Пасат б5 1.8 125 к.с. APT 1999г - пали от втория път

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
boqnkov
Мнения: 155
Регистриран на: Пон 30 авг 2010 15:16
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 1.9 TDI avf
Местоположение: Plovdiv

Пасат б5 1.8 125 к.с. APT 1999г - пали от втория път

Мнениеот boqnkov » Пет 02 ное 2012 12:51


Колеги, пасата си палеше страхотно, закачих му ваг ком и ми изписа грешка intake manifold. Реших да я изтрия и в момента на изтриването колата заколеба оборотите за 1 2 секунди. На следващата сутрин паля колата работи 1 2 секунди и веднага гасне. Пак паля и се започва едно тресене пукане, чукане... ужас... така 20тина 30 сек и се нормализира. Напълних резервоара повече от половината и тази сутрин пак същата работа пали и гасне и от втория път се започват мъките. Като си е загряла колата няма никакви ядове. Какво може да е станало с изчистването на тази грешка? Благодаря предварително. Не знам дали изобщо е трябвало да изтривам грешката... какво ми трябваше...




Потребителски аватар
van4ooo
Мнения: 1405
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Пасат б5 1.8 1999г - Пали от втория път след чистене грешка

Мнениеот van4ooo » Пет 02 ное 2012 19:05


Не излизат ли грешки сега? Какъв беше номера на грешката провери да не дърпа въздух от някъде и ламбдата.


Потребителски аватар
boqnkov
Мнения: 155
Регистриран на: Пон 30 авг 2010 15:16
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 1.9 TDI avf
Местоположение: Plovdiv

Re: Пасат б5 1.8 1999г - Пали от втория път след чистене грешка

Мнениеот boqnkov » Нед 04 ное 2012 8:53


Грешката пак излиза и тя е:

17924 intake manifold valve (N 156) Open circuit
P1516 - 35 - 10 ----- intermittent

Като че ли лека полека взе да се оправя паленето сега поне не гасне. Някой знае ли каква е тази грешка? За сега няма да я чистя. :)


papaz77
Мнения: 20
Регистриран на: Съб 11 юли 2009 6:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Пасат б5 1.8 1999г - Пали от втория път след чистене грешка

Мнениеот papaz77 » Пон 05 ное 2012 10:11


P1516 Ventil Registersaugrohrumschaltung-N156 Unterbrechung това на руски 17924 4604 P1516 Клапан системы изменения геометрии впускного коллектора-N156:


kirokura
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 17 апр 2012 19:19
Автомобил: VW Passat
Двигател: 1.8 APT

Re: Пасат б5 1.8 1999г - Пали от втория път след чистене грешка

Мнениеот kirokura » Пон 05 ное 2012 23:21


Колега не искам да те плаша но и моя пасат пукаше и тропаше при студен старт и се оправи след смяна на бензинова помпа - 150 лв. само помпата без поплавъка и всички други работи дето висят в резервоара. Сменен ли ти е горивния филтър?


Потребителски аватар
boqnkov
Мнения: 155
Регистриран на: Пон 30 авг 2010 15:16
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 1.9 TDI avf
Местоположение: Plovdiv

Re: Пасат б5 1.8 APT 1999г - Не поддържа обороти след запалване

Мнениеот boqnkov » Вто 06 ное 2012 9:33


Сега вече не гасне. Пали нормално. Работи 10 секунди перфектно и започва с мизериите. Мени обороти, потропва, оборотите се вдигат и падат и така може би минута... След това всичко си е перфектно. Горивния филтър е чисто нов. Направих следния експеримент именно защото и аз се съмнявах в бензиновата помпа. Едната сутрин запалих директно без дори миг да стои на контакт - резултата беше описания по - горе. На следващата сутрин 5 6 пъти я държах на контакт за по 5 секунди преди да завъртя. Резултата беше същия. По това съдя, че бензинова помпа е малко вероятно да е... ама знам ли... аз като изчетох какво може да е и направо се схванах:
- дросел клапа
- температурен датчик
- датчик колянов вал
- дебитомер
- имобилайзер
- бензинова помпа
- някой вакуум (не ми става ясно как може да се хване това)
Нека който се сеща за други възможни проблеми да ги споделя и съответно според симптомите да отхвърляме горе написаните проблеми.


dekotd
Мнения: 129
Регистриран на: Вто 10 фев 2009 21:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: stara zagora

Re: Пасат б5 1.8 1999г - Пали от втория път след чистене грешка

Мнениеот dekotd » Сря 07 ное 2012 20:39


здравей колега,къде ти се намира датчика за входящия въздух,моят е на ал. колектори,почистих го и сега е кибрит,никога до този момент не е палила толкова лесно,а "майстора" ,ме караше да сменям дросел клапа.дано съм ти бил полезен.
П.С на някои модели този датчик е в дебитомера.


Потребителски аватар
boqnkov
Мнения: 155
Регистриран на: Пон 30 авг 2010 15:16
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 1.9 TDI avf
Местоположение: Plovdiv

Re: Пасат б5 1.8 1999г - Пали от втория път след чистене грешка

Мнениеот boqnkov » Чет 08 ное 2012 9:25


Ами колега, не знам къде е този датчик. Аз все още не знам какво точно означава грешката. Мотора е 1.8 125 к.с. APT. Видях, че след изчистването грешката пак се е набила в компа, но този път ме е страх да я чистя. Като че ли с времето се пооправя лека полека или аз си внушавам.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19329
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат б5 1.8 1999г - Пали от втория път след чистене грешка

Мнениеот stefan4o » Чет 08 ное 2012 9:29


boqnkov написа:Ами колега, не знам къде е този датчик. Аз все още не знам какво точно означава грешката. Мотора е 1.8 125 к.с. APT. Видях, че след изчистването грешката пак се е набила в компа, но този път ме е страх да я чистя. Като че ли с времето се пооправя лека полека или аз си внушавам.

Щом се е появила повторно значи има проблем по колата. Дали ще я изчистиш или не, не е от значение. По-добре разбери какви са вероятните причини за тая грешка и започни да ги преглеждаш една по една, докато стигнеш до проблема. :beer Ето какво излиза с гугъла:
Possible Causes

Wiring from/to Intake Manifold Valve (N156) faulty
Intake Manifold Valve (N156) faulty

Possible Solutions

Check/Replace Intake Manifold Valve (N156)
Perform Output Test.
Use Scope to check Activation Signal while performing an Output Test.

Според този източник Rosstech (ВАГКОМ е техен мисля) е това. Клапанче Н156 - проблем по жиците или в самия клапан.
Изображение
Това е примерна картинка от нета. Така изглежда този ел.магн.клапан, който се среща в доста коли на нашата любима марка. Можеш да го тестваш дали работи, като му подадеш 12Волта на клемите.


Потребителски аватар
boqnkov
Мнения: 155
Регистриран на: Пон 30 авг 2010 15:16
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 1.9 TDI avf
Местоположение: Plovdiv

Re: Пасат б5 1.8 1999г - Пали от втория път след чистене грешка

Мнениеот boqnkov » Чет 08 ное 2012 9:46


Значи да го търся около дебитомера... Като му подам 12V трябва да се чува някаква комутация... нали така... ще пробвам да видя какво се случва с него. Благодрско за разясненията!


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19329
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат б5 1.8 1999г - Пали от втория път след чистене грешка

Мнениеот stefan4o » Чет 08 ное 2012 9:55


Не зная при теб дали е там, снимката е примерна от нета. Но е възможно. Относно теста на клапанчето - като гледам по снимката е само с входящ и изходящ щуцер. Провери без захранване дали е отворена или затворена веригата помежду им. После подай 12В и виж дали има промяна (би трябвало да се чуе леко щракване еднократно). Аз имам един 12В адаптор от 220В, с който си тествам такива дребни 12-волтови консуматори дали работят. :beer


Потребителски аватар
boqnkov
Мнения: 155
Регистриран на: Пон 30 авг 2010 15:16
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 1.9 TDI avf
Местоположение: Plovdiv

Re: Пасат б5 1.8 1999г - Пали от втория път след чистене грешка

Мнениеот boqnkov » Пон 12 ное 2012 9:58


Намерих къде е този клапан. Близо до колекторите от към страната на левия фар. Изчистихме грешката и след това не я заби пак, което ни наведе на мисълта, че може буксата да се бъзика напръскахме с ВД 40 и я сложихме, естествено като измъкнахме буксата пак наби грешката. Покарах колата и грешката я нямаше. Тази сутрин колата онтово запали кошмарно. Обаче вчера имаше и дгуга грешка, която ми се стори по - обезпокоителна:

17743/P1335 - Engine Torque Monitor 2: Control Limit Exceeded

Possible Symptoms

Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Reduced Power


Possible Causes

Intake hose(s) or intake system leaks (Unmetered Air) after MAF
Intake Air Temperature sensor faulty
Mass Air Flow Sensor (G70) faulty
Engine Coolant Temperature sensor faulty
Restricted Air or Fuel Filters


Possible Solutions

Check intake hose(s) or intake system for leaks (Unmetered Air) after MAF
Check Intake Air Temperature sensor
Check Mass Air Flow Sensor (G70)
Check Engine Coolant Temperature sensor
Check Air and Fuel Filters
Special Notes
Check O2 Sensor(s) Adaptation Values Before Clearing Faults: Fuel Trim Information


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19329
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат б5 1.8 1999г - Пали от втория път след чистене грешка

Мнениеот stefan4o » Пон 12 ное 2012 13:23


boqnkov написа:
17743/P1335 - Engine Torque Monitor 2: Control Limit Exceeded

Possible Symptoms

Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Reduced Power


Possible Causes

Intake hose(s) or intake system leaks (Unmetered Air) after MAF
Intake Air Temperature sensor faulty
Mass Air Flow Sensor (G70) faulty
Engine Coolant Temperature sensor faulty
Restricted Air or Fuel Filters

Това редуцирана сила какво трябва да значи? Сервизен режим ли?
Превод нужен ли ти е?


Потребителски аватар
kiriko
Мнения: 185
Регистриран на: Сря 01 авг 2007 19:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат б5 1.8 125 к.с. APT 1999г - пали от втория път

Мнениеот kiriko » Пон 12 ное 2012 14:00


Колега, изчисти всички грешки и пробвай утре сутринта на студено да запалиш колата с изключена букса на дебитомера, за да видиш как ще ти бъде паленето. Ако нормално е запалила, включи я по-късно ма Вагком да видиш какви грешки ще ти изпише.


Потребителски аватар
boqnkov
Мнения: 155
Регистриран на: Пон 30 авг 2010 15:16
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 1.9 TDI avf
Местоположение: Plovdiv

Re: Пасат б5 1.8 125 к.с. APT 1999г - пали от втория път

Мнениеот boqnkov » Сря 14 ное 2012 9:02


Издърпах буксата на дебитомера и паленето беше още по - кошмарно. След това беше забило грешка в дебитомера естествено. Изчистих я. Други грешки нямаше. Тази сутрин паленето отново си беше зле. Пука трака... детонации... ужас...



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта