Акумулаторен въпрос за химици и физици.

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Акумулаторен въпрос за химици и физици.

Мнениеот L&R » Сря 08 ное 2006 20:51


А сега кажете обосновано до колко волта трябва да се зарежда акумулатор(оловно-киселинен 12V) на зарядно устройство за да се възбуди добре без негативни последствия.
Срещам различни мнения из мрежата из между които най-вече:

14,4V
14,5V
15V


:roll:




Потребителски аватар
Tishku
Мнения: 3141
Регистриран на: Пон 16 яну 2006 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Бургас

Мнениеот Tishku » Сря 08 ное 2006 20:54


няколко пъти съм замервал при мен и всеки път клони на 14,4 :D


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 08 ное 2006 20:57


В системата на автомобила ясно.
2,4x6 = 14,4V.
Мисълта ми е на външно зарядно, не трябва ли малко повече.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Сря 08 ное 2006 20:58


Според мен най - правилно е да се зарежда с толкова, с колкото зарежда алтернатора на МПС-то. Един приятел си беше сложил един датчик, който му отчиташе постоянно тази стойност. Беше на Жигула и показваше в нормален режим на работа 13.5 - 14. За друго не знам, ама и аз клоня към 14.4 - 14.5. Все пак между двете стойности няма толкова голяма разлика. :wink:


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Сря 08 ное 2006 21:00


L&R написа:В системата на автомобила ясно.
2,4x6 = 14,4V.
Мисълта ми е на външно зарядно, не трябва ли малко повече.

Ами ако е "умрял" акумулатора може да се възбуди в началото с малко повече, ама то и без това в последствие пада, тъй че може само да си дойде на думата :wink:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 08 ное 2006 22:39


Без да съм химик или физик :lol: , да си кажа, че май най-добре е акумулатора да се зарежда с ток, а не с напрежение. Т.е., генератор на ток. Поне такива книжки бях чел навремето.
Та по тоя повод преди време бях ремонтирал едно руско зарядно, което зареждаше точно по ток. Имаше и режим "дозареждане". Доста ме сърбеше езика да му кажа на човека, че не става и да искам да му го откупя, но не ми е в стила. Оправих му го и чак тогава му казах, че ще се радвам, ако реши да го продава и ми се обади... Е, не го продаваше! Язък!


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 08 ное 2006 22:45


ток 1/10 от капацитета на акуто.. нормален заряд..
иначе ударен 1/5.. ма не е добре..


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Сря 08 ное 2006 22:47


радо, аз имам такова... :) и не се продава.
но си прав че акумулатор се зарежда с генератор на ток, и то колкото по-нисък тока толкова по-добре за акумулатора.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 08 ное 2006 22:49


@radotom и nii
Ако зареждаме с генератор на ток трябва да се ловим за напрежението за да преценим кога да спрем, та пак на първото питане :roll:


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Сря 08 ное 2006 22:59


...когато леко се затоплят двете странични стени на акумулатора...

мисля че е на 14.4в иначе


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Чет 09 ное 2006 8:43


L&R написа:@radotom и nii
Ако зареждаме с генератор на ток трябва да се ловим за напрежението за да преценим кога да спрем, та пак на първото питане :roll:


Maксималното напрежение на заряд на оловно-киселинен акумулатор е 2.4-2.6V на елемент, т.е. 14.4-15.6V за акумулатор с 6 елемента. Но с оглед увеличаване на живота не повече от 15V. Причините са, че освен Pb2+->Pb и обратно, почват подобни но необратими процеси с антимон или калций.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Мнениеот drago_tr » Чет 09 ное 2006 9:01


...За 18години шофьорство съм научил поне едно нещо....Ако сутрин се качиш в колата ,завъртиш ключа и тя не запали(ако си сигурен разбирасе че всичко по инсталацията ти е наред и си установил че проблема е в акомулатора) веднага го хвърляй и бягай в магазина за нов защото ще ти изеграе лоша шега. А сега за зимата си трябва силен акомулатор....с две думи..ако се съмняваш в него...сменяй....просто не ми се бута...


Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Miki » Чет 09 ное 2006 9:32


Мисля, че въпроса трябва да бъде формулиран иначе - с какво зарядно устройство трябва да си зареждаме акумулатора, за да не го скапем преждевременно. :wink:
@L&R- ако твоето зарядно е от обикновените български, дето ги продаваха преди време и вътре освен трафа има само един селенов токоизправител мога да ти кажа, че не трябва да го държиш дълго време, защото този тип зарядни са най-гадните възможни. Вторичната намотка на празен ход дава над 20 волта (23-24 по спомени) и му разказва играта на аку-то, ако го държиш цяла нощ примерно. Ако зарядното ти е такова наглеждай го и когато акумулатора почне да отделя мехурчета (леко да кипи) тогава трябва да го откачиш. Ако имаш малко понятие от електроника намери си един мощен руски диод (за около 10А ток) и го сложи вместо селеновия изправител. Това е добро решение за елементарно модване на зарядното - единичен диод ще пропуска само положителния полупериод от променливото напрежение (което е синусоида както е известно) и така ще ударим с един куршум два заека - хем ще понижим зарядното напрежение почти два пъти, хем акумулатора ще бъда подложен на нещо като "тренировъчен" цикъл - ще се зарежда на импулси.
Добрите зарядни устройства имат схема за ограничаване на зарядния ток спрямо вътрешното съпротивление на акумулатора и обикновено са комбинирани с автоматично изключване на зареждането след достигане на необходимото напрежение. Което би трябвало да е 14.4 волта, както вече казаха по-горе.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 09 ное 2006 9:52


Хм зарядното устройство в момента го смятам :) та затва имам някои питания най-вече за точни сойности.
Между другото селеновия пакет(въпреки че е доста ретро) е много подходящ за зареждане на акумулатор, заради сравнително голямия си обратен ток и по този начин се редува заряд и лек разряд на акумулатора, та последствията са много положителни десулфатизация и незадържане на водород по плочите.
Въпроса е формулиран както трябва , а с еднополупериодния изправител ще я закъсам много с КПД-то :beer
Засега се спирам на 15V.


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Чет 09 ное 2006 10:35


[quote="L&R"] се редува заряд и лек разряд на акумулатора, та последствията са много положителни десулфатизация и незадържане на водород по плочите.
quote]
Сигурни си знаеш колко много си прав,ама и аз да ти кажа!
Баща ми направи такова устройство,като с мойте малки знания успях да запомня,че редува заряд с разряд.Даже искаше да го патентова,но не тръгнаха нещата,защото му искаха устройството да го гледати отварят,и той се заинати,за да не го изкопират.
Та сега си има уникат,смята,че може да рециклира с него 90% от акумулаторите,които се хвърлят.
П.С. Не помня откога не си е купувал акумулатор,де!



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта