Утечка или отиващ си акумулатор

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Aprilia
Мнения: 1300
Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Торино, Италия

Утечка или отиващ си акумулатор

Мнениеот Aprilia » Съб 17 ное 2012 0:05


Колеги, имам един много неприятен проблем и понеже съм скаран с тока, да питам тука знаещите. Проблема е такъв че когато колата не се кара 1 !!! ден и на 2-я ден няма палене, акумулатора едвам пали лампите на таблото. Това каточели стана от веднъж, преди съм я оставял и по 5 дни и не е имало проблем. А имам чувството че с време се задълбочава проблема, днес в 8 часа вечерта не искаше да запали а за последно съм я карал вчера сутринта, т.е около 30 часа и край няма палене.
Мерих с мултицет за утечка както знам ( махам минусовата клема на акумулатора нагласям мултицета на 10А и слагам плюса на мултицета в най-горното гнездо, после плюса на мултицета връзвам към - на акумулатора, а - на мултицета към клемата на колата, правилно ли го правя ? ) и тука идва станното, веднага след като съм вързал мултицета, дава утечка 1,25 А :shock задържам така клемите и след около 5-6 секунди пада на 0.40А и след около още 2-3 секунди отива на 0.25 и така си остава ? Нормално ли е това или има проблем ?
Алтернатора зарежда както трябва, на ниски обороти 14.31 като пусна фаровете 14.29 като дам газ отива на 14.4. Дайте ми насока имам ли проблем или да отивам за нов акумулатор. Този е купен преди година и 8 месеца нов, има 2г гаранция :roll:


п.с пропуснах да кажа че когато падне акумулатора, свалям го от колата слагам го час, час и нещо на зарядно (старо руско, зарежда с 3ампера ) и акумулатора възбужда и си паля колата без проблем. Ако го оставя аку-то 5-6 часа започва да ври :roll:




batmit
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
Автомобил: Golf IV
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Plovdiv

Re: Утечка или отиващ си акумулатор

Мнениеот batmit » Съб 17 ное 2012 0:15


Колега, според мен трябва да зарежда мах. 14V, 14+ е презареждане. Колкото коли съм имал никоя не е зареждала над 14V. Що се отнася до 0,25А компютъра и радиото ако има памет се захранват постоянно. Ако акумулатора е напълно разреден с 3А зарядно трябва да зареждаш 20 часа - 60 амперчасов акумулатор. Най - добре е да се зарежда докато гъстотата стане 1.28 независимо колко часа. С това зареждане по 1 час нищо не правиш. Ако всички клетки врят - това е добре, ако някоя не ври сменяй акумулатора. Дано съм бил полезен. Успех!


ssimoo
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 26 ное 2010 18:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Утечка или отиващ си акумулатор

Мнениеот ssimoo » Съб 17 ное 2012 0:30


от това което си написал според мен акумулатора си отива


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Утечка или отиващ си акумулатор

Мнениеот radotom » Съб 17 ное 2012 0:54


Направо си е заминал! :bishop
Измерването ти е правилно и стойностите са коректни - начално големия ток е заради зареждане на кондензатори тук-там: радио, стъпало, аларма...
Подобно държане на акумулатора ме навежда на мисълта на силен саморазряд заради 'кал' на дъното - сулфатизирани и в последствие опадали на дъното плочи, които дават клетките на късо вътре.
Все пак - има ли електролит в тоя акумулатор и случайно да е избила киселина по него?


Потребителски аватар
Aprilia
Мнения: 1300
Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Торино, Италия

Re: Утечка или отиващ си акумулатор

Мнениеот Aprilia » Съб 17 ное 2012 1:26


radotom написа:Направо си е заминал! :bishop
Измерването ти е правилно и стойностите са коректни - начално големия ток е заради зареждане на кондензатори тук-там: радио, стъпало, аларма...
Подобно държане на акумулатора ме навежда на мисълта на силен саморазряд заради 'кал' на дъното - сулфатизирани и в последствие опадали на дъното плочи, които дават клетките на късо вътре.
Все пак - има ли електролит в тоя акумулатор и случайно да е избила киселина по него?

Всички клетки са на макс, отвън е чистичък като нов, никъде няма киселина.

Като махна клемата за през нощта, каточели не се разрежда. Може ли да е тръгнал да си ходи и просто тая минимална консумация от 0.23 да го убива за 2 дена :roll:

Ама пък като го пусна на зарядно как успява да се възбуди за 1 час :roll:

Акумулатора е куча марка, Aerоxоns италиански, ама колкото и да е, даже 2 години да не успя да удържи :?


vas_konti
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 08 май 2007 12:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Утечка или отиващ си акумулатор

Мнениеот vas_konti » Съб 17 ное 2012 9:53


Казваш,че ако го оставиш 5-6 часа на заряд започва да ври.Погледни цвета на електролита,трябва да е бистър,ако е мътен значи има утайка на дъното която окъсява клетките.Най-добре е да го занесеш на профилактика да му направят проверка с товарна вилка и евентуално"цикъл".Лично аз мисля,че колкото и да е"куче марка" му е още рано да е заминал.


Потребителски аватар
gogovet
Мнения: 86
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 14:42
Автомобил: VW PASSAT B5
Двигател: AHL 1998

Re: Утечка или отиващ си акумулатор

Мнениеот gogovet » Съб 17 ное 2012 10:34


Здравей,
според мен имаш проблем с утечката, максималната консумация на ток при замерването което ти си направил трябва да е 50 mA или 0.05 А, всичко над това говори за утечка и затова акумулатора ти пада. Търси проблем в радио, CD, аларма и др. консуматори.
Хубав ден.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Утечка или отиващ си акумулатор

Мнениеот i.e.i » Съб 17 ное 2012 11:19


Не чакай да изтече гаранцията :да:


Потребителски аватар
niki1_j
Мнения: 671
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
Автомобил: Golf MK IV
Двигател: ASZ
Местоположение: Sliven
Контакти:

Re: Утечка или отиващ си акумулатор

Мнениеот niki1_j » Съб 17 ное 2012 11:25


Ако действително измерването ти е коректно, консумацията наистина не е никак ниска - 2,76 - 3 W. За да си сигурен дали е акумулатора или отечка, зареждаш го на макс и тичаш на товарната вилка ... ей там ще си покаже дали батерийката си е разпечатала некролога или не ;)


Потребителски аватар
batkotivalio
Мнения: 597
Регистриран на: Съб 12 май 2007 20:56
Автомобил: VW Golf TDI
Двигател: AJM
Местоположение: София
Контакти:

Re: Утечка или отиващ си акумулатор

Мнениеот batkotivalio » Съб 17 ное 2012 11:56


gogovet написа:Здравей,
според мен имаш проблем с утечката, максималната консумация на ток при замерването което ти си направил трябва да е 50 mA или 0.05 А, всичко над това говори за утечка и затова акумулатора ти пада. Търси проблем в радио, CD, аларма и др. консуматори.
Хубав ден.

:да: Точно!
А твоята консумация както си описал е 230mA...


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Утечка или отиващ си акумулатор

Мнениеот batVenci » Съб 17 ное 2012 12:06


Aprilia написа: Ако го оставя аку-то 5-6 часа започва да ври :roll:


Колега, според мен точно "завирането" на акумулатора ти, при заряд със старото зарядно, му е разказало играта. Продължителен заряд с напрежение по-вече от 15 Волта, води до разпадане на клетките на акумулатора. Оттам, както се изрази друг колега, на дъното се е образувала токопроводяща кал. Казано по просто, имаш вече вътрешно късо, или голяма вътрешна утечка.

Затова докъто не е изтекла гаранцията подмени акумулатора с нов. Вече новият акумулатор много внимавай как го зареждаш. Може пак със старото зарядно, но преди това му направи подобрението, което сме разисквали с колегите в тази тема:

viewtopic.php?f=11&t=187926

Така вече акумулатора ти при заряд няма да ври и кипи, като живота му ще е неколкократно по-дълъг...

Последна промяна от batVenci на Съб 17 ное 2012 17:32, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Утечка или отиващ си акумулатор

Мнениеот radotom » Съб 17 ное 2012 12:09


batkotivalio написа:А твоята консумация както си описал е 230mA...

Мдам! През нощта ми се е превидяла една нула в повече :(
И все пак това не би трябвало да бутне изправен акумулатор :? При мен забравена лампа на плафона (5W) въобще не забелязах да се е отразила на 2 зимни денонощия, макар, че като видях, че свети - почнах да се замислям кой комшия да хващам да дава ток :lol:


Потребителски аватар
Aprilia
Мнения: 1300
Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Торино, Италия

Re: Утечка или отиващ си акумулатор

Мнениеот Aprilia » Съб 17 ное 2012 14:33


230мА е много, тъй ли :roll:
batVenci написа:
Aprilia написа: Ако го оставя аку-то 5-6 часа започва да ври :roll:


Колега, според мен точно "завирането" на акумулатора ти, при заряд със старото зарядно, му е разказало играта. Продължителен заряд с напрежение по-вече от 15 Волта, води до разпадане на клетките на акумулатора. Оттам, както се изрази друг колега, на дъното се е образувала токопроводяща кал. Казано по просто, имаш вече вътрешно късо, или голяма вътрешна отечка.

Затова докъто не е изтекла гаранцията подмени акумулатора с нов. Вече новият акумулатор много внимавай как го зареждаш. Може пак със старото зарядно, но преди това му направи подобрението, което сме разисквали с колегите в тази тема:

viewtopic.php?f=11&t=187926

Така вече акумулатора ти при заряд няма да ври и кипи, като живота му ще е неколкократно по-дълъг...

Добре де, ами не е ли точно това "завиране" признака че акумулатора се е заредил. С на баща ми бошовото зарядно което е много нов модел съм зареждал и с него също почват да врат аку-тата :roll:
Казвате че е ненормално ли ?


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Утечка или отиващ си акумулатор

Мнениеот pas1.8mi » Съб 17 ное 2012 15:24


Колега,оправи първо утечката да е до 0,04А(40мА) макс.Опитай първо да изключиш от буксата Радиото и пак мери!


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Утечка или отиващ си акумулатор

Мнениеот batVenci » Съб 17 ное 2012 15:26


Aprilia написа:Добре де, ами не е ли точно това "завиране" признака че акумулатора се е заредил. С на баща ми бошовото зарядно което е много нов модел съм зареждал и с него също почват да врат аку-тата :roll:
Казвате че е ненормално ли ?


Когато при заряд имаме бурно газоотделяне, нещата стават опасни за акумулатора. Точно при тези процеси става разпадане на активната маса от плочите на акумулатора. На времето и аз така мислех, че едва когато акумулатора закипи бурно, че това гарантирано е отлично зареден акумулатор. Едва, когато така разруших на бързо няколко акумулатора, спрях да вярвам в тази теория.

На практика се оказва, че при заряд максимум с 15 Волта, акумулатора не развива бурно газоотделяне, т.е. няма разрушителен заряд. Затова и бордното напрежение на всички автопроизводители, никога не е по-вече от 15 Волта. Същото трябва да е и за използваното зарядно. Иначе, колега, отговора за съжаление практически вече и на теб ти е ясен...



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта