Обикновено АГУ на PF мотор, монтиране без плочка

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12120
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Обикновено АГУ на PF мотор, монтиране без плочка

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 06 окт 2012 9:24


Чудех се как да формулирам заглавието, така мисля е най - разбираемо. Та имам двигател ПФ с монтирана отдавна обикновена уредба, като изпарителя е при радиатора, а газта влиза с плочка при дебитомера е така
Изображение Изображение
Честно казано си нямам много добра идея от действието на самата газова уредба, но някога когато имах голф с карбуратор, изхвърлих плочката която беше под въздушния филтър, разпробих и монтирах щуцери да подават газта точно над дросела. От тая интервенция, работата на газ и разхода значително се подобриха.
Тук обаче имам пълния инжекцион и газта влиза пред дебитомера заедно с въздуха. Както разсъждавам аз, първо самата плочка стеснява проходния отвор заради конструкцията си, второ дебитомера, вече не мери само въздух а направо гориво-въздушна смес и може би това бърка работата му.
Та в тоя ред на мисли, не би ли било удачно газта да се монтира примерно с 2 щуцера където съм отбелязал на тая снимка?
Изображение
Въпроса ми е за ефективността на такова решение, дали би било удачно изобщо, също така не ми е ясно защо при мен е монтиран тройник, който разделя с два маркуча към двигателя, пък е с една обща врътка за регулиране? Не би ли било възможно след тройника да е само един маркуч, какви са предимствата и разликите на двата и единия маркуч /предполагам по-равномерно разпръскване на горивото посредством плочката/
Та ако със щуцерите макар и два, монтирани пред двете клапи не става, би ли станало с плочка каквато съм виждал на КР, монтирана директно пред клапите на главата на инжекциона!? Трудно се намират такива плочки обаче, но не е невъзможно и стругарче да я изработи.
Други варианти за подаване на газта по- близо до дросела са или на мястото на картерната вентилация директно в маркуча или на мястото на стъпковото моторче, пак във въздуховода, но там вече пак става далече от дросела.
Та ще ми е интересно да чуя мнения по този казус, на първо четене мисля че ако газта е там неочакваните гърмежи ще намалея или ще изчезнат напълно, може би!




Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Обикновено АГУ на PF мотор, монтиране без плочка

Мнениеот pedalchobaba » Съб 06 окт 2012 21:06


Колега, всякакви опити да се вкара газта след дебитомера, на този модел едва ли биха дали резултат. Конструкцията на дебитомера е такава, че клапата му се държи от една пружина. Когато двигателя развърти буталата, вакума засмуква въздух, който преминавайки през дебитомера преодолява съпротивлението на пружината, а оста на клапата се движи по един реостат и така компютъра получава информация за преминалото количество въздух под формата на стойности в омове.
Помисли сега, ако монтираш газта след дебитомера, когато двигателя "засмуче", какво ще му е най-лесно. Май да дърпа само газ от изпарителя и изобщо няма да успее да отвори клапата, а от там и да вземе какъвто и да е въздух.
Това, че имаш два маркуча, а един кран изобщо не трябва да те притеснява. Навремето Пасата ми беше с оригинална плочка на BRC, а тя си беше само с един вход. Това с двойното захранване си е останало от времето на карбураторите с първа и втора камера, но в твоя случай е без значение. Някой ще каже, че е за по-добро смесообразуване, но това едва ли е така.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12120
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Обикновено АГУ на PF мотор, монтиране без плочка

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 07 окт 2012 7:12


Виж, това не се бях сетил, че като засмуче двигателя, ще дърпа много после през изпарителя отколкото през дебитомера


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: Обикновено АГУ на PF мотор, монтиране без плочка

Мнениеот Mapoka » Сря 17 окт 2012 16:52


К.Одаджийски написа:Виж, това не се бях сетил, че като засмуче двигателя, ще дърпа много после през изпарителя отколкото през дебитомера

Това лесно се преодолява с маркуч изравняване на налягането, той обаче има друг проблем почти задължително иска плочка и с него отпада идеята за щуцерите.
Имайте предвид обаче че при карбуратора се разпробива в най стеснената част на карбуратора и така пак си се получава ефекта на плочката.
Имаше тема в която 2Е беше направено с плочка тип ABF и с изравняване на налягането, по спомени колегата беше много доволен и май даже нямаше и бензин а си палеше направо на газ.

Edit
това май беше темата и сега като се зачетох, май няма да е много приложима понеже стъпковото няма да има от къде да взема готова смес


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12120
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Обикновено АГУ на PF мотор, монтиране без плочка

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 18 окт 2012 17:00


Не съм я знаел тази тема, но тя отговаря на въпроса ми, значи има начин :bowdown
Иначе стъпковия мотор по принцип само въздух смуче от преди дросела и го пуска към колектора, може да си остане същото без да се пипа. Въпроса е дали ще е нужно изравняване на налягането на изпарителя или не, но това е съвсем малък проблем лесно разрешим.
Още тая вечер отивам да приказвам с газаджията да видим какво ще измислим.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12120
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Обикновено АГУ на PF мотор, монтиране без плочка

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 23 окт 2012 9:25


Е такъв смесител ми трябва на мен
Изображение
Има го в магазина за 24 наши пари, ще трябва да намеря обаче един за да пробвам с него :D


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: Обикновено АГУ на PF мотор, монтиране без плочка

Мнениеот Mapoka » Вто 23 окт 2012 17:16


К.Одаджийски написа:Е такъв смесител ми трябва на мен

Има го в магазина за 24 наши пари, ще трябва да намеря обаче един за да пробвам с него :D


Забравих че PF-а е с дросел като механичната инжекция facepalm
Мисля си че тая плочка наистина ще ти е перфектна понеже, бронзовия щуцер е за изравняване на налягането, а страничния е за стъпковото моторче (за да може да поема газ със въздух, не само въздух и да обеднява), и всъщност се получава газово също като на механичната инжекция.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12120
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Обикновено АГУ на PF мотор, монтиране без плочка

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 23 окт 2012 18:09


Намерих една плочка за проба, първо тоя за изравняване на налягането ще го затисна, а по най- простия начин, на е тая снимка
Изображение
ще разменя местата на стъпковото моторче и картерната вентилация /снимката е стара и картерната вентилация тогава беше пусната свободно, тоя варкуч затапен с тапа/. Така стъпковия ще взема горивна смес, не само въздух, а пък вентилацията от мотора ще си влиза почти на същото място. В последствие ако е необходимо изравняване на налягането на изпарителя ще си го надупча и ще го закача на мястото което е на плочката, мога и на плочката още един отвор да направя за изравняването, а този с бронзовия щуцер да го ползвам за стъпковия мотор, само вътре трябва да му обърна отвора. Ще почвам да експериментирам вече, ма пусто време тая седмица никакво няма.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12120
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Обикновено АГУ на PF мотор, монтиране без плочка

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 24 окт 2012 20:59


Монтирах тая вечер плочката и вързах изпарителя и стъпковия мотор, за 2-3 навити километри съм впечатлен от вървежа на колата, доста бързо се развива от ниски до 5000 оборота, разхода след някой и друг ден и още настройки ако са необходими.
Изображение


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12120
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Обикновено АГУ на PF мотор, монтиране без плочка

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 29 окт 2012 8:49


Такаааа, върнах си старата плочка при филтъра и вече не мисля че ще се занимавам повече, поне нямам нерви. С големи очаквания и кеф я монтирах тая при дросела обаче ефекта който постигнах е 20+ на 100км градско каране, вървенето прилично, но разхода огромен. Само да кажа, че настройките на газта не съм ги правил аз, а ходих при мой приятел с газ анализатор, ходил е на курсове за газови уредби и си ги чува момчето тия АГУ. Въртяхме доста настройки, като най- ниското беше 18 на 100 градско каране с надупчен изпарител да взима вакум от плочката, но толкова. Сутринта си върнах старата плочка при филтъра, за да запаля се наложи да отвия пружината на мембраната с 4-5 оборота иначе нямаше палене. Плочката за дросела я бях взел назаем за проба и днес ще си я върна на човека и те така те. Продължавам си по стария начин с който бях докарал последно доста приличен вървеж и 13 на 100 градски разход :D


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Обикновено АГУ на PF мотор, монтиране без плочка

Мнениеот stefan4o » Пон 29 окт 2012 9:34


Одаджийски, а според твоя приятел с газ-анализатора на какво се дължи такава голяма разлика. Щото е доста фрапантна, причина все трябва да има. Би ми било интересно, досега следих темата с голям интерес. Аз единственото, за което се сещам, четейки темата и:
Сутринта си върнах старата плочка при филтъра, за да запаля се наложи да отвия пружината на мембраната с 4-5 оборота иначе нямаше палене.

е, че с тая "горящата" плочка си имал далеч по-силен вакуум, понеже 4-5 оборота на винта на изпарителя си е цифра :!: За пример давам при мен - подмяната на 26мм дифузер на плочката с такъв 32мм - корекцията от винта на изпарителя беше максимум 2-3 оборота по спомен (тая на тройника да не я коментираме).
Ако може и още един въпрос, докато не си върнал горелката - с какво фИ е диаметърът на дифузьора й? И какъв е диаметърът на "икономичната" плочка?


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Обикновено АГУ на PF мотор, монтиране без плочка

Мнениеот muns61 » Пон 29 окт 2012 18:34


Един жокер - как клапата на дебитомера да стои отворена на газ?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12120
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Обикновено АГУ на PF мотор, монтиране без плочка

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 30 окт 2012 7:01


Ф30 измерих горящата плочка, тая с която съм в момента не я знам колко точно е но така на външен вид ми изглежда същия размер.
muns61 написа:Един жокер - как клапата на дебитомера да стои отворена на газ?

Стрелката отгоре може да се закрепи в каквото положение си желаеш с малко телчица.


Потребителски аватар
Lifeguard
Мнения: 664
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
Двигател: AHU_AKU
Местоположение: Русе

Re: Обикновено АГУ на PF мотор, монтиране без плочка

Мнениеот Lifeguard » Сря 14 ное 2012 19:35


Как се прави това изравняване.Има ли файда от него и точно за кво се прави? Може ли някакви снимки?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12120
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Обикновено АГУ на PF мотор, монтиране без плочка

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 14 ное 2012 21:54


Изравняването на налягането се прави за да има възможност за реглаж на изпарителя, да е по- чувствителна мембраната и с по- голям диапазон.
Ето къде се пробива изпарителя и се монтира един щуцер на него маркуча който отива в плочката, в случая с тази плочка която аз ползвах, най- тънкия щуцер.
Изображение



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта