите 2 дни(преди палене,на студен двигател),понеже е нормално да падне нивото.
Общо взето е това.А за оплътнението на термостата-винаги се слага ново!
Общо взето е това.А за оплътнението на термостата-винаги се слага ново!

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: bahyr и 54 госта