



1.8T vs 1.6/1.8
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: 1.8T vs 1.6/1.8
За поддръжка на 1,8Т не бих се тревожил толкова. Една такава турбина е 300-400лв втора ръка и като цяло се намират читави. Много "проекти" има и хората продават изрядни стокови турбини. Маховика също рядко се разбива. 

- focke-wulf
- Мнения: 218
- Регистриран на: Нед 28 окт 2007 15:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: 1.8T vs 1.6/1.8
Здравей, и аз преди време бях пред подобна "дилема". Даже бях склонен към покупка на Голф 4 2.0, щото толкова ми беше писнало от обикаляне и огледи на някакви "перфектни уникати". Ето и моя опит с покупката на А3 1.8Т AGU, дано мнението да е от полза:
1. Като цяло точно тези екземпляри не са много, повечето са съсипани от каране(кофти мотори и интериор, за сметка на лъснатия екстериор) или удряни, най-често и двете.
2. Търси си стокова кола, шанса да попаднеш на читава такава е много по-голям, отколкото да дадеш 5000 лева за бегачката, която много върви и е понаправена от собственика, който е имал полюции свързани с 400 метра и 0-100. Добре и истински направените 1.8Т-та струват доста повече.
3. Предполагам си наясно, че каквото и да вземеш 1.6/1.8(Т), нищо няма да е с цените на RF-чето. И тези 1000 лева, които си отделил са прекалено малко, имайки предвид колко струват частите:
-първоначално обслужване - 500-600 лева
-газ (при положение, че си решил да слагаш) - поне 1000 лева
-дискове, накладки, гуми (ако се налага)
И най-тежката графа, като на всяка друга кола - непредвидените разходи, тук тези 1000 лева могат да се изпарят само покрай дебитомера и разни други дреболийки, които има смисъл да се купуват само нови оригинални. Все пак пиши едно ЛС, ако искаш мога да ти дам по-подробна информация за частите, които съм сменил по моето А3.
Повечето неща сигурно са ти ясни, но... в истината е в приказката за брадата и гребенчето.
1. Като цяло точно тези екземпляри не са много, повечето са съсипани от каране(кофти мотори и интериор, за сметка на лъснатия екстериор) или удряни, най-често и двете.
2. Търси си стокова кола, шанса да попаднеш на читава такава е много по-голям, отколкото да дадеш 5000 лева за бегачката, която много върви и е понаправена от собственика, който е имал полюции свързани с 400 метра и 0-100. Добре и истински направените 1.8Т-та струват доста повече.
3. Предполагам си наясно, че каквото и да вземеш 1.6/1.8(Т), нищо няма да е с цените на RF-чето. И тези 1000 лева, които си отделил са прекалено малко, имайки предвид колко струват частите:
-първоначално обслужване - 500-600 лева
-газ (при положение, че си решил да слагаш) - поне 1000 лева
-дискове, накладки, гуми (ако се налага)
И най-тежката графа, като на всяка друга кола - непредвидените разходи, тук тези 1000 лева могат да се изпарят само покрай дебитомера и разни други дреболийки, които има смисъл да се купуват само нови оригинални. Все пак пиши едно ЛС, ако искаш мога да ти дам по-подробна информация за частите, които съм сменил по моето А3.
Повечето неща сигурно са ти ясни, но... в истината е в приказката за брадата и гребенчето.

- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: 1.8T vs 1.6/1.8
Принципно затова търся и кола с газ.Относно обслужването не е проблем,защото частите са ми -30% и без пари за труд...цената става доста под 500-600лв
Не се притеснявам от това нещо.Тази дето ще я гледам е последната 1.8Т което ще видя и след това се насочвам към 1.6.Така че или ще взема тази за 5 палки с газ и глупостите или няква 1.6 за 4 пак с газ ги има бол.А и от РФ-а съм претръпнал...там сменях бая работи и винаги цените са били дебели....ама както и да е.Смятам че със заплатата която имам ще я поддържам подобаващо..затова и гледам по-скромна кола.Мога да взема нова и по-скъпа с пари на заем от родителите ми примерно,но не искам/

- Supawiza
- Мнения: 996
- Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: 1.8T vs 1.6/1.8
И кой мотор от 1,6 ще вземеш ми е интересно?
Моят съвет е да бягаш далече от 1,6 ако искаш го приемай.
Само ще спомена скоростни кутии и дросели.
Моят съвет е да бягаш далече от 1,6 ако искаш го приемай.
Само ще спомена скоростни кутии и дросели.
- JUSTICE_G
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пон 24 сеп 2012 14:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница / София
Re: 1.8T vs 1.6/1.8
1.8Т е много корав, мощен, еластичен и приятен за каране мотор. Освен това чудесно се разбира с газов инжекцион, а разходът му изобщо няма да е много по-висок от този на "ПОКОЙНИКА" 1.6 или на подвижния некролог 1.8 20В. За сметка на това, вървежът ще е подобаващ.
- MK4
- Мнения: 1957
- Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARY 2003
- Местоположение: София
Re: 1.8T vs 1.6/1.8
И аз имам наблюдения върху добре настроени газови инжекциони на 1.8Т, вървят без грижи.
Въпроса е да я караш стокова, защото при ъпгрейди вече става тегаво с газта.
Въпроса е да я караш стокова, защото при ъпгрейди вече става тегаво с газта.
- bbboiko2004
- Мнения: 4295
- Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
- Автомобил: VW Polo 2f
- Двигател: 3f - 1993
Re: 1.8T vs 1.6/1.8
До колкото съм запознат, на газ може да се кара до 1 бар, над това налягане газта се втечнява и не може да се кара 

- wmalevski
- Мнения: 282
- Регистриран на: Нед 03 май 2009 21:52
- Автомобил: Golf Mk5
- Двигател: R32 DSG
- Местоположение: София
Re: 1.8T vs 1.6/1.8
Карах пассат 1.8Т на газ близо 2 години, малко над 60 000 км му направих. Турбина не съм сменял, както и съединител. А това че 1.8Т и газ не вървели в едно изречение са пълни глупости. По мотора не съм имал никакви забележки, патих от окачване, интериор, климатроник, хидравлика, ама мотора беше перфектен. Според мене на по-малко купе ще е и по-добре, защото ще гори по-малко и върви повече.
- JUSTICE_G
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пон 24 сеп 2012 14:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница / София
Re: 1.8T vs 1.6/1.8
Ето, мнението на колегите, изказали се след мен, също е в подкрепа на моето твърдение. Ще си позволя да вкарам малко ОФФтопик и да дам един пример на автора на темата.
По стечение на обстоятелствата, миналата година за период от около 2 месеца карах АСТРА, с мотор 1.4 16В, 90 коня. Този мотор беше толкова спънат, че за да върви нормално извънградско, се налагаше постоянно да го пъна, да изцеждам скоростите и вътре да бучи така все едно всеки момент ще се пръсне. Да споменавам ли какво се слуваше с 4-ма души, багаж и климатик? Отговорът е прост - забравете изпреварванията на Тировете и изкачването на магистралните баири на пета скорост.
Та, за 2 месеца и навъртях около 5000 км само на бензин /нямаше газ/.
Извънградско ми даваше винаги разход между 7 и 10 на 100
Градското беше около 12.
Представи си какво ще стане ако караш Пасат с мотор 1.6, на който купето е по-тежко от на въпросната Астра-ще се мъчи и ще гори като ламя.
За сравнение - 1.8Т на бензин ми гори около 12 градско, а извънградско при нормално и спокойно каране без проблем слиза на 7 на 100. Нормалното извънградско е 8-9. Виждаш че за същия разход караш доста по-мощен и еластичен мотор, изпреварваш с лекота, не тормозиш постоянно двигателя в критични обороти, имаш въртящ момент още от 1750 оборота и още хиляди предимства + доказаната здравина на този мотор. Освен това, следвайки правилото че бързият мотор може да се кара и бавно, но бавният не може бързо, се сещаш че когато искаш адреналин, винаги можеш да го получиш от 1.8Т. Проблемът е че хората, които си взимат 1.8Т почти винаги го карат на ръчка и не могат да засекат реалния разход при спокойно каране. Но причината си е в самия мотор - не те сдържа да го караш като баба.
Освен това, една бърза справка в каталожните данни на различните мотори също потвърждава нищожната разлика в разходите им.
Затова моят съвет е - ако за теб шофирането не е придвижване от "точка А" до "точка Б", ако разлика от 1 литър на 100 не те притеснява и ако искаш здрав и мощен мотор, тогава вземи 1.8Т.
По стечение на обстоятелствата, миналата година за период от около 2 месеца карах АСТРА, с мотор 1.4 16В, 90 коня. Този мотор беше толкова спънат, че за да върви нормално извънградско, се налагаше постоянно да го пъна, да изцеждам скоростите и вътре да бучи така все едно всеки момент ще се пръсне. Да споменавам ли какво се слуваше с 4-ма души, багаж и климатик? Отговорът е прост - забравете изпреварванията на Тировете и изкачването на магистралните баири на пета скорост.
Та, за 2 месеца и навъртях около 5000 км само на бензин /нямаше газ/.
Извънградско ми даваше винаги разход между 7 и 10 на 100
Градското беше около 12.
Представи си какво ще стане ако караш Пасат с мотор 1.6, на който купето е по-тежко от на въпросната Астра-ще се мъчи и ще гори като ламя.
За сравнение - 1.8Т на бензин ми гори около 12 градско, а извънградско при нормално и спокойно каране без проблем слиза на 7 на 100. Нормалното извънградско е 8-9. Виждаш че за същия разход караш доста по-мощен и еластичен мотор, изпреварваш с лекота, не тормозиш постоянно двигателя в критични обороти, имаш въртящ момент още от 1750 оборота и още хиляди предимства + доказаната здравина на този мотор. Освен това, следвайки правилото че бързият мотор може да се кара и бавно, но бавният не може бързо, се сещаш че когато искаш адреналин, винаги можеш да го получиш от 1.8Т. Проблемът е че хората, които си взимат 1.8Т почти винаги го карат на ръчка и не могат да засекат реалния разход при спокойно каране. Но причината си е в самия мотор - не те сдържа да го караш като баба.

Освен това, една бърза справка в каталожните данни на различните мотори също потвърждава нищожната разлика в разходите им.
Затова моят съвет е - ако за теб шофирането не е придвижване от "точка А" до "точка Б", ако разлика от 1 литър на 100 не те притеснява и ако искаш здрав и мощен мотор, тогава вземи 1.8Т.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: 1.8T vs 1.6/1.8
Абе вие с това 1,8Т се побъркахте. Първо става въпрос за Ауди А3 и на него 1,8 20V атмосферка му е напълно достатъчен и освен това в завой на мокър път няма да ти бяга предницата при всяко подаване на газ.
На тая колица малка 1,8Т ако е quattro ще е супер, но на предно атмосферката е по-приятна за каране и по приятна за джоба.
На тая колица малка 1,8Т ако е quattro ще е супер, но на предно атмосферката е по-приятна за каране и по приятна за джоба.
- wmalevski
- Мнения: 282
- Регистриран на: Нед 03 май 2009 21:52
- Автомобил: Golf Mk5
- Двигател: R32 DSG
- Местоположение: София
Re: 1.8T vs 1.6/1.8
Колега, хайде да не се "побъркваме", купи си гуми и няма да ти бяга предницата. Мисля че в А3, 1.8Т има ЕСП, стига глупости, щяла да бяга предницата, то ако не можеш да си владееш колата и с 50 коньова може да се пребиеш. Хобито ми е 1.8Т в 1-ца, която е доста по-лека от А3-ката и когато съм карал на мокро и съм се съобразявал с пътните условия не съм имал никакви проблеми. Пък и 1.8Т-то е 210Нм, не е 300, ако трябва да сме точни, за 40Нм, проблем ли ще правим 

- JUSTICE_G
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пон 24 сеп 2012 14:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница / София
Re: 1.8T vs 1.6/1.8
radi_nrj написа:Абе вие с това 1,8Т се побъркахте. Първо става въпрос за Ауди А3 и на него 1,8 20V атмосферка му е напълно достатъчен и освен това в завой на мокър път няма да ти бяга предницата при всяко подаване на газ.
На тая колица малка 1,8Т ако е quattro ще е супер, но на предно атмосферката е по-приятна за каране и по приятна за джоба.
Прав си, но аз съм на принципа "колкото повече, толкова повече". Дори да приемем, че 1.8 ще е достатъчен, аз лично, при разлика в рахода от 1 литър, винаги бих избрал 1.8Т. Той ще бъде предостатъчен

- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: 1.8T vs 1.6/1.8
Не ме разбра! Просто искам да обясня, че атмосферния вариант на този мотор също не е за изхвърляне и даже в определени условия си има предимства.
- JUSTICE_G
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пон 24 сеп 2012 14:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница / София
Re: 1.8T vs 1.6/1.8
Да, съгласен съм с теб. Конкретно в купето на А3 наистина е приемлив като поведение. Проблемът му само е, че е доста слаб в ниските, въртящият му момент е изнесен в доста по-високи обороти и с две думи под 3000 оборота няма никой. Ако искаш по-прилична динамика, трябват и по-високи и прилични обороти, съчетани с по-висок разход и тогава всичко е наред. При 1.8Т това е избегнато от турбината, която е свалила въртящият момент още на 1750 оборота, а пълната сила на мотора започва да се усеща още от 2300-2500 оборота и нагоре.
Re: 1.8T vs 1.6/1.8
bbboiko2004 написа:До колкото съм запознат, на газ може да се кара до 1 бар, над това налягане газта се втечнява и не може да се кара
Когато газта достигне това налягане тя вече е примесена с въздуха. Няма как да се втечни тново.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта