Мисля, че въпроса трябва да бъде формулиран иначе - с какво зарядно устройство трябва да си зареждаме акумулатора, за да не го скапем преждевременно.
@L&R- ако твоето зарядно е от обикновените български, дето ги продаваха преди време и вътре освен трафа има само един селенов токоизправител мога да ти кажа, че не трябва да го държиш дълго време, защото този тип зарядни са най-гадните възможни. Вторичната намотка на празен ход дава над 20 волта (23-24 по спомени) и му разказва играта на аку-то, ако го държиш цяла нощ примерно. Ако зарядното ти е такова наглеждай го и когато акумулатора почне да отделя мехурчета (леко да кипи) тогава трябва да го откачиш. Ако имаш малко понятие от електроника намери си един мощен руски диод (за около 10А ток) и го сложи вместо селеновия изправител. Това е добро решение за елементарно модване на зарядното - единичен диод ще пропуска само положителния полупериод от променливото напрежение (което е синусоида както е известно) и така ще ударим с един куршум два заека - хем ще понижим зарядното напрежение почти два пъти, хем акумулатора ще бъда подложен на нещо като "тренировъчен" цикъл - ще се зарежда на импулси.
Добрите зарядни устройства имат схема за ограничаване на зарядния ток спрямо вътрешното съпротивление на акумулатора и обикновено са комбинирани с автоматично изключване на зареждането след достигане на необходимото напрежение. Което би трябвало да е 14.4 волта, както вече казаха по-горе.