пропан или метан
- freshenero
- Мнения: 585
- Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:44
- Автомобил: Sharan
- Двигател: ADY 2000
- Местоположение: КаНдахар-КюстеНдил
пропан или метан
Ами това е дилемата .Става дума за Шаран "00г-2.0 -115 .Обикновена метанова или гфазов инжекцион?Ако имате преки впечатления споделяйте.
Re: пропан или метан
ГАЗ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Не прави грешката да слагаш метан,казвам ти го от опит
Моята кола беше на метан,сега е на газ.Газта е много по-добро гориво,смея да твърдя че и разликата лв/км е никаква.
Газ има във всяка бензиностанция,с метана постоянно трабва да си правиш сметка къде да заредиш за да не закъсаш,зареждаш много често(което за мен е - )
Метановата бутилка е много по-тежка от газовата.
Мощността с газов инжекцион е почти същата като на бензин,при метана мощността ти пада с 50% (може и повече).
Пак казвам - ГАЗ!
Не прави грешката да слагаш метан,казвам ти го от опит

Моята кола беше на метан,сега е на газ.Газта е много по-добро гориво,смея да твърдя че и разликата лв/км е никаква.
Газ има във всяка бензиностанция,с метана постоянно трабва да си правиш сметка къде да заредиш за да не закъсаш,зареждаш много често(което за мен е - )
Метановата бутилка е много по-тежка от газовата.
Мощността с газов инжекцион е почти същата като на бензин,при метана мощността ти пада с 50% (може и повече).
Пак казвам - ГАЗ!
- predat0r
- Мнения: 2810
- Регистриран на: Чет 02 фев 2012 13:44
- Автомобил: Mercedes-Benz W203
- Двигател: C270CDI
- Местоположение: АСЕНОВГРАД
Re: пропан или метан
+1 за газ
- freshenero
- Мнения: 585
- Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:44
- Автомобил: Sharan
- Двигател: ADY 2000
- Местоположение: КаНдахар-КюстеНдил
Re: пропан или метан
velinsl написа:колко км караш годишно?
не карам сравнително много.А обикновена газова???или да не го броя варианта?
-
- Мнения: 907
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: пропан или метан
freshenero написа:velinsl написа:колко км караш годишно?
не карам сравнително много.А обикновена газова???или да не го броя варианта?
А на дърва?

- freshenero
- Мнения: 585
- Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:44
- Автомобил: Sharan
- Двигател: ADY 2000
- Местоположение: КаНдахар-КюстеНдил
Re: пропан или метан
bayspiro написа:freshenero написа:velinsl написа:колко км караш годишно?
не карам сравнително много.А обикновена газова???или да не го броя варианта?
А на дърва?Ни съ опитвай да натаковаш дявола докато хвърчи!
Ако има вариант съм за




Re: пропан или метан
Слагай метан, ще се родиш, след 5 год като теглиш чертата ще си напред с два "Шаран "00г-2.0 -115"
Не слушай хора които не са карали на метан ... 50 кг ботилка щщяла да ти разбие задното окачване ххехехе
Не слушай хора които не са карали на метан ... 50 кг ботилка щщяла да ти разбие задното окачване ххехехе
- lubo007
- Мнения: 1231
- Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
- Автомобил: GOLF 5 TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Пловдив
Re: пропан или метан
аз карах на метан голф 3 90 коня 4 години! по онова време наистина ннямаше достатъчно метанстанции и постоянно доливах по пътя за морето. сега метанстанциите са поне 50% повече. Относно разхода, ще кажа че имаше ли някъде да обикаляме с аверите - беше с метанката (нямаше толкова ефтин транспорт), бях адски доволен.
сега метанът скочи доста спрямо цената на газа, немога да дам мнение колко по овтино е
сега метанът скочи доста спрямо цената на газа, немога да дам мнение колко по овтино е
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Чет 08 май 2008 19:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: пропан или метан
и аз се чудех за същото ,обаче почнах да правя сметката за 50 000 км (колата ми трябва и се кара често)
излиза поне 2000 лв от разликата между метан и пропан-бутан демек 2-3 години .
+ на метана :
-не го чакаш да загрее ,палиш и прехвърляш директно
-не се променя настройката с години (освен ако сменяш въздушен филтър)
-няма миризма (на пропан-бутан я има )
-може да запалиш на метан и в най-големия студ(и от двете страни на редуктора горивото е газообразно и няма да ти замръзне )
-по-ниска цена на км
- на метана:
-малък пробег с едно зареждане-50 литрова бутилка 120 км градско, 170-190 на дълго
-"бойлер" в багажника
-задължително аванспроцесор -поне 80-150 лв отгоре ама иначе хем е куц кон ,хем гори много
-не може да върви колкото на пропан-бутан
цена на придобиване
метан - около 800-1200лв според бутилки и монтаж и много други
пропанбутан -300-500лв пак според зависи
понеже колата не ми трябва за състезание а за работа се спрях на метана
дано съм помогнал
излиза поне 2000 лв от разликата между метан и пропан-бутан демек 2-3 години .
+ на метана :
-не го чакаш да загрее ,палиш и прехвърляш директно
-не се променя настройката с години (освен ако сменяш въздушен филтър)
-няма миризма (на пропан-бутан я има )
-може да запалиш на метан и в най-големия студ(и от двете страни на редуктора горивото е газообразно и няма да ти замръзне )
-по-ниска цена на км
- на метана:
-малък пробег с едно зареждане-50 литрова бутилка 120 км градско, 170-190 на дълго
-"бойлер" в багажника
-задължително аванспроцесор -поне 80-150 лв отгоре ама иначе хем е куц кон ,хем гори много
-не може да върви колкото на пропан-бутан
цена на придобиване
метан - около 800-1200лв според бутилки и монтаж и много други
пропанбутан -300-500лв пак според зависи
понеже колата не ми трябва за състезание а за работа се спрях на метана
дано съм помогнал
- freshenero
- Мнения: 585
- Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:44
- Автомобил: Sharan
- Двигател: ADY 2000
- Местоположение: КаНдахар-КюстеНдил
Re: пропан или метан
daniench написа:и аз се чудех за същото ,обаче почнах да правя сметката за 50 000 км (колата ми трябва и се кара често)
излиза поне 2000 лв от разликата между метан и пропан-бутан демек 2-3 години .
+ на метана :
-не го чакаш да загрее ,палиш и прехвърляш директно
-не се променя настройката с години (освен ако сменяш въздушен филтър)
-няма миризма (на пропан-бутан я има )
-може да запалиш на метан и в най-големия студ(и от двете страни на редуктора горивото е газообразно и няма да ти замръзне )
-по-ниска цена на км
- на метана:
-малък пробег с едно зареждане-50 литрова бутилка 120 км градско, 170-190 на дълго
-"бойлер" в багажника
-задължително аванспроцесор -поне 80-150 лв отгоре ама иначе хем е куц кон ,хем гори много
-не може да върви колкото на пропан-бутан
цена на придобиване
метан - около 800-1200лв според бутилки и монтаж и много други
пропанбутан -300-500лв пак според зависи
понеже колата не ми трябва за състезание а за работа се спрях на метана
дано съм помогнал
Мерси колега.Ей такива мнения ме кефат точно и ясно от първо лице ед.ч.

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: пропан или метан
daniench написа:и аз се чудех за същото ,обаче почнах да правя сметката за 50 000 км (колата ми трябва и се кара често)
излиза поне 2000 лв от разликата между метан и пропан-бутан демек 2-3 години .
+ на метана :
-не го чакаш да загрее ,палиш и прехвърляш директно
-не се променя настройката с години (освен ако сменяш въздушен филтър)
-няма миризма (на пропан-бутан я има )
-може да запалиш на метан и в най-големия студ(и от двете страни на редуктора горивото е газообразно и няма да ти замръзне )
-по-ниска цена на км
- на метана:
-малък пробег с едно зареждане-50 литрова бутилка 120 км градско, 170-190 на дълго
-"бойлер" в багажника
-задължително аванспроцесор -поне 80-150 лв отгоре ама иначе хем е куц кон ,хем гори много
-не може да върви колкото на пропан-бутан
цена на придобиване
метан - около 800-1200лв според бутилки и монтаж и много други
пропанбутан -300-500лв пак според зависи
понеже колата не ми трябва за състезание а за работа се спрях на метана
дано съм помогнал
От всички предимства, дето си дал, само цената е реална. При каране по-малко от около 10 000 - 12 000 км на година, почти няма смисъл от метана. Като сложим и по-малкото места за зареждане, понякога се налага каране на бензин и тогава икономията отлита. Затова е важно и по какви маршрути ще се кара колата.
- Желязков
- Мнения: 172
- Регистриран на: Нед 08 апр 2007 22:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: пропан или метан
Преди 6 месеца бях поставен пред този избор.
Моя съвет е да монтираш инжекцион - струва си парите повярвай ми. Няма да имаш никакви грижи и притеснения.
Каква сметка направих:
CNG
Офертата бе следната: 2100 лв със бутилка с която в смесен цикъл изминавам около 150 - 170 км и сбирщайн части + монтаж след 2 месеца.
Понеже колата е хеч се лишавам от 40% от багажника (минимум) + възможността да позлвам и обема на купето като паднат седалките.
Година гаранция само в Бургас.
Гарантирани минимум 5% загуба на мощност
Гарантирано значително (спрямо газта) по-бърза корозия на изпускателите.
Възможно проблеми с мотора (било рядко но се случвало)
LPG
Офертата бе 1160 лв за Ланди Ренцо (с българска бутилка на мястото на резервната)
Гаранция от 2 години със сервизи във всеки голям град в БГ + намаление от технически преглед и монтаж след 16 дни.
Разлика в разхода на гориво - от 0,5 до 2 литра. Разлика във вървежа - никаква
- възможност за палене на газ ако охладителната е над 50 градуса.
Яко проучване на метан станциите от което ми стана ясно, че никак не е гот и задължително трябва да се правят яко сметки.
Разходи - със газ спестявам м/у 55 и 60% от разходите за бензин
с метан м/у 35 и 55%
Имам супер удобна метан станция но някак на вскеи 150 км да се редя на опашката от таксита там не ми се стори гот.
Сложих газ-та. За 6 месеца минимум 4 пъти се зарадвах, че не сложих метана и ми предстои да се зарадвам още 2 пъти. Малкото комби ми върши чудесна работа и най-важното ме вози за от 9 до 11 лв на 100 км. На метан щеше да е грубо м/у 7 и 10 лв.
Правете си сметка.
Моя съвет е да монтираш инжекцион - струва си парите повярвай ми. Няма да имаш никакви грижи и притеснения.
Каква сметка направих:
CNG
Офертата бе следната: 2100 лв със бутилка с която в смесен цикъл изминавам около 150 - 170 км и сбирщайн части + монтаж след 2 месеца.
Понеже колата е хеч се лишавам от 40% от багажника (минимум) + възможността да позлвам и обема на купето като паднат седалките.
Година гаранция само в Бургас.
Гарантирани минимум 5% загуба на мощност
Гарантирано значително (спрямо газта) по-бърза корозия на изпускателите.
Възможно проблеми с мотора (било рядко но се случвало)
LPG
Офертата бе 1160 лв за Ланди Ренцо (с българска бутилка на мястото на резервната)
Гаранция от 2 години със сервизи във всеки голям град в БГ + намаление от технически преглед и монтаж след 16 дни.
Разлика в разхода на гориво - от 0,5 до 2 литра. Разлика във вървежа - никаква
- възможност за палене на газ ако охладителната е над 50 градуса.
Яко проучване на метан станциите от което ми стана ясно, че никак не е гот и задължително трябва да се правят яко сметки.
Разходи - със газ спестявам м/у 55 и 60% от разходите за бензин
с метан м/у 35 и 55%
Имам супер удобна метан станция но някак на вскеи 150 км да се редя на опашката от таксита там не ми се стори гот.
Сложих газ-та. За 6 месеца минимум 4 пъти се зарадвах, че не сложих метана и ми предстои да се зарадвам още 2 пъти. Малкото комби ми върши чудесна работа и най-важното ме вози за от 9 до 11 лв на 100 км. На метан щеше да е грубо м/у 7 и 10 лв.
Правете си сметка.
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Чет 08 май 2008 19:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: пропан или метан
аз сравнявам обикновенна метанова срещу пропанбутанова
,и още нещо ако някой ви каже че не става обикновена уредба на пластмасови колектори
и е майстор ,то той не да се разправя и иска да ви набута газов инжекцион
на едната кола съм с обикновенна метанова на пластмасови колектори и при редовна подръжка на запалителната система
проблеми няма ,а ако гръмне си има клапи
,и още нещо ако някой ви каже че не става обикновена уредба на пластмасови колектори
и е майстор ,то той не да се разправя и иска да ви набута газов инжекцион
на едната кола съм с обикновенна метанова на пластмасови колектори и при редовна подръжка на запалителната система
проблеми няма ,а ако гръмне си има клапи
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: пропан или метан
Аз съм готов да пробваме кое колко върви и гори на аналогични мотори. Аз ще съм на метан.
На метан е с 50% по евтино спрямо на газ. Не бих казал, че в динамиката газ/метан разликата е осезаема, просто метана има особености в настройката и подбора на точните части.
На метан е с 50% по евтино спрямо на газ. Не бих казал, че в динамиката газ/метан разликата е осезаема, просто метана има особености в настройката и подбора на точните части.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта