Пасат Б6 2006 BMP проблем DPF - съвети?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
julisimo
Мнения: 99
Регистриран на: Сря 24 авг 2005 9:24
Автомобил: VW Passat DSG
Двигател: BMP 2006
Местоположение: Благоевград

Пасат Б6 2006 BMP проблем DPF - съвети?

Мнениеот julisimo » Вто 02 окт 2012 22:54


Здравейте,
преди 2 седмица ми светна небезизвестната лампичка за още по-известния филтър за твърди частици.
Колата ми е на 230000км и може би 60% от карането ми е градско...но досега не ме беше притеснявала с този проблем. Още същия ден ми се наложи да изляза извънградско.. и след 20на км изгасна. Досетих се, че се е позачистил.
Миналата седмица обаче отново светна.. и макар, че пробвах отново на извънградско - не изгасна. След бърз преглед по форумите, кабелчето и лаптопа, вкарах в принудителна регенерация.. процента на запушване беше около 46%. Отново след 20-30км се изчисти до 5-6%, изгасна всичко... и се успокоих.
Обаче днес, по пътя за София ми светна отново. Нямаше как да се връщам и продължих. Обаче при навлизането в София ми светна и реотана (премигвайки) и изписа грешка Engine Fault и още една лампа светна. Направо изтръпнах...изгасих всичко и започнах да звъня телефоните. След няколко съвета (с майстори), ме увериха, че мога да я карам и така, колкото да се прибера, и грешката с реотана е свързана с филтъра... И като се прибера, след това ще го мислим.
Прибрах се успешно. Закачих я веднага на компа.. и проверих грешките.
Ето и log.txt: http://dox.bg/files/dw?a=4887b79206.
След изчистването: http://dox.bg/files/dw?a=806e76e6ab
За съжаление не се изчисти грешката с реотанчето...(но поне изгасна другата лампичка, с "кранчето"), реших да пусна отново регенерацията и потеглих.
Най-странното обаче бе, че "изчистването" спря на около 30% :( . Забелязах също така, че температурите на MVB 075.1, MVB 075.2 и MVB 075.4 паднаха осезаемо. Бяха около 400-500 градуса...като накрая без значение от оборотите и скоростта спаднаха на около 200 градуса.
Което ме води на мисълта, че явно температурата е много ниска и частиците не могат да изгорят. А защо паднаха температурите - не знам. Колата не загуби мощност, нямах пушек отзад..
Някакви съвети, идеи? Да го махам ли този филтър (мненията по форума са разнозначни).

Благодаря предварително на всички, които се стърпяха да изчетат десетките редове.




Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Пасат Б6 2006 BMP проблем DPF - съвети?

Мнениеот Andonov » Сря 03 окт 2012 6:45


Ще ти отговоря кратко : Ако си мазохист - не го махай.


Потребителски аватар
maimo
Мнения: 966
Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
Автомобил: GOLF 5 GTI
Двигател: AXX-2005
Местоположение: Варна

Re: Пасат Б6 2006 BMP проблем DPF - съвети?

Мнениеот maimo » Сря 03 окт 2012 8:16


смени си датчика g450 този които седи под кората на двигателя в едно сребърно- 56лв :)


J_O_E
Мнения: 101
Регистриран на: Сря 20 юни 2007 9:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Пасат Б6 2006 BMP проблем DPF - съвети?

Мнениеот J_O_E » Чет 04 окт 2012 1:39


Съгласен съм с колегата maimo,датчик G450 е дефектирал според мен,това го преживях и аз. Купих си датчика от WV ( околовръстен път) за 110 лв,възможно е и да го има и по евтин някъде както е написал колегата,незнам. Взимаш датчика и отиваш при Brezel да ти премахне DPF-a софтуерно,след това търсиш майстор който да го свали и да го изтърбуши,слагаш филтъра обратно и забравяш за век и веков за него :bishop eusa Въпросния датчик се сменя много лесно,ще се справиш и сам,стига да не си с две леви :lol:


julisimo
Мнения: 99
Регистриран на: Сря 24 авг 2005 9:24
Автомобил: VW Passat DSG
Двигател: BMP 2006
Местоположение: Благоевград

Re: Пасат Б6 2006 BMP проблем DPF - съвети?

Мнениеот julisimo » Пет 05 окт 2012 9:33


Здравейте момчета,
поръчах датчик, ще чакам да пристигне и ще го сменим.
Само не разбрах, ако ще махам филтъра, защо да го сменявам този датчик?


julisimo
Мнения: 99
Регистриран на: Сря 24 авг 2005 9:24
Автомобил: VW Passat DSG
Двигател: BMP 2006
Местоположение: Благоевград

Re: Пасат Б6 2006 BMP проблем DPF - съвети?

Мнениеот julisimo » Пон 08 окт 2012 17:40


Здравейте момчета,
взех датчик (дори не беше нов, а свален от някакъв БУС на който са му сменявали целия филтър), но определено имаше разлика, защото щом го сменихме и излязох извънградско, филтъра започна веднага да се регенерира.
Стигна до 0% и определено се успокоих. Единственото ми малко разочарование бе, че щом влязох в града... и след 5-10 мин, % на филтъра се качи на 15. Но пък не мръдна повече и след 30-на минути каране.
Възможно ли е все пак филтъра да е перманентно запушен до 15%?
Вероятно ще се мисли в най-скоро време да се маха, че не искам да преживявам отново цялата драма.

Благодаря на всички отзовали се. :bowdown


Потребителски аватар
maimo
Мнения: 966
Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
Автомобил: GOLF 5 GTI
Двигател: AXX-2005
Местоположение: Варна

Re: Пасат Б6 2006 BMP проблем DPF - съвети?

Мнениеот maimo » Пон 08 окт 2012 19:54


според мен това са нормални стоиности,по-добре като не свети не пипаи :)


J_O_E
Мнения: 101
Регистриран на: Сря 20 юни 2007 9:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Пасат Б6 2006 BMP проблем DPF - съвети?

Мнениеот J_O_E » Вто 09 окт 2012 1:04


До колкото съм запознат на тия филтри им давали 130-140 000 км пробег,моя се запуши на 260 К. Ако имаш време и пари,моя съвет е да го махнеш защото според мен той прецаква тоя датчик G450 по точно от по високата температура която се образува от запушения филтър. Също така мисля,че си направил грешка като не си купил нов датчик,тия нашите датчици са от дефектните ако мога така да се изразя,по новото поколение датчици са започнали да ги произвеждат след 2008-2009 нещо такова беше,това ми го казаха във VW. Та мисълта ми е,че ако тоя датчик който си го взел от някакъв бус е от старото поколение има голяма вероятнос пак да изгърми. Всичко написано по горе е мое виждане,не съм сигурен на 100%,че всичко написано е вярно.


frec
Мнения: 323
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Пасат Б6 2006 BMP проблем DPF - съвети?

Мнениеот frec » Вто 09 окт 2012 8:20


julisimo написа:Здравейте момчета,
взех датчик (дори не беше нов, а свален от някакъв БУС на който са му сменявали целия филтър), но определено имаше разлика, защото щом го сменихме и излязох извънградско, филтъра започна веднага да се регенерира.
Стигна до 0% и определено се успокоих. Единственото ми малко разочарование бе, че щом влязох в града... и след 5-10 мин, % на филтъра се качи на 15. Но пък не мръдна повече и след 30-на минути каране.
Възможно ли е все пак филтъра да е перманентно запушен до 15%?
Вероятно ще се мисли в най-скоро време да се маха, че не искам да преживявам отново цялата драма.

Благодаря на всички отзовали се. :bowdown


на моя ДПФ нищо си му нямаше видимо - никога не ми беше светвал нито да му правя регенерация принудително. Просто както казваш взе сам да си се регенерира през по-малко от 100 км градско. ейтака както казваш - караш 10 км градско и гледаш - качва се %та. И му реших проблема - както JOE e описал (без смяна на датчик, при мен уж работи). винаги си се чистеше до 0% и като съм карал извънградско и го проверя после - винаги пак около 0%. но махането му - спокойно мога да кажа е едно от най-хубавите неща което се е случило на колата :)


julisimo
Мнения: 99
Регистриран на: Сря 24 авг 2005 9:24
Автомобил: VW Passat DSG
Двигател: BMP 2006
Местоположение: Благоевград

Re: Пасат Б6 2006 BMP проблем DPF - съвети?

Мнениеот julisimo » Сря 17 окт 2012 14:08


Благодаря на всички отзовали се.
За съжаление филтъра продължи да се задръства, и с прекрасната помощ на Brezel, вече е отстранен софтуерно, остава само физически да го премахнем. И дано приключат тези саги :)


frec
Мнения: 323
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Пасат Б6 2006 BMP проблем DPF - съвети?

Мнениеот frec » Пет 19 окт 2012 12:04


не се бави много с махането . да не се запуши нацяло, че сега вече няма регенерации..


julisimo
Мнения: 99
Регистриран на: Сря 24 авг 2005 9:24
Автомобил: VW Passat DSG
Двигател: BMP 2006
Местоположение: Благоевград

Re: Пасат Б6 2006 BMP проблем DPF - съвети?

Мнениеот julisimo » Пон 22 окт 2012 15:44


Премахнат е и физически, вътрешностите бяха тотално задръстени... въобще не зная как са минавали газовете дори..
Първи впечатления:
- може само да ми се струва, но колата като, че върви осезаемо по-добре. Турбото реагира малко побързо и самото "замисляне" е с една идея по-малко..
- може би леко усилване на шума, май чувам турбото по-осезаемо. Казаха ми, че сега като е разна кутията, ще кънти малко повече :)
- и на мен ми е по-леко, и на джоба... и че няма да го мисля.

Благодаря на всички отзовали се.


rostislav1998
Мнения: 234
Регистриран на: Съб 24 яну 2009 22:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: Пасат Б6 2006 BMP проблем DPF - съвети?

Мнениеот rostislav1998 » Пон 22 окт 2012 15:53


Любопитно ми е вашите коли освен с dpf филтър имат ли катализатор,и ако да ,махали се и той след отстраняване на dpf-филтъра.


J_O_E
Мнения: 101
Регистриран на: Сря 20 юни 2007 9:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Пасат Б6 2006 BMP проблем DPF - съвети?

Мнениеот J_O_E » Пон 22 окт 2012 22:56


До колкото съм запознат,ДПФ-а играе ролята на катализатора,нямаме отделен катализатор.


Потребителски аватар
VRPerformance
Мнения: 128
Регистриран на: Пет 02 яну 2009 4:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Пасат Б6 2006 BMP проблем DPF - съвети?

Мнениеот VRPerformance » Вто 23 окт 2012 16:31


точно така,на колкото съм махал ДПФ-ите на 2.0tdi 140кс е само ДПФ и няма катализатор

julisimo написа:Най-странното обаче бе, че "изчистването" спря на около 30% :( . Забелязах също така, че температурите на MVB 075.1, MVB 075.2 и MVB 075.4 паднаха осезаемо. Бяха около 400-500 градуса...като накрая без значение от оборотите и скоростта спаднаха на около 200 градуса.
Което ме води на мисълта, че явно температурата е много ниска и частиците не могат да изгорят. А защо паднаха температурите - не знам.
температурата е паднала защото регенерацията е спряла 8)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: televes и 51 госта