
Става въпрос за устройство което се включва в запалката и би трябвало да доведе до намаляване на разхода на гориво до 30% както и до повишаване на мощността на двигателя според рекламите. При всички положения това е малко пресилено но някакъв ефект теоритично наистина би трябвало да има (това в случай че производителите на автомобила не са сложили производствено необходимата капацитивност за намаляване на реактивната мощност)
Работи на принципа на кондензаторите.Обира паразитна електро енергия и я отдава при необходимост.Ако някои се итересува от повече информация може да намери в google има предостатъчно по темата.
Понеже това ми е специалността (електрообзавеждане и радио електроника на кораба) като прочетох на какъв принцип работи, а и съм виждал практически реализирани подобни схеми на корабни генератори (и не само) знам че ефект има специално при високо мощните електрически системи.Например всеки съвременен електро уред с електро двигатели или индуктивност изобщо има и кондензаторен блок именно за тази цел ксакто и за премахване на хармоници и кратковременни импулси в напрежението, също и луминесцентните лампи и т.н. приложения много.С няколко думи ,най просто казано, кондензатора е стабилизатор и акумулатор на електроенергия.Би трябвало да има ефект и при автомобилната електрическа система макар и по малък основно при задвижването на електро двигатели каквито несъмнено там има.
Та видях оферта за такова устройство и си взех, цемата е доста ниска (14 лв до колкото си спомням), но няма как да мога да дам мнение колко е голям ефекта тъй като го имам от твърде скоро.Друг е въпроса как са го изчислявали и колко добре работи но ефект би трябвало да има според теорията.
Ако някой има опит или мнение по темата моля да сподели но не мнения от сопрта на "такова животно няма" защото има и то го има почти във всеки електроуред.Това е много лоша черта на българина винаги да спори и да е негативен към всичко.Ако не разбирате нямна нужда от празни приказки както е по повечето форуми по темата.Ако не пробваш нищо ново няма как нещо да се прмени нали

По интересното е дали наистина е необходимо такова устройство в кола и доколко добре е направено (дали фабрично не са си свързани кондензатори достатъчно на брой и достатъчно ефективни в самата система на автомобила)
Чакам мнения
