Bora, 1999 г., AGR - липса на мощност и стана тромава

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
malkia_s
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 18 яну 2009 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Bora, 1999 г., AGR - липса на мощност и стана тромава

Мнениеот malkia_s » Нед 28 окт 2012 20:08


Здравейте колеги.
Вчера като реших да "поизчистя нагарите" и изведнъж колата "заби" муцуна. Почна трудно да набира и стана тромова. На място двигателя си има "ряз" и не пуши.
Единствено което забелязах е че не ми чука Синосуидалния клапан (мисля че така се казва). Няколко пъти при палене го чухме да почуква за няколко секунди и после спираше.
Днес с един комшия я закачихме на ВАГ-КОМ, но само да свалим грешките:
2 Faults Found:
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 35-00 - -
17957 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1549 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

Четох темите във форума и явно трябва да се прави пълна диагностика и чистене на турбо, клапани, пътища и т.н.
Моля за съвет откъде да почна или координати за свестен майстор около Враца.




Потребителски аватар
malkia_s
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 18 яну 2009 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Bora, 1999 г., AGR - липса на мощност и стана тромова

Мнениеот malkia_s » Пон 29 окт 2012 8:09


След още четене и ровене излезе че втората грешка е:

17957
P1549
Boost Pressure Contr.Valve Short to Ground
какво означава?

Иначе клапана който вече не чука е този който управлява налягането на турбината. Номера му е "026 906 283 J"
Снощи му мерихме и напрежението което достига до него от 4 до 5,6 волта (защото сработи за малко)
Другия клапан за EGR е с номер 1H0 906 627
Единия клапан е Н75 а другия?


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Bora, 1999 г., AGR - липса на мощност и стана тромова

Мнениеот Zinoto » Пон 29 окт 2012 8:35


Другия е N18, търси N75 и го смени.


Потребителски аватар
malkia_s
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 18 яну 2009 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Bora, 1999 г., AGR - липса на мощност и стана тромова

Мнениеот malkia_s » Пон 29 окт 2012 9:36


Натам отиват нещата, но се оказа в Етката че клапана ми е с номер 028 906 283
А сега де?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Bora, 1999 г., AGR - липса на мощност и стана тромова

Мнениеот stefan4o » Пон 29 окт 2012 9:47


Колега, вариантите за тоя клапан са 2, предполагам ги дели рамата - до еди си коя година и месец е единият, после - другият. Попитай при дилъра във вашия град, но мисля, че този ти е оригиналният, клапанът е соленоид-ен т.е. електромагнитен:
Ето и малко инфо за него - раб.напрежение 12В (казваш, че отиват 5 !), замерете му и бобинката с какво съпротивление е. Такива клапанчета има в доста коли на ВАГ, дори и при Голф 2.
http://apavlov.pagesperso-orange.fr/alf ... si0050.pdf
Прикачени файлове
Clipboard01.jpg


Потребителски аватар
malkia_s
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 18 яну 2009 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Bora, 1999 г., AGR - липса на мощност и стана тромова

Мнениеот malkia_s » Пон 29 окт 2012 11:49


Да видях че са 2 модела според рамата. Поръчах си вече по каталог. А този с който съм бил излиза за бензинови двигатели. Явно е сменян преди (май са абсолютно еднакви няколкото вида на които попаднах).

Дано да е само от него. Притеснявам се от напрежението което достига - тези 5,6 волта (мерихме го на буксата). Разчитам че при вървеж и по-високи обороти трябва да се вдига напрежението.

Така и така ще разколачвам, мисля да прегдам и почистя всички останали клапани и маркучета.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Bora, 1999 г., AGR - липса на мощност и стана тромова

Мнениеот stefan4o » Пон 29 окт 2012 11:54


Аз не знам дали изобщо имат разлика дизел и бензин. То в основата си това е един трипътен клапан с един вход и два изхода - един отворен и един затворен. Да беше отипъл в някоя морга да си вземеш такъв, мисля, че този не е нещо по-специален от тоя примерно, който имам аз в шкафа си :roll: Има вариант да бъркам, ама гледайки схемичката изглежда по същия начин тоя клапан :wink: - бобинка с букса и три щуцера 8)
Неслучайно ти дадох оня ПДФ със съпротивлението. Тества ли го дали работи коректно тоя клапан (подаваш 12В на клемите му и гледаш дали работи - чува се щракване)? Щото накрая може да се окаже, че проблемът не е в него, а там, откъдето идва неговото захранващо напрежение. :!:


Потребителски аватар
malkia_s
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 18 яну 2009 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Bora, 1999 г., AGR - липса на мощност и стана тромова

Мнениеот malkia_s » Пон 29 окт 2012 12:14


Абсолютно си прав. За съжаление нямах възможност да го тествам с директно напрежение (на работа съм, вън вали). Другото което ми прави впечатление е че самата букса е някаква двойна. 53 лв ми искат, ще пристигне утре, така че имам време да го пробвам след работа.


Потребителски аватар
malkia_s
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 18 яну 2009 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Bora, 1999 г., AGR - липса на мощност и стана тромава

Мнениеот malkia_s » Сря 20 фев 2013 19:06


Да вдигна малко темата!
Смених клапана, вече си цъка, но малко по-различен звук и пак влиза в авариен режим и буха грешката при 3500 оборота някаде.
Гледам го тоя клапан че е със свет маркучи. Възможно ли е някой да е дал фира или да се е запушил?


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Bora, 1999 г., AGR - липса на мощност и стана тромава

Мнениеот Stivi » Сря 20 фев 2013 20:19


malkia_s написа:Гледам го тоя клапан че е със свет маркучи. Възможно ли е някой да е дал фира или да се е запушил?

Ами дооооста често се случва,при всякакви забивания първото което се прави /понеже е най-лесно/ е да се прегледат всички маркучета ама мнооого внимателно и после всичко останало !


Потребителски аватар
malkia_s
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 18 яну 2009 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Bora, 1999 г., AGR - липса на мощност и стана тромава

Мнениеот malkia_s » Сря 20 фев 2013 20:32


Или задръстен байпас на турбото, ама комшията който ми направи диагностиката незнае от де се вадят логове (човека е с БМВ и просто кабела става). Мисля че имаше добър майстор от Монтана - ако някой го знае да свирка?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Diliyan и 38 госта